آموزش خرید زمین در متاورس شیبا

1401/06/27


آموزش خرید زمین در متاورس شیبا؛ با پیشرفت تکنولوژی و فناوری، دنیای ارزهای دیجیتال روز به روز گسترده ترمیشن و پلتفرم های بیشتری برای کسب درآمد و استفاده برای کارهای روزمره ایجاد میشه. یکی از این پلتفرم ها متاورس هست. متاورس یکی دیگه از انقلاب های صنعت تکنولوژی و عصر فناوری هست که کاربران میتونن در این فضا، کار های خودشون رو سریع تر پیش ببرن و در زمان و انرژی صرفه جویی کنن.

ما امروز میخوایم شما رو بیشتر با موضوع متاورس آشنا کنیم و همچنین به آموزش خرید زمین در متاورس شیبا بپردازیم تا شما در صورت علاقه به سرمایه گذاری در زمین های متاورس، با پروژه هایی که یکی از اونا شیبا هست، بیشتر آشنا بشین.

مقاله پیشنهادی: بررسی کامل متاورس شیبا اینو

متاورس چیست؟

آموزش خرید زمین در متاورس شیبا

متاورس یه شبکه مجازی یکپارچه از شبکه های سه بعدی هست که توسط هدست های VR قابل دسترسی هستش. کاربران در متاورس میتونن با استفاده از حرکات دست و پا و فرمان های صوتی حرکت کنن که کاربر با ایجاد حس فیزیکی واقعی بودن در متاورس رو احساس کنه بدون اینکه در اونجا حضور داشته باشه.

برای درک بهتر این موضوع، می تونین بازیHorizen  یاRec Room World رو با واقعیت مجازی انجام بدین و تجربه حضور در اون مکان رو حس کنین. اما مردم در متاورس فقط به بازی کردن راضی نیستند و میخوان تمام کاراشون رو در متاورس پیاده بکنن؛ برای مثال حضور افراد در صنعت مد و موسیقی، در متاورس مورد توجه قرار گرفته و خواننده ها دوس دارند کنسرتشون رو در متاورس برگزار کنن. حتی تیم های سرشناسی مانند منچستر سیتی در حال ساخت استادیوم های مجازی هست تا بتونه تماشگرا در متاورس بازی ها رو تماشا کنن.

واژه متاورس از دو کلمه متا Meta به معنی برتر، و ورسVerse  به معنی جهان، تشکیل شده؛ یعنی جهان برتر. به عبارتی متاورس یک شبکه مجازی هستش که کاربرا تو اون میتونن به شکل مجازی، توسط عینک های Vr یا Virtual Reality در ارتباط باشن.

با اینکه با مفهموم متاورس از دهه 90 میلادی آشنا بودیم؛ اما کسی تا به حال موفق نشده بود اونو به صورت عملی پیاده کنه. در اواخر دهه 90 میلادی نیل استفنسون کتابی به نام snow crash رو منشتر کرد و گفت که انسان ها میتونن زندگی سخت و مشقت باری که در دنیای واقعی تجربه کردن رو با دنیای مجازی بسیار آسان وساده تر بکنن. او در این کتاب مفاهیمی مانند متاورس و آواتار رو در قالب یک داستان پیش بینی کرد؛ که بعد از سال ها و به کمک ارز های دیجیتال تونستند ساخت دنیای مجازی رو محقق کنن.

مزایا و معایب متاورس

متاورس از سال2021 به دلیل روی آوردن شرکت های بزرگی مانند فیس بوک، مایکروسافت، ان ویدیا، توجهات بسیاری به خودش جلب کرد واز محبوبیت بالایی برخوردار شد.اما هر چیزی یه مزایا و معایبی داره که انسان ها با توجه به سلیقه شخصی خودشون تصمیم میگرن که اون کارو انجام بدن یا نه! در ادامه به برخی از مزایا و معایب متاورس میپردازیم.

مزایای متاورس

• ترویج مد و برند سازی در متاورس

• فرصت های سرمایه گذاری جدید

• دوبرابر کردن قدرت بلاک چین

• نوآوری در بهداشت و درمان

• بازی های هیجان انگیز

معایب متاورس

• زیر ساخت های ضعیف

• امنیت پایین

• باگ های امنیتی 

• نیازمند فناوری های پیشرفته

• متمرکز بودن فضا

متاورس شیبا

Shiba Inu یک توکن ارز دیجیتال هست که توسط یک بنیانگذار ناشناس به نام ریوشی راه اندازی شده. وایت پیپر شیبا اینو، اونو به عنوان یک پروژه ارز دیجیتال مبتنی بر جامعه توصیف میکنه. این اساساً به این معنیه که جامعه غیرمتمرکز شیبا اینو، معروف به ShibArmy، مسئول این ارز دیجیتال و توسعه اون هست.

