ارز دیجیتال اتریوم کلاسیک چیست؟ | بررسی ارتباط اتریوم با ETC

1402/06/12
ارز دیجیتال اتریوم کلاسیک چیست؟ | بررسی ارتباط اتریوم با ETC


ارز دیجیتال اتریوم کلاسیک چیست؟ اگه تو بازار ارز دیجیتال در حال فعالیت باشین، حتما براتون سوال شده که چرا دو تا اتریوم وجود داره؟ در جواب بهتون باید بگم همونطور که میدونین اتریوم تو سال 2014 عرضه شد و تونست تو مدت کوتاهی، توجه بسیاری از سرمایه گذاران دنیای رمز ارز ها رو به خودش جلب کنه و رمز ارز های قدیمی تر بازار رو پشت سر بذاره. ولی این موفقیت ها خیلی دووم نیاورد و تو سال 2016 فاجعه ای رخ داد که باعث شد، تو جامعه ی اتریوم دو دستگی بوجود بیاد. نتیجه ی همه ی این دوگانگی ها، بوجود اومدن یه شاخه ی جدید برای اتریوم بود، به این ترتیب جامعه ی اتریوم به دو گروه تقسیم شدن که هر کدوم از این گروه ها رمز ارز خودشون رو داشتن.

امروز قراره که به طور کامل در مورد اتفاقایی که تو سال 2016 رخ دادن و با عث بوجود اومدن اتریوم کلاسیک شدن صحبت کنیم. پس اگه علاقه مند هستین که در این مورد بیشتر بدونین و در مورد اینکه ارز دیجیتال ETC چیست؟ و همچنین ارز دیجیتال اتریوم کلاسیک با اتریوم چه فرقی داره؟ بیشتر اطلاع پیدا کنین، تا انتهای این مقاله همراه ما باشین. علاوه بر این قراره تو این مقاله موضوعات دیگه ای رو بررسی کنیم. مثلا در مورد سرنوشت اتریوم کلاسیک، قیمت ETC و مقایسه ی اون با قیمت خرید اتریوم، استخراج اتریوم کلاسیک، خرید ارز دیجیتال اتریوم کلاسیک و. . . با هم صحبت کنیم.

ارز دیجیتال اتریوم کلاسیک چیست؟

همونطور که میدونین تو سال 2014 یه برنامه نویس نابغه که سن و سالی هم نداشت، ارز دیجیتال اتریوم رو ساخت. قبلا مقاله هایی در مورد اتریوم اصلی و سازنده اصلی اون یعنی ویتالیک بوترین نوشتیم، اگه دوست دارین اطلاعات بیشتری رو در این زمینه داشته باشین، میتونین اون مقاله ها رو هم مطالعه کنین. تا سال 2016 همه چیز برای اتریوم خیلی عالی و خوب پیش میرفت. اتریوم تونسته بود جایگاه لایت کوین رو تصاحب کنه و تبدیل به دومین ارز برتر دنیا بشه. قیمت اتریوم هم به سرعت رشد کرده بود و سود های چند صد درصدی رو به سرمایه گذارانش داده بود.

اتریوم کلاسیک چیست؟ |Ethereum Classic چیست؟

بعد از اتفاق هایی که تو سال 2016 با هک شدن سازمان دائو (DAO) پیش اومد، جامعه ی اتریوم دو دسته شد؛ یه عده میگفتن که باید خسارتی که به بقیه زده شده رو جبران کنیم، دسته ی دوم هم معتقد بودن که کاری نمیشه کرد و هر کی خربزه بخوره باید پای لرزش بشینه.

به خاطر این دوگانگی، راه این دو تا گروه از هم جدا شد و با استفاده از فورک یه رمز ارز جدید ساخته شد که همون اتریومه، ارز دیجیتال قدیمی هم اسمش تغییر پیدا کرد و تبدیل به اتریوم کلاسیک شد. در ادامه بیشتر در مورد نحوه ی انجام این فورک صحبت میکنیم. متاسفانه بعد از انجام این فورک چون تعداد بسیار زیادی از فعالان به اتریوم جدید مهاجرت کردن، اتریوم کلاسیک هر روز ضعیف تر از قبل شد و جایگاهش رو تو بازار از دست داد. در حال حاضر این رمز ارز با 7.7 میلیارد دلار ارزش بازار تو جایگاه 18 ام قرار گرفته.

