ارز دیجیتال One چیست؟ | معرفی کامل پروژه ارز دیجیتال هارمونی | تحلیل آینده و قیمت Harmony

1402/06/28
ارز دیجیتال One چیست؟ | معرفی کامل پروژه ارز دیجیتال هارمونی | تحلیل آینده و قیمت Harmony

یکی از بزرگترین ایراداتی که میشه از بلاک چین های قدیمی گرفت، مربوط به سرعت و قدرت پردازش تراکنش هاست. این مشکل از وقتی که توجه های بیشتری به سمت ارزهای دیجیتال و خرید ارز دیجیتال منعطف شد، بیشتر از قبل خودنمایی کرد. هارمونی یکی از پروژه هایی است که برای حل این مشکل تلاش میکنه. این پروژه یه توکن بومی هم داره که با اسم ارز One شناخته میشه. تو این مقاله بهتون شرح میدیم که ارز دیجیتال هارمونی چیست؟

افزایش مقیاس پذیری تنها راه حل برای حل کندی شبکه هاست. فناوری های زیادی به این منظور طراحی و توسعه داده شدن که شاردینگ یکی از اون ها است. این مقاله سیر تا پیاز پروژه Harmony رو در اختیارتون میذاره. برای مثال مسائلی مثل آینده ارز هارمونی، جزئیات فنی پروژه، قیمت ارز One تا چند سال دیگه و. . . رو مورد بررسی قرار میدیم. امیدواریم مطالب ارائه شده، برای تحلیل هارمونی بهتون کمک کنن.

پروژه Harmoni چیست؟

ارز دیجیتال One چیست؟ | معرفی کامل پروژه ارز دیجیتال هارمونی

پروژه ارز دیجیتال هارمونی از یه بلاک چین برای توسعه شبکه Ethereum ساخته شده. همه ی ما اتریوم و قابلیت های اون رو میشناسیم. در حال حاضر این شبکه از 80 درصد DApps ها (برنامه های غیر متمرکز) میزبانی میکنه. اما این شبکه با وجود مزایای بسیار زیادش، ایراداتی هم داره که تو چند سال گذشته مشکلاتی رو برای کاربراش بوجود آورده. مخصوصا که تو سال های اخیر تعداد کاربر های این شبکه افزایش پیدا کرده و همین مسئله، عاملی برای افزایش کارمزد و کاهش سرعت تراکنش ها بوده. یکی از دلایل مهم افزایش قیمت One، همین موضوع بوده.

برای برطرف کردن مشکلات بلاک چین اتریوم، برنامه نویس های بلاک چینی از یه راه حل لایه دوم استفاده کردن. حتی خود اتریوم هم قصد داره با ارائه آپدیت جدید (اتریوم 2.0) این مشکل رو برطرف کنه. با اجرایی شدن پروتکل های اتریوم 2.0 بیش از هزار تراکنش تو یک ثانیه در این شبکه پردازش میشن. به عبارت دیگه تو هر 12.8 دقیقه یه بلاک ساخته میشه. این درحالیه که تو Harmony برای ساخت هر بلاک 2 ثانیه زمان لازمه.

در مجموع Ethereum 2.0 تا یه مدت محدودی میتونه مشکلات مقیاس پذیری رو برطرف کنه و بعد از مدتی باز هم به یک بروزرسانی سراسری تو شبکه اتریوم احتیاج داریم. در حالی که هارمونی و پروژه های مشابه میتونن تا مدت طولانی جوابگوی ایرادات این شبکه باشن. پروژه ارز One از شاردینگ برای برطرف کردن مشکلات شبکه اتریوم استفاد میکنه. نکته جالبی که در مورد این پروژه وجود داره، استفاده از بلاک چین اختصاصی هستش. معمولا پروژه هایی که به شکل لایه دوم برای اتریوم ساخته میشن، از بلاک چین همین ارز استفاده میکنن. اما هارمونی مثالی برای نقض این موضوعه.

