آیا می توان به تتر اعتماد کرد؟

1401/07/05

ما سعی می کنیم در مقاله آیا می توان به تتر اعتماد کرد؟ اطلاعاتی در مورد ارز دیجیتال تتر برای شما ارائه کنیم و به بررسی امنیت تتر بپردازیم و اعتماد به تتر رو برای شما مورد بررسی قرار بدیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین و بتونین بهترین تصمیم رو برای خرید و تهیه تتر بگیرین. ممکنه اسم ارزهای دیجیتال رو به صورت گذرا شنیدین و یا سرمایه گذاری باشین که دوست داره تا بخشی از پول خودش رو بر روی یکی از ارزهای دیجیتال با امید سوددهی بالا سرمایه گذاری کنین.

در هر صورت بازار ارزهای دیجیتال وسیع و متنوع هست. همین موضوع نیز عرصه قابل توجهی رو برای استراتژی های عالی درآمد ارائه میده، ولی به صورت همزمان مشکلات خطرناک زیادی برای سرمایه گذاران مشتاق برای حرکت وجود داره که باید آموزش های لازم رو فرا بگیرن تا به راحتی ترید کنند.

قبل از سرمایه گذاری در زمینه ارزهای دیجیتال ضروری هست که زمان و توجه لازم رو برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد اونچه که شامل مزایا و خطرات اون میشه، اختصاص بدین. توجه داشته باشین که بدون داشتن این دانش بسیاری از موانع ممکنه باعث از دست رفتن مبالغ قابل توجهی از پول شما بشن.

برعکس زمانی که از نحوه سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال اطلاع پیدا کردین و در مورد انواع مختلف، کاربردهاشون و چیزی که ارائه میدن، بیشتر آگاه شدین در موقعیت بهتریی قرار می گیرین که بهترین استراتژی سرمایه گذاری رو برای خودتون تعیین کنین.

مقاله پیشنهادی: امنیت تتر در بازار ارزهای دیجیتال چقدر است؟

بازار کریپتوکارنسی ها شامل ارزهای دیجیتال زیادی هست که هر کدوم از این رمز ارزها ویژگی ها و خصوصیات خاص خودشون رو دارن. ارز دیجیتال تتر نیز نمونه ای از این رمز ارزهاست. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله آیا می توان به تتر اعتماد کرد؟ اطلاعاتی در مورد ارز دیجیتال تتر برای شما ارائه کنیم و به بررسی امنیت تتر بپردازیم و اعتماد به تتر رو برای شما مورد بررسی قرار بدیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین و بتونین بهترین تصمیم رو برای خرید و تهیه تتر بگیرین.

آشنایی با ارز دیجیتال تتر:

ارز دیجیتال تتر نوعی استیبل کوین بسیار پرکاربرد هست که سال های زیادیه معامله گران و تریدرهای بازار ارزهای دیجیتال از این رمز ارز برای معامله های خودشون استفاده می کنند. استیبل کوین ها توسط یه دارایی واقعی مانند ارز فیات یا فلزهای گران بها پشتیبانی میشن تا قیمتشون ثابت بمونه. به عبارت دیگه، از اونجایی که استیبل کوین ها دارای پشتوانه هستن، ارزش عمدتا ثابتی دارن و در مقایسه با سایر ارزهای دیجیتال نوسانات کمتری دارن.

تتر نیز با این هدف توسعه پیدا کرده تا دارایی دیجیتال امنی ارائه بده که قیمت اون بدون توجه به شرایط بازار تقریبا ثابت هست و معامله گران با این هدف از تتر استفاده می کنند که نقدینگی ثابت و قابل اعتمادی برای معاملات کریپتو داشته باشن و در مواجهه با زیان غیرقابل پیش بینی ناشی از نوسانات شدید قیمت ها جون سالم به در ببرن.

