آپدیت شانگهای اتریوم چیست و چه پیامدهایی دارد؟

1402/03/15

آپدیت شانگهای اتریوم؛ یک بروزرسانی در شبکه اتریوم! آیا دوست دارین تا اطلاعاتی درباره این بروزرسانی به دست بیارین؟ اصلا می دونین منظور از آپدیت شانگهای اتریوم چیست؟ بروزرسانی شانگهای اتریوم چه پیامدهایی برای کاربران و سرمایه گذاران اتریوم خواهد داشت؟ اهمیت آپدیت شانگهای اتریوم چیست؟ تاثیر ارتقای شانگهای بر قیمت اتریوم چیست؟ فورک شانگهای برای استیک هولدرهای اتریوم چه معنی داره؟

اتریوم یکی از محبوب ترین رمزارزهای موجود در بازار ارزهای دیجیتال هست که تا الان بلاک چین اون تغییرات زیادی رو تجربه کرده. هر کدوم از این آپدیت ها باعث بهبود عملکرد شبکه و افزایش محبوبیت اون شدن. بروزرسانی شانگهای که به عنوان بزرگ ترین آپدیت اتریوم 2 شناخته میشه، اخیرا سروصدای زیادی رو به پا کرده و کاربران زیادی به دنبال کسب اطلاعات درباره این بروزرسانی هستن. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله آپدیت شانگهای اتریوم چیست؟ اطلاعاتی درباره بروزرسانی شانگهای اتریوم یا Shanghai به شما ارائه کنیم و به بررسی دلایل اهمیت آپدیت شانگهای اتریوم بپردازیم و تاثیر شانگهای بر قیمت اتریوم رو مورد بررسی قرار بدیم.

آپدیت شانگهای اتریوم چیست؟

آپدیت شانگهای اتریوم چیست؟

شاید این سوال واستون پیش اومده باشه که آپدیت شانگهای اتریوم چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که بروزرسانی شانگهای(Shanghai) اتریوم به عنوان ارتقایی که در مارچ 2023 اجرا شد، به بلاک های بلاک چین این امکان رو میده تا فرایندهای برداشت ارزهای دیجیتال استیک شده رو تایید کنند. از زمان بروزرسانی مرج، کاربران نمی تونستن به کوین های اتریوم استیک شده خودشون دسترسی داشته باشن. ارتقا شانگهای به استیک کننده های اتریوم این اجازه رو میده تا کوین های استیک شده خودشون رو برداشت کنند.

جالب اینجاست که بدونین بروزرسانی جدید اتریوم که شانگهای شناخته میشه، به عنوان بخشی از این آپدیت پنج پیشنهاد بهبود اتریوم وجود داره که انتظار میره ارائه بشه. احتمالا EIP-4895 همه سرفصل ها رو به خودش اختصاص بده، چون اتریوم های قفل شده رو آزاد می کنه و امکان برداشت رو فراهم می کنه. نکته قابل توجه این هست که تغییرات برنامه ریزی شده برای لایه اجرایی با اسم شانگهای و بروزرسانی های لایه اجماع، Capella نام دارن. به همین دلیل این بروزرسانی مورد انتظار با اسم Shapella هم شناخته میشه.

مقاله پیشنهادی: لایه دوم اتریوم چیست و چه کاربردی دارد؟

دلایل اهمیت آپدیت شانگهای اتریوم

دلایل اهمیت آپدیت شانگهای اتریوم

همونطور که گفتیم، بروزرسانی شانگهای اتریوم یه قابلیت خیلی مهمی رو برای سپرده گذاران اتریوم یا افرادی که می خواد اتریوم استیک کنند، ارائه می کنه. همچنین شانگهای یه بروزرسانی در شبکه اتریوم هست که به صورت هاردفورک انجام شد. بروزرسانی شانگهای با دلایل مختلفی انجام میشه و مزایای زیادی به همراه داره. به همین منظور ما سعی می کنیم در این بخش از مقاله به بررسی دلایل اهمیت آپدیت شانگهای اتریوم بپردازیم.

  • یکی از دلایل اهمیت آپدیت شانگهای اتریوم، کاهش هزینه های گس هست. کاهش این هزینه ها برای راه حل های لایه دوم اتریوم هست. این راه حل ها به استفاده بهتر، سریع تر و ارزون تر از اتریوم کمک می کنه. بنابراین، این بروزرسانی باعث کاهش هزینه استفاده از اتریوم میشه.
  • یکی دیگه از دلایل اهمیت آپدیت شانگهای اتریوم، امکان لغو و برداشت اتریوم های استیک شده هست. بهتره بدونین بروزرسانی شانگهای به سرمایه گذاران این اجازه رو میده تا بتونن سرمایه خودشون رو از حالت قفل در آورده و اون رو برداشت کنند.
  • ارتقای قراردادهای هوشمند هم یکی دیگه از دلایل اهمیت آپدیت شانگهای اتریوم هست. با توجه به قدرت بالای بلاک چین اتریوم، انتظار میره که این قراردادها از لحاظ توسعه نسبت به بقیه پیشتاز باشن. بروزرسانی شانگهای این شرایط رو فراهم می کنه تا اسمارت کانترکت ها بیشتر از قبل توسعه پیدا کنند.

تاثیر آپدیت شانگهای بر قیمت اتریوم

تاثیر آپدیت شانگهای بر قیمت اتریوم

نکته قابل توجه این هست که آپدیت شانگهای اتریوم توجه خیلی از تریدرها و سرمایه گذاران اتریوم رو به سمت خودش جلب کرده. به صورت قطعی نمیشه گفت گه اجرای Eip-4895 تاثیر مثبتی روی قیمت ارز دیجیتال اتریوم می ذارهف ولی بی تاثیر هم نمیشه. چون بر اساس داده های استخراج شده از استیکینگ ریوارد حدود 14.09 درصد از کل اتریوم ها استیک شدن و قابل برداشت نیستن. به همین دلیل، اگه آپدیت شانگهای اجرایی بشه همه این رمزارزها قابل برداشت میشن و این موضوع باعث افزایش نقدینگی در بازار اتریوم میشه.

البته بعضی از کارشناسان و تریدرهای حرفه ای بازار رکزارزها باور دارن که با توجه به قیمت مناسب اتریوم، بیشتر افراد بلافاصله بعد از آزاد شدن رمزارزهای خودشون اون ها رو می فروشن. این موضوع می تونه باعث ایجاد فشار روانی برای طرفداران اتریوم شده و باعث کاهش اتریوم بشه. پس تریدرها و سرمایه گذاران باید کاملا هوشیار باشن تا در اثر این آپدیت با ضرر مواجه نشن.

مقاله پیشنهادی: بهترین پروژه های لایه دوم اتریوم

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله آپدیت شانگهای اتریوم چیست؟ اطلاعاتی درباره بروزرسانی شانگهای اتریوم یا Shanghai به شما ارائه کنیم و به بررسی دلایل اهمیت آپدیت شانگهای اتریوم بپردازیم و تاثیر شانگهای بر قیمت اتریوم رو مورد بررسی قرار بدیم. همونطور که گفتیم، بروزرسانی شانگهای(Shanghai) اتریوم به عنوان ارتقایی که در مارچ 2023 اجرا شد، به بلاک های بلاک چین این امکان رو میده تا فرایندهای برداشت ارزهای دیجیتال استیک شده رو تایید کنند.


نظرات کاربران در مورد آپدیت شانگهای اتریوم چیست و چه پیامدهایی دارد؟
سوال امنیتی :3+80 = ?