البته پروژه وان محدود به مقیاس پذیری نیست و تلاش های زیادی رو تو زمینه تمرکز زدایی انجام داده. شعار اصلی تیم هارمونی افزایش مقیاس پذیری، تمرکز روی انتقال داده ها و ایجاد بازاری برای توکن های قابل تعویض و غیر قابل تعویض هستش. ارز دیجیتال وان به شکلی طراحی شده که تراکنش ها رو با کمترین کارمزد و تاخیر انجام بده. در صورتی که این پروژه موفق بشه اهدافش رو عملی کنه، میتونه به یکی از زیرساخت های اصلی اقتصاد غیر متمرکز تبدیل بشه.

پروژه هارمونی از یه تیم با تجربه و حرفه ای برخورداره. این تیم در طول زمان تغییرات زیادی رو تو این پروژه ایجاد کردن تا بتونن قابلیت های بیشتری رو به شبکه این ارز اضافه کنن. آینده هارمونی به لطف وجود این تیم و کاربرد های بسیار زیاد این شبکه تامین شده. با خرید One شما هم میتونین از آینده این ارز و رشد اون استفاده کنید.

تاریخچه ارز هارمونی

ارز دیجیتال One چیست؟ | معرفی کامل پروژه ارز دیجیتال هارمونی  | تاریخچه هامونی

ارز دیجیتال Harmony برای اولین بار تو ماه می سال 2019 به بازار کریپتوکارنسی ها عرضه شد. برای اولین بار صرافی ارز دیجیتال بایننس با استفاده از یه عرضه اولیه (IEO) این ارز رو به فروش رسونده. اما قبل از اینکه این عرضه اتفاق بیفته، این پروژه تو سال 2018 به عنوان یه شرکت استارت آپی فعالیتش رو شروع کرده. این پروژه از همون ابتدای کارش تونست توجه سرمایه گذار های بزرگی رو به خودش جلب کنه. از مهمترین سرمایه گذار های این پروژه میتونیم صندوق لمینسکپ (Hong kong’s Leminscap VC) و سرمایه گذار های سیلیکون ولی (Silicon Valley’s Consensus Capital)رو نام ببریم.

بعد ها با پیشرفت فناوری های بلاک چینی و توسعه ی بیشتر این حوزه، پروژه ارز دیجیتال هارمونی هم توسعه پیدا کرد. در حال حاضر Harmony حتی به حوزه خرید و فروش ارز دیجیتال غیر مثلی هم ورود کرده است. مطابقت با تکنولوژی و نیاز های روز جامعه یکی از مهمترین دلایل بقای پروزه های بلاک چینیه که هارمونی و تیم توسعه دهنده ی اون به خوبی از پس این کار براومدن.

تیم سازنده ارز وان

ارز دیجیتال One چیست؟ | معرفی کامل پروژه ارز دیجیتال هارمونی |تیم سازنده وان

تیم اصلی ارز دیجیتال وان از 12 نفر تشکیل شده. این افراد جزو بهترین های حوزه فعالیتیشون هستن. مقر اصلی پروژه و تیم هارمونی تو شهر کوپرتینو کالیفرنیا است. تو این قسمت تاثیر گذار ترین افراد این تیم رو بهتون معرفی میکنیم:

استفان تسه (Stephan Tse): استفان از دوران نوجوانی علاقه زیادی رو به تکنولوژی و برنامه نویسی داشت. این فرد موفق شده که از دانشگاه پنسیلوانیا مدرک دکترا بگیره. تسه برای پایان نامه­اش روی پروتکل های امنیتی کار کرده. همچنین قبلا سابقه همکاری با شرکت های بزرگی مثل اپل، مایکروسافت و گوگل رو داشته. یکی از پروژه های موفق استفان تسه، استارت اپ Spotsetter بود که بعدها توسط اپل خریداری شد. در حال حاضر آقای تسه مدیرعامل و موسس اصلی پروژه Harmony هستش.