آیا می توان به تتر اعتماد کرد؟

جالب اینجاست که بدونین ارز دیجیتال تتر از نظر حجم بازار سرمایه رتبه 1 رو به خودش اختصاص داده و اولین استیبل کوینی هست که به صنعت کریپتوکارنسی معرفی شده. اکثر معامله گران و سرمایه گذاران بازار با این نگرانی مواجه هستن که آیا امنیت تتر به اندازه کافی از سمت توسعه دهنده ها تامین میشه یا نه. همچنین دلار آمریکا به عنوان پشتوانه تتر عمل میکنه.

به این ترتیب، به ازای هر واحد ارز دیجیتال تتر که در بازار در حال گردش هست، یک دلار آمریکا در ذخایر مالی موسسه Tether نگهداری میشه. به همین دلیل قیمت هر واحد تتر برابر با یک دلار آمریکا هست و نوسانات قیمتی کمی در شرایط بد بازار داره.

ارز دیجیتال تتر که با نماد اختصاری USDT نیز شناخته میشه، نوعی رمز ارز هست که در دسته بندی استیبل کوین ها یا همون ارزهای رمزنگاری پایدار قرار میگیره. به عبارت دیگه، تتر نوعی دلار دیجیتال هست که با USDT نمایش داده میشه. تتر پروژه ای بود که در سال 2014 توسط Real Coin راه اندازی و در سال 2015 ارائه شد و دو توکن USDT و EURT رو با عنوان دلار توکن و یورو توکن وارد بازار ارز دیجیتال کرد.

آیا می توان در تتر سرمایه گذاری کرد؟

شاید این سوال برای شما پیش بیاد که آیا می توان در تتر سرمایه گذاری کرد؟ بهتره بدونین چنین چیزی امکان نداره. ارز دیجیتال تتر فقط برای کاهش ضرر افراد هست تا دچار نوسانات قیمت و ارزش ارزهای دیجیتال نشن و بر مبنای دلار مبادلات خود رو انجام بدن. همچنین ارز دیجیتال تتر به نقدینگی صرافی ها کمک میکنه. بنابراین کاربران و معامله گران بازار کریپتوکارنسی ها میتونن نوسانات بازار ارزهای دیجیتال رو دور زده و از این نظر اطمینان داشته باشن. این موضوع نیز باعث میشه تا پول بیشتری به دست بیارن. در حقیقت فردی که برای خرید ارز دیجیتال تتر و سرمایه گذاری در اون اقدام میکنه همانند شخصی هست که سپرده بانکی خودش رو با نرخ سود صفر درصد  انتخاب میکنه.

آیا می توان به تتر اعتماد کرد؟

ارز دیجیتال تتر برای ذخیره سازی و سرمایه گذاری بلند مدت نیست و همونطور که هدف به وجود اومدن اون گفته شد، شما می تونین تصور کنین که به دلیل وجود تورم، ارزهای فیات مثل دلار قدرت خریدشون رو از دست میدن و در نتیجه تتر هم در این بازی ارزی با ذخیره بلند مدت نیست. سود خرید تتر در این مثال مشخص میشه. فرض کنین یه بیت کوین رو با قیمت 5 هزار دلار بخرین و بعد از مدتی با نوسانات ارزش اون می بینین که به رقم 10 هزار دلار رسیده. در اینجا شما میتونین بیت کوین خودتون رو به تتر تبدیل کرده و 10 هزار عدد تتر بخرین. اگه قیمت بیت کوین به 4 هزار دلار نیز برسه، شما ضرر نمی کنین. چون سرمایه شما همون 10 هزار دلار باقی میمونه.

برنامه های آینده برای تتر چیست؟

تتر مثل بسیاری از ارزهای دیجیتال قصد پیشرفت و رشد داره. این رمز ارز، دلار آمریکا و یورو رو به صورت معادل عرضه کرده و قصد داره تا ین ژاپن رو هم با علامت اختصاری JPYT عرضه کنه. به جز این مورد شرکت ارائه دهنده تتر قصد داره تا بستری رو فراهم کنه تا امکان حسابرسی دوره ای داشته باشه. سخت گیری ها و قوانینی که در مورد تتر اعمال میشه و خبرهایی که در مورد اون اعلام میشه، ایده این ارز دیجیتال رو با مشکل مواجه میکنه.

