تتر چیست؟ بررسی صفر تا صد استیبل کوین تتر

1402/04/05


ارز تتر چیست؟ موضوعی که قراره بطور کامل در این مقاله مورد بررسی قرار بدیم. در بازار ارزهای دیجیتال با چند دسته از ارزهای دیجیتال سروکار داریم که یک دسته از اون ها قیمت ثابتی دارند و بالاپایین شدن های بازار ارزهای دیجیتال هیچ تاثیری روی قیمت اون ها نداره.

به این دسته از ارزهای دیجیتال استیبل کوین یا ارزهای با ثبات قیمت میگن و تتر جزو اولین های این دسته بود که در سال 2014 در زمانی که عرضه شد خودش رو بعنوان دلار دیجیتال معرفی کرد و امروزه همیشه جزو ارز با بالاترین مارکت کپ بازار بوده که محبوبیت خاصی در بین کاربران ارزهای دیجیتال داره.

در اصل اگه براتون سوال هستش که  وقتی قیمت تتر ثابت هستش پس کاربردش چیه و به چه دردی میخوره؟ این مقاله رو تا انتها بخونین و با این استیبل کوین آشنایی پیدا کنین. 

هر چند طی این چند سال بحث و گمانه زنی های زیادی در مورد تتر زده شده که اولا صد در صد توسط دلار پشتیبانی نمیشه و غیره . ولی تا به امروز تونسته خیلی عالی نقشش رو بعنوان استیبل کوین ایفا کنه و در بین کاربران هیچ کدوم از این حرف ها مهم نبوده و در همه صرافی ها یک بخش معاملات با تتر انجام میشه و در بستر اکثر شبکه های بلاکچین میتونید این توکن رو انتقال بدید.

شناخت ارزهایی مثل تتر به شما در کاهش کارمزدهای انتقال ارزها و راحتی انتقال و خیلی از موارد دیگه کمک زیادی خواهد کرد و هدف ما از نگارش این مقاله دقیقا برای همین هستش که بهتر تتر رو بشناسین و راحت تر ازش در معاملات تون استفاده کنین.

ارز تتر چیست؟ به احتمال قوی شما هم اسم ارز تتر یا usdt رو شنیدین و یا صد در صد خرید تتر رو انجام دادید؟ اما واقعا چرا این ارز با اینکه قیمتش ثابته این همه در بازار ارزهای دیجیتال شناخته شده هستش؟ چرا بخش قابل توجهی از مارکت بازار بهش اختصاص داده شده و چه نگرانی هایی در مورد این ارز وجود داره؟

همونطور که میدونین تتر قیمت ثابتی داره و با پشتوانه دلار امریکا در این بازار به فعالیت خودش بعنوان یک توکن با قیمت ثابت و همیشگی یک دلار ادامه میده. این روزها این ارز محبوب ترین استیبل کوین بازار شناخته میشه و یکی از بهترین راه های حفظ سود های کسب شده در این بازار برای تریدرها و سرمایه گذارها به شمار میاد.

در حقیقت میشه گفت که تتر جایگزینی برای دلار امریکا در دنیای ارزهای دیجیتال به شمار میاد و شما با خرید هر تتر معادل یک دلار از ارزهای فیات رو باهاش مبادله خواهید کرد. در این مقاله قصد داریم در مورد ارز تتر اطلاعات کاملی رو به شما بدیم و شما رو بیشتر با این ارز آشنا کنیم. این مقاله رو تا انتها بخونین و بطور کامل با این ارز آشنایی پیدا کنین.

بطور کلی استیبل کوین تتر یک بستر پایداری را برای کاربران به وجود می آورد تا نوسانات و یا حتی ریزش های شدید بازار ارزهای دیجیتال باعث نشوند آنها سرمایه خود را از دست بدهند. بنابراین وقتی در یک معامله ای در بازار ارزهای دیجیتال سود کردید، بهترین کار تبدیل ارزهای آن معامله به تتر هست که سود حاصل از آن معامله را ذخیره نمایید.

ارز دیجیتال چیست؟

اول از همه باید بهتون بگم ارز دیجیتال چی هستش و در کل ارز دیجیتال شکل جدیدی از ارزها هستن که شکل و ماهیت فیزیکی ندارن و بصورت دیجیتال هستن و در یک شبکه ای بنام بلاکچین داد و ستد میشن و توسط علم رمز نگاری بوجود اومدن. میتونین از اونها برای داد و ستد های روزانه خودتون مثل پول های کاغذی استفاده کنین.