ویژگی های ارز دیجیتال اتریوم کلاسیک:

ارز دیجیتال اتریوم کلاسیک (Ethereum Classic یا ETC) نسخه اصلی بلاکچین اتریوم است که در تاریخ 20 ژوئیه 2015 به وجود آمد. این بلاکچین بر اساس اصول اتریوم (Ethereum) اصلی ایجاد شده است و تفاوت‌هایی با اتریوم دارد. ویژگی‌های کلیدی ارز دیجیتال اتریوم کلاسیک عبارتند از:

پایداری و امنیت: اتریوم کلاسیک به عنوان یک بلاکچین پایدار و امن شناخته می‌شود. این ارز دیجیتال تغییراتی که در اتریوم اصلی (Ethereum) انجام شده است را نپذیرفته و بر روی کد اصلی اتریوم تمرکز دارد.

قراردادهای هوش مصنوعی: اتریوم کلاسیک همچنان قابلیت اجرای قراردادهای هوش مصنوعی (Smart Contracts) را دارد، که این ویژگی امکان اجرای تراکنش‌های خودکار و بدون نیاز به واسطه را فراهم می‌کند.

توزیع منابع: توزیع منابع در اتریوم کلاسیک به صورت معقولانه تری انجام می‌شود و اجازه می‌دهد تا تراکنش‌ها و قراردادهای هوش مصنوعی با منابع محدود انجام شوند.

توسعه مستقل: توسعه اتریوم کلاسیک به صورت مستقل از اتریوم اصلی انجام می‌شود. این به توسعه‌دهندگان امکان می‌دهد که به راحتی تغییرات و بهبودهای مورد نیاز خود را اعمال کنند.

تأیید معاملات: اتریوم کلاسیک از الگوریتم تأیید Proof of Work (PoW) استفاده می‌کند، که از امنیت بالا و تأیید معاملات اعتباری برخوردار است.

بازار متنوع: اتریوم کلاسیک در بازار ارزهای دیجیتال متنوعی معامله می‌شود و به عنوان یک ارز دیجیتال مستقل شناخته می‌شود.

قابلیت معامله: اتریوم کلاسیک در بورس‌های مختلف قابل معامله است و از انعطاف بالایی برای خرید و فروش دارایی‌های دیجیتال بهره‌مند است.

همانند هر ارز دیجیتال دیگر، اتریوم کلاسیک نیز دارای مزایا و معایب خود است. قبل از سرمایه‌گذاری در این ارز دیجیتال یا هر دیگر ارزهای دیجیتال، به دقت تحقیق کنید و از ریسک‌ها و مزایا آگاه باشید. همچنین، در صورت تمایل به استفاده از اتریوم کلاسیک، از کیف پول‌های امن و روش‌های مطمئن برای ذخیره و مدیریت دارایی‌های خود استفاده کنید.

سازمان دائو (DAO)

همونطور که میدونین اتریوم بر خلاف بیت کوین فقط برای انجام دادن تراکنش های مالی نیست، بلکه اتریوم پلتفرمیه که به شما امکان ساختن قرارداد های هوشمند رو میده. قرارداد هوشمند دقیقا مثل قرارداد های سنتی هستن که باهاشون سروکار داریم ولی یه فرق اساسی و بزرگ بین این قرارداد ها وجود داره، اون هم اینه که تو قرارداد های هوشمند هیچ واسطه ای وجود نداره. دقیقا مثل دستگاه های فروش اتوماتیک؛ شما اگه بخواین یه نوشابه از این دستگاه ها بخرین، اول پول رو وارد دستگاه میکنین، بعد با استفاده از دکمه های روی دستگاه محصول مورد نظرتون رو انتخاب میکنین و در نهایت از محفظه ای که تو پایین دستگاه وجود داره نوشابه ای که خریدین رو دریافت میکنین.

حالا فرض کنین که خرید و فروش خونه هم به راحتی استفاده از دستگاه های فروش اتوماتیک باشه و نیازی نباشه که یه مشاور املاک خریدار و فروشنده رو بهم وصل کنه. این فقط یه مثال کوچیک از کارهایی هستش که میشه با استفاده از قرارداد های هوشمند انجام داد. تو آینده ای نه چندان دور میتونیم شاهد این باشیم که تو زمینه هایی مثل بیمه، بانکداری، رای گیری، سرمایه گذاری، اجاره و خرید و فروش خونه از این نوع قرارداد ها استفاده بشه.

