آشنایی با 5 هک بزرگ در بازار ارزهای دیجیتال

1402/02/17

5 هک بزرگ در بازار ارزهای دیجیتال؛ آیا دوست دارین با این هک ها آشنا بشین؟ به نظر شما آیا ارزهای دیجیتال امن هستن؟ کل سرمایه سرقت شده ارز دیجیتال در طول تاریخ چقدر است؟ چرا رویدادهای هک صرافی ارز دیجیتال در حال افزایش هست؟ نکات کلیدی درباره هک ارزهای دیجیتال کدامند؟ بزرگ ترین هک ها در بازار ارزهای دیجیتال کدامند؟ هک چه تاثیری بر بازار کریپتو داره؟

با وجود پیشرفت های بزرگ در بازار رمزارزها، مشکلات و چالش های امنیتی مختلفی در این حوزه به وجود میاد، مخصوصا در اکوسیستم های همتا به همتا که هر کسی می تونه به صورت ناشناس به اون ها ملحق بشه. وقتی که هویت مجرمان ناشناس باشه، ردیابی اون ها تقریبا غیرممکن هست و به سختی میشه سرمایه سرقت شده رو بازیابی کرد. تا الان هک های زیادی در بازار کریپتو اتفاق افتاده. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله آشنایی با 5 هک بزرگ در بازار ارزهای دیجیتال، اطلاعاتی در مورد امن بودن ارزهای دیجیتال به شما ارائه کنیم و به معرفی بزرگ ترین هک ها در بازار کریپتو بپردازیم تا باهاشون آشنا بشین.

آیا ارزهای دیجیتال امن هستند؟

آیا ارزهای دیجیتال امن هستند؟

شاید این سوال واستون پیش اومده باشه که آیا ارزهای دیجیتال امن هستند؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که پتانسیل پروژه های بلاک چینی نامحدود هست. بلاک چین بر اساس قواعد رمزنگاری، تمرکززدایی و الگوریتم اجماع ساخته شده که باعث میشه تراکنش های اون خیلی مورد اعماد باشن. بلاک چین تا حدود زیادی نیاز به هرگونه واسطه رو از بین برده و صنعت جهانی رو کرده!

جالب اینجاست که بدونین ارزهای رمزنگاری شده که حاصل تکنولوژی بلاک چین هستن، به ما کمک می کنند تا کنترل کامل پول خودمون رو به دست بگیریم و نیازی به بانک نداشته باشیم. به کمک دفتر کل توزیع شده غیرمتمرکز بلاک چین و فرایند رمزنگاری که برای هر تراکنش صورت می گیره، رمزارزها به صورت کلی امن هستن. ولی صعنت رمزارزها هنوز در حال توسعه هست و بیشتر کاربران هنوز مجبورن برای ذخیره رمزارزهای خودشون به کیف پول های شخص ثالث اعتماد کنند.

مقاله پیشنهادی: بررسی تخصصی امنیت در ارزهای دیجیتال

معرفی بزرگ ترین هک ها در بازار کریپتو

معرفی بزرگ ترین هک ها در بازار کریپتو

همونطور که گفتیم، تامین امنیت در بازار رمزارزها از زمان توسعه بیت کوین یه موضوع اصلی و مهم بوده. با وجود اینکه هک کردن ارزهای دیجیتال سخت هست و این عمدتا به دلیل تکنولوژی بلاک چین هست که از رمزارزها پشتیبانی می کنه و بلاک چین دائما توسط کاربران بازار ارزهای دیجیتال مورد بررسی قرار می گیره. با این حال تا به امروز هک های زیادی در حوزه کریپتو رخ داده. به همین منظور ما سعی می کنیم در این بخش از مقاله به معرفی بزرگ ترین هک ها در بازار کریپتو بپردازیم.