رونجیان لان (Rongjian lan): مهندس زسر ساخت که قبلا برای پلی استور گوگل کار میکرد. تو سابقه لان میتونیم ده ها مقاله در مورد تجسم مبتنی بر نقشه و پرس و جو زمانی-فضایی رو ببینیم. این فرد از اوایل 2017 روی پروتکل های غیر متمرکز تحقیق میکنه. رونجیان به عنوان یکی از بنیانگذاران و مدیر های اصلی این پروژه شناخته میشه. علاوه بر اون سمت ریاست صندوق بلاک چین ABC که از بیش از 100 مهندس مختلف کمپانی هایی مثل لینکدین، گوگل و فیسبوک تشکیل شده هم به عهده این فرده.

سهیل دیوان (Sahil Dewan): آقای دیوان فارغ التحصیل رشته بازرگانی از دانشگاه هاروارد است. از سوابق این فرد میتونیم فعالیت تو Draper Dragon Fund و مشاوره به پروژه های بلاک چینی مختلف اشاره کنیم. علاوه بر اون موسس پلتفرم FuturEd نیز سهیل دیوان است.

از اعضای مهم دیگه ای که نقش بسزایی رو تو توسعه و پیشرفت این پروژه داشتن، میتونیم به لئو چن (Leo Chen)، لی جیانگ (Li Jiang)، جکی وانگ (Jacky Wang) و پیتر آبیللا (Peter Abilla) اشاره کنیم. با وجود این تیم، آینده وان بسیار روشنه. یکی از مهمترین فاکتور هایی که برای خرید هارمونی و ارز های دیگه وجود داره، تیم سازنده اون رمز ارزه.

ارزدیجیتال وان چیست؟

ارز دیجیتال One چیست؟ | معرفی کامل پروژه ارز دیجیتال هارمونی

شبکه هارمونی از یه توکن بومی برخورداره که با اسم ارز One شناخته میشه. دلیل این نام گذاری برای توکن وان مربوط به شعار " همه برای یکی و یکی برای همه " است. هدف از ایجاد چنین ارز دیجیتالی افزایش اجماع آزاد برای افرادیست که از این شبکه استفاده میکردن. از ارز دیجیتال وان بیشتر برای پرداخت کارمزد های این شبکه استفاده میشه.

البته این ارز دیجیتال کاربرد های دیگه ای هم داره. مثلا میشه از ارز Harmony برای سپرده گذاری استفاده کرد. این قابلیت برای تامین امنیت این بلاک چین طراحی شده. به این ترتیب افراد میتونن با استفاده از استیک، علاوه بر افزایش قیمت هارمونی از پاداش استیک هم سود دریافت کنن. به احتمال زیاد تو آینده One کاربرد بیشتری رو تو این شبکه به خودش اختصاص میده. در ابتدا تو وایت پیپر این ارز یه برنامه تورمی پویا برای این ارز دیجیتال در نظر گرفته شده بود. اما بعدا برنامه عوض شد و از سال 2020 تورم ثابت سالیانه جایگزین روش قبلی شد. در حال حاضر هر سال بیش از 440 میلیون واحد ارز دیجیتال وان به شبکه اضافه میشه.

طبق اطلاعات منتشر شده در مورد این ارز دیجیتال، تا به الان 10.6 از 12.6 میلیارد توکن One به بازار منتشر شده. ارز دیجیتال Harmony روی شبکه های ERC20 و BEP2 منتشر شده. همچنین تو ژانویه 2020 از استاندارد HRC-20 که مربوط به بلاک چین اصلی هارمونیکا بود، رونمایی شد. هولدر های ارز وان که توکن هاشون روی شبکه های ERC20 و BEP2 ذخیره شده، میتونن ارزهاشون رو با توکن هایی که روی این شبکه جدید هستن، تعویض کنن.

یکی از بهترین فرصت ها برای خرید One عرضه اولیه ی این ارز دیجیتال بود که توست صرافی بایننس انجام شد. طی این فروش تیم هارمونی موفق به جذب سرمایه 18 میلیون دلاری شد. این عدد مربوط به 2.8 میلیارد واحد از توکن های وان بود. طبق داده های سایت Coin Market Cap ارز هارمونی با ارزش بازار 2.6 میلیارد دلاریش رتبه 57 ام بازار کریپتوکارنسی ها رو به خودش اختصاص داده.

