ارز دیجیتال الف چیست؟ (بررسی صفر تا صد ارز ELF)

1401/06/22
ارز دیجیتال الف چیست؟ (بررسی صفر تا صد ارز ELF)


ما می خواهیم در مقاله "ارز دیجیتال Aelf چیست؟" به بررسی ارز دیجیتال Aelf، آینده ELF، کیف پول های Aelf و ... بپردازیم. پس همراه ما باشین تا اطلاعاتی در مورد ارز دیجیتال Aelf کسب کنین. همونطور که می دونین این روزها با توجه به اوضاع اقتصادی کشورهای مختلف جهان، سرمایه گذاری روی ارز های دیجیتال در Cryptocurrency (کریپتوکارنسی : ارز دیجیتال) به یکی از بهترین روش ها و منابع درآمد تبدیل شده، اما نکته ی قابل توجه این هست که فقط خرید و نگهداری ارز دیجتال به تنهایی نمی تونه به شما سود بده، بلکه شما باید علم و مهارت های لازم مربوط به معاملات و تجزیه و تحلیل نمودارها و... را بلد باشین.

 شما باید بهترین زمان خرید و فروش یک ارز دیجیتال رو به درستی تشخیص بدین و در بازه زمانی سرمایه گذاری نیز اصول و نکات کلیدی رو رعایت کنین تا در سرمایه گذاری تون شکست نخورین.

بی شک این روزها در همه کشورهای مختلف جهان درمورد ارز های دیجیتال و سرمایه گذاری بر روی اونها صحبت هست. از مردم جامعه گرفته تا اخبار های جهانی و فضای مجازی. بخاطر معروفیت جهانی ارز های دیجیتال افراد زیادی جذب این حرفه میشن و بخاطر سود عالی ارزهای دیجیتال تصمیم به سرمایه گذاری میگیرن.

اما افراد قبل از سرمایه گذاری بدنبال اطلاعاتی در مورد ارزها میرن و سعی میکنن با یادگیری مهارت های لازم سرمایه گذاری کنن. شاید در این میان اسم ارز دیجیتال Aelf (الف) رو شنیده باشین و علاقه مند به کسب اطلاعاتی در مورد این ارز شده باشین. به این منظور ما در مقاله ارز دیجیتال Aelf چیست؟ اطلاعاتی درمورد ارز Aelf، آینده ELF و کیف پول های ELF خدمتتون ارائه می کنیم.

ارز دیجیتال الف چیست؟

برای پاسخ به سوال ارز دیجیتال الف چیست؟ می تونیم بگیم که ارز دیجیتال Aelf با نماد اختصاری ELF یکی از ارز های دیجیتال یا یکی از سرمایه های دیجیتال هست که در زمان نوشتن این مقاله با داشتن ارزش بازار در حدود 187.37 میلیون دلار و سهم 0.3 درصدی از کل بازار ارز در رتبه 262 ارز های جهانی قرار داره.

ارز دیجیتال الف چیست؟

ارز elf نوعی رمزارز هست که به عنوان یک سیستم عامل فعالیت می کنه که از آن به طور خاص برای بلاک چین ها استفاده می کنند. شبکه منبع باز این ارز دیجیتال، جزو بلاک چین های معاملاتی هست که نوعی راه حل کامل برای تمام نیازهای معاملاتی نیز ارائه می کنه. همچنین میشه گفت توکن Aelf به عنوان ابزاری برای بلاک چین ها با سیستم بسیار سفارشی خود، کارآمد و ایده آل مورد استفاده قرار می گیره. هسته Aelf شامل نوعی رابط تعاملی اساسی هست که به کاربران این امکان رو میده تا بین یه سیستم عامل کامل یا توسعه سیستم عامل سفارشی، یکی رو انتخاب کنند. علاوه بر این، توکن الف به لطف ساختار زنجیره ای خودش می تونه به بلاک چین هایی مثل بیت کوین و اتریوم متصل بشه. بلاک چین خصوصی الف نیز بسیار شبیه به AMI هست.

