علت افزایش قوانین دارایی های دیجیتال در هنگ کنگ چیست؟

نوشته شده در : 1403/05/22

جستجو

دیوید چیو، عضو شورای قانونگذاری منطقه ویژه اداری هنگ کنگ (فناوری و نوآوری)، برنامه های استراتژیک شهر را برای جذب استعدادهای فنی، ایجاد زیرساخت های جدید و خرید ارز دیجیتال قوی تشریح کرد. چیو تاکید کرد که این ابتکار برای صنعت فناوری در پنج تا ده سال آینده بسیار مهم است. وی گفت: صنعت دارایی دیجیتال در سال های اخیر پیشرفت چشمگیری داشته است، اما هنوز در مراحل اولیه هستیم. ما باید یک سیستم معاملاتی سالم ایجاد کنیم و قوانین استیبل کوین را به زودی معرفی کنیم. انتظار می‌رود استیبل کوین‌ ها نوعی ارز دیجیتال مرتبط با دارایی‌ های پایدار، مانند ارزهای فیات، در پایان سال جاری در هنگ کنگ معرفی شوند.

مواضع دولت هنگ هنک در برابر کریپتو

بیت کوین اولین ارز دیجیتالی بود که وارد بازار شد و به عنوان روشی کارآمد برای انتقال ارزش در اینترنت، بر اساس تایید همتا به همتا و توزیع شده مورد استقبال قرار گرفت. با توجه به رشد اتریوم و تحولات حقوقی و قانونی مرتبط با ارزهای دیجیتال، شرکت های خصوصی و دولتی بسیاری در هنگ کنگ تأسیس شده اند تا از فرصت های ایجاد شده توسط این فناوری جدید نهایت استفاده را ببرند و در نهایت جایگاه ویژه ای را برای هنگ کنگ در زمینه تجارت، فناوری و قانون ایجاد کنند. . . دولت هنگ کنگ به دلیل زیرساخت های بازار آزاد که دارد هیچ ممنوعیت خاصی برای محدود کردن ارزهای دیجیتال یا فعالیت های مرتبط با ارز دیجیتال اعمال نکرده است. واضح ترین کاری که توسط دولت هنگ کنگ و مقامات نظارتی مختلف انجام شده است، هشدار دادن به مردم در مورد عدم اطمینان بازار ارزهای دیجیتال و همچنین خطرات شرکت در ICOها است.

قانون گذاری درمورد ارزهای دیجیتال

مقامات هنگ کنگ بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال را به عنوان "دارایی مجازی" پذیرفته اند و دولت هنگ کنگ قوانین اضافی برای کنترل یا قانونی کردن این دارایی مجازی تصویب نکرده است. کسب و کارهای مرتبط با ارزهای دیجیتال قوانین متفاوتی نسبت به سایر مشاغل ندارند. هنگ کنگ هیچ قانونی در مورد مالکیت خصوصی یا انتقال ارزهای دیجیتال بین افراد ندارد، تا زمانی که ارزهای دیجیتال به صورت قانونی خریداری شده باشند و هدف از ارسال آنها فعالیت های غیرقانونی مانند پولشویی نباشد. در مورد ICO، اگر توکن های فروخته شده به عنوان بخشی از کمپین ICO دارای ویژگی های تعریف شده توسط کمیسیون اوراق بهادار و آتی هنگ کنگ باشند، یعنی دارای ویژگی های سهام، وام، طرح های سرمایه گذاری باشند، آنگاه این توکن ها را می توان اوراق بهادار در نظر گرفت. و مقررات کمیسیون اوراق بهادار و آتی هنگ کنگ نیز اعمال می شود. یکی از مسائل اساسی در مورد ارزهای دیجیتال تاثیر ارزهای دیجیتال در حوزه مالی و مالیاتی است.

قوانین خرید و فروش

خرید و فروش بیت کوین در هنگ کنگ معمولاً از طریق صرافی های ارز دیجیتال یا پلتفرم های خارج از بورس و همتا به همتا که مشتری و موسسات مالی را درگیر می کند انجام می شود. بسته به ماهیت معامله، قوانین متفاوتی اعمال می شود.  قوانین کلی حمایت از مشتری برای اکثر تراکنش‌های B2C (کسب و کار به مشتری) که در صرافی‌ها و پلت‌فرم‌های خارج از بورس انجام می‌شوند، اعمال می‌شود. . مواردی مانند پولشویی و تامین مالی تروریسم و احراز هویت مشتری رصد و بررسی می شود.

قوانین استخراج بیت کوین

در هنگ کنگ، هنوز قانون خاصی در مورد صدور گواهی کار ارزهای دیجیتال از جمله بیت کوین وجود ندارد. همچنین، دولت هنگ کنگ هیچ دستورالعملی برای هشدار یا محدود کردن استخراج کنندگان بیت کوین صادر نکرده است. اگرچه هیچ قانونی برای منع استخراج معدن در هنگ کنگ وجود ندارد، قوانین دیگری ممکن است برای استخراج در بخش های دیگر اعمال شود. 

کلام آخر:
افزایش تعداد قوانین دارایی دیجیتال در هنگ کنگ نشان دهنده رویکرد جدی به سمت مدیریت بهتر این حوزه و تلاش برای هماهنگ کردن استانداردهای جهانی است. این تحولات می تواند به تقویت موقعیت هنگ کنگ به عنوان یک مرکز پیشرو برای بخش دارایی دیجیتال کمک کند. افزایش مقررات می تواند اثرات مختلفی بر بازار دارایی دیجیتال داشته باشد، از جمله تغییر در قیمت ها و رفتار سرمایه گذار. 

منبع مقاله: mayerbrown

 

نظرات کاربران در مورد علت افزایش قوانین دارایی های دیجیتال در هنگ کنگ چیست؟
سوال امنیتی :9+94 = ?