آموزش لغو تراکنش های تایید نشده بیت کوین

1401/07/09

ما سعی می کنیم در مقاله آموزش لغو تراکنش های تایید نشده بیت کوین، اطلاعاتی در مورد تراکنش های بیت کوین برای شما ارائه کنیم و به بررسی دلایل تایید نشدن تراکنش های بیت کوین بپردازیم و نحوه لغو تراکنش های تایید نشده بیت کوین رو برای شما یاد بدیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین. بیت کوین با نماد اختصاری BTC نوعی ارز دیجیتال یا شکلی از دارایی دیجیتال هست که توسط شخص یا گروه ناشناسی به اسم ساتوشی ناکاموتو راه اندازی و معرفی بازار شد و به دلیل موفقیت های زیادی که پشت سر گذاشته، مورد استقبال سرمایه گذاران و معامله گران زیادی قرار گرفته و تونسته به یکی از محبوب ترین ارزهای بازار تبدیل بشه.

مقاله پیشنهادی: کیف پول بیت کوین چیست؟

پیگیری وضعیت تراکنش بیت کوین:

بهتره قبل از اینکه وارد بحث اصلیمون یعنی آموزش لغو تراکنش های تایید نشده بیت کوین وارد بشیم، اطلاعاتی در مورد پیگیری وضعیت تراکنش بیت کوین برای شما ارائه کنیم. بررسی وضعیت تراکنش بیت کوین شما در بلاک چین کار ساده ای هست. در صورتی که با تراکنش تایید نشده بیت کوین روبرو میشین، کمی صبر داشته باشین. برای انتقال و معامله ارزهای دیجیتال باید زمان بیشتری رو در نظر بگیرین. همچنین زمانی که شبکه از لحاظ تراکنش شلوغ باشه، به جریان افتادن و بررسی تراکنش شما نیز بیش از حد معمول طول می کشه.

در برخی مواقع انتقال و معامله بیت کوین شما در وضعیت تایید شده قرار داره، ولی هنوز وارد کیف پول شما نشده. در این موقعیت باید بررسی کنین که چند مرحله تایدیه رو پشت سر گذاشته و در چه مرحله ای قرار داره. با همه این توضیحات بعضی وقت ها تایید تراکنش شما بیش از حد نظرتون طول میکشه. در بعضی وقت ها هم کاربر یادش میره که کارمزد تعیین کنه یا زمانی که کارمزد کمی در نظر می گیرهخ، تراکنش در استخرهای استخراج گیر می کنه که این حالت زمانی پیش میاد که شبکه شلوغ باشه.

دلایل تایید نشدن تراکنش های بیت کوین چیست؟

پیگیری وضعیت تراکنش بیت کوین

در برخی از مواقع زمانی که معامله گران قصد دارن تا بیت کوین های خودشون رو برای شخصی بفرستن، ممکنه با تاخیر بالای چند ساعت تا چند روز روبرو بشن که با توجه به عدم امکان برگردوندن تراکنش های گم شده در شبکه بیت کوین، این موضوع می تونه باعث استرس کاربران بشه. به همین منظور ما سعی می کنیم در این قسمت از مقاله آموزش لغو تراکنش های تایید نشده بیت کوین، به بررسی دلایل تایید نشدن تراکنش های بیت کوین بپردازیم.

• گذشت زمان کمی از تراکنش

یکی از دلایل تایید نشدن تراکنش های بیت کوین، گذشت زمان کمی از تراکنش هست که باید این موضوع رو زیر نظر بگیرین تا تراکنش ها شما تایید بشن و مشکلی برای شما پیش نیاد. بهتره بدونین اگه زمان کمی از درخواست تراکنش شما گذشته باشه، باید زمانی رو تا تایید شدن اون منتظر بمونین. کمترین زمان تایید تراکنش بیت کوین نیز می تونه چند دقیقه طول بکشه. بنابراین، اگه دیدین زمان زیادی از انجام ترانش ارز دیجیتال بیت کوین می گذره، ولی هیچ انتقالی انجام نگرفته، بدونین که تراکنش شما تایید نشده و باید اون رو لغو کنین.

