آیا استخراج اتریوم ارزش دارد؟

1401/06/21

فهرست مطالب


آیا استخراج اتریوم ارزش دارد؟ در دنیای امروزی ارزهای دیجیتال نقش اساسی رو در بازار کسب و کارهای آنلاین ایفا میکنن و بخش عظیمی از سوددهی‌های بالا در کسب‌ و کارهای اینرتنتی مربوط به خرید و فروش ارزهای دیجیتال میباشد. یکی از روش های که سرمایه گذاران و کاربران ارزهای دیجیتال میتونن از اون کسب درآمد داشته باشن، استخراج ارزهای دیجیتال هست. با استفاده از دستگاه های استخراج شما میتونین ارزهایی مانندبیت کوین، اتریوم، اتریوم کلاسیک و.... رو استخراج کنین و کسب درآمدی داشته باشین. ما امروز میخوایم به موضوع آیا استخراج اتریوم ارزش دارد؟ بپردازیم تا شما با دونستن بعضی مسائل که به تازگی در شبکه اتریوم بوجود اومده، تصمیم گیری بهتری در این باره داشته باشین پس پیشنهاد میکنیم حتما تا آخر این مقاله با ما همراه باشید.

مقاله پیشنهادی: چگونه اتریوم استخراج کنیم؟

اتریوم چیست و چگونه کار میکند؟

آیا استخراج اتریوم ارزش دارد؟

اتریوم پلتفرم بلاک چین غیرمتمرکز هست که شبکه همتا به همتا ایجاد میکنه که به طور ایمن کد برنامه را اجرا و تأیید میکنه که قراردادهای هوشمند نامیده میشن. قراردادهای هوشمند به شرکت کنندگان اجازه میده تا بدون یک مقام مرکزی قابل اعتماد با یکدیگر معامله کنن. سوابق تراکنش تغییرناپذیر، قابل تأیید و به طور ایمن در سراسر شبکه توزیع میشن و به شرکت کنندگان مالکیت و مشاهده کامل داده های تراکنش رو میدن.

همچنین تراکنش ها از حساب های اتریوم ایجاد شده توسط کاربر ارسال و دریافت میشن. یک فرستنده باید تراکنش ها رو امضا کنه و اتر، ارز دیجیتال بومی اتریوم رو به عنوان هزینه پردازش تراکنش ها در شبکه پرداخت کنه.

اتریوم یک پلتفرم بسیار منعطف رو ارائه میده که بر اساس اون میتونیم برنامه های غیرمتمرکز رو با استفاده از زبان برنامه نویسی بومی Solidity و ماشین مجازی اتریوم بسازیم. توسعه‌دهندگان برنامه‌های غیرمتمرکز که قراردادهای هوشمند رو روی اتریوم مستقر میکنن، از اکوسیستم غنی ابزارهای توسعه‌دهنده و بهترین شیوه‌های ایجاد شده با بلوغ پروتکل بهره میبرن. این بلوغ همچنین به کیفیت تجربه کاربر برای کاربر معمولی برنامه‌های اتریوم کمک میکنه. با کیف‌پول‌هایی مانند MetaMask، Argent، Rainbow و موارد دیگر که رابط‌های ساده‌ای رو ارائه میکنن که از طریق اون می‌توان با بلاک چین اتریوم و قراردادهای هوشمند مستقر در شبکه ارتباط برقرار کرد.

کاربرد اتریوم

آیا استخراج اتریوم ارزش دارد؟

• DeFi

DeFi شبکه ای از برنامه های مالی هست که روی شبکه های بلاک چین ساخته شده. این شبکه با شبکه های مالی موجود متفاوت هست زیرا متن باز و قابل برنامه ریزی هست و بدون مرجع مرکزی عمل میکنه و توسعه دهندگان رو قادر میسازه تا مدل های جدیدی رو برای پرداخت، سرمایه گذاری، وام دادن و تجارت ارائه بدن. با استفاده از قراردادهای هوشمند و سیستم های توزیع شده، مشتریان میتونن به راحتی برنامه های مالی غیرمتمرکز امن بسازن. به عنوان مثال، شرکت‌های DeFi در حال حاضر محصولاتی رو ارائه میده که امکان وام‌دهی و استقراض همتا به همتا، کسب سود در دارایی‌های ارزهای دیجیتال، تجارت از طریق صرافی‌های غیرمتمرکز و موارد دیگه رو فراهم میکنه. برخی از پلتفرم های محبوب DeFi عبارتند از Compound، Aave، UniSwap و MakerDAO.

