ارز دیجیتال اوما (Uma) چیست؟ (بررسی کامل ارز uma)

1401/06/21
ارز دیجیتال اوما (Uma) چیست؟ (بررسی کامل ارز uma)

 


در مقاله ارز دیجیتال اوما چیست؟ درمورد رمز دیجیتال اوما، ویژگی های ارز UMA، نحوه عملکرد، کیف پول های UMA و آینده و قیمت رمز ارز UMA و... توضیحاتی ارائه می کنیم. اما بهتره مقدمه ای از ارزهای دیجیتال داشته باشیم. ارزهای دیجیتال نوعی پول دیجیتالی و غیر متمرکز هستن که وجود فیزیکی ندارن و فقط به صورت دیجیتال و الکتریکی در دسترس هستن.

تراکنش های مربوط به ارزهای دیجیتال با استفاده از رایانه یا کیف پول الکترونیکی متصل به اینترنت یا شبکه های تعیین شده انجام میشه. در مقابل، ارزهای فیزیکی، مانند اسکناس‌ها و سکه‌های ضرب شده، قابل لمس هستن، به این معنی که ویژگی‌ها و ویژگی‌های فیزیکی مشخصی دارن. تراکنش‌های مربوط به چنین ارزهایی تنها زمانی امکان‌پذیر هست که دارندگان اونها این ارزها رو در اختیار داشته باشن. ارزهای دیجیتال دارای کاربرد مشابه ارزهای فیزیکی هستن. قابلیت استفاده برای خرید کالا و پرداخت هزینه خدمات رو دارن. 

ارزهای دیجیتال در کیف پول های مختص خودشون که هر کدوم ویژگی های مخصوص خودشون رو دارن، ذخیره و نگه داری میشن. از کیف پول های معروفی که اکثر ارزهای دیجیتال رو ساپرت می کنن، میشه به Ledger، Trezor، Trust wallet، Atomic wallet، و... اشاره کرد. احتمالا در بازار ارز دیجیتال که شامل دریای وسیعی از ارز های دیجیتال هست با ارز دیجیتال UMA برخورد داشتیم و حال تمایل دارین، اطلاعاتی در موردش کسب کنین. به این منظور در مقاله ارز دیجیتال اوما چیست؟ به بررسی این ارز دیجیتال می پردازیم.

ارز دیجیتال اوما UMA چیست؟

ارز دیجیتال اوما UMA چیست؟

در پاسخ به سوال ارز دیجیتال اوما چیست؟ می تونیم این جواب رو بدیم که ارز دیجیتال اوما با نماد اختصاری UMA که کوتاه شده عبارت Universal Market Access به معنی دسترسی به بازار های جهانی هست، یک ارز دیجیتال یا شکلی از دارایی دیجیتال هست که با ارزش بازار حدود 316.04 میلیون دلار، در رتبه 154 بازار قرار داشته و سهم 0.01 درصدی از کل بازار رو در اختیار داره. ارز دیجیتال UMA یک پروتکل مبتنی بر فناوری بلاک چین هست و کاربران رو قادر می‌سازه تا محصولات مالی غیرمتمرکز (DeFi) بسازن. برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله دیفای چیست؟ رو توصیه می کنیم مطالعه کنین.

UMA که در دسامبر 2018 توسط هارت لامبور و آلیسون لو تأسیس شد، با چشم انداز ایجاد یک زیرساخت منبع باز برای توسعه دهندگان به منظور ایجاد مشتقات مالی آغاز شد. قابل ذکر هست که بنیانگذاران این پروتکل زمانی بخشی از گروه گلدمن ساکس بودن. طبق وب سایت پروتکل، کاربران می تونن به سرعت هر محصول مالی رو ایجاد کنن و هیچ محدودیتی در طراحی وجود نداره. UMA همچنین تضمین های اقتصادی میده تا اطمینان حاصل بشه که قرارداد دستکاری نمی شه و هزینه ها رو با حداقل تراکنش های زنجیره ای کاهش میده.