اثر محدودیت داده با سیستم ارز دیجیتال Aelf سرکوب شده. تیم ارز دیجیتال ELF راهی برای بهبود کارایی تراکنش پیدا کرده بود. این کار نیز به کمک یه سیستم تراکنش فوری انجام میشه. هر تراکنش فوری که در یک چرخه تعریف شده فعال می شه، داده های سنگین را کوتاه می کنه و اطلاعات فرعی را به یک بلوک جدید نشون میده.

تاریخچه و تکامل ارز دیجیتال ELF

 در این قسمت از مقاله ارز دیجیتال الف چیست؟ به بررسی تاریخچه و تکامل ارز دیجیتال الف میپردازیم. توکن Aelf سفر خودش رو در پایان نوامبر 2017 آغاز کرد، از طریق یک ICO حدود دو هفته به طول انجامید و تقریباً 25 میلیون دلار با 0.0990 دلار برای هر توکن جمع آوری کرد که بازار در اون زمان از نظر قیمتی در وضعیت بدی قرار داشت اما این نباید نظر شما را در مورد توکن Aelf تغییر بده. علاوه بر این تیم توسعه دهنده ارز Elf هم ایده های بسیار خوبی دارند که فعالیت های خودشون رو برای تحقق این ایده ها شروع کردن.

ارز دیجیتال الف چیست؟

 افرادی که پشت این پروژه ایستادن، مشاور فارغ التحصیل MIT، چن ژولینگ (Chan Zhuling)، کارشناس داده کاوی و تجسم با بیش از 10 سال سابقه در زمینه توسعه اینترنت Rong Pen هستن. دو نفر دیگه یانگ یالونگ با مدرک Ph.D در رشته داده های شبکه تراکنش و تجسم فضایی، و مدیر عامل شرکت Ma Haobo، وی یک متخصص بلاک چین و یکی از اعضای فدراسیون کامپیوتر چین به علاوه کمیسیون متخصصان بلاک چین هست.

نحوه کار ارز دیجیتال Aelf

 بررسی نحوه کار ارز دیجیتال ELF : بدون شک این سوال برای شما هم پیش اومده که پروتکل Aelf چطوری کار میکنه؟ برای پاسخ به این سوال می تونیم اینطوری توضیح بدیم که ارز دیجیتال الف برای حل تمامی مشکلات موجود در فناوری بلاک چین از دو نوع فناوری زنجیره جانبی و فناوری زنجیره اصلی، استفاده میکنه. 

ارز دیجیتال الف چیست؟

زنجیره اصلی مشابه یک ستون فقرات در کل سیستم عمل می کنه و می تونه زنجیره اصلی را به زنجیره های جانبی وصل کنه. این شبکه برای بهبود مقیاس پذیری از یک سیستم اجماع اثبات سهام استفاده می کنه که در این حالت مدیریت راحت تری وجود داره. سیستم ارز دیجیتال Aelf از یک زنجیره اصلی و چندین زنجیره جانبی تشکیل شده، که از این طریق می تونه قراردادهای هوشمند رو در یک سیستم عامل انجام بده. همچنین زنجیره های جانبی که در این سیستم عامل وجود دارن به عنوان یک قرارداد هوشمند عمل می کنند و قادر به تعامل با همدیگه نیستن و برای ارتباط با همدیگه باید با زنجیره اصلی ارتباط برقرار کنند. 

پس ارتباط تمام زنجیره های اصلی با زنجیره های جانبی از طریق همون زنجیره اصلی امکان پذیر هست. در حالت کلی سیستم شاخص زنجیره ها به دو گروه تقسیم میشه:

1. زنجیره های خارجی با اهمیت بالا

2. زنجیره های جانبی در سیستم عامل Aelf

زنجیره اصلی می تونه مثلا بیت کوین رو به عنوان یک زنجیره جانبی برای مبادلات دارایی، و یک زنجیره دیگه رو برای سایر دارایی ها استفاده کنه. البته این زنجیره جانبی می تونه به زیر زنجیره های دیگه ای هم تقسیم بشه. این نوع استراتژی شبیه به شبکه  ارز اتریوم هست که از این طریق تضمین می کنه که یک مشکل در یک زنجیره بر کل شبکه تاثیر نذاره.

