آیا کارمزد معاملات اسپات با مارجین متفاوت است؟

1402/03/05

تفاوت کارمزد معاملات اسپات با مارجین؛ آیا دوست دارین تا اطلاعاتی در این زمینه به دست بیارین؟ اصلا می دونین منظور از معاملات اسپات(Spot) یا مارجین(Margin) چیست؟ کدوم روش معاملاتی رو در بازار ارزهای دیجیتال انتخاب کنیم؟ معامله مارجین چجوری کار می کنه؟ کارمزد معاملات در صرافی های ارز دیجیتال در اسپات بیشتر هست یا مارجین؟ چه زمانی بهتره در بازار کریپتو از مارجین استفاده بشه؟

از اونجایی که هدف همه تریدرها و معامله گران از ورود به بازار ارزهای دیجیتال، کسب سود و افزایش سرمایه هست، به همین دلیل در این بازار روش هاش متفاوتی در انجام معاملات وجود داره که هر کدوم ویژگی ها و قوانین خاص خودشون رو دارن. صرافی ها به عنوان بازار خرید و فروش رمزارز، روش معاملاتی مختلفی رو در اختیار کاربران خودشون قرار میدن تا بتونین از هر کدوم از این روش ها استفاده کنند. ما سعی می کنیم در مقاله آیا کارمزد معاملات اسپان با مارجین متفاوت است؟ اطلاعاتی درباره معاملات اسپات(Spot) و مارجین(Margin) به شما ارائه کنیم و به بررسی تفاوت کارمزد معاملات اسپات و مارجین در انواع صرافی ارز دیجیتال بپردازیم.

آشنایی با معاملات اسپات(Spot)

آشنایی با معاملات اسپات(Spot)

شاید این سوال واستون پیش اومده باشه که معاملات اسپات چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که معاملات اسپات یا Spot شامل خرید یا فروش مستقیم انواع دارایی های مالی مثل ارزهای دیجیتال هست که می تونه در صرافی به صورت مستقیم بین خریدار و فروشنده انجام بشه. در معاملات اسپات به تنهایی می تونین از رمزارزهای خودتون در ترید استفاده کنین و نمی تونین از ابزارهایی مثل اهرم یا مارجین در معاملات استفاده کنین. تریدر یا معامله گر در بازار اسپات(Spot) ارز دیجیتالی رو خریداری می کنه و بعد از مدتی اون رو می فروشه.

جالب اینجاست که بدونین بازار اسپات(Spot) نوعی بازار مالی هست که بیشتر مردم می تونن در اونجا معاملات خودشون رو انجام بدن. در بازار اسپات خریدار، دارایی رو با ارزهای فیات یا واسطه های مابدله دیگه از فروشنده خریداری می کنه. در این بازارها تحویل دارایی سریع هست که البته به دارایی مورد معامله هم بستگی داره. در بازارهای اسپات طرفین یه معامله اسپات، پرداخت های خودش رو از قبل انجام میده.

مقاله پیشنهادی: چرا محاسبه کارمزد معاملات برای تریدرها مهم است؟

آشنایی با معاملات مارجین(Margin)

آشنایی با معاملات مارجین(Margin)

مارجین(Margin) روشی برای انجام معامله واقعی دارایی ها مثل خرید و فروش ارزهای دیجیتال با استفاده از سرمایه قرضی یه شخص ثالث هست. شما می تونین در بازار مارجین برای معاملات خودتون اهرم یا لوریج تعیین کنین و سود یا ضرر خودتون رو چند برابر کنین. معاملات مارجین در واقع باعث تقویت نتیجه ترید میشن و فرصت سودآوری بیشتری رو برای معامله گران فراهم می کنه. قابلیت بزرگ تر کردن نتایج باعث میشه تا معاملات مارجین محبوبیت زیادی به دست بیاره. از معاملات مارجین میشه برای باز کردن هر دوی معاملات لانگ و شورت استفاده کرد.