اهداف پلتفرم ارز دیجیتال Harmony چیست؟

ارز دیجیتال One چیست؟ | معرفی کامل پروژه ارز دیجیتال هارمونی | اهداف هارمونی

  • بیشتر تمرکز هارمونی روی حل مشکل مقیاس پذیری روی بلاک چین های مختلفه. منظور از مقیاس پذیری افزایش قابلیت و توان پردازشی شبکه هستش. به عبارت دیگه تعداد تراکنش های پردازش شده در ثانیه رو افزایش میده. این پلتفرم اولین شبکه مقیاس پذیری که از اثبات سهام استفاده میکنه.
  • Harmony در تلاشه که یه بستر بلاک چینی پیشرفته رو ایجاد کنه. این شبکه میتونه تو آینده جایگزین مناسبی برای اتریوم باشه.
  • تو هارمونی از دقت و امنیت بالایی برای ساخت بلاک چین اصلی این شبکه استفاده شده. تو این شبکه برای اطمینان بیشتر از میزان امنیت و نحوه عملکرد از تاییده های رسمی استفاده میشه. اهمیت این موضوع وقتی مشخص میشه که عده ای برای تبادل اطالعات و ردیابی زنجیره های تامین، از بلاک چین Harmony استفاده میکنن.
  • تیم ارز دیجیتال Harmony تلاش های زیادی رو برای رفع محدودیت هایی که در مقابل ارز وان قرار گرفتن، میکنه. طبق وایت پیپر این ارز اولین قدم، مسئله مقیاس پذیری هستش.
  • تو شبکه هارمونی از پروتکل اجماع اثبات سهام برای پردازش تراکنش ها و تامین امنیت شبکه استفاده میشه. این پروتکل که به عنوان Effective Proof of Stake (EPoS) ازش یاد میشه، شکل جدید و توسعه یافته ی اثبات سهام هستش. استفاده از این روش تو هزینه ها و انرژی صرفه جویی زیادی رو فراهم میکنه. تو این پروتکل سهام به شکل تصادفی توزیع شده.
  • معماری پروژه ارز دیجیتال هارمونی به شکلی کاملا مقیاس پذیر انجام شده. این معماری بر مبنای شاردینگ ساخته شده.

مزیت های ارز دیجیتال ONE

ارز دیجیتال ONE یکی از ارزهای دیجیتال پیشرو در دنیای مدرن است که به طور فزاینده ای به توجه عمومی و جامعه سرمایه گذاری در حوزه فناوری بلاکچین جلب کرده است. یکی از مزیت های برجسته ارز دیجیتال ONE استفاده آسان و سریع آن است. با استفاده از این ارز دیجیتال، امکان انجام تراکنش های مالی بین افراد در سراسر جهان به راحتی فراهم می شود، بدون احتیاج به واسطه های بانکی متعدد و هزینه های مرتبط با آنها. به علاوه، ارز دیجیتال ONE امنیت فوق العاده بالایی دارد. تکنولوژی بلاکچین که بر پایه آن این ارز دیجیتال ساخته شده است، امکان انجام تراکنش های بدون واسطه و درجه بالایی از حفاظت را فراهم می کند. همچنین، ارز دیجیتال ONE توانسته است با ارزش ثابت خود، استحکام و پایداری را در مقابل نوسانات قیمتی حفظ کند، که این ویژگی برای سرمایه گذاران و کاربران آن بسیار جذاب است. در نهایت، ارز دیجیتال ONE قابلیت های عملکردی و در دسترس بودن 24 ساعته را داراست، که به کاربران این امکان را می دهد تا در هر زمان و در هر مکانی از این ارز دیجیتال استفاده کنند و تراکنش های خود را انجام دهند. به طور کلی، مزایای فراوان ارز دیجیتال ONE آن را به یک ابزار مالی کارآمد و محبوب در جهان دیجیتال تبدیل کرده است.

