آیا رمزارزهای هوش مصنوعی هنوز ارزش سرمایه گذاری دارند؟

1401/12/10
آیا رمزارزهای هوش مصنوعی هنوز ارزش سرمایه گذاری دارند؟

به نظر شما آیا رمزارزهای هوش مصنوعی هنوز ارزش سرمایه گذاری دارند؟ بهتره بدونین هوش مصنوعی و بلاک چین دو مورد از فناوری هایی هستن که طی چند سال گذشته خیلی فراگیر شدن و زیاد در موردشون می شنویم. پیش بینی میشه که این دو فناوری در سال های آینده سودهای زیادی به همراه داشته باشن. افزایش کاربردهای مختلف هوش منصوعی و بلاک چین اصلی ترین عاملی هست که باعث چنین رشد میشه. در ادامه همراه ما باشین تا از جزئیات این خبر مطلع بشین و بهترین تصمیم رو برای سرمایه گذاری بگیرین.

آشنایی با حوزه هوش مصنوعی(AI)

جالب اینجاست که بدونین هوش مصنوعی یا AI از قدیمی ترین دستاوردهای دنیای فناوری هست که به تازگی با معرفی ربات ChatGPT توسط شرکت Open AI نقش اون و کاربردش در حوزه های مختلف بیشتر از همیشه مورد توجه قرار گرفته. در علوم کامپیوتر هوش مصنوعی به نوعی هوشمندی ماشینی یا کامپیوتری گفته میشه که توانایی درک محیط و فعالیت های شناختی وابسته به ذهن انسان رو با حداکثر شانس موفقیت در یادگیری و حل مسئله داشته باشه. در این میان با پیشرفت سیستم های مبتنی بر هوش مصنوعی بعضی از نگرانی هایی در مورد فعالیت های این ابزار مطرح کرده و برخی هم اون رو تهدیدی برای تمدن بشری می دونن.

بیشتر بخوانید: بهترین ارزهای دیجیتال حوزه هوش مصنوعی

سرمایه گذاری روی ارزهای دیجیتال هوش مصنوعی

هوش مصنوعی یا AI موضوع غالب و ترند در سال 2023 بوده که باعث افزایش چشمگیر قیمت توکن های مبتنی بر این فناوری هم شده. داده های بازار کریپتوکارنسی ها نشون دهنده رشد چشمگیر این ارزهای دیجیتال در پایان ژانویه بودن و با وجود یه عقب نشینی کوتاه مدت در اواسط فوریه دارایی های ارز دیجیتال مبتنی بر هوش مصنوعی همچنان در طول ماه شاهد افزایش قیمت خودشون بودن. طبق داده های Cryptosalte.com ارزش بازار 74 ارز دیجیتال مبتنی بر هوش مصنوعی الان حدود 4.03 میلیارد دلار هست که 0.37 درصد از کل بازار ارزهای دیجیتال و 1.19 درصد از بازار توکن های قراردادهای هوشمند رو به خودش اختصاص داده هست.

بزرگترین ارز دیجیتال مبتنی بر هوش مصنوعی یعنی گراف با نماد اختصاری GRT هست که در حال حاضر ارزش بازار اون تقریبا 1.42 میلیارد دلار هست. قیمت GRT در 30 روز گذشته 70.57 درصد در برابر دلار آمریکا افزایش پیدا کرده. دومین دارایی برتر مبتنی بر هوش مصنوعی هم AGIX هست که در این ماه 132.67 درصد رشد قیمتی داشته. قیمت ارز دیجیتال FET هم در این دوره 30 روزه 53.21 درصد افزایش پیدا کرده و پروتکل OCEAN هم یه رشد 7.26 درصدی رو در این مدت تجربه کرده.

مطالعه اخبار ارزهای دیجیتال در بروز بودن در این مارکت بسیار مهم است. با آپدیت بودن اطلاعات شما در این بازار فرایند خرید ارز دیجیتال را میتوانید هوشمندانه انجام بدهید. مثلا با خرید تتر و نگهداری آن میتوانید در زمان مناسب خرید بیت کوین را از صرافی های خارجی انجام دهید و یا اینکه بصورت مستقیم از صرافی ارز دیجیتال ایرانی اینانس انجام دهید.


نظرات کاربران در مورد آیا رمزارزهای هوش مصنوعی هنوز ارزش سرمایه گذاری دارند؟
سوال امنیتی :9+83 = ?