ویژگی های ارز دیجیتال Elf

ویژگی های ارز دیجیتال Elf

در ادامه مقاله ارز دیجیتال الف چیست؟ به بررسی و معرفی ویژگی های ارز دیجیتال الف (ELF) می پردازیم تا به سوالاتی که به احتمال زیاد در رابطه با جنبه ها و ویژگی های ارز دیجیتال الف که تو ذهنتون شکل گرفته جواب بدیم. همونطور که گفتیم، با گسترش بازار کریپتوکارنسی ارزهای دیجیتال متنوعی پا به عرصه گذاشتن و هر کدوم به دلیل دارا بودن ویژگی های منحصربفرد خود، در دسته بندی های گوناگونی قرار گرفتن که دونستن اون ویژگی ها برای کاربران مهم هست. برای آشنایی با برخی از ویژگی ها ادامه مطلب رو مطالعه کنین.

• ارز دیجیتال الف به عنوان یک سیستم عامل برای تمامی زنجیره های مختلف شبکه های معاملاتی کار می کنه. 

• طراحی ارز دیجیتال الف، به گونه ای هست که با ایجاد یک زیرساخت واحد، روش راحتی رو برای انجام معاملات فراهم می کنه. 

• نوعی سیستم عامل مستقل با مدل انگیزشی هست که از امنیت چندین بلاکچین پشتیبانی می کنه. 

• برنامه ریزی سیستماتیک برای حذف تهدیدها امنیتی داره که با این روش مدیریت بهتری برای برنامه های کاربردی فراهم میکنه.

مزایا و معایب ارز دیجیتال الف:

ویژگی های ارز دیجیتال Elf

 

در ادامه این قسمت از مقاله ارز دیجیتال الف چیست؟ تعدادی از معایب و مزایای ارز دیجیتال Aelf رو نام می بریم تا اطلاعات بیشتر راجب ویژگی های ارز دیجیتال ELF به دست بیارین.

 

مزایای ارز دیجیتال ELF

• دارا بودن زنجیره اصلی.

• دارا بودن زنجیره های جانبی چند لایه.

• بهره وری فرآیند بهبود یافته.

• سهامداران Aelf، تغییرات پروتکل زنجیره اصلی و جانبی رو تأیید می کنند.

معایب ارز دیجیتال ELF

• اجماع DPoS، بیش از حد متمرکز هست.

• کنترل بیشتر بر فرآیند تصمیم گیری.

• کاربران عادی هیچ رأیی در مورد تغییرات و تنظیمات شبکه های آینده ندارن.

• مقدار کمی اعتبارسنجی بلوک در شبکه کریپتو Aelf

• تصمیمات توسط چندین نفر گرفته می شه و تعداد تولیدکنندگان بلوک اون ها تنها با یک نفر در سال افزایش پیدا می کنه.

بررسی قیمت و آینده ELF:

یکی از عوامل اصلی در تصمیم گیری برای خرید و سرمایه گذاری ارز دیجیتال Aelf، بررسی قیمت و آینده الف هست. به همین منظور ما در این قسمت از مقاله ارز دیجیتال الف چیست؟ به بررسی اینده الف می پردازیم. همونطور که اطلاع دارین، بازار ارزهای دیجیتال همواره همراه با نوسانات قیمتی صعودی و نزولی و متعادل هست و همین دلیل باعث شده تا بررسی و پیش بینی قیمت الف و آینده ELF کار سختی بشه. برای پیش بینی قیمت ELF باید به عوامل متعددی که بر روی قیمت و آینده الف تاثیر گذار هستن توجه کنیم. از جمله عوامل تاثیر گذار بر روی قیمت الف وضعیت اقتصادی کشورها، میزان تقاضا برای خرید، اخبارها و رسانه ها، تنش های بین برخی کشورها و... هستن که تاثیرات مثبت و منفی بر روی قیمت و آینده الف میذارن. همچنین ارز دیجیتال Aelf در کنار سایر ارز های دیجیتال از جو کلی بازار و میزان استقبال و تقاضای عموم افراد از ارزهای دیجیتال تاثیر می گیره.