ارز Harmony چطور کار میکند؟

ارز دیجیتال One چیست؟ | معرفی کامل پروژه ارز دیجیتال هارمونی

همونطور که قبلا اشاره کردیم، شبکه هارمونی روی مقیاس پذیری، تمرکززدایی و امنیت فعالیت میکنه. در ادامه هر چیزی که باید قبل از خرید وان در مورد نحوه فعالیت اون بدونین رو در اختیارتون میذاریم.

افزایش مقیاس پذیری با استفاده از شاردینگ

بلاک چین هارمونی با الهام از شبکه های اتریوم و کاردانو ساخته شده. تو این بلاک چین 4 شارد مختلف وجود داره. هر کدوم از این شاردها میتونن از 250 اعتبار سنج مختلف پشتیبانی کنن. یعنی در کل 1000 ولیدیتور مختلف میتونه به تراکنش های این شبکه دسترسی پیدا کنه. تیم توسعه دهنده هارمونی ادعا داره که هر شارد میتونه 500 تراکنش رو تو یک ثانیه پردازش کنه. به عبارت دیگه در حال حاضر تو هر ثانیه دو هزار تراکنش مختلف تو این شبکه پردازش میشن. با اضافه شدن شارد ها این میزان هم بیشتر میشه. هدف نهایی بلاک چین هارمونی رسیدن به 2 هزار شارد است. این تعداد شارد میتونن یک میلیون تراکنش رو تو هر ثانیه پردازش کنن.

اگه از نظر فنی به این پروژه نگاه کنیم، باید گفت که هارمونی اولین شبکه ایه که از از شاردینگ و اثبات سهام به طور همزمان استفاده کرده. یکی از بزرگترین ایراد های استفاده از شارد، ایجاد تعامل و ارتباط بین داده های شارد هاست. توسعه دهنده های مختلف از روش های مختلفی برای رفع این مشکل استفاده میکنن. تیم هارمونی برای حل این مشکل راه حلی رو پیدا کرده که حالت بلاک چینی شارد ها رو از بین نمیبره.

با استفاده از این روش تراکنش هایی که بین شارد های مختلف انجام میشن، تقریبا از سرعت و کارمزد همون شارد استفاده میکنن. اینطوری کاربر میتونه برای تامین امنیت بیشتر و تبادل راحت تر داده ها، سرمایه­اش رو تو چند شارد مختلف نگه داره. مقیاس پذیری بالایی که این پروژه داره، آینده Harmony رو بسیار درخشان کرده.

تمرکززدایی

ارز دیجیتال One چیست؟ | معرفی کامل پروژه ارز دیجیتال هارمونی

هارمونی هنوز نتونسته شبکه اش رو به شکل کاملا غیر متمرکز (Decentralize) در بیاره، اما تیم این پروژه تمرکززدایی رو به عنوان یکی از اصلی ترین اهداف این پروژه مشخص کردن. هارمونی قصد داره جامعه ای غیر متمرکز و با شبکه ای باز از نود ها بسازه. اسم این شبکه Pangea هستش. از هزار نودی که در حال حاضر تو شبکه هارمونی در حال فعالیت هستن، حدودا 64 درصد به جامعه Pangea پیوستن. هر چه قدر که محبوبیت و استفاده از این جامعه افزایش پیدا کنه، میزان تمرکززدایی هارمونی هم بیشتر میشه.

جامعه Pangea تو آینده وظایف بیشتری رو به عهده میگیره. مثلا از این پروتکل برای اداره، رای گیری ها و همه پرسی در مورد بروزرسانی های شبکه هارمونی استفاده میشه. اعضای تکیل دهنده ی این جامعه از صد کشور مختلف هستن. جالبه بدونین که بیشتر اونا برای اولین بار به عنوان اعتبار سنج فعالیت میکنن.

