ارز دیجیتال استورج چیست؟ (برسی کامل ارز دیجیتال Storj)

1401/06/21
ارز دیجیتال استورج چیست؟ (برسی کامل ارز دیجیتال Storj)


ما قصد داریم تا در مقاله ارز دیجیتال استورج چیست؟ اطلاعاتی در مورد ارز دیجیتال استورج، آینده Storj و کیف پول های ارز دیجیتال استورج برای شما ارائه کنیم. برای درک بهتره ارز دیجیتال استورج، بهتره تا ابتدا به بررسی کلی ارزهای دیجیتال بپردازیم. ارز دیجیتال یا رمز ارز نوعی پول هست که بر پایه علم رمزنگاری ساخته شده. همچنین میشه از ویژگی های ارز دیجیتال به غیر متمرکز بودن اون ها، شفافیت و تغییر ناپذیر بودن اون اشاره کرد. علاوه بر این، یکی از هدف های اصلی ارزهای دیجیتال، جلوگیری از تقلب، جعل و کلاهبرداری هست که معمولا در استفاده از پول های رایج اتفاق می افته. غیر متمرکز بودن ارزهای دیجیتال نیز یعنی هیچ نهاد و دولتی روی اون ها کنترلی نداره.
با توسعه بازار ارزهای دیجیتال و استفاده زیاد افراد از ارزهای دیجیتال و فضای مجازی، خیلی از افراد به این فکر افتادن که معامله ها و خرید و فروش های خودشون رو هم از طریق ارزهای دیجیتال انجام بدن، که نتیجه این کارها باعث شد تا ارزهای دیجیتال محبوبیت به دست بیارن و شاهد ورود سرمایه های بزرگ به این بازار باشیم. هچنین بهتره بدونین که بازار ارزهای دیجیتال هم مثل بقیه بازارهای مالی، ریسک های زیادی داره و باید برای ورود به این بازار، ریسک پذیر باشین و حتما با پولی که بهش نیاز ندارین، سرمایه گذاری کنین.
اگه چند سال پیش در مورد قیمت کنونی ارزهای دیجیتال با کسی حرف می زدین، شاید کسی حرف شما رو قبول نمی کرد و شما رو مسخره می کرد. ولی الان به جایی رسیدیم که خیلی از بانک ها، شرکت های بزرگ و برندهای معتبر، ارزهای دیجیتال رو به دارایی های خودشون اضافی کردن که همه اینها نشونه ای هست برای اینده دار بودن ارزهای دیجیتال. یکی از این ارزهای دیجیتال اینده دار نیز، ارز استورج هست که در ادامه مقاله ارز دیجیتال استورج چیست؟ اطلاعاتی در مورد این ارز، آینده استورج و کیف پول های ارز Storj برای شما ارائه می کنیم.

ارز دیجیتال استورج چیست؟

ارز دیجیتال استورج چیست؟

می تونیم در پاسخ به سوال ارز دیجیتال استورج چیست؟ این توضیح رو بدیم که ارز دیجیتال استورج با نماد اختصاری Storj نوعی ارز دیجیتال یا شکلی از دارایی دیجیتال هست که در زمان نوشتن این مقاله با داشتن ارزش بازار حدود 500.34 میلیون دلار و سهم 0.02 درصدی از کل بازار، در رتبه 131 بازار کریپتوکارنسی ها قرار داره. همچنین ارز دیجیتال استورج نوعی رمز ارز متن باز هست که به صورت غیر متمرکز فایل های مختلف رو در پروتکل خودش ذخیره می کنه. پروتکل Storj به این منظور از رمزگذاری، جدول هش و تقسیم پرونده ها به صورت همتا به همتا از شبکه بلاک چین استفاده می کنه.
به عبارت دیگه ارز استورج نوعی توکن مبتنی بر اتریوم و یکی از سیستم عامل های ذخیره سازی ابر رمزنگاری شده، به هر رایانه ای اجازه میده تا فضای هارد دیسک استفاده نشده رو به کاربرانی که قصد ذخیره فایل ها رو دارن، اجازه بده. به این ترتیب شما می تونین پروتکل استورج رو به عنوان جایگزینی برای سیستم عامل های ذخیره سازی ابری مثل موارد ارائه شده توسط شرکت امازون یا گوگل در نظر بگیرین. با این حال، به جای اینکه یه شرکت مصاحب این نرم افزار باشه، پروتکل Storj برای مدیریت ذخیره اطلاعات خود به نرم افزار و شبکه ای از رایانه ها اعتماد می کنه.
پروتکل Storj که به عنوان Storage تلفظ میشه، نوعی پلتفرم ذخیره سازی ابری منبع باز هست. همچنین در وایت پیپر گفته شده که در دسامبر 2014، ارز استورج برای اولین بار به عنوان یه مفهوم به جهان معرفی شد. علاوه بر این، اولین هدف راه اندازی ارز استورج این بود که نوعی پلتفرمی برای ذخیره سازی ابری رمرنگاری شده همتا به همتا غیر متمرکز باشه.