همچنین این ارز دیجیتال، صرافی غیرمتمرکز خود رو با نام ShibaSwap در جولای 2021 راه‌اندازی کرد. این توکن در حوزه متاورس نیز فعالیت داره که زمین های اختصاصی خودش رو مانند پروژه سند باکس و مانا طراحی کرده که سرمایه گذاران میتونن با خرید این زمین ها از امکاناتش بهره ببرن و سرمایه خودشون رو افزایش بدن.متاورس Shiba Inu برای اولین بار در اواخر ژانویه 2021 معرفی شد. طبق حساب رسمی Shiberse خودشون رو به عنوان تجربه ای فراگیر برای اکوسیستم ما و فضای متاورس، معرفی کردن.

آموزش خرید زمین در متاورس شیبا

Shiba Metaverse یک دنیای مجازی هست که توسط Shib.io میزبانی میشه که در اون شخصیت‌ها یا آواتارها میتونن حال و هوای دنیای واقعی رو تقلید کنن و در اونجا زندگی کنن. هدف اصلی متاورس ایجاد یک محیط مجازی تا حد امکان شبیه به دنیای واقعی هست.

جایی که کاربران میتونن کشف و بازی کنن. بر اساس برخی گزارش‌ها، SHIBA Metaverse فضایی ایجاد میکنه که آواتارها نه تنها بتونن در اون مطالعه کنن، بلکه بتونن در یک شغل کار کنن و در رویدادهای این Metaverse شرکت داشته باشن. Metavers اولین دنیای مجازی خواهد بود که امکان آموزش، سرگرمی، خرید و تحقیق رو برای آواتارها فراهم میکنه.

جالب ترین عامل Shiba Inu Metaverse اینه که اعضای اون میتونن زمین مجازی اجاره کنن، بفروشن یا بخرن که Shiba Land نامیده میشه. پس از خرید زمین، کاربر اونو در قالب یک NFT خواهد داشت که میتونه به سایر بازیکنان یا مشاغل اجاره بده. علاوه بر زندگی در سرزمین SHIBA، شخصیت‌ها میتونن NFT بخرن و کسب درآمد کنن. توکن های رمزنگاری مانند BONE، LEASH و SHIB در دسترس هستن و میتونن در SHIBA Metaverse مورد استفاده قرار بگیرن.

آموزش خرید زمین در متاورس شیبا

مشابه خرید زمین در دنیای واقعی، خرید زمین در SHIBA Metaverse نیز به پول نیاز داره اما در قالب توکن های رمزنگاری شده. سریع ترین راه برای بدست آوردن زمین در SHIBA Metaverse، نگه داشتن توکن های LEASH هستش.

آموزش خرید زمین در متاورس شیبا

این مورد ابتدا در هنگام شروع حراج در نظر گرفته میشه. به گفته اریکام، یکی از توسعه دهندگان شیبالند،صاحبان زمین میتونن تا 5 توکن LEASH رو برای مدت 45 تا 90 روز قفل کنن. در ادامه گام به گام به آموزش خرید زمین در متاورس شیبا میپردازیم.

برای خرید زمین های متاورس شیبا باید توکنLeash رو داشته باشین و از طریق قفل کردن بتونین زمین های متاورس شیبا رو در اختیار داشته باشین.

بعد از خرید توکن Leash، شما باید وارد سایت Shib.Io بشین که از این طریق بتونین زمین های متاورس شیبا رو بخرین.

آموزش خرید زمین در متاورس شیبا

طبق تصویر پایین شما بر اساس بودجتون و میزان دارایی که در توکن Leash قرار دادین میتونین انتخاب کنین که چه مقدار از توکن Leash  رو میخواین قفل کنین و تا چه مدت قصد دارین این توکن ها قفل باقی بمونن.