• NFTs

NFT ها توکن های دیجیتالی منحصر به فرد و غیرقابل تعویض هستن که برای اثبات منشأ دارایی های کمیاب چه دیجیتالی چه ملموس، کاربرد دارن. به عنوان مثال NFT ها میتونن توسط یک هنرمند برای توکنیزه کردن آثارشان استفاده بشن و اطمینان حاصل کنن که آثارشان منحصر به فرد و متعلق به او میباشد. این اطلاعات در شبکه بلاکچین ثبت و نگهداری میشه. NFT ها همچنین در صنعت بازی محبوبیت پیدا کردن زیرا امکان همکاری بین پلتفرم های بازی رو فراهم کردن. به عنوان مثال، اولین پروژه NFT در اتریوم CryptoKitties بود که مشتریان رو قادر می ساخت کلکسیون های دیجیتال گربه رو با استفاده از NFT ها جمع آوری کنن. Gods Unchained یک بازی کارتی هست که به بازیکنان مالکیت کامل آیتم های درون بازی خود رو با استفاده از NFT میده.

استخراج اتریوم

آیا استخراج اتریوم ارزش دارد؟

استخراج رمزارز فرآیندی برای حل مسائل پیچیده ریاضی هست. ماینرها اساساً سنگ بنای بسیاری از شبکه‌های ارزهای دیجیتال هستن زیرا زمان و قدرت محاسباتی خود رو برای حل مسائل ریاضی صرف میکنن و به اصطلاح اثبات کار رو برای شبکه فراهم میکنن که تراکنش‌های اتر رو تأیید میکنه. اتریوم نیز مانند بیت کوین، در حال حاضر از فرآیند اجماع اثبات کار (PoW) استفاده میکنه. علاوه بر این، ماینرها مسئول ایجاد توکن‌های اتر جدید از طریق این فرآیند هستن، زیرا برای انجام موفقیت‌آمیز یک وظیفه PoW پاداش‌هایی در اتر دریافت میکنن. PoW به ویژگی های اساسی تابع هش تکی هست. تفاوت بین هش و رمزگذاری استاندارد در اینه که فرآیند فقط یک طرفه میباشد.

تنها راه معنادار برای یافتن ورودی مورد استفاده برای تولید هش معین اینه که سعی کنید همه ترکیب‌های ورودی ممکن رو هش کنید و ببینید کدام یک مناسب هست. اثبات کار با تعیین لیستی از هش های مورد نظر بر اساس پارامتر سختی شروع میشه. ماینرها یک هش ریت مشخصی دارن که مشخص میکنه چند ترکیب رو در یک ثانیه امتحان میکنن و هر چه ماینرها بیشتر شرکت کنن، تکثیر شبکه برای موجودیت‌های خارجی بیشتر میشه و در نتیجه ماینرها با قرار دادن کار واقعی، شبکه رو ایمن میکنن. ماینینگ راهی برای تولید بلاک ها و تایید تراکنش ها، ایمن سازی شبکه و دریافت جوایز بر اساس تکرار فعلی اجماع اثبات کار اتریوم میباشد. استخراج اتریوم به پردازنده‌های گرافیکی نیاز داره تا برای اتر استخراج‌شده جدید از شبکه رقابت کنن. الگوریتم استخراج Ethash که توسط شبکه اتریوم پیاده سازی شده، از یک فایل DAG گراف غیر چرخه ای جهت دار استفاده میکنه که یک بلوک داده در حافظه کارت ویدیو آپلود میشه. این بدان معناست که وقتی DAG به اندازه معینی رسید ممکنه مجبور بشین حافظه GPU خودتون رو ارتقا بدین.

آیا استخراج اتریوم ارزش دارد؟

آیا استخراج اتریوم ارزش دارد؟

امروزه میتونیم بگیم بهترین ارز دیجیتال برای استخراج و فرایند ماینینگ، اتریوم هست و دلیل اونم اینه که دستگاه های استخراج که ریگ نامیده میشن، از هزینه کمتری نسبت به بیت کوین برخودارن و همچنین به مانند بیت کوین، خرابی و صدای زیاد در هنگام ماین کردن رو ندارن. اما با اپدیت جدید که قراره چند ماه آینده صورت بگیره، استخراج اتریوم به کل متوقف میشه و کسانی که دستگاه های ماینر دارن عملا دیگه نمیتونن اتریوم ماین کنن. در نتیجه در جواب موضوع مقاله که آیا استخراج اتریوم ارزش داره؟ باید بگیم که در شرایط فعلی و اپدیتی که قراره صورت بگیره، خیر. استخراج اتریوم از این به بعد ارزش نداره چون فقط این فرایند استخراج چند ماه طول میکشه و از اون تاریخ به بعد باید قید استخراج اتریوم رو بزنیم. در ادامه بیشتر به آپدیت اتریوم یعنی مرج اتریوم میپردازیم.