بنیانگذاران ارز دیجیتال Storj:

در این قسمت از مقاله ارز دیجیتال استورج چیست؟ می خواهیم به معرفی بنیانگذاران ارز دیجیتال استورج بپردازیم. همونطور که گفتیم، ارز دیجیتال استورج نوعی توکن مبتنی بر اتریوم و یکی از سیستم عامل های ذخیره سازی ابر رمزنگاری شده. ارز دیجیتال Storj در ماه می سال 2014 توس شخصی به نام Shawn Wilkinson تاسیس شد. ویلکینسون نیز یه توسعه دهنده نرم افزار هست که در کشور آتلانتا زندگی می کنه. او وقتی که دید چجوری میشه از فناوری بلاک چین برای ایجاد یه شبکه ذخیره سازی ابری غیر متمرکز استفاده کرد، کار خودش رو بر روی پروتکل استورج آغاز کرد.

ارز دیجیتال استورج چیست؟

در کنار ویلکینسون نیز شخصی به نام جان کوین، اولین نقشه راه ارز استورج رو در سال 2014 منتشر کرد. از اون زمان تاکنون مفهوم و جزئیات تغیر زیادی کرده. همچنین نسخه فعلی ارز استورج که ورژن سومش هست، در اواسط سال 2019 عرضه شده. علاوه بر این جان کوین علاقه زیادی به بلاک چین داشت و تجربه زیادی در توسعه کسب و کارها به دست اورده بود که قبل از تاسیس پروژه های خودش از جمله پروتکل استورج، در صنعت بانکداری سرمایه گذاری فعالیت می کرد. در اخر نیز این صنعت به یه شرکت Storj Labs Inc در سال 2015 شناخته شد.
در ابتدای راه راه اندازی پروتکل استورج، ویلکینسون به عنوان مدیر عامل فعالیت می کرد. بعدا او کنار رفت تا افراد با تجربه تری به جای اون بیان و مدیریت این پروژه رو دستشون بگیرن که در حال حاضر شخصی به نام بن گلوب، مدیر عامل پروتکل استورج هست. ویلکینسون نیز اکنون افسر ارشد استراتژی هست و جان کوین نیز به عنوان مدیر ارشد درآمد و همچنین عضو هیئت مدیره شرکت هست. علاوه بر این، پروتکل Storj در سال 2014 تونست 910 بیت کوین به ارزش حدود 460 هزار دلار رو در یه فروش عمومی به دست بیاره.

نحوه کار پروتکل Storj:

در این قسمت از مقاله ارز دیجیتال استورج به بررسی نحوه کار پروتکل استورج بپردازیم. پروتکل Storj یکی از اولین بازارهای ابری غیر متمرکز و شبکه های ذخیره سازی ابری هست و به همین دلیل ارز استورج قصد داره تا نیاز به یه مرجع متمرکز رو از بین ببره. همچنین پروتکل استورج مبتنی به فناوری بلاک چین هست و به این ترتیب، سیستم امنیت، تمرکززدایی، حریم خصوصی و شفافیت رو فراهم می کنه.