امنیت شبکه هارمونی

شبکه ی هارمونی برای تایید تراکنش ها و امنیت شبکه اش از الگوریتم اجماع منحصر به فردی به اسم اثبات سهام موثر (EPoS) استفاده میکنه. تو این الگوریتم از ساز و کار های متعددی استفاده شده که برای بهبود خطای بیزانس (PBFT) و ساخت سریع BFT کاربرد داره. به لطف استفاده از این روش امکان انجام تراکنش ها به شکل آنی و سریع وجود داره. هم چنین کارمزد ها به میزان قابل توجهی کاهش پیدا میکنن.

علاوه بر اون تو این الگوریتم برای اطمینان از انتخاب تصادفی اعتبارسنج ها و جلوگیری از تقلب، از دو تابع استفاده میشه. اولیش تابع تصادفی قابل تایید (VRF) و مورد بعدی تاخیر قابل تایید (VDF) هستش. همونطور که تو استخر های سپرده گذاری کاردانو برای جلوگیری از فعالیت های مخرب از مکانیزم های ویژه ای استاده میشه، تو هارمونی هم برای الگوریتم های خاصی وجود داره. اعتبار سنج هایی که از سرمایه ی قابل توجهی دارن، میتونن فعالیت های مخربی رو تو شبکه انجام بدن.

مکانیزم بکار رفته تو این شبکه، سرمایه ی اعتبار سنج های بزرگ رو به بخش های کوچکتر تفکیک میکنه و به هر قسمت به شکل جداگانه پاداش میده. از طرف دیگه این مسئله اعتبار سنج ها رو تشویق میکنه که سهامشون رو تو شارد های پرسود تر سرمایه گذاری کنن.

استیک ارز وان چیست و چه میزان سود دارد؟

ارز دیجیتال One چیست؟ | معرفی کامل پروژه ارز دیجیتال هارمونی | استیک ارز وان

قبل از اینکه بخوایم در مورد استیک ارز دیجیتال One صحبت کنیم، بهتره کمی بیشتر با این فرآیند آشنا بشیم. استیکینگ یه راه حل برای جایگزینی با استخراج است. تو این روش انرژی و هزینه کمتری صرف میشه و به همین خاطر مقرون به صرفه تر هستش. تو این روش افراد دارایی های دیجیتالیشون رو تو شبکه قفل و به ازای اون سود دریافت میکنن. تو شبکه هایی که قابلیت استیک وجود داره، از گره ها (Nodes) به جای ماینر استفاده میشه. به این گره ها ولیدیتور یا اعتبار سنج هم میگن.

تو شبکه هارمونی هم امکان استیک وجود داره. میزان سودی که به هر شخص تعلق میگیره، بستگی به سپرده گذاری اون فرد داره. این سودی به شکل سالیانه به سرمایه گذار های ارز وان پرداخت میشه، میزان اون ممکنه از 9 تا 95 درصد متغیر باشه. تو این شبکه برای استیک کردن، حدودا 6 روز (هفت دوره 18 ساعته) باید رمز ارزهاتون تو شبکه بلوکه بشه. اگه فردی به اشتباه دوبار تراکنش هاشو امضا کنه، دو برابر سهامی که گذاشته ازش کسر میشه و به طور کامل از شبکه کنار گذاشته میشه.

در صورتی که یکی از اعتبار سنج ها تو شبکه فعالیتی نداشته باشه، هیچ جریمه ای ازش گرفته نمیشه؛ به جای اون اعتبار سنج هایی که فعالیت بیشتری داشته باشن، میتونن پاداش بیشتری رو بدست بیارن. هر تراکنشی که رو بلاک چین هارمونی ثبت میشه، مقداری ارز One سوزونده میشه. همچنین 50 درصد از توکن هایی که از نود های خلافکار شبکه گرفته میشه هم سوزانده میشن. پروتکل های هارمونی به شکلی طراحی شده که با صدور توکن های جدید این جریمه ها جبران میشن.