آموزش خرید زمین در متاورس شیبا

بر اساس این فاکتور ها سایت به شما میگه که چه مقدار زمین میتونین خریداری کنین. شیبالند سه رویدار مهم داره که در این مدت زمین های شیبا به حراج یا مزایده گذاشته میشن و سرمایه گذاران در این مدت میتونن زمین های خاصی رو با توجه به استراتژیشون خریداری کنن که این سه رویداد عبارتند از:

1. رویداد مناقصه

رویداد BID طراحی شده تا فرصتی برای دسترسی اولیه به یکی از مورد انتظارترین نسخه‌های Shiba Inu، SHIB: The Metaverse فراهم کنه. این رویداد انحصاری به شرکت کنندگان اجازه میده تا یک مسابقه هیجان انگیز سه روزه 72 ساعت در مناقصه برای قطعه زمین مورد نظر خود رو تحمل کنن.

این یک فرصت منحصر به فرد برای رزرو اولین دسته از زمین ها با اولویت نسبت به بقیه کاربران هست. تمام خریدهای زمین با ETH انجام میشه، و شما نمی تونین در این رویداد شرکت کنی مگر اینکه LEASH یا Shiboshis خودتون رو قفل کرده باشین.

این زمین ها با اولویت بالا تر نسبت به سایر زمین ها ارائه میشه و برای 72 ساعت فقط اعتبار داره و زمانی که 72 ساعت بگذاره دیگه این زمان های خاص به فروش گذاشته نمیشه و فقط به اون دسته از افرادی که در این 72 ساعت Leash  رو لاک کردن و وارد مزایده شدن تعلق میگیره. این زمین ها در کل زمین های متاورس شیبا زمین های استثنایی هستن که توی مکان های خاص قرار دارن و شما توی مرحله اول میتونین این زمین ها رو خریداری کنین.

2. رویداد دارندگان

در این مرحله، دارندگان LEASH و SHIBOSHI میتونن بدون مناقصه و با قیمت ثابت برای هر ردیف زمین، زمین رو خریداری کنن. این رویداد 7 روز طول خواهد کشید و بلافاصله پس از پایان رویداد اولیه مناقصه در دسترس خواهد بود.

کاربران همچنان باید از سیستم قفل ارائه شده در سیستم مناقصه اولیه برای دسترسی به نقشه تعاملی استفاده کنن. کاربران میتونن زمین‌های انتخابی خود رو خریداری کنن و به محض پایان مزایده، به کیف پولشون انتقال بدن.

3. فروش عمومی

در پایان هر دو رویداد BID EVENT و HOLDER EVENT، با استقبال از فروش عمومی، مرحله نهایی فاز اول زمین ها آغاز میشه. این آخرین فرصت و مرحله نهایی هست تا کاربران ضمن ایمن سازی قطعات زمین خود، وارد عمل شن. در این مرحله، کاربران میتونن زمین‌های باقی‌مانده رو بدون هیچ محدودیت، زمان قفل یا هر عامل تعیین‌شده خریداری کنن.

شما نیازی به استفاده از LEASH یا SHIBOSHI Locker ندارید و برای اینکه بتونین یک قطعه زمین بدست بیارین، نیازی به نگه داشتن هیچ یک از نشانه های اکوسیستم شیبا نیست. کاربران میتونن زمین های مورد نظر خود رو با قیمت ثابت و مستقیماً از طریق نقشه تعاملی پخش قطعات موجود خریداری کنن و به کیف پول خودشون انتقال بدن.

مقاله پیشنهادی: متاورس چیست؟

کارهایی که میتوانید در متاورس شیبا انجام دهید

آموزش خرید زمین در متاورس شیبا

 

از زمان راه‌اندازی شیبالند، افراد علاقه‌مند مشغول بررسی گزینه‌های موجود در این گنجاندن جدید متاورس بودن. در اینجا یک لیست گردآوری شده از 4 کاری که میتونین در متاورس شیبا لند انجام بدین.

1. زمین مجازی

درست همانطور که در زندگی واقعی یک شهر توسط برنامه ریزان شهری توسعه پیدا میکنه، قطعه‌ها ترسیم و منطقه‌ بندی میشه و سپس برای تصویب ارائه میشه، در متاورس نیز کارها به این صورت، پس از تایید بسته ها در بلاک چین ثبت میشه.

هنگامی که معماران و توسعه دهندگان زمین شیبا رو طراحی و منطقه بندی کردن، طرح ها برای مشاهده اعضای انجمن به بازار زمین شیبا ارسال میشه. در اونجا، اعضا میتونن اندازه و قیمت هر قطعه و منطقه ای که در اون قرار داره رو ببینن، سپس اعضا میتونن مقدار مورد نظر خودشون رو خریداری کنن.