ارز دیجیتال استورج چیست؟

پروتکل Storj جایگزینی برای ارائه دهنده های ذخیره سازی ابری Google Cloud و Amazon ارائه می کنه و به کاربران اجازه میده تا فضای دیسک اضافی رو به صورت غیر متمرکز از طریق خدمات همتا به همتا اجاره و استفاده کنند. همچنین پروتکل Storj یکی از اولین پلتفرم های ذخیره سازی ابری غیر متمرکز در میان تنها چند مورد از نوع خود در بازار ارزهای دیجیتال هست. علاوه بر این، ارز استورج توکن و سوخت اصلی پلتفرم هست که به عنوان روش پرداخت در شبکه فعالیت می کنه. به این ترتیب کاربران می تونن گره ها رو میزبانی کرده و بر اساس فضای دیسک مشترکی که توسط اجاره کننده های در پلتفرم پرداخت میشه، درآمد به دست بیارن.
پروتکل استورج داده های اپلود شده رو به بخش های کوچیک تر تقسیم می کنه و اون رو در کل شبکه پخش می کنه، جوری که هیچ شرکت یا سازمانی نمی تونه به همه داده های اپلود شده دسترسی داشته باشه. بنابراین، پروتکل Storj مالکیت داده ها رو به کاربران بر میگردونه، چون شرکت کننده های شبکه مسئول داده های خودشون هستن که به کمک پروتکل های خودکاری که شبکه رو اجرا می کنند، پشتیبانی میشن. همچنین فرایند تقسیم داده ها به عنوان اشتراک گذاری شناخته میشه که به کاربران این امکان رو میده تا داده ها رو به صورت قطعه هایی از منابع مختلف به صورت همزمان دانلود کنند.

ویژگی های منحصر به فرد ارز دیجیتال Storj:

نوبت این رسیده تا در این قسمت از مقاله ارز دیجیتال Storj چیست؟ به بررسی ویژگی های ارز دیجیتال استورج بپردازیم. ارز دیجیتال استورج یکی از تنها پلتفرم های ذخیره سازی ابری غیر متمرکز هست که ابزاری تقریبا منحصر به فرد رو در بازار ارزهای دیجیتال ایجاد می کنه. همچنین یکی دیگه از ویژگی های پروتکل استورج این هست، به کاربران این امکان رو میده تا فضای اضافی دیسک رو اجاره کرده و برای آپلود داده ها، از فضای ابری در پروتکل استورج استفاده کنند. علاوه بر این، منحصر به فرد بودن کل فرایند در مفهوم اشتراک گذاری پنهون شده.

ارز دیجیتال استورج چیست؟پروتکل Storj به عنوان یه شبکه ذخیره سازی غیر متمرکز ابری، منحصر به فرد هست. ارز دیجیتال استورج برای اولین بار برخلاف راهکارهای ذخیره سازی ابری سنتی که داده ها رو در مراکز داده بزرگ ذخیره می کنه، در شبکه ای از هزاران رایانه مستقل راه اندازی میشه. به این ترتیب هر کسی می تونه با فضایی حدود چند ترابایت، با نصب نرم افزار Tardigrade به نودی در پلتفرم تبدیل بشه که تنها چیزی که برای این کار لازمه، اتصال به اینترنت قوی و سازگار هست. همچنین کارایی این شبکه به این صورت هست که کاربران نسبت به سرویس های ذخیره سازی ابری سنتی، هنگام استفاده برای ذخیره داده های خوئدشون هزینه کمتری می پردازن.
یکی دیگه از ویژگی های پروتکل استورج این هست که به جای اینکه یه فایل کامل رو از یه منبع تهیه کنه، به کاربر این امکان رو میده که قطعه های مختلف فایل مورد نظر رو همزمان از چند منبع مختلف دانلود کنه. همچنین این سیستم انتقال فایل غیر متمرکز به پروتکل Storj این اجازه رو میده تا خودش رو به عنوان راه حل دانلود سریع در مقایسه با بقیه ارائه دهنده های فضای ذخیره سازی معرفی بکنه.

