آشنایی با روند به روزرسانی پروتکل های بلاک چین

نوشته شده در : 1403/07/12

جستجو

روند به روزرسانی پروتکل های بلاک چین می تواند با سایر پروتکل ها مشابه باشد. هر نرم افزار و پلتفرمی باید به طور منظم به روز شود تا در بازار رقابتی بماند. این کار می تواند برای رفع اشکالات، افزودن ویژگی های جدید، تغییر الگوریتم ها، تغییر فناوری ارز دیجیتال زیربنایی و غیره باشد. پروتکل های بلاک چین نیز تفاوتی با سایر پلتفرم ها ندارند. در حالی که ارتقاء پروتکل بلاک چین برای موفقیت آن بسیار حیاتی است، اکثر بلاک چین ها از جمله بیت کوین و اتریوم برای انجام این کار طراحی نشده اند. این در درجه اول به این دلیل است که بلاک چین توسط یک مرجع کنترل نمی شود. هر پیشنهاد ارتقاء باید توسط جامعه ارزیابی شود. با این حال، جامعه معمولاً در مورد پیشنهادات تقسیم می شود. هیچ چارچوب سریع و رسمی برای نهایی کردن تصمیمات و ایجاد ویژگی های جدید وجود ندارد. ارتقاء پروتکل به طور بالقوه باعث ایجاد فوک در شبکه می شود. در نتیجه، ارتقاء پروتکل بلاک چین می‌تواند سال ‌ها تلاش مشترک جامعه را به خود اختصاص دهد. اتریوم تنها 18 پروتکل را در یک بازه زمانی 7.5 ساله ارتقا داد. در ادامه این مقاله از سری مقالات صرافی ارز دیجیتال با روند به روزرسانی پروتکل های بلاک چین آشنا خواهید شد.

پروتکل در بلاک چین چیست؟

در فناوری ارز دیجیتال بلاک چین شبکه ای از دستگاه های بسیاری به نام «گره» است که در اینترنت به یکدیگر متصل هستند. این دستگاه ها لپ تاپ، کامپیوترهای شخصی یا سایر وسایل شخصی هستند. اساساً بلاک چین مانند دفتر کل است که تمام سوابق مربوط به ارسال و دریافت اطلاعات به صورت توزیع شده از فردی به فرد دیگر در آن ثبت می شود و متعاقباً با تأیید همه اعضا ثبت می شود. یکی از سوالات مهم در مورد بلاک چین این است که آینده بلاک چین چگونه است؟

نحوه بروزرسانی پروتکل بلاک چین

روند به روزرسانی پروتکل های بلاک چین

این پروتکل را می توان با استفاده از یک سیستم کنترل مبتنی بر بلوک به نام سیستم شبکه عصبی (NNS) بهبود بخشید. NNS بخشی به نام "رجیستری" برای ذخیره تمام تنظیمات کامپیوتر اینترنتی دارد. یک سیستم کنترل خروجی برای پیکربندی پیاده سازی شده است. البته قبل از آشنایی با نحوه بروزرسانی این شبکه، باید با کاربرد بلاکچین نیز آشنا شوید. برای شروع به روز رسانی پروتکل، باید درخواستی به NNS ارسال شود تا تنظیمات رجیستری را تغییر دهد. هر کسی که اعتبار ICP را به اشتراک می گذارد می تواند به این برنامه رای دهد. اگر اکثریت رای دهندگان این درخواست را تایید کنند، سابقه اصلاح خواهد شد.

مراحل ارتقا پروتکل بلاک چین

روند به روزرسانی پروتکل های بلاک چین

به روز رسانی پروتکل توسط هر زیر شبکه انجام می شود. هر زیر شبکه توسط تعدادی گره مدیریت می شود. هر گره دو فرآیند را اجرا می کند: (1) Model و (2) Organizer. این مدل از یک زنجیره کامپیوتری چهار لایه تشکیل شده است که از زنجیره بلوکی پشتیبانی می کند. تکنسین نرم افزار نمونه را دانلود و اجرا می کند. هر از گاهی، مرورگر به ‌روزرسانی ‌هایی را برای رجیستری NNS درخواست می‌کند. هنگامی که یک نسخه ثبت شده جدید در دسترس می شود، تکنسین نرم افزار مدل را دانلود کرده و به مدل اطلاع می دهد.

نتیجه گیری:
مهمترین مرحله هنگام کار روی یک پروژه محاسباتی مبتنی بر بلاک چین، انتخاب پروتکل بلاک چین و نحوه به روز رسانی آن است. پروتکل ها مهم هستند زیرا مقیاس و عملکرد یک پروژه را مشخص می کنند. این پروتکل حاصل سال ها کار مهندسان و محققانی است که چارچوبی منحصر به فرد را در اختیار ما قرار داده اند.

منبع مقاله: https://internetcomputer.org/how-it-works/upgrades/

 

نظرات کاربران در مورد آشنایی با روند به روزرسانی پروتکل های بلاک چین
سوال امنیتی :3+74 = ?