Ethereum Classic چیست؟ | اتریوم کلاسیک چیست؟

اما قرارداد هوشمند چه ربطی به دائو داره؟ DAO یه صندوق سرمایه گذاری جسورانه بود که با استفاده از یه قرارداد هوشمند پیچیده روی پلتفرم اتریوم ساخته شده بود. اسم دائو مخفف شده ی عبارت Decentralized Autonomous Organization (به معنی سازمان خودگردان غیر متمرکز) هست و هدف اصلی که این سازمان دنبال میکرد، سرمایه گذاری روی توسعه ی پروژه های غیر متمرکز بود. سیستم دائو اینطور کار میکرد که، سرمایه گذار ها باید اتریوم میخریدن و اتر هاشون رو به دائو میدادن و دائو به جای اتریوم به اونها توکن هایی رو میداد که بهشون حق رای دادن تو صندوق رو میداد.

برنامه نویس ها میتونستن ایده ها و یا طرح های اولیه ی برنامه هاشون رو به دائو بفرستن. در دائو سرمایه گذار هایی که توکن دائو رو داشتن، میتونستن به اون پروژه رای بدن. اگه که 20 درصد سرمایه گذار ها با اون پروژه موافقت میکردن، دائو روی اون پروژه سرمایه گذاری میکرد و به این ترتیب پولی که برای اجرا شدن اون پروژه نیاز بود تامین میشد. بعد از اینکه اون برنامه ساخته میشد، دائو سود خودش رو از اون پروژه میبرد. همچنین دائو تابعی رو تو قرارداد هوشمندش طراحی کرده بود که طبق اون هر وقت که میخواستین، میتونستین توکن هاتون رو بدین و اتریوم دریافت کنین.

دائو اولین سازمانی بود که کاملا به طور غیر متمرکز اداره میشد و دموکراسی کامل در اون حکم فرما بود. به همین خاطر هم بود که خیلی ها دائو رو به عنوان یه انقلاب بزرگ تو دنیای کریپتوکارنسی ها، مخصوصا شبکه اتریوم میدونستن. دائو تو مدت 30 روز موفق شد که سرمایه ای در حدود 150 میلیون دلار جذب کنه. همچنین سرمایه­گذار های زیادی با هم در حال رقابت بودن تا بتونن توکن های بیشتری رو از این سازمان بخرن. اگه بخوام بزرگی اعتمادی که به این سازمان شده بود رو ساده تر بهتون نشون بدم، باید بگم که 150 میلیون دلار حدودا 14 درصد از کل اتریوم هایی بود که تا اون سال استخراج شده بودن.

هک شدن دائو

تو تاریخ 17 ژوئن سال 2016 یه هکری که هیچ وقت هویت خودش رو فاش نکرد، تونست با استفاده از باگ امنیتی که تو کدهای دائو وجود داشت، بهش نفوذ کنه. این هکر موفق شد حدودا 3.7 میلیون ارز اتریوم رو که 50 میلیون دلار ارزش داشت، از دائو به سرقت ببره. این قضیه علاوه بر اینکه اعتمادی که جامعه ی ارز های دیجیتال به دائو پیدا کرده بودن رو به طور کامل از بین برد، اسم پلتفرم و ارز اتریوم رو هم خدشه دار کرد و باعث افت شدید قیمت اتریوم شد. توجه کنین که این قضیه هیچ ربطی به کد های اتریوم نداشت و مشکل تو اشتباهی بود که توسعه دهنده های دائو موقع ساختن فناوری اون مرتکب شده بودن.

اتریوم کلاسیک چیست؟ هگ شدن دائو

خوشبختانه طبق طراحی سیستم دائو هکر ها برای اینکه بتونن به پول دسترسی پیدا کنن، به 28 روز زمان نیاز داشتن. این 28 روز برای جامعه ی اتریوم بسیار مهم و حیاتی بود. در واقع جامعه ی اتریوم فقط بیست و هشت روز وقت داشت که در این مورد تصمیمی بگیره. درنهایت بعد از چند روز، توسعه دهندگان اتریوم دو تا راه رو برای رد شدن از این بحران پیشنهاد دادن: اولی این بود که یه هارد فورک تو بلاک چین اتریوم انجام بشه و راه دوم هیچ کاری نکردن بود.

