ارز دیجیتال آنتولوژی گس چیست؟ | هر چیزی که باید در مورد ارز دیجیتال ONG بدانید.

1402/06/19
ارز دیجیتال آنتولوژی گس چیست؟ | هر چیزی که باید در مورد ارز دیجیتال ONG بدانید.

بیشتر بلاک چین ها فقط یه ارز دیجیتال دارن، در حالی که تو بعضی از شبکه ها دو یا چند ارز بومی مختلف وجود داره و در خرید ارز دیجیتال باید دقت بشه. قبلا تو یه مقاله ی دیگه بلاک چین آنتولوژی و ارز دیجیتال اصلیش رو بهتون معرفی کرده بودیم. تو اون مقاله اشاره ای کوتاه به ارز دیجیتال آنتولوژی گس داشتیم و اونو به عنوان توکن دیگر بلاک چین آنتولوژی معرفی کردیم. تو این مقاله قراره که شما رو بیشتر با ارز دیجیتال Ontology Gas آشنا کنیم، و در مورد کارآیی و مزایای اون صحبت کنیم.

در کل این مطلب شامل مواردی از جمله ارز ONG چیست و چه کاربردی داره؟، چرا به آنتولوژی گس نیاز داریم؟، آینده آنتولوژی گس به چه شکلی خواهد بود؟ و. . . هستش. البته ممکنه که بیشتر خوانندگان این مطلب با بلاک چین آنتولوژی آشنا نباشن، به همین دلیل لازم میدونیم که در ابتدا کمی در مورد این شبکه صحبت کنیم.

معرفی بلاک چین آنتولوژی (Ontology)

ارز دیجیتال آنتولوژی گاز چیست؟

قبل از اینکه توضیح بدیم Ontology Gas یا ONG چیست؟ بهتره که عبارت آنتولوژی رو تشریح کنیم و در مورد معنی لغوی اون بیشتر بدونیم. آنتولوژی یه لغت یونانی هستش که از ترکیب دو کلمه " آنتو " و " لوژی " ساخته شده و به معنی هستی شناسی یا جهان شناسی میباشد. این کلمه بیشتر تو فلسفه و بررسی موجودیت جهان به کار میره؛ البته تو سایر حوزه ها هم از این عبارت استفاده میشه. مثلا در علم کامپیوتر از واژه آنتولوژی برای توصیف یه مدل داده ای استفاده میشه. تو این مدل دانش به شکل یه مجموعه از اطلاعات نشون داده میشه، که بین اجزای اون ارتباط وجود داره.

تو دنیای کریپتو کارنسی ها آنتولوژی یه بلاک چین منبع باز هستش که تو سال 2017 توسط شرکت چینی آنچین (OnChain) ساخته شده. این شرکت از همون ابتدای فعالیتش تو حوزه ارز های دیجیتال و تکنولوژی های بلاک چینی فعال بوده و تا به الان پروژه های دیگه ای رو هم با موفقیت به سرانجام رسوندن. موسسان اصلی آنچین و آنتولوژی دو مهندس چینی به نام های اریک ژانگ (Erik Zhang) و دا هونگفی (Da HongFei) هستند. البته تو پروژه آنتولوژی لی جون (Li Jun) معمار و طراح اصلی بوده و ژانگ و هونگفی بیشتر روی ساخت این پروژه فعالیت داشتن.

هدف اصلی ساخت آنتولوژی، ایجاد پلتفرمی برای انتقال ساده تر و سریعتر کسب و کار ها و شرکت های متمرکز به فضای بلاک چین بود. همونطور که میدونین فناوری و تکنولوژی های بلاک چینی، در آینده ای نزدیک همه ی جوانب زندگی ما رو تحت تاثیر قرار میدن و یک دنیای غیر متمرکز رو برامون بوجود میارن. در حال حاضر اگه شرکتی بخواد خودش رو برای آینده آماده کنه، باید از همین الان به فکر بستر سازی تو بلاک چین باشه.

با توجه به اینکه دانش بلاک چین و استفاده از اون بسیار پیچیده است و یادگیری اون به زمان و هزینه ی زیادی احتیاج داره، حتی اگه شرکت ها از همین الان اقدامات لازم رو انجام بدن، باز هم نمیتونن به موقع کسب و کار و بیزینسشون رو به این فضا (بلاکچین) منتقل کنن. تو چنین شرایطی آنتولوژی وارد عمل میشه و به کمپانی ها و شرکت های مختلف کمک میکنه که فعالیت هاشون رو به شکلی ساده تر و کم هزینه تر به بلاک چین منتقل کنن.

