ارز دیجیتال تتر چه اهدافی را دنبال می کند؟

1402/02/14

اهداف تتر(USDT)؛ آیا می دونین ارز دیجیتال تتر چه اهدافی را دنبال می کند؟ این روزها بعد از جهش قیمتی قابل توجه دلار نسبت به ریال، اسم ارز دیجیتال تتر هم زیاد شنیده میشه. شما تا چه حد با ارز تتر آشنایی دارین؟ از نحوه خرید تتر و فروش آن در بازار ایران مطلع هستین؟ اصلا خرید ارز تتر به صرفه هست؟ تتر یکی از مشهورترین رمزارزهای بلاک چین محور هست، البته نه به اندازه بیت کوین!

با افزایش تب سرمایه گذاری در بازار کریپتو، به مرور زمان تعداد زیادی رمزارز وارد بازار شد، ولی نکته ای که باید بهش توجه کنین این هست که همه این رمزارزها نمی تونن شما رو به سود برسونن و باید قبل از ورود به چنین بازاری با ارزهای دیجیتال مهم این بازار آشنا بشین. یکی از رمزارزهای مهم این بازار که خیلی از تریدرها اهمیت اون رو جوری تعریف می کنند که انگار آینده ارزهای دیجیتال بهش گره خورده، تتر هست. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله ارز دیجیتال تتر چه اهدافی را دنبال می کند؟ اطلاعاتی در مورد ارز دیجیتال تتر یا USDT به شما ارائه کنیم و به بررسی اهداف ارز دیجیتال تتر بپردازیم.

آشنایی با ارز دیجیتال تتر(USDT)

آشنایی با ارز دیجیتال تتر(USDT)

تتر(USDT) نوعی ارز رمزنگاری شده و استیبل کوین هست، یعنی هر تتر با 1 دلار آمریکا پشتیبانی میشه. توجه داشته باشین که استیبل کوین یا کوین پایدار در اصل ارزهایی با قیمت ثابت هستن. معمولا بیشتر استیبل کوین ها پشتوانه دلاری دارن، ولی بعضی از این نوع رمزارزها با طلا، ارزهای دیجیتال دیگه یا کالاهای با ارزش دیگه پشتیبانی یا توسط الگوریتم های ریاضی تنظیم میشن. بر اساس چنین ایده ای و از طریق توانایی عملیاتی ارزهای دیجیتال ارزش دلار ثابت می مونه. ارز دیجیتال تتر در ماه جولای 2014 راه اندازی شد و صرافی بیت فینکس در سال 2015 تتر رو به پلتفرم خودش برای خرید و فروش اضافه کرد.

جالب اینجاست که بدونین ارز دیجیتال تتر که با نماد USDT خرید و فروش میشه، به تریدرها این امکان رو میده تا معادل فیاتی پول خودشون رو بدون اینکه مجبور به رعایت بعضی از قوانین دست و پاگیر باشن، در صرافی های ارز دیجیتال جابجا کنند. تتر در زمان نوسانات بازار ارزهای دیجیتال، سرمایه شما رو از ریسک و ضرر به دور نگه می داره، چون که همیشه قیمت تتر یه دلار باقی می مونه. البته توجه داشته باشین که هرچند این ارز دیجیتال سرمایه شما رو از نوسانات بازار ارز دیجیتال در امان نگه می داره، ولی با توجه به اینکه تتر نوعی استیبل کوین وابسته به دلار آمریکاست، اگه قیمت دلار یه شبه سقوط کنه، معمولا قیمت تتر شما هم نصف میشه.

اهداف ارز دیجیتال تتر

اهداف ارز دیجیتال تتر

همونطور که گفتیم، تتر محبوب ترین استیبل کوین بازار هست. به همین دلیل استیبل کوین تتر به یک ارز دیجیتال مهم در بازار کریپتو تبدیل شده. امروزه تتر به تامین نقدینگی و کم شدن ضرر کاربران در برابر نوسانات بازار کمک می کنه. ارز دیجیتال تتر اهداف مختلفی رو دنبال می کنه که همین موضوع باعث شده تا محبوبیت زیادی به دست بیاره و مورد استقبال خیلی از فعالان بازار قرار بگیره. به همین منظور ما سعی می کنیم در این بخش از مقاله به بررسی اهداف ارز دیجیتال تتر بپردازیم.

