وزارت خزانه داری آمریکا گزارش داد: ارز دیجیتال اثر بخشی تحریم ها را کمتر می کند

1400/08/10
وزارت خزانه داری آمریکا گزارش داد: ارز دیجیتال اثر بخشی تحریم ها را کمتر می کند

وزارت خزانه داری آمریکا از کمتر شدن اثر بخشی تحریم ها بواسطه ی ارزهای دیجیتال خبر می دهد.

وزارت خزانه داری آمریکا به تازگی گزارشی در مورد ارتباط ارز دیجیتال و اثر تحریم ها منتشر کرده که بر اساس آن از ارزهای دیجیتال به عنوان چالشی جدی برای ایالات متحده برای حفظ کارایی تحریم ها یاد شده است.

«تحریم های اقتصادی» از مهمترین ابزارهای فشار برای همراهی سایر کشورها و گروه‌ های به اصطلاح بدرفتار است. تاکید بر این ابزار در میان روسای جمهور آمریکا به حدی است که بسیاری از اندیشمندان در جهان، از تحریم‌های آمریکا به عنوان «سلاح اقتصادی» این کشور یاد کرده اند. سلاح‌های اقتصادی یا مالی آثار تخریبی به اندازه یک جنگ دارند، اما در به‌کارگیری آنها نه نیروی انسانی از کشور مهاجم کشته می‌شود، نه جنگ‌افزار نابود می‌شود و نه منابع مالی چندانی نیاز است.

این گزارش روز گذشته در قالب یک گزارش نه صفحه ای منتشر شده که نتایج اولیه ی ارزیابی وزارت خزانه داری آمریکاست. بخشی از این گزارش به طور اختصاصی به نقش ارزهای دیجیتال در اثر بخشی سیاست های تحریمی آمریکا پرداخته است.

با توجه به این ارزیابی، دلار و نقش آن در سیستم اقتصادی جهانی کم رنگ تر شده و کشورهایی که روابط سیاسی خوبی با ایالات متحده ندارند سعی در جایگزین کردن فناوری پرداختی بلاک چینی به جای سیستم مالی سنتی دارند.

این ارزیابی به دستور جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا توسط وزارت خزانه داری آمریکا انجام شد. بر اساس این دستور این وزارت خانه باید میزان تاثیرگذاری و عوامل تاثیرپذیری تحریم های اقتصادی بر کشورهای تحت تحریم ایالات متحده را ارزیابی و گزارش می دادند.

در بخشی از این گزارش می خوانیم:

آمریکا اکنون با چالش ‌های جدیدی در زمینه افزایش کارایی تحریم ‌ها مواجه است. ایالات متحده باید با تغییرات سیستم مالی جهانی همگام شود تا بتواند کارایی تحریم ‌های [اقتصادی] خود را حفظ کند. برخی از دشمنان آمریکا در حال کاهش استفاده از دلار در مبادلات برون ‌مرزی خود هستند و این موضوع می‌تواند اثربخشی تحریم‌ ها را کاهش دهد.

گزارش وزارت خزانه داری آمریکا 

فناوری‌های جدیدی مانند ارزهای دیجیتال، پلتفرم‌های پرداختی جایگزین و روش‌های جدید دیگری که از آنها برای پنهان ‌کردن پرداخت‌ های برون ‌مرزی استفاده می‌شود، همگی می‌توانند اثربخشی تحریم‌ های آمریکا را کاهش دهند.

خزانه ‌داری آمریکا بر این باور است که کنترل‌ نکردن ارزهای دیجیتال می‌تواند سیاست‌های تحریمی ایالات متحده را تضعیف کند.

در این گزارش گفته شده است که وزارت خزانه ‌داری می‌تواند از طریق تعامل بیشتر با مؤسسات مالی، متحدان خود و رسانه‌ ها، از ظرفیت ‌های موجود در فضای ارزهای دیجیتال بهره‌مند شود.

خزانه‌داری آمریکا تأکید کرده است:

باید در تعمیق دانش و ظرفیت‌های اساسی خود سرمایه‌گذاری کنیم، تا در فضای در حال رشد ارزهای دیجیتال بتوانیم اثربخشی دائمی تحریم را حفظ کنیم.

دفتر کنترل سرمایه‌ های خارجی آمریکا (OFAC) هم که زیر نظر وزارت خزانه‌داری فعالیت می‌کند، چندی پیش بیانیه ای را ویژه کسب‌ وکارهای فعال در حوزه ارز دیجیتال منتشر کرد که در آن بر لزوم خودداری شرکت‌ های آمریکایی از ارائه خدمات به کشورها و اشخاص تحت ‌تحریم ایالات متحده تأکید شده بود.

بر اساس این بیانیه، الزامات تابعیت از تحریم ‌ها در صنعت ارزهای دیجیتالی مانند موسسات مالی سنتی اعمال می‌شود و برای عدم رعایت آن‌ ها مجازات‌ های مدنی و کیفری درنظر گرفته شده است. وزارت خزانه ‌داری آمریکا افزود: دستورالعمل‌ های صادر شده امروز نمایی کلی از الزامات تحریم ‌ها و نمونه‌ هایی از بهترین شیوه ‌های انطباق برای فعالان این زمینه از جمله شرکت ‌های فناوری، صرافی‌ ها، مدیران، استخراج کنندگان و ارائه دهندگان کیف پول دیجیتالی و همچنین موسسات مالی سنتی‌تر که ممکن است با رمزارزها سر و کار داشته باشند، ارائه می‌دهد.

بخش اخبار ارز دیجیتال به روزترین اخبار دنیای کریپتوکارنسی را دراختیار شما عزیزان قرار می دهد.

مطالعه اخبار ارزهای دیجیتال در بروز بودن در این مارکت بسیار مهم است. با آپدیت بودن اطلاعات شما در این بازار فرایند خرید ارز دیجیتال را میتوانید هوشمندانه انجام بدهید. مثلا با خرید تتر و نگهداری آن میتوانید در زمان مناسب خرید بیت کوین را از صرافی های خارجی انجام دهید و یا اینکه بصورت مستقیم از صرافی ارز دیجیتال ایرانی اینانس انجام دهید.


نظرات کاربران در مورد وزارت خزانه داری آمریکا گزارش داد: ارز دیجیتال اثر بخشی تحریم ها را کمتر می کند
سوال امنیتی :6+78 = ?