آیا می توان به تتر اعتماد کرد؟

همونطور که گفتیم، ارز دیجیتال تتر نوعی استیبل کوین هست که دلار آمریکا به عنوان پشتوانه اون عمل میکنه و همین موضوع نیز باعث میشه تا تتر قیمتی ثابت و معادل یک دلار آمریکا داشته باشه. درسته که تتر به عنوان یکی از محبوب ترین استیبل کوین های موجود در بازار محسوب میشه و بسیاری از تریدرها و سرمایه گذاران از تتر برای معامله ها و مبادلات خودشون استفاده می کنند، ولی شک و شبهه های زیادی در مورد امنیت تتر در بازار کریپتوکارنسی ها و مشکلات نقدینگی برای این رمز ارز وجود داره که همین موضوع باعث میشه تا این سوال برای معامله گران و سرمایه گذاران بازار ارزهای دیجیتال به وجود بیاد که آیا می توان به تتر اعتماد کرد؟

در واقع این حرف ها به خاطر اینه که کمپانی تتر به اندازه همه توکن هایی که در بازار در حال گردش هست، ذخایر ارزی نداره. در سال 2019 تتر در سایت رسمی خودش اعلام کرد که این رمز ارز توسط ارزهای فیات و معادل های نقدی اون مثل دارایی های مربوط به نهادهای وابسته پشتیبانی میشه. در حال حاضر نیز این سایت ادعا میکنه که همه توکن های تتر از نسبت یک به یک با دلار آمریکا منطبق هست. به زبان ساده تر، این سایت فقط به شکل لفظی عنوان کرده که همه تترها به شکل 100 درصد با دلار پشتیبانی میشن.

آیا می توان به تتر اعتماد کرد؟

نکته قابل توجه این هست که آدام کارلتون که مدیر عامل کیف پول پینک پاندا هست، معتقده که تتر در تاریخچه خودش شفافیت زیادی رو در زمینه پشتوانه کوین های خودش نداره. این شخص ادعا کرده که تتر از نظر قانونی سابقه مشکوکی رو داره و تا به الان به شکل شفاف و واضحی در مورد منابع ارزی خودش و میزان اون ها اطلاع رسانی نکرده. به همین دلیل هم آدام کارلتون اعتقاد داره که ذخایر ارزی این موسسه به منابع مالی ناشناخته ای مثل اوراق تجاری تعلق داره. کارشناس های دیگه ای که در حوزه ارزهای دیجیتال فعالیت دارن نیز اعتقاد دارن که بیشتر کاربردها و معامله گرانی که بازار از تتر استفاده می کنند، این موضوع رو قبول دارن که تتر به طور کامل توسط ارزهای فیات پشتیبانی نمیشه.

عوامل تهدید کننده امنیت تتر کدامند؟

با وجود کاربرد و محبوبیت زیاد ارز دیجیتال تتر، برخی تردیدهایی در مورد امنیت تتر وجود داره که معامله گران و سرمایه گذاران به واسطه اونها باید با احتیاط بیشتری سراغ ارز دیجیتال تتر برن. به همین منظور ما سعی می کنیم در این قسمت از مقاله آیا می توان به تتر اعتماد کرد؟ به بررسی عوامل تهدید کننده امنیت تتر بپردازیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین و بهترین تصمیم رو برای استفاده از تتر بگیرین.

آیا می توان به تتر اعتماد کرد؟

• یکی از عوامل تهدید کننده امنیت تتر که باعث میشه تا معامله گران و سرمایه گذاران در مورد امنیت تتر دچار شک و شبهه بشن این هست که فقط 2.9 درصد از تتر توسط ذخایر نقدی پشتیبانی میشه. اگرچه قیمت اون به دلار بستگی داره، ولی اگه تتر مورد استفاده قرار بگیره، هیچ تضمینی وجود نداره که شرکت برای پرداخت به اندازه کافی پول نقد داشته باشه. شرکت سازنده تتر ابتدا ادعا کرد که هر واحد USDT توسط یه دلار آمریکا در ذخایر اون پشتیبانی میشه، ولی واقعیت امر پیچیده هست.