تو آنتولوژی از یه زنجیره ی قوی و مقیاس پذیر دو لایه ای استفاده شده که انعطاف پذیری بالایی رو برای این شبکه بوجود آورده. این موضوع مزیتی برای کسب و کار های متنوع هستش چون میتونن با استفاده از این شبکه به نیاز های متنوعشون پاسخ بدن. همچنین تو این بلاک چین مجموعه ای از پروتکل های غیر متمرکز لازم برای اشتراک داده ها وجود داره که باعث افزایش سرعت، امنیت و اعتماد به این شبکه شدن. نکته مهم اینه که تو این بلاک چین از توکن های دوگانه استفاده شده که ما قبلا تو مقاله ONT چیست؟ در مورد یکی از اون ها به طور کامل صحبت کردیم و امروز هم قصد داریم در مورد ONG که توکن دوم این شبکه است، صحبت کنیم.

ارز های دیجیتال بلاک چین آنتولوژی

ارز های دیجیتال بلاک چین آنتولوژی

شاید با خودتون بگین که چرا باید تو یه شبکه دو تا توکن مختلف وجود داشته باشه؟ دلیل چنین اتفاقی وظایف متفاوتی هستش که به هر کدوم از این توکن ها داده شده. در واقع دو تا ارزی که تو شبکه آنتولوژی وجود دارن، کاملا با هم متفاوتن و هر کدوم کاربرد خاص خودش رو داره. دو ارزی که تو شبکه Ontology وجود دارن، آنتولوژی گس و آنتولوژی هستن که در ادامه بیشتر در موردشون توضیح میدیم.

آنتولوژی چیست؟

اولین توکنی که تو بلاک چین Ontology وجود داره و معمولا به عنوان ارز اصلی این شبکه دونسته میشه، ارز دیجیتال ONT هستش که بهش آنتولوژی میگن. کاربرد اصلی این ارز تو سهام گذاری و استیکینگ (Staking) هستش. تو فرآیند استیک کردن، کاربر مقدار مشخصی از ارز مورد نظر رو در اختیار شبکه قرار میده و به ازای اون سود میگیره. این روش یه راه حل هوشمندانه برای جلوگیری از مصرف انرژی تو استخراج هستش. هدف از انجام سهام گذاری، تامین امنیت شبکه و تایید تراکنش هاست.

البته با اختصاص دادن بخشی از سرمایه تان به شبکه، مزایای دیگه ای هم شامل حالتون میشه. در واقع با سهام گذاری شما به یکی از تاثیر گذار ترین افراد شبکه تبدیل میشین و به همین دلیل اجازه اظهار نظر و شرکت تو تصمیم گیری های مهم به شما داده میشه. البته میزان تاثیری که هر فرد تو تصمیم گیری ها داره، بستگی به تعداد ارزی داره که استیک کرده؛ هر چقدر این میزان بیشتر باشه، تاثیری که تو شبکه میذارین هم بیشتر میشه.

ارز دیجیتال Ontology Gas چیست؟

ارز دیجیتال ONGچیست؟

توکن دومی که تو شبکه آنتولوژی ازش استفاده میشه، آنتولوژی گس نامیده شده و با نماد ONG نشون داده میشه. این ارز به کسایی اختصاص داره که از شبکه آنتولوژی و ارز ONT استفاده میکنن. هر شخص با توجه به مقدار Ontology که داره، ارز دیجیتال آنتولوژی گس دریافت میکنه. کاربرد اصلی این توکن برای پرداخت هزینه هاییه که تو شبکه وجود دارن. مثلا برای پرداخت هزینه های تراکنشاتی که تو این شبکه انجام میشن، از ارز Ontology Gas استفاده میشه. همچنین اگه بخواین یه قرارداد هوشمند رو روی شبکه آنتولوژی طراحی و اجرا کنین، باید از ارز آنتولوژی گس برای پرداخت کارمزد و هزینه های اون استفاده کنین.

البته همونطور که قبلا گفتیم نیازی به خرید ارز دیجیتال آنتولوژی گس نیست، چون این شبکه با داشتن ارز ONT به مقدار لازم از این ارز رو در اختیارتون میذاره. البته گاهی اوقات ممکنه به خاطر ترافیک موجود در شبکه، کارمزد ها افزایش پیدا کنن و شما برای پرداخت هزینه های این شبکه ONG کافی رو نداشته باشین؛ تو چنین شرایطی میتونین از صرافی ارز دیجیتال برای خرید Ontology Gas استفاده کنین.