بنیان گذاران ارز دیجیتال UMA:

بنیان گذاران ارز دیجیتال UMA:

در این بخش از مقاله ارز دیجیتال اوما چیست؟ می خواهیم تا اطلاعاتی در مورد بنیانگذاران ارز دیجیتال اوما برای شما ارائه کنیم. ارز دیجیتال اوما(UMA) در دسامبر 2018 توسط هارت لامبور (Hart Lambur) و الیسون لو (Allison Lu) بنیان گذاری شد .

در سال 2005، لامبور در رشته کامپیوتر از دانشگاه کلمبیا فارغ التحصیل شد. وی علاوه بر اینکه بنیان گذار اوما بود، مدیر عامل شرکت پروتکل اوما نیز بود. قبل از بنیان گذاری اوما، لامبور به عنوان تاجر اوراق قرضه دولتی در Goldman Sachs کار می کرد. الیسون لو مدرک اقتصاد و مدیریت رو از انستیتوی فناوری ماساچوست دریافت کرده. او بین سال های 2009 و 2015 به عنوان معاون رئیس جمهور در Goldman Sachs، جایی که لو و لامبور با یکدیگر دیدار داشتن،کار کرد. لو همچنین مشاور One Daijo، یک سیستم وام دهی همتا به همتا در اتریوم بود.

ویژگی های ارز دیجیتال UMA:

 ارز دیجیتال UMA:

همونطور که گفتیم، با گسترش بازار کریپتوکارنسی، ارزهای دیجیتال متنوعی به وجود اومدن که هر کدوم به دلیل داشتن ویژگی های متنوعی که دارن، محبوبیت زیادی به دست اوردن. ارز دیجیتال اوما نیز ویژگی های زیادی داره که در این قسمت از مقاله ارز دیجیتال اوما چیست؟ به بررسی ویژگی های ارز دیجیتال اوما می پردازیم.

• زمان راه اندازی: یعنی می تونین در مدت زمان کم و با سرعت زیاد، دارایی های مصنوعی با الگوهای قرارداد بدون قیمت ایجاد کنین.

• عدم محدودیت در طراحی : شما می تونین توکن هایی ایجاد کنین که قیمت هر چیز رو پیگیری می کنن .

• امنیت : ضمانت های اقتصادی موجود در این پروتکل اطمینان میدن که قرارداد شما قابل دستکاری نیست .

• به حداقل رساندن استفاده از اوراکل: با حداقل معاملات درون زنجیره ای امنیت رو افزایش بدین و هزینه ها رو کاهش بدین.

هدف پروژه UMA:

ارز دیجیتال اوما چیست؟

پروتکل‌های DeFi در Ethereum و سایر شبکه‌های بزرگ بلاک چین، نمی‌تونن مستقیما داده‌های عمومی رو دریافت کنن. سرویس‌دهندگانی مانند Chainlink، Band و UMA به پروتکل‌های DeFi کمک می‌کنن تا داده‌های بازار رو از طریق قراردادهای هوشمند به دست بیارن. از این رو، بسیاری از تحلیلگران، پروژه‌های اوراکل رو به عنوان بلاکچین‌های مرتبط با DeFi در نظر می‌گیرن. به عنوان نمونه، سایت CoinMarketCap، پروژه‌های Chainlink، UMA وBand Protocol رو در دسته DeFi لیست می‌کنه. با وجود اینکه UMA زیرساخت‌های اصلی پروتکل‌های DeFi رو فراهم می‌کنه و سرویس‌هایی مانند staking رو امکان‌پذیر می‌سازه، ارز دیجیتال UMA با سیستم عامل‌هایی مثل yEarn.Finance متفاوت هست.

نحوه عملکرد و کار ارز دیجیتال UMA:

ارز دیجیتال اوما چیست؟

 پلت فرم UMA از دو بخش اصلی تشکیل شده. بخش اول یک مکانیزم تایید اطلاعات اوراکل به نام DVM هست که زمانی کار می کنه که درخواست قیمت به DVM داده بشه. Other برای ایجاد یک توکن مصنوعی استفاده می شه. توکن UMA یک توکن حاکمیتی هست که برای برآورده کردن درخواست‌های قیمت ایجاد شده. سیستم راهبری UMA دو تعهد رو برای دارندگان توکن خودش فراهم می کنه. اولی در زمان تنزل پروتکل UMA حق رای میده، و دیگری رای دادن به قیمت دارایی زمانی که درخواست DVM انجام شده. قالب قرارداد مالی بی‌ارزش که برای ضرب توکن‌های مصنوعی استفاده میشه. 