بروزرسانی اتریوم

آیا استخراج اتریوم ارزش دارد؟

Eth2، Ethereum 2.0، ETH 2.0این پروژه در گذشته اسم های زیادی نامیده میشد اما اوایل امسال جامعه اتریوم روی ادغام قرار گرفت. این ادغام یک ارتقاء اتریوم هست که مدت ها برنامه ریزی شده و هدف اون بهبود شبکه هستش. این ادغام، شبکه اصلی فعلی اتریوم یا بلاک چین عمومی اتریوم رو که همه استفاده میکنن، با چیزی به نام زنجیره بیکن ادغام میکنه. در حال حاضر هر دو زنجیره به صورت موازی وجود دارن.اما تنها شبکه اصلی اتریوم که در حال حاضر از مکانیزمی به نام اثبات کار استفاده میکنه و تراکنش ها رو پردازش میکنه. هنگامی که ادغام کامل شد، شبکه اصلی اتریوم از اثبات کار فاصله میگیره و در عوض مکانیسم اثبات سهام Beacon Chain رو اتخاذ میکنه.

این کار پایانی بر استخراج اتریوم هستش. Merge نشان‌دهنده پیوستن لایه اجرایی موجود اتریوم Mainnet که امروزه از اون استفاده میکنیم، هست. لایه اجماع اثبات سهام جدیدش، Beacon Chain هست.این نیاز به استخراج رواز بین میبره و در عوض شبکه رو با استفاده از ETH سهامدار ایمن میکنه.

Beacon Chain چیست؟

اگه فضای بلاک چین رودنبال کرده باشین،ممکنه در مورد اصطلاح "اتریوم 2.0" یا "Eth2"  شنیده باشین. این اصطلاح که توسط تیم بنیاد اتریوم منسوخ شده و به عنوان "لایه اجماع" تصحیح شده، به ارتقای عمده زنجیره فعلی اتریوم برای بهبود پایداری، مقیاس پذیری و امنیت اون اشاره داره. به عنوان اولین بخش از این ارتقا، اتریوم در واقع قبلا چیزی به نام Beacon Chain را در 1 دسامبر 2020 راه اندازی کرد. Beacon Chain در حال حاضر فعال هست اما به عنوان یک زنجیره جداگانه از شبکه اصلی اتریوم وجود داره و در کنار هم اجرا میشن و به زودی با اپدیت مرج اتریوم، به عنوا یک زنجیره با یکدیگه ادغام میشن. برخلاف Mainnet اتریوم، Beacon Chain تراکنش‌ها یا قراردادهای هوشمند ر. مدیریت نمیکنه؛ در عوض، کل شبکه اتریوم رو با مدیریت سهامدارانش (که اثبات بلوک های سهام رو تایید میکنن) و زنجیره های خرده (زنجیره های تقسیم شده شبکه اصلی) هماهنگ میکنه. در واقع، این دو ویژگی Beacon Chain هستن که اونو برای ارتقای جدید مهم میکنن. در واقع، زنجیره بیکن از سال 2015 همواره بخشی از چشم انداز ویتالیک بوترین، بنیانگذار اتریوم برای آنچه در نهایت اتریوم باید تبدیل شود، بوده هست.

چند نمونه از دستگاه های استخراج اتریوم

در ادامه به چند نمونه از دستگاه های استخراج اتریوم میپردازیم. توجه داشته باشین که این دستگاه ها با توجه به گفته های بالا، بعد از آپدیت اتریوم هیچ کاربردی برای استخراج اتریوم ندارن.(البته میتونین با این دستگاه ها ارزهایی مانند اتریوم کلاسیک رو استخراج کنین).