بالاخره چه تصمیمی گرفته شد؟

برای حل این مشکل، اعضای جامعه ی اتریوم رای گیری رو برگزار کردن تا راهی که اکثریت با اون موافق بودن رو انتخاب کنن. با توجه به اینکه پولی که دزدیده شده بود مبلغ بسیار بالایی رو داشت و نمیشد که در برابر این سرقت هیچ کاری انجام نداد، بیشتر اعضا به انجام دادن هارد فورک رای دادن. بعد از انجام رای گیری توسعه دهنده های اتریوم به سرعت دست به کار شدن و هارد فورکی رو ایجاد کردن.

Ethereum Classic چیست؟ اتریوم کلاسیک چیست؟

اما هارد فورک چیه؟ برای اینکه بتونیم مفهوم هارد فورک رو به خوبی متوجه بشین، باید در مورد فورک و انواع اون توضیحاتی رو بهتون ارائه بدیم. فورک فرآیندی هستش که طی اون بلاک چین یه ارز بروز رسانی میشه. بیشتر وقتی از اون استفاده میکنن که گروهی با قوانین و ویژگی های یه شبکه مخالف باشن و بخوان اون رو به شکل دلخواه خودشون بسازن.

دو نوع فورک داریم: 1. سافت فورک 2. هارد فورک

  • سافت فورک:

طی سافت فورک تغییراتی توی نرم افزار ایجاد میشه و بعد از اون همه ی شرکت کننده ها (هم کسانی که نرم افزارشون رو آپدیت کردن و هم کسانی که نکردن) می تونن توی شبکه بدون هیچ مشکلی فعالیت بکنن.

  • هارد فورک:

هارد فورک به تغییرات نرم افزاری میگن که با نسخه های قبلی سازگاری نداره. به این ترتیب هر کسی که بخواد کماکان به فعالیت اعتبار سنجی و تایید تراکنش ها ادامه بده، باید این آپدیت رو انجام بده. این آپدیت باعث ساخته شدن یه زنجیره جدید تو شبکه بلاک چین میشه که راهش از زنجیره قبلی به طور کامل جدا شده. البته تا وقتی که عده ای نرم افزار هاشون رو آپدیت نکنن، زنجیره ی قبلی همچنان ساخته میشه.

فورکی که تو شبکه ی اتریوم بعد از هک DAO اتفاق افتاد، از نوع هارد فورک بود. بعد از اینکه این هارد فورک انجام شد بعضی از اعضای جامعه که قبلا هم مخالف این هارد فورک بودن، تو این بروز رسانی شرکت نکردن و در نتیجه بلاک چین قبلی به موازات بلاک چین جدید ساخته شد. دلیل مخالفت این افراد با انجام شدن این بروز رسانی عقیده ای بود که این افراد داشتن. اونها معتقد بودن که ایجاد چنین هارد فورکی باعث میشه که غیر متمرکز بودن شبکه اتریوم زیر سوال بره. به این ترتیب، با ادامه پیدا کردن فعالیت این افراد تو شبکه ی بلاک چین قبلی، اتریوم کلاسیک بوجود اومد.

مقایسه اتریوم کلاسیک و اتریوم

etc چیست؟ | مقایسه ی اتریوم کلاسیک با اتریوم

الان که متوجه شدین که ارز دیجیتال Ethereum Classic چیست و چطور بوجود اومده؟ سوالی که مطرح میشه اینه که، تفاوت بین ETH و ارز دیجیتال ETC چیست؟

از نظر فنی فرقی بین اتریوم کلاسیک و اتریوم وجود نداره. در واقع هدف این هارد فورک این بود که 150 میلیون دلاری که به دائو ارسال شده بود رو از بلاک چین پاک کنه، به همین خاطر هم این هارد فورک هیچ تکنولوژی جدیدی رو به اتریوم اضافه نکرده. بعد از این هارد فورک که روی بلاک شماره 1920000 (یک بلاک قبل از جمع آوری سرمایه ها به وسیله ی دائو) اتفاق افتاد، پول همه سرمایه گذارهایی که متضرر شده بودن به حسابشون برگردونده شد و دارایی های افراد دیگه از شبکه قدیمی به شبکه جدید منتقل شد.