با استفاده از استیک ارز دیجیتال هارمونی میتونین تعداد توکن هاتون افزایش پیدا میکنه. همچنین با افزایش قیمت وان میتونین سود قابل توجهی رو بدست بیارین. در صورتی که بعد از خرید ارز هارمونی میخواین برای یه مدت طولانی این ارز دیجیتال رو هولد کنین، پیشنهاد میکنیم حتما از استیکینگ بهره ببرین. با توجه به آینده وان، مقدار ناچیزی از این ارز میتونه در آینده ثروتمندتون کنه.

آینده هارمونی

ارز دیجیتال One چیست؟ | معرفی کامل پروژه ارز دیجیتال هارمونی | آینده هارمونی

تا به الان باید متوجه شده باشین که ارز دیجیتال One چیست و به چه منظوری ساخته شده؟ حالا باید دلایلی برای خرید Harmony پیدا کنیم تا بتونیم سرمایه گذاری رو این ارز رو مورد ارزیابی قرار بدیم. به همین منظور قصد داریم آینده ارز هارمونی رو مورد بررسی قرار بدیم.

هارمونی میخواد به محبوب ترین بلاک چین بین زنجیره ای مالی تبدیل بشه. این شبکه پتانسیل های لازم رو داره، اما برای اینکه بتونه جایگاه بهتری تو بازار بدست بیاره، باید چالش های مختلفی رو پشت سر بذاره. تو این قسمت برخی از این چالش ها رو باهاتون در میون میذاریم:

  1. همکاری با سایر ارز های دیجیتال: داشتن همکاری های متعدد، اعتبار یه پروزه رو بالا میبره. همچنین باعث افزایش سرمایه و ارتقا تکنولوژی اون پروژه میشه. طبق اخبار منتشر شده، این پروژه قصد مشارکت با ارز هایی مثل بیت کوین و اتریوم رو داره.
  2. رقابت: پروژه های زیادی هستن که از نظر تکنولوژی و اهداف به هارمونی شباهت دارن. بزرگترین رقبای این پروژه ارز فانتوم و زیلیکا هستن که مثل Harmony از شاردینگ استفاده میکنن.
  3. گسترش تیم: تیم اصلی این پروژه قصد دارن که تیم توسعه دهنده شون رو گسترش بدن. به همین منظور دوره و کارگاه های آموزشی رو تدارک دیدن. البته این دوره ها میتونن تاثیر زیادی رو روی جذب شرکای جدید بذارن.

انتظارات بسیار زیادی برای افزایش قیمت ارز هارمونی وجود داره، که در ادامه نظر و دیدگاه چند پلتفرم و نشریه ی معتبر رو براتون بازگو میکنیم:

  • Gov Capital در این مورد معتقده که قیمت وان میتونه تا سال دیگه به 0.4 دلار برسه. همچنین انتظار داره که تا پنج سال دیگه این ارز 1.5 تا 2 دلار به ازای هر واحد ارزش داره.
  • Wallet Investor دیدگاه بدبینانه تری رو نسبت به این رمز ارز داره. طبق پیش بینی های این سایت، ارز دیجیتال وان بعد از پنج سال میتونه به یک دلار برسه.
  • طبق پیش بینی سایت Digital Coin این ارز تو سال های آینده روند صعودی خواهد داشت. به اعتقاد تحلیلگر های این سایت قیمت هارمونی میتونه تا سال بعد به 0.4 دلار برسه.

جمع بندی

تو این مقاله به طور کامل شرح دادیم که ارز دیجیتال هارمونی چیست؟. شبکه Harmony امکانات و ویژگی های ویژه ای رو داره که باعث تمایز و برتری های اون نسبت به رقباش شده. این ارز آینده روشنی رو داره. برای خرید ارز هارمونی با روشی امن میتونین از صرافی ارز دیجیتال استفاده کنین. ایران بایننس یکی از بهترین صرفی های ایرانیه که بهترین خدمات رو با نازل ترین کارمزد و هزینه در اختیار شما قرار میده.


نظرات کاربران در مورد ارز دیجیتال One چیست؟ | معرفی کامل پروژه ارز دیجیتال هارمونی | تحلیل آینده و قیمت Harmony
سوال امنیتی :7+45 = ?