جمهوری خواهان از SEC خواستار شفاف سازی ایردراپ های کریپتو شدند

نوشته شده در : 1403/06/28
جمهوری خواهان از SEC خواستار شفاف سازی ایردراپ های کریپتو شدند

جستجو

دو قانون‌گذار جمهوری‌خواه از رئیس کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC)، گری جنسلر، خواسته‌اند تا تا پایان ماه به سوالات آن‌ها درباره طبقه‌بندی ایردراپ‌های ارزهای دیجیتال پاسخ دهد. نماینده تام امِر و رئیس کمیته خدمات مالی مجلس نمایندگان، پاتریک مک‌هنری، در نامه‌ای به تاریخ ۱۷ سپتامبر نگرانی خود را درباره نحوه برخورد SEC با ایردراپ‌ها ابراز کردند. این نامه به وضوح اهمیت آموزش ارز دیجیتال را برای سرمایه‌گذاران و قانون‌گذاران نشان می‌دهد تا بتوانند با درک بهتری از این فناوری نوین در دنیای کریپتو، صرافی ارز دیجیتال و خرید ارز دیجیتال، تصمیمات مناسبی اتخاذ کنند.
در نامه، به پرونده‌هایی از جمله Hydrogen Technology Corporation و جاستین سان اشاره شده که SEC توکن‌های ایردراپ شده را به عنوان "عرضه و فروش اوراق بهادار ثبت‌نشده" طبقه‌بندی کرده است. این رویکرد به نظر می‌رسد بر اساس قوانین کشورها درباره ارزهای دیجیتال نادرست باشد، چرا که ممکن است به فناوری بلاکچین و توسعه آن آسیب بزند. قانون‌گذاران خواسته‌اند تا جنسلر توضیح دهد که چگونه ایردراپ‌های رایگان به آزمون هاوی (Howey Test) تطبیق می‌شوند و چه تفاوتی با سایر پاداش‌ها مانند امتیازات کارت‌های اعتباری دارند. همچنین آن‌ها خواسته‌اند که تأثیر طبقه‌بندی توکن‌های ایردراپ به عنوان اوراق بهادار بر برنامه‌های زنجیره‌ای، رشد اقتصادی و درآمدهای مالیاتی بررسی شود. امِر و مک‌هنری هشدار داده‌اند که رویکرد SEC می‌تواند مانع بهره‌مندی کامل کاربران آمریکایی از فناوری بلاکچین شود و از طراحی نسل بعدی اینترنت با ارزش‌های آمریکایی جلوگیری کند. این نامه همچنین در شرایطی ارسال شده که در هفته گذشته قانون‌گذاران جمهوری‌خواه انتقادات مشابهی نسبت به جنسلر و تأثیرات سیاسی بر انتصابات در SEC مطرح کرده بودند. در اینجا لازم به ذکر است که یکی از مسائل مهم قابل توجه در دئنیای کریپتو توجه به تحولات حقوقی و قانونی مرتبط با ارزهای دیجیتال است.

منبع خبر: cointelegraph

 

مطالعه اخبار ارزهای دیجیتال در بروز بودن در این مارکت بسیار مهم است. با آپدیت بودن اطلاعات شما در این بازار فرایند خرید ارز دیجیتال را میتوانید هوشمندانه انجام بدهید. مثلا با خرید تتر و نگهداری آن میتوانید در زمان مناسب خرید بیت کوین را از صرافی های خارجی انجام دهید و یا اینکه بصورت مستقیم از صرافی ارز دیجیتال ایرانی اینانس انجام دهید.

نظرات کاربران در مورد جمهوری خواهان از SEC خواستار شفاف سازی ایردراپ های کریپتو شدند
سوال امنیتی :3+68 = ?