در ادامه این مقاله بیشتر در مورد آینده ارز دیجیتال آنتولوژی گس صحبت میکنیم، اما قبل از اون بهتره کمی از گذشته این ارز براتون بگیم.

مزیت های ارز دیجیتال آنتولوژی گس

ارزهای دیجیتال به عنوان یک ابزار مالی جدید، در سال‌های اخیر به شدت مورد توجه قرار گرفته‌اند و ارز دیجیتال آنتولوژی گس (Ontology GAS) یکی از این ارزهاست که به دلیل مزایای بسیاری برای کاربرانش، بسیار محبوب شده است. یکی از اصلی‌ترین مزایای این ارز دیجیتال قابل ذکر، سرعت بالا و هزینه کم برای انجام تراکنش‌ها است. به دلیل استفاده از فناوری بلاکچین، تراکنش‌ها در ارز دیجیتال آنتولوژی گس به سرعت بسیار بالا و با هزینه کمتری انجام می‌شوند. همچنین، این ارز دیجیتال دارای امنیت بالایی است. بلاکچین اطلاعات تراکنش‌ها را کد گذاری و در تمام نودهای شبکه ذخیره می‌کند، بنابراین تقلب و تغییر در تراکنش‌ها غیرممکن می‌شود. علاوه بر این، ارز دیجیتال آنتولوژی گس قابلیت تبدیل به ارزهای دیگر را نیز دارد، که این امر به کاربران امکان می‌دهد تا از این ارز در بازارهای مالی مختلف استفاده کنند. در نهایت، ارز دیجیتال آنتولوژی گس به دلیل استفاده از فناوری بلاکچین، شفافیت بالایی را در تراکنش‌ها فراهم می‌کند، که این امر به کاربران اعتماد بیشتری در استفاده از این ارز دیجیتال می‌دهد. به طور کلی، ارز دیجیتال آنتولوژی گس با مزایای فراوان خود، به یک ابزار مالی بسیار مورد علاقه تبدیل شده است.

تاریخچه آنتولوژی گس و آنتولوژی

تاریخچه آنتولوژی گس و آنتولوژی

بلاک چین اصلی آنتولوژی که Ontology Main Net نام داره، به تازگی تکمیل شده، اما قبل از اینکه این شبکه به طور کامل ساخته و پرداخته بشه، این ارز ها وجود داشتن. اگه یادتون باشه قبلا در مورد اریک ژانگ و دا هونگفی گفتیم که پروژه های دیگه ای هم تو بستر بلاک چین ایجاد و اجرا کردن. موفق ترین بلاک چینی که این دو نفر ساختن نئو نام داره که تو سال 2014 استارتش زده شده.

ژانگ و هونگفی قبل از این که شبکه آنتولوژی رو به طور تمام و کمال بسازند، از ارزهای این شبکه رونمایی کردن. اون ها ارز های ONT و ONG رو تو بستر بلاک چین نئو ساختن تا بتونن نظر سرمایه گذاران رو به این پروژه و آینده اش جذب کنن. البته طبق اطلاعاتی که تو سایت رسمی بلاک چین آنتولوژی وجود داره، این شبکه تو اواخر جولای سال 2020 به طور کامل لانچ شده و در حال حاضر این ارز ها با توکن های جدیدی که روی این شبکه ساخته شدن، جایگزین شدن.

شاید بهتر باشه بگیم که ماموریت اصلی شبکه آنتولوژی و ارز های Ontology Gas و Ontology از تاریخ 30 جولای 2020 شروع شده. همونطور که قبلا از ارز دیجیتال آنتولوژی گس برای پرداخت کارمزد ها و هزینه های شبکه استفاده میشد، در حل حاضر نیز همچنان این ارز به همین منظور کاربرد داره. به ارز هایی که کاربرد مشابهی با ONG دارند و برای Transaction Fee از اون ها استفاده میشه، گس (Gas) گفته میشود. برخی از شبکه ها وجود دارن که تو اون ها ارز اختصاصی به عنوان گس وجود نداره و از ارز اصلی برای پرداخت هزینه های شبکه استفاده میشه. برای مثال تو اتریوم اینگونه هستش و برای انجام تراکنش باید مقداری اتریوم تو حسابتون به عنوان کارمزد باقی بمونه. یکی از دلایل اصلی ایجاد چنین ارز هایی، اینه که در صورتی که قیمت ارز اصلی نوسانات زیادی رو تجربه کرد، هزینه نقل و انتقالش ثابت بمونه و تغییر نکنه.