2. تبلیغات

فضاهای متعددی برای اعضای تجاری شیبالند وجود خواهد داشت تا بتونن تجارت خود در جامعه شیبا لند رو تبلیغ کنن. فضاهایی در داخل مرکز خرید در امتداد مسیرهای کلیدی وجود خواهد داشت که کسب و کارها میتونن فضایی رو اجاره کنن تا برای کسانی که از اون عبور میکنن، دیده بشن.

همچنین نیمکت‌های پارک، بیلبوردها، کنار ساختمان‌ها و... برای سرمایه‌گذاران در مکان‌های کلیدی مرکز شهر انتخاب میشه. تا بتونن هم کسب درآمد کنن و هم اینکه محصولات خودشون رو به دنیا در فضای متاورس تبلیغ کنن.

3. سرگرمی

آموزش خرید زمین در متاورس شیبا

 

یکی از مواردی که توسعه دهندگان زمین های متاورس به اون اهمیت زیادی میدن، بخش سرگرمی هست. این قسمت از شهر میزبان همه مکان های تفریحی مورد علاقه کاربران خواهد بود. سالن‌های سینما با جدیدترین نسخه‌ها، گالری‌های هنری با NFT، حتی کلوپ‌های موسیقی کوچکی وجود خواهند داشت که میتونین از اجراهای صمیمی هنرمند مورد علاقه‌تان لذت ببرین.

4. کسب و کار

منطقه کسب و کار، فرصت های مختلفی رو به جامعه تجاری ارائه میده که به دنبال ارائه کالاها و خدمات خود از دنیای واقعی به دنیای مجازی هستن. ترکیبی از ساختمان‌های اداری شیک و پر از پزشکان، وکلا، حسابداران و سایر متخصصان تجاری وجود خواهد داشت. اعضای Shiba Land همچنین یک مرکز خرید پیدا میکنن که اقلامی رو که مشاهده میکنین، خرید کنین و کالاهای شما در خانه در دنیای واقعی به شما تحویل داده بشه. این بهترین دیدار تجارت الکترونیک با متاورس به صورت سه بعدی خواهد بود.

3 دلیل برای سرمایه گذاری در متاورس

کارشناسان بر این باورن با توجه به علاقه روزافزون به فضای متاورس و اصول کمبود و عرضه و تقاضا پایه‌های علم اقتصاد،  متاورس میتونه برای سرمایه‌گذاران علاقه‌مند حوزه جالبی برای کاوش باشه.

• زمین های متاورس کمیاب هستن و تعداد محدودی از اونا وجود داره و این زمین ها قابل افزایش نیستن.

• اساسا متاورس مبتنی بر املاک و مستغلات معاصر هست. در واقع، زمین در یک مکان شهری مطلوب میتونه در طول زمان ارزشش افزایش پیدا کنه. شما میتونین قلمرو خود رو به گونه ای ایجاد کنین که دقیقاً همون چیزی باشه که در متاورس میخواین.

• کاری که میخواین با زمین انجام بدین به شما بستگی داره. شما میتونین یه خونه دیدنی بسازید که میتونه به عنوان یک شرکت نیز خدمت کنه یا میتونین یه کلبه کوچک در جنگل درست کنین.

جمع بندی

همون طور که گفتیم زمین های متاورس جایگزینی برای زمین های دنیای واقعی هست و افراد این کره دیر یا زود کاملا به دنیای مجازی مهاجرت میکنن و در اونجا زندگی میکنن. البته این زمین ها عیوبی نیز دارن که با توجه نبود زیر ساخت های لازم امکان استفاده بهینه در این حوزه وجود نداره.

اما با گذشت زمان این مشکلات بر طرف خواهد شد و توسعه دهندگان مکانی امن و کاربردی برای کاربران ارزهای دیجیتال و سرمایه گذاران ایجاد خواهند کرد. ما امروز سعی کردیم موضوع آموزش خرید زمین در متاورس شیبا رو برای شما شفاف کنیم و شما با دانش و اطلاعاتی که از این مقاله به دست آوردین بتونین زمین های متاورس شیبا رو خریداری کنین و به عنوان دارایی در کیف پولتون نگهداری کنین.

 


نظرات کاربران در مورد آموزش خرید زمین در متاورس شیبا
سوال امنیتی :8+79 = ?