1. دستگاه ماینر یامی مدل Yami Ym-100 miner

آیا استخراج اتریوم ارزش دارد؟

یکی از بهترین دستگاه های بازار برای استخراج، دستگاه ماینر یامی مدل Yami Ym-100 miner هست. با وجود توان استخراجی 2400 مگاهش ارزهای دیجیتال با سرعتی عالی استخراج میشن در نتیجه میزان درآمد بالایی رو دراختیار خواهید داشت. ارزهای استخراج‌شده به کمک ماینر YM-100 شامل اتریوم و اتریوم کلاسیک هستن که دو ارز ارزشمند و پرطرفدار محسوب میشن. طراحی دستگاه به شیوه‌ای هست که وزن بالایی نداشته باشه در نتیجه جابه‌جایی اون راحت باشه. ماینر YM-100 از الگوریتم هش یا ETHASH برای استخراج ارزبهره میبره که الگوریتمی امن با سرعت بالا در دستیابی و استخراج ارز میباشد در نتیجه این تابع هش نیز دلیل مازادی بر قدرت ماینر YM-100 خواهد بود.نرخ هش از مواردی هست که خریداران در حین خرید یک ماینر به اون توجه خواهند کرد و هر چه نرخ هش اون بالاتر باشه یعنی توان بالاتری در استخراج ارز داره و در یک ثانیه محاسبات بیشتری جهت استخراج انجام خواهد داد و درآمد بالایی برای شما ایجاد میکنه. این محاسبات در طی ماینینگ سبب خواهد شد تا دستگاه به پاسخ درست و مناسبی جهت استخراج ارز از بلاک چین‌ها دست پیدا کنه و نرخ هش بالا سرعت دستگاه رو در انجام این کار افزایش خواهد داد. نرخ هش یا هش ریت دستگاه YM-100 برابر هست با 2400MH/s یعنی 2400 مگاهش بر ثانیه.

ماینر YM-100 برای درآمدزایی طراحی شده.در نتیجه از همه نظر تکمیل کننده دستیابی به این هدف هست. علاوه بر نرخ هش بالایی که این ماینر داره، با وجود توان مصرفی بالا قدرت زیادی جهت استخراج ارز داره. توان مصرفی این ماینر 2300 وات است اگرچه بالا است و مصرف انرژی و برق زیادی را به دنبال دارد اما با در واقع توان مصرفی بالا و نرخ هش بالا سبب شده تا سود شما زیاد بشه و درآمد بالایی کسب کنید و این اصلی‌ترین مزایای خرید ماینر YM-100 هست.

• دستگاه ماینر جاس ماینر مدل Jasminer X4 Brick 65MH/s 30W

آیا استخراج اتریوم ارزش دارد؟

دستگاه ماینر Jasminer X4 BRICK 65Mh یکی از برترین برندهایی هست که در زمینه ساخت ماینرهای باکیفیت فعالیت گسترده‌ای داره. این برند در سال 2021 از ماینر X4 BRICK رونمایی کرد که با توجه به امکانات و قدرت بی‌نظیری که داره تونسته به یکی از پرفروش‌ترین ماینرهای این برند تبدیل بشه. به طور کلی ماینر یک دستگاه بسیار قدرتمند هست که برای استخراج ارزهای دیجیتال از اون استفاده میشه.خرید ماینر و استفاده از اون در منزل یکی از راه‌های عالی برای دستیابی به درآمدی بالا خواهد بود.

سوالات متداول

• استخراج اتریوم چیست؟

استخراج رمزارز فرآیندی برای حل مسائل پیچیده ریاضی هست. ماینرها اساساً سنگ بنای بسیاری از شبکه‌های ارزهای دیجیتال هستن زیرا زمان و قدرت محاسباتی خود رو برای حل مسائل ریاضی صرف میکنن و به اصطلاح اثبات کار رو برای شبکه فراهم میکنن که تراکنش‌های اتر رو تأیید میکنه.

• اسمارت کانترکت اتریوم چیست؟

قرارداد هوشمند یک کد برنامه کاربردی هست که در یک آدرس خاص در زنجیره بلوکی به نام آدرس قرارداد قرار داره. برنامه ها میتونن توابع قرارداد هوشمند رو فراخوانی کنن، وضعیت اونا رو تغییر بدن و تراکنش ها رو پیگری کنن. قراردادهای هوشمند به زبان های برنامه نویسی Solidity و Vyper نوشته میشن و توسط ماشین مجازی اتریوم در بایت کد کامپایل شده و بر روی بلاک چین اجرا میشن.

جمع بندی

همون طور که گفتیم اتریوم با توجه به تغییراتی که در شبکه بلاک چینی قراره صورت بپذیره،فرایند استخراج خودش رو به کلی منتفی میکنه و کسانی که ماینر اتریوم دارن،دیگه نمیتونن به استخراج رمزارز اتریوم بپردازن. در نتیجه رمز ارز اتریوم دیگه ارزش استخراج نداره و اگه دوس دارین میتونین سراغ ارزهای دیجیتال دیگه برین. ما در این مقاله قصد داشتیم به موضوع آیا استخراج اتریوم ارزش دارد؟ بپردازیم تا شما با آگاهی از این موضوع، به درک درستی از استخراج اتریوم برسین و بدونین که در شرایط فعلی استخراج اتریوم بی فایده هست. چون با اومدن مرج اتریوم، عملا استخراج اتریوم منتفی میشه. امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشین.


نظرات کاربران در مورد آیا استخراج اتریوم ارزش دارد؟
سوال امنیتی :9+79 = ?