ارائه اولین وام با پشتوانه بیت کوین توسط گلدمن ساکس

1401/02/10
ارائه اولین وام با پشتوانه بیت کوین توسط گلدمن ساکس

براساس گزارش بلومبرگ، بانک سرمایه گذاری جهانی گلدمن ساکس اولین وام خود را با پشتوانه ارزهای دیجیتال ارائه کرده است که براساس آن وثیقه وام نقدی، دارایی بیت کوین وام گیرنده خواهد بود. طبق توضیحات سخنگوی گلدمن ساکس، این معامله به دلیل ساختار و مدیریت ریسک 24 ساعته برای بانک سرمایه گذاری دیدگاه متفاوتی از ریسک پذیری را ایجاد خواهد نمود.
براساس توضیحات سخنگوی بانک سرمایه گذاری جهانی گلدمن ساکس به بلومبرگ، تسهیلات وام تضمین شده گلدمن به وام گیرنده اجازه می دهد از ارز دیجیتال بیت کوین به عنوان وثیقه برای وام نقدی استفاده کند و همچنین رویه بانک گلدمن ساکس از آغاز تا کنون نسبت به ارزهای دیجیتال مساعد بوده است. در ماه مارس2022 بانک سرمایه گذاری گلدمن ساکس، از متاورس و روند دیجیتالی شدن این بانک رونمایی کرده است. گلدمن ساکس قبلا از متاورس به عنوان یک فرصت 8 تریلیون دلاری نام برده است.

میز معاملات بیت کوین در بانک سرمایه گذاری

بانک سرمایه گذاری جهانی در مارس سال گذشته بروکرها با میز معاملاتی بیت کوین خود را بازگردانده است. گلدمن ساکس در ماه می 2021 به طور رسمی یک تیم معاملاتی ارزهای دیجیتال را ایجاد و تجارت معاملات مشتقه بیت کوین را راه اندازی نموده است. در ماه ژوئن 2021 گلدمن ساکس میز معاملات ارزهای دیجیتال خود را گسترش داد تا شامل معاملات فیوچرس اتریوم و سایر گزینه‌ های دیجیتال نیز باشد. در ماه مارس سال جاری هم بانک گلدمن ساکس اولین تراکنش ارزهای دیجیتال معاملات خارج از بورس یا OTC خود را انجام داده است.
گلدمن ساکس در ژانویه 2022 اعلام کرد که قیمت بیت کوین می تواند به 100 هزار دلار برسد. براساس اظهارات تحلیلگر بانک سرمایه گذاری، بیت کوین کاربردهایی فراتر از صرفاً ذخیره ارزش را داراست و سایر بازارهای دارایی دیجیتال بسیار بزرگتر از بازار بیت کوین و احتمالا با ارزش تر از بیت کوین می باشند.

افزایش محبوبیت وام های با پشتوانه بیت کوین

امروزه با وجود نوسانات بیت کوین وام های با پشتوانه بیت کوین محبوبیت بسیاری پیدا کرده اند. شرکت نرم ‌افزاری میکرو استراتژی که در فهرست نزدک قرار دارد، اخیراً یک وام 205 میلیون دلاری از بانک سیلورگیت دریافت کرده است که توسط ذخایر بیت‌ کوین این شرکت پشتیبانی می ‌شود. میکرواستراتژی از این وام برای خرید بیت کوین اضافی برای خزانه شرکت خود استفاده کرده است.
اغلب می توان وام ارز دیجیتال را با نرخ بهره زیر 10 درصد دریافت کرد. همچنین مبلغ وام بر اساس ارزش دارایی است، در بسیاری از موارد، می توان تا 50 درصد از ارزش پرتفوی خود را وام گرفت.

مطالعه اخبار ارزهای دیجیتال در بروز بودن در این مارکت بسیار مهم است. با آپدیت بودن اطلاعات شما در این بازار فرایند خرید ارز دیجیتال را میتوانید هوشمندانه انجام بدهید. مثلا با خرید تتر و نگهداری آن میتوانید در زمان مناسب خرید بیت کوین را از صرافی های خارجی انجام دهید و یا اینکه بصورت مستقیم از صرافی ارز دیجیتال ایرانی اینانس انجام دهید.


نظرات کاربران در مورد ارائه اولین وام با پشتوانه بیت کوین توسط گلدمن ساکس
سوال امنیتی :8+42 = ?