ویژگی های متمایز شبکه آنتولوژی و ارز آنتولوژی گس چیست؟

ویژگی های متمایز شبکه آنتولوژی و ارز آنتولوژی گس چیست؟

پروژه های بسیار زیادی وجود دارند که بیشتر تمرکز آن ها روی قرارداد های هوشمند و کمک به غیر متمرکز کردن زندگی انسان هاست. خیلی ها فکر میکنن که آنتولوژی هم یکی از این پروژه هاست و به همین خاطر اونو جدی نمیگیرن. اما باید بگم که این فکر کاملا غلط هستش و آنتولوژی تو موارد بسیاری با سایر پروژه ها و پلتفرم های این حوزه متفاوته. در واقع خالقان شبکه آنتولوژی از زاویه ای متفاوت به غیر متمرکز کردن نگاه کردند و به همین دلیل نقاط ضعفی که تو سایر پروژه ها وجود داره رو جبران کردن. به این ترتیب آنتولوژی به یکی از متمایز ترین پروژه های بلاک چینی تبدیل شده که هیچ شباهتی به پروژه های قبلی نداره.

برای این که بیشتر با تمایزات و نکات مثبت این پروژه آشنا شوید، در ادامه برخی از مهمترین خلا هایی که به واسطه این پروژه جبران شده رو بهتون توضیح میدیم:

  • مدیریت اطلاعات: یکی از بزرگترین مشکلاتی که از همون اوایل تو شبکه های بلاک چینی وجود داشته، مدیریت داده ها هستش. این کار به شدت پیچیده و مشکله و به همین خاطر پروژه های کمی وجود دارن که بهش توجه میکنن؛ آنتولوژی یکی از پلتفرم هاییه که برای حل این مشکل تلاش میکنه. تیم این شبکه از همون ابتدا به دنبال راه حلی برای مدیریت داده های بلاک چینی بودن و به همین خاطر این پلتفرم رو به نحوی طراحی و معماری کردن که اطلاعات تو اون به محض ورود کاملا مرتب و منظم دسته بندی و سپس ذخیره میشن.
  • ذخیره سازی دوگانه: تو برخی از سازمان ها و ادارات اطلاعاتی وجود دارن که محرمانه هستن و به جز عده ای خاص نباید کس دیگه ای بهشون دسترسی پیدا کنه. در مقابل داده هایی هم وجود دارن که از حساسیت بالایی برخوردار نیستن و حتی افرادی از بیرون سازمان هم میتونن بهشون دسترسی پیدا کنن. به همین منظور تو آنتولوژی قابلیت ذخیره دوگانه به کاربر ها داده میشه. به این ترتیب افراد میتونن با توجه به حساسیت داده ها اونا رو دسته بندی کنن و داده های محرمانه رو به شکل نیمه پنهان ذخیره کنند.
  • قرارداد هوشمند: در پلتفرم آنتولوژی امکان ایجاد و ساخت قرارداد های هوشمند وجود داره. اما نکته مهم این شبکه این است که در آن از یک ارز اختصاصی برای پرداخت هزینه های قرارداد های هوشمند استفاده شده. به این ترتیب در صورتی که بازار ارز های دیجیتال نوسانات زیادی رو داشته باشن، توسعه دهنده ها و برنامه نویسایی که از این شبکه استفاده میکنن، نگران تغییر نرخ کارمزد ها نیستن، چون قیمت ONG نوسانات زیادی رو نداره.

