ارز دیجیتال آوی چیست؟ (بررسی کامل ارز دیجیتال AAVE)

1401/06/17
ارز دیجیتال آوی چیست؟ (بررسی کامل ارز دیجیتال AAVE)


 ما می خواهیم در مقاله ارز دیجیتال آوی چیست؟ اطلاعاتی در مورد ارز دیجیتال AAVE، آینده آوی و کیف پول ارز Aave برای شما ارائه کنیم. با توجه به این که قراره در این مقاله اطلاعاتی در مورد ارز آوی برای شما ارائه کنیم، بهتره مقدمه ای در مورد ارز دیجیتال Aave برای شما توضیح بدیم. این روزها بین مردم دنیا به طور مداوم در مورد ارزهای دیجیتال صحبت میشه که کل دنیا رو فراگرفته. با این وجود هنوز هم افراد زیادی دقیقا نمی دونن که منظور از ارز دیجیتال چیست و دقیقا چه کاربردی در دنیای امروز دارن. همچنین ارزهای دیجیتال در اصل ارزهایی هستن که با پروتکل های رمزنگاری شده طراحی میشن و هدف اون ها کاهش تقلب و جلوگیری از جعل و کلاهبرداری ارزی هست.
یکی از ویژگی های مهم امنیتی که ارزهای دیجیتال دارن، این هست که همه تراکنش ها شفاف و ثبت شده هستن و در بلاک چین، دفتر کل تضمین میشه که یه تراکنش کاملا تکمیل شده و در دفتر کل ثبت شده. تغییر و دستکاری این تراکنش نیز غیر ممکن هست و همه چیز برای همیشه ثبت میشه. همچنین یکی دیگه از ویژگی های ارزهای دیجیتال، انتقال ارزهای دیجیتال هست، شما می تونین در یه چشم به هم زدن تعداد زیادی ارز دیجیتال رو ارسال کنین و مهم نیستت که مقدار اون چقدر هست. به این ترتیب شما می تونین با داشتن یه کیف پول ساده، به راحتی هر مبلغی رو به صورت دیجیتالی به کیف پولی دیگه در هر نقطه از دنیا انتقال کنین، ولی این انتقال شامل کارمزد کمی هم میشه.
با گسترش بازار کریپتوکارنسی و افزایش محبوبیت و استقبال از این بازار، ارزهای دیجیتال مختلفی به وجود اومدن و هر کدوم از این ارزهای دیجیتال با توجه به ویژگی ها و کاربردهای خاص خودشون، از هم دیگه منحصر به فرد میشن و محبوبیت به دست میارن. شاید در این میان اسم ارز آوی(Aave) رو شنیده باشین که خواستین که اطلاعاتی در مورد این ارز دیجیتال به دست بیارین. به همین منظور ما در مقاله ارز دیجیتال آوی چیست؟ می خواهیم اطلاعاتی در مورد ارز دیجیتال آوی، اینده Aave و کیف پول ارز دیجیتال آوی برای شما ارائه کنیم.