 تخصص قراردادهای هوشمند UMA این هست که می تونن بدون price feed روی زنجیره کار کنن. طراحی قرارداد دارای مکانیزمی برای انحلال و حل اختلاف هست. از این رو، هر دو طرف قرارداد می تونن مواضع خودشون رو به درستی وثیقه کنن. شرایط فسخ، توافق متقابل، الزامات حاشیه، و سایر موارد ضروری در چارچوب گنجانده شده است. منطق محاسبه ارزش فعلی خالص توابع توافق برای حفظ تعادل حاشیه یا تسویه قراردادها، انتخاب اوراکل برای هدف راستی‌آزمایی داده‌ها، آدرس‌ها و سایر جزئیات هر دو طرف، حساب‌های حاشیه نیز در قرارداد UMA لحاظ میشه. با حفظ حداقل موجودی در حساب، سازنده یا گیرنده می‌تونه بنا به نیاز، وجوهی رو اضافه یا برداشت کنه. قیمت دارایی های اساسی بر اساس NPV اون زمان مجددا محاسبه شده. الگوها کاربرپسند هستن و هر کسی (سازنده و گیرنده) می تونه قرارداد هوشمند UMA ایجاد کنه. یکی برای ایجاد توکن های مصنوعی نوشته که کاربر می تونه توکن های مصنوعی که نشان دهنده یک دارایی مصنوعی در قرارداد هست، ایجاد کنه. از این رو، UMA ایجاد توکن‌های ERC-20 رو قادر می‌ سازه که بر روی فناوری ارز دیجیتال اتریوم کار می‌کنن، مانند ETH/BTC، که می‌تونه نسبت ETH/BTC رو ردیابی کنه که به این توکن سازی بدون اعتماد می گویند.

علت منحصر بفرد بودن ارز دیجیتال Uma:

ارز دیجیتال اوما چیست؟

اکوسیستم UMA منحصر به فرد هست که به توسعه دهندگان DeFi برای ایجاد دارایی های مصنوعی سفارشی کمک می کنه. دارایی های مصنوعی گروهی از دارایی ها هستن که نشان دهنده دارایی های زیربنایی هستن که دارای ارزش یکسانی هستن. دارایی های مصنوعی هدف دارایی های دنیای واقعی مانند مشتقات مالی رو انجام می دن. طرف‌هایی که وارد قراردادهای مالی اجرایی UMA میشن یا مستقر می‌شن باید مواضع خودشون رو به درستی وثیقه کنن. هدف UMA این هست که اطمینان حاصل کنه که تجارت برای هر معامله گر بدون هزینه قابل توجه تراکنش قابل دسترسی هست. 

 برنامه های کاربردی قرارداد هوشمند UMA شامل قرار گرفتن در معرض مالی در برابر سهام ایالات متحده و جهانی، منحنی های بازده نمادین، قیمت اوراق خزانه داری هست. شاخص S&P رو می توان با استفاده از UMA ردیابی کرد. ارزهای دیجیتال، آتی، مبادلات دائمی، محصولات بیمه رو می توان با استفاده از UMA خریداری کرد. از این رو، UMA راه حل های تکنولوژیکی جدیدی رو برای فین تک ارائه میده. همه این چیزها و مکانیک های کلیدی به کار گرفته شده در اجرا، UMA رو دردنیای مالی منحصر به فرد می کنه. 

تحلیل بنیادی UMA:

ارز دیجیتال اوما چیست؟

 Universal Market Access در سال 2018 تأسیس شد و تجارت توکن UMA در سال 2020 آغاز شد. در سال 2019، آزمایشگاه‌های ریسک راه‌اندازی توکن‌های ERC-20 رو اعلام کردن که نشان دهنده 500 سهام اصلی ایالات متحده هست. سرمایه گذاران اصلی شرکت عبارتند از:

 

• سرمایه بلاک چین (سانفرانسیسکو، کالیفرنیا)

• گروه جعبه (ایالات متحده)

• جای جای VC- نیویورک

• پایتخت سنجاقک - کالیفرنیا، ایالات متحده آمریکا

• دو سیگما - نیویورک ایالات متحده آمریکا

• ایالات متحده-Bain Captal

 اصول UMA خوب و کاملا قوی هستن. بدون در نظر گرفتن نوسانات ناشی از بحران جهانی، سقوط بازار کریپتو، و سایر حرکات خودسرانه گاه به گاه، UMA سعی کرد بازده خوبی به سرمایه گذاران بده. تحلیل بنیادی UMA به توصیه های سرمایه گذاری بلندمدت سودآور به معامله گران و سرمایه گذاران اشاره می کنه.