بعد از این تقسیم، توسعه دهنده ها و جامعه ی هر کدوم از این نسخه ها، تلاش هایی رو برای پیشرفت و ارتقای شبکه ی بلاک چین اون ارز انجام دادن و همین موضوع هم باعث شده که با گذشت زمان تفاوت های بین این دو نسخه بیشتر بشه. در حال حاضر میتونیم بگیم که این دو رمز ارز شباهت خیلی زیادی با هم ندارن، مثلا در ابتدای این اتفاق فرآیند ماینینگ این دو نسخه کاملا مثل هم بود ولی الان اتریوم به طور کاملا استخراج رو حذف کرده. معمولا وقتی که در مورد فورک صحبت میکنیم، نسخه جدید تر اسم متفاوت و امکانات بیشتری رو نسبت به نسخه قبلی داره ولی تو اتریوم این موضوع همونطور که قبلا هم توضیح دادیم کاملا برعکسه.

عملکرد اتریوم کلاسیک تا الان

از سال 2016 تا به امروز تو بیشتر اوقات قیمت ارز دیجیتال Ethereum Classic یا با یه روند به شدت صعودی در حال افزایش و یا کاملا برعکس بوده و مثل یه ترن هوایی که از بالاترین نقطه رها میشه و به سرعت به سمت پایین میاد، در حال کاهش بوده. قیمت ارز دیجیتال اتریوم کلاسیک تو سال 2017 به یکباره جهش پیدا کرد و تونست از 1.4 دلار به عدد 23 دلار برسه ولی تو همون مدت مشابه اتریوم از حوالی 8 دلار به قیمت 691 دلار رسید.

هم چنین اتریوم تونست تو همون سال حدودا 10000 درصد به ارزش بازار خودش اضافه کنه که واقعا عددی باورنکردنی تو این مدت کوتاه هستش. متاسفانه اتریوم کلاسیک تا به امروز نتونسته عملکرد مناسبی مثل اتریوم از خودش نشون بده و به همین خاطر هم هست که در حال حاضر بین قیمت اتریوم ارز ETC و اتریوم حدودا 3100 دلار اختلاف وجود داره. از نظر ارزش بازار هم بین اتریوم و اتریوم کلاسیک از زمین تا آسمون تفاوت وجود داره. لازم به ذکره که اتریوم از سال 2017 تا به الان تونسته رتبه دوم بازار رو به خودش اختصاص بده، در حالی که اتریوم کلاسیک تو سال 2017 رتبه ی پنجم بازار بود، در حالی که الان به رتبه ی 18 بازار تبدیل شده.

شاید بتونیم علت اینکه اتریوم همیشه عملکرد به مراتب بهتری رو نسبت به اتریوم کلاسیک داشته باشه، رو جامعه ای بدونیم که از هر کدوم از این ارز ها پشتیبانی میکنن. در واقع چون بنیانگذاران اصلی اتریوم همه ی انرژی و حمایتشون رو به جامعه حداکثری اتریوم اختصاص دادن و اتریوم جدید رو توسعه دادن، اتریوم به خوبی رشد کرد؛ ولی در مقابل اتریوم کلاسیک به خاطر اینکه توسعه دهنده های قدرتمندی نداشت، نتونست به خوبی اتریوم رشد کنه.

تاثیر گذارترین اخبار اتریوم کلاسیک

حمله های 51 درصدی: حمله ی 51 درصدی وقتی اتفاق میفته که بیش از 50 درصد قدرت هش ریت شبکه یک ارز در دست یه نفر و یا عده ای خاص باشه و اون ها از این قدرت سو استفاده کنن. تو حمله ی 51 درصدی، مهاجمان میتونن تو فرآیند ایجاد و تایید تراکنش ها اختلالاتی مثل حذف و یا دستکاری بلاک رو ایجاد کنن. همچنین میتونن تراکنش هایی که در گذشته اتفاق افتادن رو برگشت بدن، اینطوری امکان دوباره خرج کردن رمز ارز های اون بلاک براشون فراهم میشه.

