احساس ترس در بازار ارزهای دیجیتال حاکم شد!

1401/12/22
احساس ترس در بازار ارزهای دیجیتال حاکم شد!

احساس ترس در بازار ارزهای دیجیتال حاکم شد! به نظر شما آیا احساسات در بازار ارزهای دیجیتال موثر هستن؟ بله، قیمت ها به طور چشمگیری با احساسات مرتبط هستن. این موضوع در همه بازارهای مالی صدق می کنه. احساس مثبت در مورد یه بازار مالی احتمالا روند قیمت ها رو به سمت افزایش میبره، ولی زمانی که مردن احساس منفی در مورد یه بازار داشته باشن احتمالا باید منتظر روند برعکس باشیم. طی خبری که به دستمون رسیده، احساس معامله گران همزمان با ریزش قیمت ارزهای دیجیتال وارد ناحیه ترس شده. در ادامه همراه ما باشین تا از جزئیات این خبر مطلع بشین.

منظور احساسات در بازار ارز دیجیتال

منظور از احساسات در بازار ارز دیجیتال همون نگرش همه تریدرها و سرمایه گذاران نسبت به یه دارایی یه سرمایه و یا بازار هست. همه بازارهای مالی که بازار ارزهای دیجیتال هم یکی از اون هاست، از این مفهوم استفاده کرده و اون رو در وجود خودشون دارن. در چرخه بازارهای مالی تاثیرگذاری احساسات همیشه وجود داره و قابل انکار نیست.

توجه داشته باشین که به این معنی نیست که احساسات خوب و مثبت به نفع ماست و یا سودی زیادی رو به دنبال داره و همچنین به معنی ایده آل صدرصد نمیشه. بعضی وقت ها یه بازار نزولی هم تاثیر گرفته و از یه احساس قوی و صعودی هست. اگه رفته رفته به یه معامله گر خبره تبدیل بشین، می فهمین که علاوه بر یادگیری تقاضای بازار هم می تونین از احساسات بازار ارز دیجیتال برای پیش بینی و تحلیل استفاده کرده و سود زیادی رو به دست بیارین.

بازار ارزهای دیجیتال وارد ناحیه ترس شده است!

بازار کریپتوکارنسی ها در سال گذشته اتفاقات خیلی تلخی رو تجربه کرد، از شکست شرکت ها و پروژه های مختلف رمزارزی گرفته تا ورشکستگی صرافی های فعال در این حوزه که همه این اتفاقات باعث کاهش قیمت ها و ضرر سرمایه گذاران زیادی شد. امسال حوزه ارزهای دیجیتال فعالیت خودش رو با شرایط مناسبی شروع کرده بود، ولی این دارایی ها بار دیگه ضربه بزرگ دیگه ای خورد که اینبار واضح ترین دلیل از طرف عوامل خارجی بود. همه این موارد به عملکرد بیت کوین و بیشتر رمزارزها آسیب وارد کرد و در نتیجه باعث تغییر روند بازار شد.

جالب اینجاست که بدونین در هفته های ابتدایی سال 2023، قیمت بیت کوین تونست مقاومت 17 هزار دلاری رو با قدرت به سمت بالا بشکونه که این موضوع باعث افزایش قیمت بیت کوین تا 25 هزار دلار در ماه فوریه شد. بعد از رشد قیمتی نزدیک به 50 درصد، شاخص ترس و طمع از ناحیه ترس و ترس شدید به ناحیه حرص و طمع رسیده بود.

با وجود اینکه خیلی از تحلیلگران حوزه ارزهای دیجیتال به تموم شدن بازار نزولی و ثبت رکوردهای قیمتی جدید بیت کوین رو پیش بینی کرده بودن، این ارز دیجیتال نتونست روند صعودی خودش رو ادامه بده و رشد قیمتی اون متوقف شد. اکنون نیز بازار ارزهای دیجیتال وارد ناحیه ترس شده.

مقاله پیشنهادی: فومو FOMO یا ترس از دست دادن ارز دیجیتال چیست؟

مطالعه اخبار ارزهای دیجیتال در بروز بودن در این مارکت بسیار مهم است. با آپدیت بودن اطلاعات شما در این بازار فرایند خرید ارز دیجیتال را میتوانید هوشمندانه انجام بدهید. مثلا با خرید تتر و نگهداری آن میتوانید در زمان مناسب خرید بیت کوین را از صرافی های خارجی انجام دهید و یا اینکه بصورت مستقیم از صرافی ارز دیجیتال ایرانی اینانس انجام دهید.


نظرات کاربران در مورد احساس ترس در بازار ارزهای دیجیتال حاکم شد!
سوال امنیتی :1+36 = ?