ارز دیجیتال آوی چیست؟

ارز دیجیتال آوی

در پاسخ به سوال ارز دیجیتال آوی چیست؟ می تونیم این جواب رو بدیم که ارز دیجیتال آوی با نماد اختصاری AAVE یه ارز دیجیتال یا شکلی از دارایی دیجیتالی هست که در زمان نوشتن این مقاله با داشتن ارزش بازار حدود 1.66 میلیارد دلار و سهم 0.08 درصدی از کل بازار، در رتبه 55 بازار کریپتوکارنسی ها قرار داره. همچنین ارز دیجیتال آوی نوعی پروتکل مالی غیر متمرکز هست و به کاربران این امکان رو میده تا با استفاده از ارزهای دیجیتال وام بگیرن و وام بدن. وام دهنده ها می تونن با وواریز دارایی های دیجیتال در پروتکل های نقدینگی سود به دست بیارن و وام گیرنده ها نیز می تونن با استفاده از این نقدینگی از ارز دیجیتال خودشون به عنوان وثیقه برای گرفتن وام فروی استفاده می کنند.
به عبارت دیگه ارز آوی نوعی پروتکل وام دهی غیر متمرکز هست که بر روی بلاک چین اتریوم ایجاد شده و در این پروتکل کاربران این اجازه رو دارن تا ارزهای دیجیتال رو به بقیه افراد قرض بدن یا به صورت وام از پروتکل دریافت کنند. همچنین ارز آوی رو میشه یکی از موفق ترین پروژه های بازار کریپتوکارنسی محسوب کرد. بهتره بدونین که ارز Aave کار خودش رو در سال 2017 به اسم و نماد دیگه ای شروع کرد و در سال 2018 با تغییرات گسترده و زیادی روبرو شد.
ارز Aave توکن محلی پلتفرم آوی هست که بر روی شبکه بلاک چین اتریوم فعالیت می کنه. همچنین دارندگان ارز آوی این امکان رو دارن که در اداره کردن پلتفرم مشارکت داشته باشن و یا جایزه های مهم رو به دست بیارن. بهتره بدونین که ارز آوی نوعی پلتفرم برجسته بلاک چین در بخش امور مالی غیر متمرکز هست که از زمان شروع به کار توسنته محبوبیت زیادی به دست بیاره و مورد استقابل خیلی از افراد قرار بگیره. پلتفرم Aave نیز بعد از به دست اوردن محبوبیت زیاد، به یکی از بزرگترین بازارها در نوع خودش تبدیل شد. مقاله دیفای (DEFI) چیست؟ می تونه در زمینه امور مالی متمرکز خیلی براتون مفید باشه.

تاریخچه ارز دیجیتال آوی:

ارز دیجیتال آوی

نوبه این رسیده تا در این قسمت از مقاله ارز دیجیتال آوی چیست؟ به بررسی تاریخچه ارز Aave بپردازیم. بهتره بدونین که پلتفرم آوی فعالیت خودش رو با اسم ETHLend در سال 2017 آغاز کرد. به عبارت دیگه راه اندازی و شروع به کار ارز آوی به دنبال یه عرضه اولیه سکه یا توکن موفق با جمع کردن 17 میلیون دلار سرمایه شروع شد. با تامین این سرمایه، پلتفرم Aave تونست پلتفرم خودش رو به عرضه نزدیک تر بکنه و در اواخر سال 2017 قلب این پلتفرم به اسم توکن LEND راه اندازی شد.
به عبارت دیگه ارز آوی در ابتدای زمان راه اندازی و هنگامی که عرضه اولیه خودش رو شروع کرد، در سال 2017 بود که به اسم ETHLend شناخته میشد و بعد از این در دسامبر سال 2018 اسم تجاری خودش رو به اسم AAVE تغییر داد. همچنین ارز دیجیتال آوی یا همون ETHLend توسط شخصی به اسم Stani Kulechov راه اندازی و عرضه بازار ارزهای دیجیتال شد و عرضه اولیه خودش رو شروع کرد. بهتره بدونین که Stani Kulechov تجربه زیادی در صنعت بلاک چین و دنیای ارزهای دیجیتال داره و همین امر باعث شده تا این شخص با جدیت و تمرکز لازم اقدام به راه اندازی و اجرای یه پلتفرم بکنه.
Stani Kulechov از کارآفرین هایی هست که در رشته حقوق تحصیل کرده و در مورد این رشته اطلاعات و دانش کافی و لازم رو داره. همچنین او از سن نوجنوانی و در سن کم به یادگیری و اموزش برنامه نویسی مشغول بود که تونست علم برنامه نویسی رو به دست بیاره و اکنون نیز یکی از برنامه نویسان موفق هست. همچنین یکی از افراد در ارتباط با این شخص گفته که او قصد داشت که ETHLend رو به ارز دیجیتال آوی تغییر نام بده تا شرکت بتونه خدمات گسترده ای از وام اتر به کاربران فراهم بکنه.