تفاوت معاملات اسپات و مارجین چیست؟

همونطور که گفتیم، چند گزینه برای ورود به بازار ارزهای دیجیتال وجود داره. شاید معمولی ترین گزینه ها معاملات اسپات و مارجین باشه. در معاملات Spot ارز دیجیتال با قیمت لحظه ای در حال خرید و فروش هست. یعنی وقتی که معامله ای انجام میدین، باید کل پول اون معامله رو در حساب خودتون داشته باشین و همون لحظه باید کل مبلغ خرید خودتون رو تسویه کنین. در حالی که در معاملات Margin به موجود بودن کل مبلغ یه معامله در حساب خودتون نیاز ندارین و فقط با داشتن مقداری پول در حساب خودتون و قرار دادن اون به عنوان وثیقه به صرافی می تونین هزینه معامله خرید و فروش رو از صرافی ارز دیجیتال قرض کنین.

اصلی ترین تفاوت معاملات اسپات و مارجین این هست که شما در معاملات Margin می تونین همه سرمایه خودتون رو از دست بدین. در این بازار شما از صرافی قرض می گیرین و سود بیشتری به دست میارین، ولی به همون اندازه هم ریسک برای از دست دادن سرمایه وجود داره. خیلی از معامله گران باور دارن که بازار مارجین معادله طبیعی و نسبت سود و ریسک رو به هم ریخته و نباید وجود داشته باشه.

مقاله پیشنهادی: مقایسه کارمزد معاملات در صرافی های OTC و P2P

آیا کارمزد معاملات اسپات با مارجین متفاوت است؟

آیا کارمزد معاملات اسپات با مارجین متفاوت است؟

احتمالا از خودتون بپرسین که آیا کارمزد معاملات اسپات با مارجین متفاوت است؟ بهتره بدونین به طور کلی دو نوع کارمزد در ارتباط با معاملات مارجین(Margin) وجود داره:

  • کارمزد برای باز کردن یه پوزیشن معاملاتی
  • بهره بابت استقراض از صرافی

وقتی یه معامله اهرم دار انجام میدین، به سرمایه که وام میگیرین بهره یا سود پرداخت می کنین. معامله Margin ارز دیجیتال مستلزم کارمزدهایی مداومی هست که می تونن به سرعت سود شما رو کاهش بدن. بنابراین، اگه می خواهین پوزیشن خودتون رو یه شب باز نگه دارین، باید سود زیادی پرداخت کنین. این نرخ که به عنوان فاندینگ ریت شناخته میشه، به عوامل مختلفی مثل اختلاف قیمت بین قیمت لحظه ای و آتی ارزهای دیجیتال بستگی داره.

شما در معامله اسپات(Spot) سرمایه خودتون رو دارین و مجبور نشدین اون رو از جای دیگه ای قرض بگیرین. همچنین نیازی به استفاده از اهرم ها ندارین. این موارد باعث میشن تا میزان سود و ضررتون در معامله وابسته به میزان سرمایه اولیه باشه و تغییرات قیمتی هم بر همین اساس صورت می گیره. همین موضوع باعث میشه تا به پرداخت های کارمزدهای مداوم نیاز نداشته باشین و میزان سودتون کاهش پیدا نکنه. شما در معاملات اسپات فقط برای خرید و فروش ارز دیجیتال کارمزد پرداخت می کنین. بنابراین، کارمزد معاملات اسپات خیلی کمتر از معاملات مارجین هست.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله آیا کارمزد معاملات اسپان با مارجین متفاوت است؟ اطلاعاتی درباره معاملات اسپات(Spot) و مارجین(Margin) به شما ارائه کنیم و به بررسی تفاوت کارمزد معاملات اسپات و مارجین بپردازیم. همونطور که گفتیم، معاملات در بازار ارزهای دیجیتال به دو روش اسپات و مارجین امکان پذیر هست و هر معامله می تونه با توجه به توانایی، میزان ریسک پذیری و دانش خودش از هر کدوم از این روش ها برای کسب سود استفاده کنه. کارمزد معاملات اسپات کمتر از معاملات مارجین هست.


نظرات کاربران در مورد آیا کارمزد معاملات اسپات با مارجین متفاوت است؟
  • سلام، روزتون بخیر ممنون میشم این سوال من را پاسخ بدین؛ آیا کارمزد معامله با مارجین 1 روی یک رمز ارز بیشتر است یا معامله اسپات همان رمز ارز؟

    • کارمزدها رو باید در صرافی چک کنین ولی قاعتا نباید زیاد تفاوت داشته باشن

سوال امنیتی :1+97 = ?