ویژگی های ارز دیجیتال Elf

کوین الف در دسامبر سال 2017 راه‌اندازی شد. در نتیجه قیمت ارز دیجیتال الف افزایش پیدا کرد و به اوج قیمت خودش رسید. قیمت راه‌اندازی اولیه ارز دیجیتال الف نیز چیزی حدود 0.88 دلار بود. چنین افزایش سریع قیمتی نیز به‌دلیل دیوانگی‌ های بازار ارزهای دیجیتال در دسامبر 2017 و زمانی بود که تمام کوین‌ها سریعا افزایش پیدا کردن. دلیل دیگر این افزایش قیمت شدید، این بود که ارز Elf هیچ ICO ای را ارائه نداد. پس سرمایه‌گذاران زمانی که این کوین به صرافی‌ها آمد، برای خرید آن هجوم آوردن. از سال 2019، قیمت کوین الف در رقمی بین 0.08 تا 0.12 دلار قرار داره. افت و خیزهای زیادی در سال 2018 در قیمت ELF وجود داشت، ولی ELF در اوایل سال 2018 بالای 1 دلار بود اما در اواخر سال، به USD0.11 رسید. اگرچه، این کوین افت بسیاری از نظر قیمت داشته اما تیم آن باید شراکت‌ها و سرمایه‌گذاران جدیدی را به شبکه خود بیاره و همچنین محصولات خودش رو نیز به‌روز کنه تا قیمت کوین الف رو افزایش بده. در گذشته، پیش‌بینی‌های زیادی برای قیمت الف انجام شده. همه شخصیت های مشهور و دارندگان ارزهای دیجیتال در کانال‌های توییتر، تلگرام و یوتیوب مشغول انجام پیش بینی‌های قیمت الف بودن. مخصوصا زمانی که قیمت کوین الف در اوایل سال ۲۰۱۸ خیلی خوب بود، همه مشغول پیش بینی قیمت و اینده elf بودن.

بررسی انواع کیف پول ارز دیجیتال الف:

بهتره قبل از خرید و سرمایه گذاری روی ارز ELF با کیف پول های ارز دیجیتال الف آشنا بشین تا در ذخیره و نگهداری ارز دیجیتال الف خودتون با مشکل مواجه نشین. همونطور که اطلاع دارین ذخیره و نگهداری ارز های دیجیتال در صرافی ها کار زیاد درستی نیست و باید ارزهای خودتون رو یه مکان امن و مطمئن انتقال بدین و نگهداری کنین. به این منظور در این قسمت از مقاله ارز دیجیتال Aelf چیست؟ به معرفی و بررسی انواع کیف پول ارز دیجیتال الف می پردازیم.

انواع کیف پول ارز دیجیتال الف

با شناخته شدن و محبوبیت ارزهای دیجیتال و گسترش بازار اون ها و رشد چند درصدی قیمت ارزهای دیجیتال، عده ای از افراد علاقه مند به سرمایه گذاری در این زمینه شدن. اما یکی از چالش هایی که در زمینه سرمایه گذاری ارزهای دیجیتال باهاش روبه رو هستن، پیدا کردن مکانی برای ذخیره ارز هاشون هست. به همین دلیل کیف پول های دیجیتالی متنوعی با ویژگی های منحصر بفرد به وجود اومدن که هرکدوم با دارا بودن سطح امنیتی قابل قبولی مورد توجه و استقبال قرار گرفتن. از این رو به کیف پول های ارز های دیجیتال نرم افزاری و سخت افزاری تقسیم میشن.