نحوه کار پلتفرم آوی چگونه است؟

ارز دیجیتال آوی

موضوعی که می خواهیم در این بخش از مقاله ارز دیجیتال Aave چیست؟ در موردش توضیحاتی برای شما بدیم، در مورد نحوه کارکرد پلتفرم آوی هست. بهتره بدونین که پلتفرم آوی به جای این که وام گیرنده ها و وام دهنده ها رو به هم متصل کنه و ارتباطی بین اون ها برقرار بکنه، با استفاده از یه الگوریتم منظم فعالیت خودش رو انجام میده که یکی از ویژگی های اساسی این پلتفرم نیز هست. همچنین الگوریتمی که پلتفرم آوی ازش استفاده می کنه وام ها رو به صورت خودکار از استخر وام دهی پلتفرم آوی تامین و پرداخت می کنه.
نکته قابل توجه این هست که دارایی استخرهای تامین نقدینگی پلتفرم آوی از طریق وام دهنده ها تامین میشه. به این ترتیب کاربرانی که وام میدن، میزان دارایی دیجیتالی که قصد دارن وام بدن رو به پلتفرم Aave واریز می کنند. همچنین این کاربران با توجه به مقداری که سپرده گذاری یا استیک کردن، سود به دست بیارن. بنابراین هر چقدر میزان مقداری که در این پلتفرم سپرده گذاری یا استیک کردن زیاد باشه، سود زیادی به دست میارن. این سود نیز در واقع به وسیله وام گیرنده ها پرداخت میشه و میزان اون به استفاده زیاد یا کم وام گیرنده ها از دارایی های استخر وام دهی بستگی داره.
پلتفرم Aave برای خودش شبکه بلاک چین مستقل نداره و برای فعالیت های خودش از شبکه بلاک چین ارز دیجیتال اتریوم استفاده می کنه. همچنین پلتفرم آوی به کاربران خودش این اجازه رو ممیده تا در صورت نیاز به سرمایه و وام، درخواست خودشون رو به شبکه بفرستن و سرمایه مورد نیاز خودشون رو با 17 ارز دیجیتال مثل توکن ارز Aave یا اتریوم و بقیه ارزهای دیجیتال به دست بیارن. علاوه بر برای کاربرانی که مقداری ارز دیجیتال اضافی دارن هم این امکان هست تا سرمایه خودشون رو در اختیار شبکه قرار بدن تا به کسانی که وام نیاز دارن، وام داده بشه. به این ترتیب مقداری پاداش یا سود به شخص وام دهنده تعلق می گیره که این موضوع باعث محبوبیت پلتفرم آوی شده.

ویژگی های ارز دیجیتال آوی چیست؟

ارز دیجیتال آوی

همونظور که در ابتدای مقاله نیز گفتیم، با گسترش بازار کریپتوکارنسی، ارزهای دیجیتال متنوعی به وجود اومدن که هر کدوم به دلیل داشتن ویژگی های خاص خودشون، محبوبیت خاصی رو به دست اوردن. ارز دیجیتال آوی نیز ویژگی های زیادی داره که در این قسمت از مقاله ارز دیجیتال Aave چیست؟ اطلاعاتی در مورد ویژگی های ارز دیجیتال آوی برای شما ارائه می کنیم.

امنیت بالا

یکی از ویژگی های پلتفرم آوی، امنیت بالای این پلتفرم هست که باعث محبوبیت زیادی این پلتفرم و ارز دیجیتال آوی شده هست. بهتره بدونین که امنیت اقتصادی پلتفرم Aave و کارکرد مناسب این سیستم اون رو به یکی از بهترین پلتفرم های مالی تبدیل کرده و کاربران زیادی از این پلتفرم استفاده می کنند.

سادگی در استفاده

یکی دیگه از ویژگی های پلتفرم Aave، سادگی در استفاده هست. بهتره بدونین که این پلتفرم جوری به وجود اومده تا کاربران به راحتی بتونن از خدمات مورد نظرشون استفاده کنند. در واقع از همون ابتدا، این پلتفرم به عنوان یکی از ساده ترین موارد استفاده در حوزه DeFi شناخته می شد.

نرخ سود بالا برای وام ها

یکی دیگه از ویژگی های پلتفرم آوی، ارائه نرخ سود بالا برای وام هاست. البته این سود به اندازه سود ارائه دهنده های نقدینگی نیست ولی از این نظر این پلتفرم به یه پلتفرم وام با حجم بالا شناخته میشه که می خواد این دو جنبه پروتکل رو جبران کنه تا محبوبیت زیادی به دست بیاره.