تحلیل فنی UMA:

 UMA در ماه می 2020 فهرست شد و تا پایان ژوئن، قیمت UMA به سطح 2.3 دلار افزایش یافت. با این حال ارز دیجیتال اوما مانند سایر ارزها دارای نوسانات صعودی و نزولی هست.

بررسی قیمت و آینده UMA:

ارز دیجیتال اوما چیست؟

 

پیش بینی و بررسی قیمت و آینده UMA جزو مهم ترین موضوعات در خرید و سرمایه گذاری هست. به این منظور در این پارت از مقاله ارز دیجیتال UMA چیست؟ به بررسی آینده اوما و قیمت UMA می پردازیم.

پیش بینی قیمت وآینده اوما 2022:

 در سال 2022، انتظار میره قیمت UMA از محدوده 40 دلار عبور کنه و اواسط سال 2022 به بالاترین حد خودش برسه. تا پایان سال 2022، UMA می تونه در محدوده 50.54 تا 65 دلار معامله بشه. 

پیش بینی قیمت وآینده اوما 2023:

 اوج جدید پیش‌بینی بلندمدت سال 2022 در سال 2023 قابل حفظ نیست. نیمه اول انتظار روزهای تاریکی رو در کریپتو وجود داره، به‌ویژه در پیش‌بینی قیمت UMA، که می‌تونه در نیمه اول به محدوده 30 دلار سقوط کنه. UMA می تونه حمایت رو با قیمت 20 دلاردریافت کنه و از اون فراتر نره. تا سال 2023، می تونه برای بازیابی زیان ها و آزمایش سطوح 40.44 دلار به یک روند صعودی برگرده.

 پیش بینی قیمت اوما 2024:

 انتظار میره در طول پنج سال، بازار کریپتو قابل تقاضا باشه و عموماً در بین عموم پذیرفته بشه. ارزهای دیجیتال انتظار بهبود عملکرد خودشون رو دارن. UMA در آغاز سال 2024 در یک روند جانبی در محدوده 35.1 تا 56.2 دلار حرکت خواهد کرد. در سمت موج بلند، از 60 دلار دوباره به 65 دلار رسیده که می تونه تا 76.89 دلار ادامه داشته باشه، که یک ارزش جدید برای UMA هست.

 پیش بینی قیمت اوما 2025:

 UMA درعملکرد خود منحصر به فرد هست، 2025-2026 انتظار پذیرش کامل و افزایش ارزش توکن رو داره. در آن زمان، قراردادهای هوشمند می‌تونن بسیار رایج بشن و UMA ممکن هست در تمام صرافی‌های اصلی ارزهای دیجیتال معامله کنه. ارز دیجیتال UMA می تونه تبدیل به یکی از بهترین ارزهای رمزنگاری شده بشه. بنابراین UMA انتظار یک رونق در قیمت تا سال 2025 رو داره. انتظار میره این شکست از سطح 150 دلار عبور کنه و انتظار میره در محدوده 200 دلار حرکت کنه و یکی از ارزهای دیجیتال با ارزش برای علاقه مندان به بازار کریپتو باشه.

آینده UMA:

یکی از انتظاراتی که از اینده اوما دارن این هست که ارز دیجیتال uma می تونه نیازهای جامعه رو برطرف بکنه و اینده درخشانی داشته باشه. از اونجایی که در سال گذشته 50 درصد بازدهی برای سرمایه گذاران داشته، برای سال های آینده نیز UMA به دنبال بازدهی بهترهست. طبق تجزیه و تحلیل، جهت قیمت آتی UMA برای سکه مطلوب هست.