متاسفانه تا به امروز اتریوم کلاسیک بارها تحت حمله 51 درصدی قرار گرفته و میلیون ها دلار ضرر به شبکه و کاربرای این رمز ارز وارد شده، و قیمت اتریوم کلاسیک ریزش کرده.

اتریوم کلاسیک چیست؟ | تاثیرگذارترین اخبار Ethereum Classic

اضافه شدن به صرافی کوین بیس: صرافی کوین بیس یکی از معتبرترین صرافی ارز های دیجیتال دنیاست، که معمولا بیشترین تاثیر ممکن رو روی قیمت رمز ارزها داره و معمولا هر رمز ارزی که به این صرافی اضافه میشه، افزایش قیمت خوبی رو تجربه میکنه. در تاریخ 17 مرداد 1397 تو این صرافی لیست شد، قیمت ارز دیجیتال اتریوم کلاسیک هم حدودا افزایش 16 درصدی رو تو یک روز تجربه کرد.

فورک آتلانتیس: این فورک که تو 1 مهرماه 1398 انجام شد و تمرکز اون روی بهبود فرآیند استخراج اتریوم کلاسیک بود، تونست روند قیمت Ethereum Classic رو در بلند مدت صعودی کنه.

در بازار های مالی تاثیر اخبار روی قیمت، موضوعی غیر قابل انکاره. این موضوع در مورد اخبار اتریوم کلاسیک و قیمتش هم صدق میکنه. همونطور که میبینین با دنبال کردن اخبار اتریوم کلاسیک میشه از روند قیمتی این رمز ارز آگاه شد و با توجه به اون تصمیم به خرید اتریوم کلاسیک و یا فروش ETC گرفت.

آینده اتریوم کلاسیک

همونطور که قبل تر هم اشاره کردیم با توجه به حمله 51 درصدی به این رمز ارز و تکنولوژی قدیمی که ارز دیجیتال اتریوم کلاسیک داره، نمیتونیم ازش انتظار داشته باشیم که بتونه از نظر ارزش بازار به جایگاه بهتری از مکان فعلیش برسه. در واقع اتریوم کلاسیک و توسعه دهنده هاش با این روند حتی نمیتونن جایگاه فعلی­شون رو حفظ کنن.

اتریوم کلاسیک چیست؟ | آینده ETC

البته اخبار اتریوم کلاسیک، به ما این نوید رو میده که این رمز ارز دقیقا مثل ققنوسی که از خاکستر خودش دوباره زنده میشه، به جایگاهی که استحقاقش رو داره میرسه.

در حال حاضر بزرگان جامعه اتریوم کلاسیک و توسعه دهنده های این رمز ارز قصد دارن که تیمی حرفه ای از برنامه نویس ها رو برای ارتقا ی هرچه بیشتر اتریوم کلاسیک استخدام کنن. 

با تعاملاتی که با بقیه پروژه های جدید و آینده دار داشتن، به یکی از شرکای تجاری رمز ارز هایی مثل فایل کوین تبدیل شدن.

اگه که این تیم ها بتونن به خوبی ارز دیجیتال اتریوم کلاسیک رو بروز رسانی کنن و نسخه ای بهینه تر از این رمز ارز به دنیای رمز ارز ها معرفی کنن، میتونیم انتظار داشته باشیم که این رمز ارز ارتقا یافته بتونه فاصله ای که طی چند سال گذشته بین اتریوم و اتریوم کلاسیک بوجود اومده را کمتر از قبل کنه. اگه که میخواین تو آینده Ethereum Classic سهمی داشته باشین میتونین منتظر اخبار مثبت این رمز ارز باشن و با خرید اتریوم کلاسیک تو قیمت های پایین فعلی سود های چند صد درصدی رو تجربه کنین. فقط یادتون باشه که مدیریت سرمایه رو رعایت کنین.

پیش بینی قیمت اتریوم کلاسیک در سال های آینده

قیمت هر ارز دیجیتال، تابعی از عوامل مختلفیه که روی اون تاثیر میذارن. اگه از نظر ارزش بازار بخوایم بررسی کنیم، باید بگم که در حال حاضر اتریوم کلاسیک نسبت به رمز ارز های آینده داری که از نظر عملکرد توانمند تر از اتریوم کلاسیک بودن، جایگاه خیلی بهتری رو داره. ولی هیچ چیزی همیشگی نیست و این رمز ارز میتونه به راحتی جایگاه فعلیش رو از دست بده. از نظر تکنولوژی هم این رمز ارز حرف جدیدی برای گفتن نداره، مگر این که بتونه خودش رو نسبت به نیاز های امروز آپدیت کنه.