معرفی توکن های پلتفرم Aave:

ارز دیجیتال آوی

می خواهیم در این قسمت از مقاله ارز دیجیتال Aave چیست؟ به بررسی و معرفی توکن های پلتفرم آوی بپردازیم. بهتره بدونین که پلتفرم آوی دو نوع توکن مختلف داره. یکی از این توکن های، ای توکن(A Token) هست که نوعی توکن مبتنی بر شبکه ERC20 هست و به عنوان سود سپرده به وام دهنده ها پرداخت میشه. توکن بعدی این پلتفرم، توکن آوی (AAVE) هست که توکن حاکمیتی بومی پلتفرم آوی هست و از انواع صرافی ارز دیجیتال قابل خریداری هست و می تونین از صرافی ها اقدام به خرید کنین.
دارندگان توکن AAVE این امکان رو دارن که پیشنهادهای خودشون رو ارائه کرده و در مورد پیشنهادهای ارتقا که مسیر حرکت پلتفرم رو تغییر میده، رای بدن. همچنین از توکن های AAVE میشه برای به دست اوردن تخفیف کارمزد در زمان استفاده از پلتفرم آوی کرد. علاوه بر این توکن AAVE به عنوان یکی از بزرگترین توکن های حوزه دیفای در بازار هست که محبوبیت زیادی بین سرمایه گذذاران به دست اورده.

استخراج و استیکینگ Aave:

دارندگان توکن AAVE می تونن دارایی های خودشون رو در ماژول امنیت استیک کرده و این این پلتفرم سود به دست بیارن. همچنین میشه توکن AAVE رو به عنوان وام هایی که در اون وام دهنده ها می تونن بر اساس سپرده های خودشون سود به دست بیارن، استیک کرد. بهتره بدونین که این پلتفرم در حال راه اندازی استخر استخراج ارز دیجیتال آوی هست که انتظار میره نقدینگی برای استیبل کوین و توکن های حوزه دیفای بیشتر بشه.

بررسی قیمت و آینده Aave:

ارز دیجیتال آوی

یکی از فاکتورها و معیارهایی که سرمایه گپذاران و معامله گران بازار ارزهای دیجیتال بهش توجه دارن، بررسی قیمت و اینده ارز دیجیتال مورد نظرشون هست. به همین منظور ما در این قسمت از مقاله ارز دیجیتال AAVE چیست؟ اطلاعاتی در مورد قیمت و اینده اوی برای شما ارائه می کنیم. بهتره بدونین برای بررسی قیمت و اینده اوی و هر ارز دیجیتال دیگه باید عوامل و فاکتورهای متعددی رو مورد توجه قرار بدیم، چون عوامل زیادی وجود دارن که روی قیمت و اینده اوی اثر میذارن. همچنین همونظور که می دونین بازار ارزهای دیجیتال هموراه نوسان قیمتی زیادی داره و همین امر نیز باعث میشه تا بررسی قیمت و اینده اوی کار سختی بشه.

قیمت وآینده AAVE به پیشرفت پلتفرم اون بستگی داره و در اصل این پلتفرم هدف های زیادی داره که می تونه به اینده AAVE کمک زیادی بکنه. همچنین خیلی از افراد و تحلیل گرها اعتقاد دارن که سیستم وام باید از بانک ها جمع بشه و باید سیستم وام غیر متمرکز رو به طور رسمی معرفی کنند. هر چند بررسی قیمت و اینده AAVE کار راحتی نیست، ولی استفاده از تحلیل های تکنیکال و فاندامنتال به ما کمک زیادی در بررسی قیمت AAVE کمک بکنه. به این ترتیب با توجه به تحلیل و تکنیکال می تونیم بفهمیم که این ارز دیجیتال رشدهای قیمتی زیادی داشته و ممکنه در اینده نیز شاهد افزایش قیمت این ارز دیجیتال باشیم.

برای بررسی قیمت و آینده آوی باید عوامل و فاکتورهای مختلفی رو زیر نظر بگیریم که ممکنه بر روی قیمت و اینده آوی تاثیر بذارن. یکی از این عوامل وضعیت اقتصادی کشورهاست که با افزایش تورم در کشورها، مردم رو به خرید ارزهای دیجیتال می کنند و در نتیجه با افزایش تقاضا برای خرید ارزهای دیجیتال، قیمت اون ها نیز افزایش پیدا می کنه. بهتره بدونین که تقاضا برای خرید ارز دیجیتال آوی زیاد هست که می تونیم اینده آوی رو درخشان تصور کنیم.