مزایای ارز دیجیتال Storj:

 ارز دیجیتال استورج

 

همیشه قبل از هر خرید ارز دیجیتال باید مزیت های اون رو بررسی کرد. در همین راستا در این بخش از مقاله می خوایم مزیت هایی که این ارز دیجیتال داره رو بهتون کامل توضیح بدیم.

  • هزینه پایین تر

زیرساخت های ایجاد شده توسط سیستم های ذخیره سازی متمرکز مثل گوگل و آمازون زیاده ولی وقتی این زیرساخت ها توسط مدل غیر متمرکزی که توسط ارز دیجیتال استورج ارائه شده درست بشن، هزینه ها کاهش پیدا می کنه. همچنین به این منظور تیم توسعه دهنده ارز دیجیتال استورج انتظار دارن تا با تکیه بر غیرمتمرکز سازی، پروتکل خودشون رو به عنوان یه راه حل مقرون به صرفه و کم هزینه برای ذخیره سازی، در اختیار کاربران قرار بدن. به این ترتیب، تیم ارز دیجیتال استورج، با حذف کردن نیاز به راه اندازی مراکزی داده که هزینه هاشون بالاست، این هزینه ها رو کاهش میدن.

  • فضای ذخیره سازی بیشتر

روش ذخیره کردن توصیه شده توسط پروتکل استورج، تقریبا شبیه اینترنت کار می کنه. یعنی هیچ کنترلی توسط یه نهاد مشخص به میلیاردها دستگاه مورد استفاده در این شبکه وجود نداره. همچنین با توجه به گفته تیم توسعه دهنده ارز دیجیتال استورج، تمرکززدایی اینترنت به مدیریت داده ها نرسیده. در اصل، مدیریت داده ها به طور کاملا متمرکز هست و در چند مرکز جهانی ذخیره میشن، که این روش ذخیره سازی ریسک های زیادی مثل مشکل در داده ها و هزینه های بالاتر نگهداری وجود داره.

  • مقیاس پذیری بالا

در زمان تقاضای زیاد برای منابع ذخیره داده، پروتکل Storj مدلی مقیاس پذیر تر و انعطاف پذیرتری رو به کاربران فراهم می کنه. به این ترتیب، ذخیره داده های بزرگ تا زمانی که همه اقتصادها به کاربر پروتکل استورج اعتماد نکنن، چالش های بزرگی می تونه داشته باشه. بنابراین، ارز دیجیتال Storj با کمک شاردینگ، رمزگذاری و توزیع داده ها در میان نودها، انتظار داره تا بتونه عملکرد و قابلیت اطمینان بهتری رو در اختیار کاربران قرار بده.

بررسی آینده ارز دیجیتال Storj:

در این قسمت از مقاله ارز دیجیتال Storj چیست؟ به بررسی قیمت و اینده استورج می پردازیم. همونطور که می دونین، بازار ارزهای دیجیتال همواره نوسانات قیمتی زیادی داره و همین کار باعث شده تا پیش بینی قیمت Storj، کار سختی بشه. همچنین باید برای پیش بینی قیمت و اینده استورج، باید عوامل و فاکتورهای زیادی رو زیر نظر داشته باشیم. وضعیت اقتصادی کشورها، رسانه ها و اخبار، میزان تقاضا برای خرید ارز دیجیتال استورج و اهداف تیم توسعه دهنده پروتکل Storj از جمله از عواملی هستن که به قیمت و اینده استورج تاثیر میزارن.