ویژگی های متمایز شبکه آنتولوژی و ارز آنتولوژی گس چیست؟

  • قیمت آنتولوژی گس: کارمزدی که برای هر تراکنش یا قرارداد هوشمند دریافت میشه، به ارز دیجیتال Ontology Gas و قیمتش بستگی داره. این ارز به خاطر تعداد زیاد توکن ها معمولا افزایش قیمت زیادی رو تجربه نمیکنه و به همین خاطر هزینه تراکنش ها و قرارداد های هوشمند هم چندان تغییری نمیکنن.
  • تراکنش های تقریبا رایگان: قبلا هم گفته بودیم که ارز ONG به شکل رایگان به فعالای این شبکه داده میشه. به همین خاطر میتونیم بگیم که انجام تراکنش تو این شبکه تقریبا رایگان هستش. البته تو برخی مورد ممکنه که به خرید آنتولوژی گس احتیاج پیدا کنین.
  • امنیت داده ها و حفظ حریم خصوصی: با پیشرفت روز افزون تکنولوژی حفاظت از اطلاعات و حریم شخصی به یکی از مهمترین مسائل روز تبدیل شده. با بررسی عملکردی بلاک چین های مختلف متوجه میشیم که اکثر اونا تو حوزه حفاظت از اطلاعات کاربراشون، عملکرد ضعیفی رو داشتن و به همین خاطر خیلی قابل اعتماد نیستن. از بین پروژه هایی که هر روز به دنیای کریپتوکارنسی ها اضافه میشن، مواردی کمی هستن که انرژی و منابع زیادی رو به این حوزه اختصاص میدن.

اما تو شبکه آنتولوژی، بیش از هر چیز دیگه ای به حفاظت از داده های کاربرا اهمیت داده میشه و به همین دلیل میتونیم این شبکه رو به عنوان یکی از امنترین بلاک چین های ساخته شده بدونیم. در مجموع با توجه به ضعفی که در مورد حفاظت و صیانت از حریم شخصی و داده های کاربران وجود داره، در آینده ای نه چندان دور جرائم سایبری و سو استفاده از نام و هویت دیگران به شدت افزایش پیدا میکنه و به همین دلیل باید به دنبال شبکه ای با امنیت بالا تو این حوزه بود.

  • احراز هویت: درسته که تو بلاک چین افراد میتونن به شکل ناشناسی فعالیت کنن، اما در برخی موارد نیز لازمه که اون فرد هویت خودش رو ثابت کنه تا برخی از دسترسی ها بهش داده بشه. متاسفانه در اکثر موارد، بلاک چین ها سیستم مناسبی برای احراز هویت ندارند و به همین دلیل خیلی راحت میشه اونا رو دور زد. در شبکه آنتولوژی برای مقابله با چنین مشکلی، یک مکانیزم چهار مرحله ای برای احراز هویت تعبیه شده. مراحل این مکانیزم رو در ادامه بهتون توضیح میدیم:
  1. بررسی و تایید هویت واقعی فرد با استفاده از مدارک شناسایی معتبر
  2. فراهم کردن شرایطی برای متصل شدن فرد به شبکه آنتولوژی و تایید برنامه های کاربری
  3. بررسی و تایید دسترسی ها، امکانات و قابلیت های فرد تو ایجاد تغییرات فنی و عملی تو شبکه
  4. بررسی و تاییدد کردن شبکه های مختلف و متصل کردن اونا به همدیگه برای افزایش توان و بهینه سازی آن ها

آینده آنتولوژی گس چیست؟

آینده آنتولوژی گس چیست؟

ارز Ontology Gas به عنوان یه محصول جانبی تو شبکه آنتولوژی هستش و به همین خاطر پیشرفت و آینده اش به آینده این بلاک چین گره خورده. به زبان ساده تر آنتولوژی و ارز های اون به شکل یه مجموعه هستن و برای اینکه بتونیم آینده Ontology Gas رو به عنوان یکی از اجزای این مجموعه بررسی کنیم، باید پتانسیلی که تو بقیه ی اجزا وجود داره رو در نظر بگیریم. به همین منظور باید کمی بیشتر در مورد آنتولوژی و آینده اش بدونیم.

پلتفرم آنتولوژی برای انتقال داده ها به شکل ایمن و سریع بسیار مناسب است و به همین برای استفاده سازمان ها و بیزینس های مختلف بسیار مناسب است. با بیشتر شدن شناخت مردم از بلاک چین و فناوری ها و امکاناتی که این تکنولوژی در اختیارشون میذاره، تقاضای زیادی برای ورود به این حوزه و استفاده از اون تو کسب و کار های مختلف ایجاد میشه که هیچ پلتفرمی نمیتونه به خوبی آنتولوژی پاسخگوی چنین نیازی باشه.

از طرف دیگه بلاک چین های آنتولوژی و نئو تا به الان همکاری های زیادی رو با هم داشتن که باعث شده محبوبیت آنتولوژی افزایش پیدا کنه. در آینده این همکاری ها ببیشتر هم میشن و شاید روزی شاهد این باشیم که این بلاک چین ها به عنوان مکمل هم شناخته بشن. در حال حاضر ارز دیجیتال آنتولوژی تونسته تو رتبه 108 بازار قرار بگیره و آنتولوژی گس هم با حدودا 280 میلیون دلار تو رتبه 168 ام بازار کریپتو کارنسی ها قرار گرفته. با ادامه دار شدن همکاری ها و پیشرفت این شبکه، ارز های بومیش هم رشد میکنن و به جایگاه بهتری تو بازار میرسن.