کیف پول ارز دیجیتال آوی:

کیف پول ارز دیجیتال آوی:

شاید بعد از به دست اوردن اطلاعاتی در مورد ارز دیجیتال آوی قصد سرمایه گذاری و خرید ارز Aave رو داشته باشین، ولی بهتره قبل از این که اقدام به خرید و سرمایه گذاری روی ارز دیجیتال آوی بکنین، با انواع کیف پول ارز دیجیتال آوی اشنایی داشته باشین تا در ذخیره و نگهداری ارز دیجیتال آوی دجار مشکل نشین. به همین منظور ما در این قسمت از مقاله ارز دیجیتال Aave چیست؟ به بررسی انواع کیف پول ارز دیجیتال آوی می پردازیم. همونطور که می دونین نگهداری ارز دیجیتال در صرافی کار درستی نیست و باید اون ها رو در کیف پول های دیجیتال امن نگهداری کنین تا امنیت دارایی ها شما تامین بشه.
همونطور که می دونین با گسترش بازار ارزهای دیجیتال، افراد زیادی پا به این بازار گذاشتن و همواره باچالشی که روبرو هستن، این هست که دنبال جایی امن برای نگهداری و ذخیره ارزهای دیجیتال هستن تا از امن بودن دارایی ها و ارزهای دیجیتال خودشون مطمئن باشن. به همین منظور شرکت های زیادی اقدام به ایجاد کیف پول های دیجیتالی کردن و در حال حاضر کیف پول های زیادی برای ذخیره و نگهداری از ارزهای دیجیتال وجود داره و هر کدوم به دلیل داشتن ویژگی ها و سطح امنیت خودشون، محبوبیت به دست اوردن و مورد استقبال قرار گرفتن.
کیف پول های سخت افزاری نمونه هایی های از والت های دیجیتالی هستن که کاربران می تونن در این والت ها ارزهای دیجیتال خودشون رو ذخیره کنند. بهتره بدونین که کیف پول های سخت افزاری سطح امنیت زیادی دارن و دارایی ها و ارزهای دیجیتال کاربران رو در جایی افلاین نگهداری می کنند. همچنین ارز دیجیتال آوی مبتنی بر بستر بلاک چین اتریوم هست، بنابراین هر کیف پول که از اتریوم پشتیبانی می کنه، از ارز Aave نیز پشتیبانی می کنه. در ادامه برخی از کیف پول ارز دیجیتال آوی رو برای شما معرفی می کنیم.

کیف پول نرم افزاری تراست ولت(Trust Wallet):

کیف پول ارز دیجیتال آوی:

یکی از انواع کیف پول ارز دیجیتال آوی، والت نرم افزاری تراست ولت هست. Trust Wallet نوعی کیف پول نرم افزاری هست که به دلیل داشتن سطح امنیت بالا و رابط کاربری راحت، مورد استقبال خیلی از افراد قرار گرفته است و محبوبیت زیادی داره. به همین دلیل نیز این والت در سال 2018 توسط صرافی بایننس که یکی از صرافی های معتبر در زمینه ارزهای دیجیتال هست، خریداری شد و به عنوان کیف پول رسمی صرافی بایننس شناخته میشه. همچنین کیف پول نرم افزاری تراست ولت توسط شخصی اوکراینی به اسم ویکتور رادچنکو راه اندازی و عرضه بازار شد. این والت ویژگی های امنیتی زیادی رو برای امنیت دارایی های کاربران فراهم می کنه.
همونطور که گفتیم، کیف پول نرم افزاری Trust Wallet ویژگی های امنیتی زیادی رو برای کاربران فراهم می کنه تا دارایی ها و کلیدها خصوصی اون ها در جایی امن نگهداری بشه. یکی از این ویژگی های امنیتی این هست که شما می تونین برای افزایش امنیت دارایی ها و کلیدهای خصوصی خودتون، از کیف پول نرم افزاری تراست ولت، نسخه پشتیبان تهیه کنین. همچنین شما می تونین این والت رو برای سیستم عامل های اندروید و ios دانلود و نصب کنین. مقاله اموزش نصب و راه اندازی تراست والت در سایت ایران بایننس قرار داره و می تونین در صورت لزوم اون رو مطالعه کنین.