بررسی آینده ارز دیجیتال Storj:

بدون شک ارز دیجیتال استورج یکی از جالب ترین پروژه های بلاک چین در حال حاضر هست. همچنین تیم توسعه دهنده پروتکل استورج یه مورد استفاده قانونی برای توکن های خودشون دارن که در حال حاضر در حال ارتقاء اساسی هست. علاوه بر این، اون ها توسط تیم بزرگ و شایسته هدایت میشن که میشه با توجه به این گفته ها، قیمت و اینده استورج رو درخشان پیش بینی کنیم. همچنین تیم توسعه دهنده پروتکل استورج، اهداف مشخص و زیادی دارن که می تونه باعث بشه تا در اینده با اجرایی شدن این اهداف، شاهد رشد قیمت و درخشانی اینده Storj باشیم.
تجزیه و تحلیل خاصی در بازار برای این ارز به چشم نمی خوره ولی بر اساس رتبه بندی کلی ارز دیجیتال استورج، میشه نظراتی رو در سایت تریدینگ ویو مشاهده کرد. همچنین چیزی که برای این ارز دیجیتال تا سال 2025 پیش بینی میشه، رشد قابل توجه هست. به این دلیل که با توجه به رشد روز افزون داده ها در فضای مجازی، ذخیره سازی اون حتما مشکلی جدی می تونه داشته باشه، بنابراین، میشه گفت که قیمت و اینده Storj درخشان باشه. علاوه بر این، انتظار میره تا در اینده تقاضا برای خرید این رمز ارز بالا بره و قیمت و اینده استورج نیز درخشان بشه.

بررسی انواع کیف پول ارز دیجیتال استورج:

شاید بعد از به دست اوردن اطلاعاتی در مورد ارز دیجیتال Srorj، قصد سرمایه گذاری و خرید ارز دیجیتال استورج رو داشته باشین، ولی بهتره قبل از اینکه اقدام به سرمایه گذاری در این ارز دیجیتال بکنین، با کیف پول های ارز دیجیتال استورج آشنا بشین. به همین منظور ما در این قسمت از مقاله ارز دیجیتال Storj چیست؟ به بررسی و معرفی کیف پول های ارز دیجیتال استورج می پردازیم. تا در ذخیره و نگهداری از ارز دیجیتال استورج های خودتون دچار مشکل نشین. اگه دوست دارین بدونین کیف پول ارز دیجیتال چی هست و اطلاعات کاملی در این زمینه کسب کنین، مقاله ای که در این زمینه نوشتیم رو مطالعه کنین.

انواع کیف پول ارز دیجیتال استورج

افراد زیادی به دنبال این هستن که ارز دیجیتال استورج رو خریداری کنن. در واقع خرید و فروش ارزهای دیجیتال یکی از دغدغه های کاربرانی هست که قصد استفاده از ارزهای دیجیتال رو دارن. بنابراین زمانی که شما ارزی رو خریداری می کنین، باید محل مطمئنی برای نگهداری از اون، مد نظرتون باشه. همچنین با نگهداری ارزهای دیجیتال خودتون در محیطی امن می تونین از حمله هکرها به اون ها جلوگیری کنین. به همین علت کیف پول های دیجیتال زیادی وجود دارن که می تونین در بستر اون ها، ارزهای دیجیتال خودتون رو ذخیره و نگهداری کنین.
بعد از خرید رمز ارز Storj می تونین به فکر تهیه کیف پول های ارز دیجیتال استورج باشین. کیف پول های دیجیتالی مختلفی وجود دارن که هر کدوم از اون ها می تونن از ارزهای دیجیتال ممختلفی نیز نگهداری کنند. این کیف پول ها همشون دارای ویژگی های خاصی هستن و به این نکته هم توجه داشته باشین که کیف پول های دیجیتالی می تونن از چندین ارز دیجیتال پشتیبانی کنند و امنیت اون ها هم با هم تفاوت داره. در نتیجه برای انتخاب کیف پول های ارز دیجیتال Storj باید امنیت اون رو هم مورد توجه قرار بدین.