طبق تحلیل هایی که ما روی دیتا هایی این رمز ارز انجام دادیم، میتونیم بگیم که ارز دیجیتال اتریوم کلاسیک در حال حاضر مثل یه شمشیر دو لبه اس و باید منتظر بود و دید که تو آینده ETC چه تغییراتی میکنه. اما پیش بینی قیمت اتریوم کلاسیک تا چن سال آینده کار غیر ممکنی نیست. طبق داده هایی که ما در مورد این رمز ارز در سال جاری بدست آوردیم و همچنین با در نظر گرفتن آینده اتریوم کلاسیک در سال 2021 (البته بقیه ی سال 2021) میتونیم انتظار داشته باشیم که این رمز ارز تا انتهای 2021 به حوالی 80 دلار برسه.

Ethereum Classic چیست؟ | قیمت اتریوم کلاسیک

طبق داده هایی که از برخی از سایت های معتبر تحلیل اتریوم کلاسیک و پیش بینی قیمت ETC استخراج کردیم میتونیم قیمت این رمز ارز رو تا پنج سال آینده به شکل زیر پیش بینی کنیم:

قیمت ارز اتریوم کلاسیک در انتهای سال 2022 = 90 الی 100 دلار

قیمت ارز اتریوم کلاسیک در انتهای سال 2023 = 125 الی 130 دلار

قیمت ارز اتریوم کلاسیک در انتهای سال 2024 = 150 الی 160 دلار

قیمت ارز اتریوم کلاسیک در انتهای سال 2025 = 180 الی 195 دلار

توجه داشت باشین که این اعداد فقط پیش بینی هستن و نباید ازشون به عنوان مبنایی برای معاملاتتون استفاده کنین. نکته بعدی که باید در مورد این پیش بینی ها مد نظرتون قرار بدین اینه که، این قیمت ها میانگین کل قیمتی هستن که اون رمز ارز تو اون سال بهش میرسه؛ این پیش بینی قیمت اتریوم کلاسیک بیشتر برای اینه که شما بتونین روند کلی بازار رو تشخیص بدین و از افزایش قیمت های احتمالی استفاده کنین.

خرید اتریوم کلاسیک

خرید اتریوم کلاسیک خرید ارز دیجیتال های دیگه هستش. شما میتونین خرید ETC رو از صرافی ارز دیجیتال معتبر انجام بدی و بعد در زمان مناسب با فروش اتریوم کلاسیک به سود خوبی برسی. برای خرید Ethereum Classic از صرافی ها کافی در سایت اون ها ثبت نام کنی و بعد از تایید احراز هویتت شروع به خرید اتریوم کلاسیک کنی. البته باید در انتخاب صرلفی دقت کنی و حتما از معتبر بودنش مطمئن باشی.

 

کلام آخر

تو این مقاله سعی کردیم هر مطلبی که ممکنه در مورد ارز دیجیتال اتریوم کلاسیک ذهن شما رو درگیر خودش کنه، رو بهتون توضیح بدیم. همچنین به طور کامل ارتباط اتریوم با اتریوم کلاسیک رو شرح دادیم. ارز دیجیتال اتریوم کلاسیک با وجود همه ی کمبود هایی که تا امروز داشته، به خوبی تونسته جایگاهش رو تو بازار حفظ کنه. با توجه به اخباری که در مورد همکاری ها و شرکای جدید این رمز ارز منتشر شده میتونیم نتیجه بگیریم که به زودی، ارز دیجیتال اتریوم کلاسیک دچار تحولات بنیادی بشه.

با توحه به جامعه ی متعصبی که پشت این رمز ارز وجود داره و برای ارتقا و بهبود این ارز تلاش میکنه، رسیدن به چنین جایگاهی برای این رمز ارز دور از انتظار نیست. امیدواریم که این تحولات هر چه سریعتر اتفاق بیفتن.


نظرات کاربران در مورد ارز دیجیتال اتریوم کلاسیک چیست؟ | بررسی ارتباط اتریوم با ETC
سوال امنیتی :4+44 = ?