کیف پول نرم افزاری متامسک(MetaMask):

کیف پول ارز دیجیتال آوی:

یکی دیگه از انواع کیف پول ارز دیجیتال Aave، والت نرم افزاری متامسک هست. MetaMask نوعی کیف پول نرم افزاری هست که مخصوص ارز دیجیتال اتریوم و توکن های مبتنی بر شبکه اتریوم یا erc20 هست. همونطور که گفتیم، ارز دیجیتال آوی نیز مبتنی بر شبکه ERC20 هست، بنابراین شما می تونین ارز دیجیتال آوی رو در این والت نگهداری کنین. همچنین کیف پول نرم افزاری متامسک به صورت افزونه نیز در دسترس هست و شما می تونین افزونه این والت رو نصب کنین و به مرورگر خودتون اضافی کنین.
کیف پول نرم افزاری متامسک نیز مثل تراست والت ویژگی های امنیتی زیادی داره و دارایی ها و ارزهای دیجیتال کاربران رو در جایی امن نگهداری می کنه. بهتره بدونین که کیف پول نرم افزاری متامسک تا الان هیچ وقت مورد هک قرار نگرفته و از این جهت محبوبیت زیادی داره. نکته قابل توجه این هست که در هنگام نصب و راه اندازی کیف پول نرم افزاری متامسک، برای شما عبارت بازیابی داده میشه که می تونین با یادداشت کردن این عبارات، در مواقع لزوم بتونین کیف پول و دارایی های خودتون رو بازیابی کنین.

کیف پول نرم افزاری اتمیک ولت(Atomic Wallet):

کیف پول ارز دیجیتال آوی:

یکی دیگه از انواع کیف پول ارز دیجیتال Aave، والت نرم افزاری اتمیک ولت هست. Atomic Wallet نوعی کیف پول نرم افزاری هست که توسط شخصی به اسم Konstantin Gladych در سال 2017 راه اندازی و عرضه بازار شد.این کیف پول در زمان راه اندازی فقط از تعداد ارزهای دیجیتال کمی پشتیبانی می کرد ولی در حال حاضر از بیش از 300 ارز دیجیتال پشتیبانی میکنه.شما می تونین ارز دیجیتال آوی خودتون رو در این والت ذخیره کنین و از امن بودن دارایی های خودتون مطمئن باشین.
کیف پول نرم افزاری اتمیک والت سطح امنیت بالایی داره و به همین دلیل محبوبیت زیادی به دست اورده و مورد استقبال خیلی از افراد قرار گرفته. بهتره بدونین که امنیت کیف پول های سخت افزاری بیشتر از والت های نرم افزاری هست، ولی کیف پول اتمیک والت، برای دارایی ها و کلیدهای خصوصی شما امنیت زیادی فراهم می کنه. علاوه بر این، والت نرم افزاری اتمیک والت رابط کاربری راحتی داره و افراد مبتدی نیز می تونن از این والت برای ذخیره و نگهداری ارزهای دیجیتال خودشون استفاده کنند. مقاله اموزش نصب و راه اندازی اتمیک والت در سایت ایران بایننس قرار داره و در صورت لزوم می تونین از این مقاله رو مطالعه کنین.

 

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله ارز دیجیتال Aave چیست؟ اطلاعاتی در مورد ارز دیجیتال آوی، اینده Aave و کیف پول ارز دیجیتال آوی برای شما ارائه کنیم. همونطور که گفتیم، ارز دیجیتال آوی نوعی پروتکل وام دهی غیر متمرکز هست که بر روی بلاک چین اتریوم ایجاد شده و در این پروتکل کاربران این اجازه رو دارن تا ارزهای دیجیتال رو به بقیه افراد قرض بدن یا به صورت وام از پروتکل دریافت کنند. همچنین اگه قصد سرمایه گذاری و خرید ارز دیجیتال آوی رو دارین، می تونین از صرافی ایران بایننس استفاده کنین.


نظرات کاربران در مورد ارز دیجیتال آوی چیست؟ (بررسی کامل ارز دیجیتال AAVE)
سوال امنیتی :5+77 = ?