کیف پول های سخت افزاری نمونه هایی از کیف پول های ارز دیجیتال فیزیکی هستن که به صورت آفلاین فعالیت دارن و کلید های خصوصی و دارایی های کاربران رو داخل سیستم سخت افزاری و به حالت آفلاین نگهداری میکنن. بنابراین سطح امنیت بالایی دارن و کمتر تحت سرقت و هک قرار می گیرن. اما بدلیل داشتن قیمت های بالا زیاد مورد پسند و استقبال قرار نمی گیرن و طرفداران کمی دارن. اما کیف پول های نرم افزاری هم طراحی و به بازار عرصه شدن که بصورت آفلاین فعالیت دارن و امنیت بالایی رو دارا هستن و هزینه راه اندازی اونها رایگانه.

کیف پول سخت افزاری Ledger (لجر) :

Ledger

یکی از کیف پول های ارز دیجیتال الف، والت سخت افزاری لجر هست. یا به عبارتی از بهترین مکان‌ها برای ذخیره‌سازی ارزها Aelf  در کیف پول سخت‌افزاری رمزگذاری‌شده ای مثل کیف‌ های Ledger یا Trezor هستن. کیف پول‌های سخت‌افزاری از تکنیک‌های رمزگذاری بسیار پیشرفته ای استفاده می‌ کنند تا ارزهای شما رو در برابر حملات پیچیده شبکه یا حتی کلاهبرداری‌های ساده فیشینگ که کاربرانی که وجوه خود رو در کیف پول نرم‌افزاری یا وب‌سایتی نگهداری می‌کنند. کیف پول‌های سخت ‌افزاری حتی به کاربران این امکان را میدن تا ارزهای خودشون رو از طریق یک عبارت، بازیابی کنند، آن هم فقط در صورتی که کیف پول الف به سرقت رفته آسیب دیده باشه یا ....

 هر دو والت لجر و ترزور مدل‌های سطح پایه رو با قیمتی در حدود 50 تا 60 دلار در دسترس دارن و مدل‌های Ledger Nano S و Trezor One بهترین عملکردهای همه جانبه از نظر ویژگی‌ها نسبت به قیمت رو دارن. هر دو کیف پول سخت افزاری قادر به ذخیره Aelf (ELF) هستن و اون ها رو آفلاین و ایمن نگه می دارن.

کیف پول نرم افزاری تراست ولت (Trust wallet) :

انواع کیف پول ارز دیجیتال الف

یکی دیگه از مناسب ترین کیف پول های ارز دیجیتال ELF، کیف پول تراست والت هست که به دلیل ویژگی های خوبش پیشنهاد میشه برای ذخیره ارز Aelf تون ازش استفاده کنین. تراست ولت کیف پولی هست که به طور رسمی توسط Binance پشتیبانی می‌شه و یکی از محبوب‌ترین کیف پول‌ها در میان معامله‌گران و سرمایه‌گذاران هست و مکانی عالی برای ذخیره ارز دیجیتال الف بشمار میره. اگه به تازگی با ارزهای رمزنگاری شده آشنا شدین و سرمایه گذاری تون رو شروع کردین یا صرفاً به دنبال مکانی برای ذخیره ELF خودتون در یک دستگاه ایمن هستین، کیف پول نرم افزاری مختص Android و IOS، تراست والت به دلیل راحتی، امنیت و گزینه های پشتیبانی که ارائه می ده ممکنه که مناسب باشه. بهتره برای ذخیره ارزهای دیجیتالی ELF تون با دانلود Trust Walletدر Android یا iOS شروع کنید.

مزایای کیف پول نرم افزاری تراست والت (Trust wallet) :

• دانلود و استفاده رایگان

• قابلیت ذخیره سازی و پشتیبانی از تعداد زیادی از ارزهای دیجیتال

• رابط کاربری ساده و قابل فهم

• خداحافظ با خطای انسانی و سوء مدیریت

• قابلیت ذخیره سازی کلیدهای خصوصی بر روی دستگاه موبایل افراد

• امکان استیکینگ ارزهای دیجیتال و دریافت سودهای حاصل از آن در کیف پول تراست والت

• قابل اجرا بر روی هر دو سیستم عامل Android و IOS 

معایب کیف پول نرم افزاری تراست والت (Trust wallet) :

• بدیهی است که تراست ولت (یا هر کیف پول دیجیتالی دیگری) هرگز به اندازه یک کیف پول سخت افزاری ایمن نخواهد بود.