کیف پول های ارز دیجیتال UMA:

کیف پول های ارز دیجیتال UMA:

حال با UMA و برخی ویژگی ها و نحوه کار اوما آشنا شدین و احتمالا قصد خرید و سرمایه گذاری دارین. با شناخته شدن و معروفیت ارز های دیجیتال و گسترش بازار اونها و رشد چند درصدی قیمت ارزهای دیجیتال، عده ای از افراد علاقه مند به سرمایه گذاری در این زمینه شدن. اما یکی از چالش هایی که در زمینه سرمایه گذاری ارزهای دیجیتال باهاش روبه رو هستن، پیدا کردن مکانی برای ذخیره ارز هاشون هست. به همین دلیل به این منظور در این پارت از مقاله ارز دیجیتال UMA چیست؟ به معرفی و بررسی برخی انواع کیف پول ارز دیجیتال uma میپردازیم.

کیف پول های دیجیتالی متنوعی با ویژگی های منحصر بفرد به وجود اومدن که هرکدوم با دارا بودن سطح امنیتی قابل قبولی مورد توجه و استقبال قرار گرفتن.

کیف پول های ارز های دیجیتال به دو دسته softwere (نرم افزاری) و hardwere (سخت افزاری) تقسیم میشن. کیف پول های سخت افزاری نمونه هایی از کیف پول ها هستن که به صورت فیزیکی و آفلاین فعالیت دارن و دارایی های کاربران رو داخل سیستم سخت افزاری و به حالت آفلاین نگهداری میکنن. بنابراین سطح امنیت بالایی دارن و کمتر تحت سرقت و هک قرار می گیرن. اما بدلیل داشتن قیمت های بالا زیاد مورد استقبال قرار نمی گیرن و طرفداران کمی دارن.

اما کیف پول های نرم افزاری هم طراحی و به بازار عرصه شدن که بصورت آفلاین فعالیت دارن و امنیت بالایی رو دارا هستن و هزینه راه اندازی اونها رایگانه.

از جمله کیف پول های ارز دیجیتال UMA میتونیم به Trust wallet (تراست ولت)، Atomic wallet (اتمیک ولت)، Coinomiو... اشاره کنیم. 

کیف پول نرم افزاری Trust wallet:

کیف پول های ارز دیجیتال UMA:

تراست ولت یکی از انواع کیف پول ارز دیجیتال uma هست. تراست ولت کیف پولی هست که به طور رسمی توسط Binance پشتیبانی می‌شه، و یکی از محبوب‌ترین کیف پول‌ها در میان معامله‌گران و سرمایه‌گذاران هست و مکانی عالی برای ذخیره ارز دیجیتال اوما به شمار میره. اگه به تازگی با ارزهای رمزنگاری شده آشنا شدید و سرمایه گذاری تون رو شروع کردین یا صرفا به دنبال مکانی برای ذخیره رمز ارزهای UMA خودتون در یک دستگاه ایمن هستین، کیف پول نرم افزاری مختص Androidو IOS ، تراست ولت به دلیل راحتی، امنیت و گزینه های پشتیبانی که ارائه می ده، گزینه مناسبی هست. بهتره برای سیو ارزهای دیجیتالی UMA تون با دانلود Trust Wallet درAndroid یا IOS شروع کنین. آموزش کامل نصب و استفاده از تراست ولت در ایران بایننس هست و می تونین ازش استفاده کنین.

کیف پول نرم افزاری Coinomi:

کیف پول های ارز دیجیتال UMA:

کوینومی نیز یکی دیگه از انواع کیف پول ارز دیجیتال اوما هست که علاوه بر ارز اوما، سایر ارز های دیجیتال رو ساپورت میکنه. کیف پولی که در ابتدا برای تلفن‌های همراه هوشمند طراحی شده، اما نسخه دسکتاپ هم داره. کوینومی ویژگی‌های رایج و معمول در هر کیف پولی رو به کاربران خودش ارائه میده و در عین حال امکان دسترسی سریع به دارایی دیجیتال رو هم به همراه داره.