کیف پول نرم افزاری تراست ولت(Trust Wallet):

یکی دیگه از کیف پول های ارز دیجیتال استورج، والت نرم افزاری تراست ولت هست. Trust Wallet نوعی والت نرم افزاری هست که توسط شخصی اوکراینی به نام ویکتور رادچنکو تاسیس شد. والت نرم افزار تراست ولت، به صورت آنلاین کار می کنه و جزو کیف پول های گرم محسوب میشه. همچنین طبق گفته تیم توسعه دهنده تراست ولت، اون ها هیچ وقت به دارایی های کاربران و کلیدهای خصوصی کاربران دسترس ندارن و از این رو سطح امنیتی بالای دارن و کاربران زیادی رو به سمت خودش جذب کرده. همچنین یکی دیگه از ویژگی های تراست ولت این هست ککه نوعی کیف پول متن باز هست و به این دلیل منحصر به فرد هست.

انواع کیف پول ارز دیجیتال استورج

از طرف دیگه کیف پول نرم افزاری تراست ولت، ویژگی های امنیتی زیادی رو برای افزایش سطح امنیتی کاربران فراهم می کنه. یکی از این ویژگی ها این هست که در هنگام راه اندازی، به کاربران عبارات بازیابی داده میشه که کاربران می تونن با یادداشت کردن این کلمات، از کیف پول و دارایی های خودشون نسخه پشتیبان تهیه کنن. به این ترتیب کاربران می تونن زمانی که والتشون از روی گوشی حذف شد یا موبالشون به سرقت رفت، دارایی ها و کیف پول خودشون رو بازیابی کنن. مقاله و ویدیوی اموزش نصب و راه اندازی تراست ولت در سایت ایران بایننس موجوده و می تونین در صورت لزوم اون رو مطالعه کنین.

کیف پول نرم افزاری متامسک(MetaMask):

انواع کیف پول ارز دیجیتال استورج

یکی دیگه از کیف پول های ارز دیجیتال Storj، والت نرم افزاری متامسک هست. MetaMask نوعی کیف پول نرم افزاری مخصوص اتریوم و توکن های ERC20 هست. همونطور که گفتیم، اولین قدم برای خرید و سرمایه گذاری در رمز ارزها، انتخاب یه کیف پول ارز دیجیتال مناسب هست. همچنین اگه قصد دارین تا اتریوم بخرین و یا توکن های مبتنی بر استاندارد ERB20 رو خریداری کنین، بهترین والت برای شما، متامسک هست. علاوه بر این، متاسم نه تنها بر روی گوشی های موبایل اندروید و ios نصب میشه، بلکه در کامپوترها نیز به صورت افزونه قابل استفاده هست.

کیف پول نرم افزاری متامسک یه کیف پول عادی شبیه به تعداد زیادی اپلیکیشن والت کریپتوکارنسی نیست. این برنامه علاوه بر فراهم کردن امکان ذخیره سازی اتر و صدها هزار توکن ERC20ف مجموعه ابزاری به منظور تعامل با بلاک چین اتریوم مثل اجرای اپلیکیشن ها رو در اختیار شما قرار میده. علاوه بر این، بهتره بدونین که کیف پول MetaMask در سال 2016 توسط ارون دیویس و دن فینلای توسعه پیدا کرد. یکی از ویژگی های کیف پول نرم افزاری متامسک این هست که متن باز هست و یعنی کد منبع اون رو همه می تونن مشاهده کنند.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله ارز دیجیتال Storj چیست؟ به بررسی این ارز، آینده Storj و کیف پول های ارز دیجیتال استورج بپردازیم. همونطور که گفتیم، ارز دیجیتال استورج نوعی رمز ارز متن باز هست که به صورت غیر متمرکز فایل های مختلف رو در پروتکل خودش ذخیره می کنه. همچنین اگه قصد خرید ارز دیجیتال استورج رو دارین، می تونین از صرافی ارز دیجیتال ایران بایننس اقدام به خرید کنین.


نظرات کاربران در مورد ارز دیجیتال استورج چیست؟ (برسی کامل ارز دیجیتال Storj)
سوال امنیتی :5+75 = ?