• عدم پشتیبانی Trust wallet از ویندوز و نداشتن اپلیکیشن تحت سیستم عامل های ویندوز، مک و...

کیف پول اتمیک نرم افزاری (Atomic wallet) :

انواع کیف پول ارز دیجیتال الف

یکی دیگه از کیف پول های ارز دیجیتال الف، اتمیک والت هست .ارز Aelf (ELF) رو می توان در کیف پول اتمیک ولت، کیف پولی با قابلیت اجرا روی اندروید، iOS و چندین نسخه دسکتاپ ذخیره کرد. کیف پول اتمی از بیش از 300 ارز دیجیتال از جمله ELF و سایر توکن های ERC20 و BEP2 پشتیبانی می کنه. کیف پول اتمی همچنین تبادلات اتمی و یک اکسچنج داخلی را ارائه می دهد که کاربران می توانند از اون برای مبادله رفت و برگشت بین تمام دارایی های پشتیبانی شده از جمله Aelf استفاده کنن.

 کیف پول هایی که هم نسخه موبایل و هم نسخه دسکتاپ را ارائه می دهند خیلی راحت هستن. اما به دلیل اینکه تیم مجبور هست از عدم وجود اکسپلویت در همه نسخه ها اطمینان حاصل کنه، می تونن امنیت کمتری نیز داشته باشن. به نظر ما ضروری هست که یک کیف پول دسکتاپ رو فقط روی یک دستگاه تمیز و ایمن نصب کنین که دسترسی کمی به اینترنت داره یا اصلاً دسترسی نداره. به دلیل اینکه بدافزار در سیستم‌عامل‌های تلفن همراه رایج نیست، اغلب کیف پول‌های موبایل را برخی ایمن‌تر می‌دونن. بنابر این از اتمیک والت میتونین بعنوان کیف پول ELF استفاده کنین.

مزایای کیف پول نرم افزاری اتمیک والت (Atomic wallet) :

• یک کیف پول فوق العاده که استفاده از اون خیلی راحت و آسونه.

• قابلیت پشتیبانی از بیش از 300 ارز دیجیتال را دارا هست.

• دارای اپلیکیشن موبایل Android و IOS

• از امنیت بالایی برخورداره.

• قابلیت ادغام و ارتباط با نرم افزارهای دیگه

• دارای پشتیبانی 24 ساعته به صورت زنده

• یک نرم افزار لایه بازه که به صورت غیرمتمرکز اقدام به تبادل و جابه جایی ارزهای دیجیتال میکنه.

معایب کیف پول نرم افزاری اتمیک والت (Atomic wallet) :

• مثل تمام همه پول های مجازی ارزهای دییجتال، هرگز از نظر امنیتی با یه کیف پول سخت افزاری هم تراز نمیشه.

جمع بندی و نتیجه :

ما تلاش کردیم در مقاله ارز دیجیتال Aelf چیست؟ صفر تا صد ارز دیجیتال ELF، آینده ELF، کیف پول های Aelf و... بپردازیم و اطلاعات مفید و کاربردی خدمتتون ارائه کنیم. بنابراین ارز دیجیتال الف، یک شبکه بلاکچین منبع باز هست که به عنوان یک راه حل معاملاتی طراحی شده. ساختار این شبکه بلاکچین از یک زنجیره اصلی و چند زنجیره جانبی تشکیل شده است که از توسعه دهندگان برای استقرار مستقل یا اجرای DApps در زنجیره های جانبی جداگانه برای دستیابی به منابع باز پشتیبانی می کنه. فناوری که در این ارز دیجیتال استفاده می شود، پردازش موازی و مکانیسم اجماع AEDPos است. همینطور اگه قصد خرید ELF رو دارین، میتونین از صرافی ارز دیجیتال ایران بایننس کمک بگیرین.


نظرات کاربران در مورد ارز دیجیتال الف چیست؟ (بررسی صفر تا صد ارز ELF)
سوال امنیتی :5+36 = ?