این کیف پول کاملا رایگان هست و در نتیجه، کاربران بدون نگرانی از ذخیره‌ی امن ارزهای دیجیتال UMA شون، می‌تونن از خدمات این کیف پول استفاده کنن. کوینومی، علاوه بر اینکه یک کیف پول همه کاره هست، به کاربران این اجازه رو میده تا بدون نیاز به ارسال پی در پی ارز دیجیتال به صرافی‌ها برای انجام معامله، به طور مستقیم از طریق رابط کاربری، این کار رو انجام بدن.

این کیف پول، از فناوری رمزنگاری جهت امنیت کلمات بازیابی به همراه طراحی کاربر پسندی که نصب و کار با اون آسون هست، استفاده می‌کنه و برای سیستم‌عامل‌های اندروید و آی او اس، ویندوز، لینوکس و مک در دسترس هست.

مزایای کیف پول نرم افزاری Coinomi:

• از صدها ارز دیجیتال و توکن مختلف، از معروف‌ترین آن‌ها تا سایر آلت کوین‌ها، پشتیبانی می‌کنه.

• نصب اون آسون بوده و تنها با چند کلیک، می‌توان یک کیف پول ایجاد کرد.

• انجام معاملات با اون آسون هست، زیرا می‌توان از سرویس‌های تعبیه‌شده در اون استفاده کرد.

• از زبان‌های زیادی از جمله انگلیسی، روسی و چینی پشتیبانی می‌کنه.

معایب کیف پول نرم افزاری Coinomi:

• زمان همگام‌سازی و بروزرسانی موجودی گاهی اوقات در برخی بلاک چین‌ها مانند اتریوم تا چندین ساعت طول می‌کشه.

• امنیت کوینومی با گزارش‌ جنجالی سال گذشته از سوی یکی از کاربرانش که 60 هزار دلار از دارایی‌های دیجیتالش رو در این کیف پول از دست داد تا حدودی زیر سوال رفت.

• استفاده از نسخه 24 کلمه‌ای نمونیک در حالی که بیشتر کیف پول‌ها تنها نسخه 12 کلمه‌ای رو پشتیبانی می‌کنن.

کیف پول نرم افزاری Atomic:

کیف پول های ارز دیجیتال UMA:

از انواع کیف پول ارز دیجیتال اوما، اتمیک ولت هست. ارز UMA در اتمیک ولت، کیف پولی با قابلیت اجرا روی اندروید، iOS و چندین نسخه دسکتاپ ذخیره میشود. کیف پول اتمی از بیش از 300 ارز دیجیتال از ارز uma و توکن های ERC20 و BEP2 پشتیبانی میکنه. کیف پول اتمی تبادلات اتمی و یک اکسچنج داخلی رو ارائه میده که کاربران می تونن از اون برای مبادله رفت و برگشت بین دارایی های پشتیبانی شده از جمله ارز uma استفاده کنن.

 کیف پول هایی که هم نسخه موبایل و هم نسخه دسکتاپ رو ارائه میدن خیلی راحت هستن. اما به دلیل اینکه تیم مجبوره از عدم وجود اکسپلویت در همه نسخه ها اطمینان حاصل کنه، می تونن امنیت کمتری هم داشته باشن. بنابر این از اتمیک والت میتونین بعنوان کیف پول ارز دیجیتال uma استفاده کنین.

 

نتیجه و جمع بندی:

 

در مقاله ارز دیجیتال UMA چیست؟ تلاش کردیم صفر تا صد ارز اوما، اینده uma و کیف پول ارز دیجیتال اوما رو مورد بررسی قرار بدیم که شامل آینده و قیمت و کیف پول های ارز دیجیتال اوما میشد. امیدواریم از این مقاله اطلاعات مفیدی کسب کرده باشین. اگه قصد خرید ارز دیجیتال اوما و سایر ارزها و سرمایه گذاری رو دارین، می تونین از صرافی ارز دیجیتال ایران بایننس کمک بگیرین.


نظرات کاربران در مورد ارز دیجیتال اوما (Uma) چیست؟ (بررسی کامل ارز uma)
  • ارز دیجیتال اوما چقدر میتونه در بازار ارزهای دیجیتال عمر مفید داشته باشه؟

    • باید درمورد اینده این ارز دیجیتال مطالعه داشته باشین

سوال امنیتی :1+59 = ?