• کم بودن یا صفر بودن کارمزد تعیین شده از سوی فرستنده

یکی دیگه از دلایل تایید نشدن تراکنش های بیت کوین، کم بودن یا صفر بودن کارمزد تعیین شده از طرف فرستنده هست. همونطور که گفتیم، هرچقدر کارمزد یه تراکنش بیشتر باشه، احتمال تایید اون در شبکه بیشتر هست. اگه کمترین میزان کارمزد رو برای تراکنش خود انتخاب کنین، ممکنه تراکنش شما هیچ وقت تایید نشه. به این ترتیب، برای انجام تراکنش های صحیح، باید کارمزد بیشتری رو مشخص کنین.

آموزش لغو تراکنش های تایید نشده بیت کوین

پیگیری وضعیت تراکنش بیت کوین

نوبت این رسیده تا در این قسمت از مقاله، نحوه لغو تراکنش های تایید نشده بیت کوین رو برای شما یاد بدیم. بهتره قبل از اینکه اقدام به لغو تراکنش های بیت کوین خود کنین، باید مطمئن بشین که تراکنش شما تایید نشده و در حالت Unconfirmed قرار داشته باشه. برای این کار باید حداقل 24 ساعت صبر کنین. وضعیت تراکنش خودتون رو می تونین در سایت های جستجوگر بلاک یا بلاک اکسپلور، همچون BlockChain.com جستجو کنین.

جالب اینجاست که بدونین شبکه بیت کوین عمومی بوده و همه افراد می تونن به این شبکه دسترسی داشته باشن و تراکنش های خودشون رو پیگیری کنند. به همین دلیل با راحتی و فقط با وارد کردن شناسه تراکنش خود می تونین اون رو از طریق یه جستجوگر بلاک بررسی کنین. باید به یاد داشته باشین که برای تایید تراکنش بیت کوین بین یک تا 6 تایید مورد نیاز هست و شما فقط زمانی می تونین اقدام به لغو تراکنش تایید نشده بیت کوین کنین که تراکنش شما هیچگونه تاییدیه یا کانفرمی دریافت نکرده باشه. در صورتی که تراکنش شما یک یا 2 تایید دریافت کرده باشه، چاره ای جز صبر کردن برای بقیه تایید ها ندارین. ولی اگه تراکنش شما هیچگونه تایید دریافت نکرده باشه، از طریق روش های زیر می تونین اون ها رو لغو کنین.

• یکی از روش های لغو تراکنش های تایید نشده بیت کوین، استفاده از پروتکل RBF هست. با استفاده از این پروتکل می تونین با پرداخت کارمزد بیشتر، تراکنش خودتون رو دوباره بر روی بلاک چین منتشر کنین و این بار می تونین مطمئن شین که به دلیل کارمزد بالایی که پیشنهاد دادین، تراکنش شما توسط یه ماینر انتخاب شده و تایید میشه.

• یکی دیگه از روش های لغو تراکنش های تایید نشده بیت کوین، ارسال تراکنش مشابه با کارمزد بالا هست. در این روش شما باید تراکنش جدید با همون مقدار قبلی و البته کارمزد بالا برای تراکنش خود انجام بدین. البته این کار باید در کیف پول هایی انجام بدین که از ویژگی دوبار خرج کردن پشتیبانی می کنند.

مقاله پیشنهادی: امن ترین روش های نگهداری بیت کوین چیست؟

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله آموزش لغو تراکنش های تایید نشده بیت کوین، اطلاعاتی در مورد تراکنش های بیت کوین برای شما ارائه کنیم و به بررسی دلایل تایید نشدن تراکنش های بیت کوین بپردازیم و نحوه لغو تراکنش های تایید نشده بیت کوین رو برای شما یاد بدیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین. همونطور که گفتیم، در برخی از مواقع زمانی که معامله گران قصد دارن تا بیت کوین های خودشون رو برای شخصی بفرستن، ممکنه با تاخیر بالای چند ساعت تا چند روز روبرو بشن که با توجه به عدم امکان برگردوندن تراکنش های گم شده در شبکه بیت کوین، این موضوع می تونه باعث استرس کاربران بشه.


نظرات کاربران در مورد آموزش لغو تراکنش های تایید نشده بیت کوین
سوال امنیتی :6+98 = ?