مقاله پیشنهادی: چرا به تتر نیاز داریم؟

  • استفاده از به عنوان ارز

یکی از اهداف ارز دیجیتال تتر این هست که به عنوان ارز مورد استفاده افراد قرار بگیره. چه در مسافرت، چه انجام پرداخت های فرامرزی یا حتی در انتظار تایید تراکنش های بلاک چینی ما به شاخص هایی از ثبات در یه ارز دیجیتال لازم داریم. ارزی با قیمت ثابت تضمین می کنه که ارزش پولی که برای شخص دیگه می فرستین، زمان ارسال و دریافت یکسان میشه. این موضوع باعث شده تا تریدرها و سرمایه گذاران به ارز دیجیتال تتر و ثبات اون علاقه و توجه بیشتری نشون بدن. تتر امروزه کاربردهای فراتری از پرداخت ها داره که همین موضوع باعث شده تا محبوبیت زیادی به دست بیاره. شما می تونین برای بیشتر پرداخت های خودتون از تتر استفاده کنین.

  • پذیرش در سطح جامعه ارزهای دیجیتال

یکی دیگه از اهداف ارز دیجیتال تتر، مقبولیت و پذیرش بالا در سطح جامعه ارزهای دیجیتال هست. بر اساس نظرنجی انجام شده در مجله فوربس خیلی از افراد اعلام کردن که اگه نوسانات قیمت رمزارزها کمتر و پایدارتر باشه، علاقه مند به خرید ارز دیجیتال هستن. از زمان تولد بیت کوین، رویای آنارشیست ها و علاقه مندان به طور یکسان پذیرش بیشتر ارزهای دیجیتال بوده. دنیایی از آزادی مالی که در اون ما کنترل پول یا سرمایه خودمون رو در دست داریم. شاید استیبل کوین تتر بتونه ما رو به این هدف برسونه.

  • ترید یا معامله

ترید یا معامله هم یکی دیگه از اهداف ارز دیجیتال تتر هست. USDT به دلیل ثبات و بازار گسترده خودش یه گزینه خوب برای معامله گران شناخته میشه. چون که شما به عنوان یه معامله گر می تونین خیلی آسون و با سرعت بالا تترهای خودتون رو با هر ارز دیجیتال دیگه ای که دوست دارین، در بخش بزرگی از صرافی های متمرکز و غیرمتمرکز تعویض کنین و پروسه خرید و فروش خودتون رو آسون تر طی کنین. همچنین می تونین وقتی که علاقه ای به انجام ترید ندارین، سرمایه خودتون رو به تتر تبدیل کنین تا در نوسانات بازار در امان بمونه تا هر زمان که دوست دارین تترهای خودتون رو به رمزارز دیگه تبدیل کنین و ترید انجام بدین.

مقاله پیشنهادی: رقبای تتر کدامند؟

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله ارز دیجیتال تتر چه اهدافی را دنبال می کند؟ اطلاعاتی در مورد ارز دیجیتال تتر یا USDT به شما ارائه کنیم و به بررسی اهداف ارز دیجیتال تتر بپردازیم. همونطور که گفتیم، بدونین ارز دیجیتال تتر که با نماد USDT خرید و فروش میشه، به تریدرها این امکان رو میده تا معادل فیاتی پول خودشون رو بدون اینکه مجبور به رعایت بعضی از قوانین دست و پاگیر باشن، در صرافی های ارز دیجیتال جابجا کنند. تتر اهداف مختلفی رو دنبال می کنه. از جمله از این اهداف می تونیم به پذیرش در جامعه ارزهای دیجیتال، ترید یا معامله و استفاده به عنوان ارز پرداختی اشاره کنیم.


نظرات کاربران در مورد ارز دیجیتال تتر چه اهدافی را دنبال می کند؟
سوال امنیتی :8+46 = ?