  • هک شبکه رونین و سرقت 620 میلیون دلار

یکی از بزرگ ترین هک ها در بازار کریپتو، هک شبکه رونین(Ronin) و سرقت 620 میلیون دلار هست. بلاک چین رونین در روز 29 مارس 2022 هک شد و 173.600 اتریوم و 25.500.000 استیبل کوین USDC تقریبا در مجموع به ارزش 620 میلیون دلار به سرقت رفت. وزارت خزانه داری آمریکا هک بلاک چین رونین رو به گروه هکری لازاروس در کره شمالی نسبت داد.

مقاله پیشنهادی: 10 تکنیک هکرها برای سرقت ارزهای دیجیتال

  • هک Coincheck و سرقت 532 میلیون دلار

یکی دیگه از بزرگ ترین هک ها در بازار ارزهای دیجیتال، هک کوین چک و سرقت 532 میلیون دلار بود. جالب اینجاست که بدونین Coincheck نوعی صرافی ارز دیجیتال ژاپنی هست که در ماه ژانویه سال 2018 تعداد زیادی از توکن های NEM این صرافی به ارزش 530 میلیون دلار به سرقت رفت و به 11 آدرس مختلف منتقل شد. هکرها می دونستن که توکن های این صرافی در یه ولت گرم نگهداری میشن.

  • هک پالی نتورک و سرقت 610 میلیون دلار

هک Poly Network و سرقت 610 میلیون دلار هم یکی دیگه از بزرگ ترین هک ها در بازار رمزارزها محسوب میشه. پالی نتورک نوعی پلتفرم بین زنجیره ای هست که توانایی همکاری بلاک چین رو در دیفای امکان پذیر می کنه. در ماه آگوست 2021 یه هکر تونست با استفاده از آسیب پذیری کد شبکه پالی نتورک، این بلاک چین رو هک کنه و 600 میلیون دلار رو به حسب خودش منتقل کنه.

  • هک MT Gox و سرقت 470 میلیون دلار

یکی دیگه از بزرگ ترین هک ها در بازار ارزهای دیجیتال، هک MT Gox و سرقت 470 میلیون دلار هست. توجه داشته باشین که MT Gox نوعی صرافی ارز دیجیتال ژاپنی هست که در سال 2010 راه اندازی شد و تا اوایل سال 2014 بیشتر از 70 درصد کل تراکنش های بیت کوین دنیا مربوط به این صرافی بود. هک صرافی MT Gox در سال 2014 شناسایی شد که از سال 2011 سرمایه این صرافی در حال سرقت بود.

  • هک Wormhole و سرقت 326 میلیون دلار

هک Wormhole و سرقت326 میلیون دلار هم یکی دیگه از بزرگ ترین هک ها در بازار ارزهای دیجیتال هست. ورم هول نوعی پل بلاک چین بین سولانا و سایر شبکه های دیفای هست که امکان تبادل توکن های سولانا با سایر رمزارزها رو در برنامه های غیرمتمرکز اتریومی فراهم می کنه. هکر با استفاده از یه آسیب پذیری در تایید امضا شبکه، تونست به راحتی 120.000 توکن رپد اتر رو صادر کنه که در اون زمان 326 میلیون دلار ارزش داشت.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله آشنایی با 5 هک بزرگ در بازار ارزهای دیجیتال، اطلاعاتی در مورد امن بودن ارزهای دیجیتال به شما ارائه کنیم و به معرفی بزرگ ترین هک ها در بازار کریپتو بپردازیم تا باهاشون آشنا بشین. همونطور که گفتیم، همزمان با رشد و توسعه بازار ارزهای دیجیتال، شیوه های جدیدی از حملات سایبری در حال ظهور هستن که می تونن خسارت های زیادی به این حوزه وارد کنند. تا وقتی که یه سیستم امنیتی قوی معرفی نشه، فهرست هک ها همچنان بیشتر و بیشتر میشه.


نظرات کاربران در مورد آشنایی با 5 هک بزرگ در بازار ارزهای دیجیتال
سوال امنیتی :2+69 = ?