مقایسه قیمت Ontology Gas و Ontology

درسته که کاربرد و اهداف ارز های شبکه آنتولوژی کاملا با هم متفاوته، اما همیشه بینشون رقابت و مقایسه وجود داره، هر چند که چنین مقایسه ای درست و اصولی نیست. تو این قسمت از مقاله میخوایم به مقایسه قیمت ONG و ONT بپردازیم و ببینیم که تا به الان چه عملکردی رو تو بازار رمز ارز ها داشتن.

مقایسه قیمت Ontology Gas و Ontology

تصویر بالا عکس نمودار قیمت آنتولوژی از زمان عرضه تا امروز است. معاملات این ارز تو تاریخ 9 مارچ سال 2018 با قیمت اولیه ی 1.6 دلار شروع شده اما تو روز های اول چندان استقبالی از این ارز نشده و قیمت تا 1.25 دلار کاهش پیدا کرده. اما بعد از آن یه سیکل رشد قدرتمند تو این ارز بوجود اومده که باعث شده هر واحد از این ارز بیش از 10 دلار ارزش داشته باشه. توجه کنین که این صعود تو کمتر از یه ماه اتفاق افتاده.

بعد از این رشد، قیمت نزولی شده و تا 0.3 دلار کاهش پیدا کرده. در حال حاضر قیمت این ارز مجددا صعودی شده و هر واحد آنتولوژی با قیمت 73 سنت در حال معامله است.

مقایسه قیمت Ontology Gas و Ontology

نمودار بعدی متعلق به روند قیمت آنتولوژی گس هستش که تقریبا 24 هفته بعد از ONT معاملاتش آغاز شده. این ارز هم تو اولین روز های عرضه اش شرایط مشابهی رو با آنتولوژی داشته و بعد از چند روز کاهش، سود مناسبی رو به سرمایه گذاراش داده. نکته مهمی که با کنار هم گذاشتن این دو نمودار ازش مطلع میشیم، اینه که با وجود کاهش قیمت Ontology Gas ، ارز ONT بیش از 35 درصد رشد رو تجربه کرده.

از طرف دیگه تو روز 28 ام سپتامبر 2018 ارز دیجیتال ONG به سقف قیمتی خودش رسیده، در حالی که تو همون تاریخ ارز آنتولوژی در حال در جا زدن بوده. در مجموع با یه نگاه کلی به نمودار این دو ارز میشه متوجه شد که رفتار اونا کاملا مستقل هستش ولی با این وجود در برخی موارد روی هم تاثیر میذارن. هم اکنون قیمت آنتولوژی گس بیشتر از آنتولوژی است و به همین خاطر میتونیم بگیم که این ارز بیشتر به ابزاری برای سرمایه گذاری تبدیل شده و عده ای با خرید ONG به دنبال کسب سود هستن. البته همچنان از این ارز به عنوان روشی برای پرداخت کارمزد ها استفاده میشه که از اواسط سال 2019 تا اوایل 2021 مناسبترین زمان برای استفاده به این منظور بوده.

با این تفاسی شاید تو آینده ONG کاربرد های بیشتری رو پیدا کنه و فقط منحصر به پرداخت های درون شبکه ای نباشه. باید منتظر بود و دید که تیم توسعه دهنده آنتولوژی چه تصمیماتی رو در مورد این ارز میگیرن.

جمع بندی

تو این مقاله سعی کردیم که شبکه آنتولوژی و ارز هاش رو بهتون معرفی کنیم. البته باید بیشتر تمرکزمون روی ارز ONG میبود، اما برای شناخت این ارز باید مباحث بیشتری رو در مورد ماهیت Ontology و ارز اصلی اون بهتون توضیح میدادیم. امیدواریم که مطالب ارائه شده تو این مطلب در تصمیم گیری برای یک سرمایه گذاری پر سود کمکتون کنن.


نظرات کاربران در مورد ارز دیجیتال آنتولوژی گس چیست؟ | هر چیزی که باید در مورد ارز دیجیتال ONG بدانید.
سوال امنیتی :5+88 = ?