• یکی دیگه از عوامل تهدید کننده امنیت تتر این هست که تتر با دادستان کل نیویورک مشکلاتی داشته. مقامات نیویورک سخت گیرانه ترین مقررات رو برای فعالیت در بازار ارزهای دیجیتال تعیین کردن و دادگاه های اونها فعال ترین دادگاه ها در پیگیری جرم های مربوط به ارزهای دیجیتال هست. همچنین در ماه فوریه بعد از تحقیق 22 ماه دادستان نیویورک شرکت مادر تتر رو به مخفی کردن غیر قانونی ضرر متهم کرد. لتیتا جیمز اظهار کرد که ادعاهای تتر مبنی بر اینکه تتر همواره توسط دلار آمریکا پشتیبانی میشه، دروغ هست.

• یکی دیگه از عوامل تهدید کننده امنیت تتر این هست که شکست تتر کل صنعت بازار ارزهای دیجیتال رو تحت تاثیر قرار میده. فدرال رزور به طور کلی نگران استیبل کوین هاست و در این میان تاکید بیشتری بر تتر داره. در پایان ماه ژوئن رئیس بانک فدرال رزرو تتر رو به عنوان چالش مهم برای ثبات مالی معرفی کرد.

مقاله پیشنهادی: آیا تتر امن است؟

نظرات مختلف در مورد تتر چیست؟

کارشناسان و افراد حرفه ای در مورد تتر نظرهای مختلفی ارائه میدن. برخی از افراد تتر رو نوعی ارز دیجیتال مرموز میدونن که می تونه در آینده روی قیمت بیت کوین تاثیر بزاره و یا عرضه اون رو دستکاری کنه. به تازگی نیز مقاله ای در این مورد به چاپ رسیده که ادعا میکنه تتر باعث رشد قیمت بیت کوین شده که این رقم 20 هزار دلار در سال 2017 برآورده شده. این مقاله ادعا میکنه که واحد های تتر شرکت آی وینکس در اصل پشتوانه ای ندارن و با خرید بیت کوین تونستن به رشد اون کمک کنند.

آیا می توان به تتر اعتماد کرد؟

در یکی از رویدادهایی که برای توسعه دهندهای تتر اتفاق افتاد، جریان از این قرار بود که دفتر دادستان کل نیویورک این ارز دیجیتال رو به جبران ضررهای خودش تا 850 میلیون دلار برداشت از پشتوانه تترها محکوم کرد که این ادعا توسط این شرکت رد شد. این شرکت اثبات کرد که واحدهای ارز دیجیتال تتر فقط تا 74 درصدشون پشتوانه دلار واقعی دارن. بعد از این اتهام و واکنش بسیاری از کاربران دارایی های خودشون رو از کیف پول های بین فینکس خارج کردن که همه اونها در کل تا 90 میلیون دلار ارزش داشت.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله آیا می توان به تتر اعتماد کرد؟ اطلاعاتی در مورد ارز دیجیتال تتر برای شما ارائه کنیم و به بررسی امنیت تتر بپردازیم و اعتماد به تتر رو برای شما مورد بررسی قرار بدیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین و بتونین بهترین تصمیم رو برای خرید و تهیه تتر بگیرین. همونطور که گفتیم، با وجود کاربرد و محبوبیت زیاد ارز دیجیتال تتر، برخی تردیدهایی در مورد امنیت تتر وجود داره که معامله گران و سرمایه گذاران به واسطه اونها باید با احتیاط بیشتری سراغ ارز دیجیتال تتر برن.

 


نظرات کاربران در مورد آیا می توان به تتر اعتماد کرد؟
سوال امنیتی :2+88 = ?