هدف ارزهای دیجیتال که از سال 2008-2009 با پیدایش بیت کوین شروع شدن، این بود که نقص های سیستم های سنتی پول رو از بین ببرن و مردم بتونن در داد و ستد های روزانه خودشون از این ارزهای دیجیتال بجای ارزهای فیات استفاده کنن و تا به امروز بسیار موفق بودن. در تعریق کلی از ارزهای دیجیتال اینطور گفته میشه که واحد های پولی هستن که بر اساس پروتکل های رمزنگاری بوجود اومدن و هیچ ماهیت فیزیکی ندارن و از معروف ترین اون ها میشه به بیت کوین و اتریوم و بایننس کوین و تتر اشاره کرد.

شاید برایتان مفید باشد: آموزش ساخت کیف پول تتر

ارز دیجیتال تتر چیست؟ Tether چیست؟

ارز دیجیتال تتر چیست؟ | usdt چیست؟

ارز دیجیتال Tether که با نماد اختصاری USDT در حوزه ارزهای دیجیتال شناخته میشه، در اصل یکی از هزاران ارزهای دیجیتالی هستش که امروزه در بستر بلاکچین گسترش پیدا کردن.

در اصل تتر ارز دیجیتالی هستش که قیمتش همیشه ثابت و معادل یک دلار امریکا در نظر گرفته میشه و امرزوه بطور وسیعی در مبادلات روزانه بین کاربرها، برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال ازش استفاده میشه. اگه تو چارت ارزها بهش نگاه کرده باشین نوسانات قیمتی خاصی نداره و دقیقا برای همین هم طراحی شده که قیمتش ثابت بمونه که در ادامه دلیلش رو بهتون میگم.

ارز دیجیتال USDT در دسته ای از ارزهای دیجیتال قرار میگیره که بهشون ارز های دیجیتال با ثبات یا اصطلاحا استیبل کوین (Stable Coin) میگن و تتر قدرتمند ترین ارز دیجیتال با ثبات قیمت هستش که در زمان نوشتن این مقاله بعد از بیت کوین و اتریوم در رتبه سوم ارزهای دیجیتال دنیا قرار گرفته و روزانه حجم معادلاتش چیزی در حد 46 میلیارد و 500 میلیون دلار هستش و 4.99 درصد از ارزش کل بازار ارزهای دیجیتال رو به خودش اختصاص داده است. این ارقام و اعداد قدرتمندی این ارز دیجیتال رو در بازار کریپتو کارنسی نشون میده.

دلایل پیدایش ارز دیجیتال تتر چیست؟

پیدایش تتر | دلایل پیدایش usdt | ارز دیجیتال tether

شاید سوال براتون پیش بیاد که وقتی قیمت تتر ثابت هستش چرا اینقدر حجم معاملاتش در بین ارزهای دیجیتال زیاده و چرا در رتبه سوم ارزهای دیجیتال قرار گرفته و چرا اینقدر محبوبه؟ در جواب باید بهتون بگم که بازار ارزهای دیجیتال نوسانات خیلی بالایی دارن مثلا قیمت بیت کوین در فروردین ماه 1400 به 64000 دلار رسید و بعدش شاهد یک ریزش بود و در 29 تیر در قیمت 29000 دلار معامله میشد.

یعنی قیمتش طی این سه ماه 50 درصد ریزش داشته و حالا چیکار کنیم از این نوسانات در امان بمونیم؟ یا وقتی یک ارز دیجیتال رو خریدیم چیکار کنیم که بعد سود کردن سودش رو حفظ کنیم؟ اینجاست که تتر میاد وسط و ارزشمندی این ارز دیجیتال ثابت میشه. شما اگه تو 64000 دلار بیت کوین رو میفروختین صاحب 64000 تتر میشدین که معادل 64000 دلار امریکا ارزش داشت چون هر تتر معادل یک دلار امریکا قیمت داره.

مقاله پیشنهادی: آینده تتر چیست؟

در تیر ماه که قیمت بیت کوین به تقریبا 30 هزار دلار رسیده دوباره همون 64000 تتر شما 64000 دلار ارزش دارن و این ثبات قیمت تتر اینجاست که بدردتون میخوره و میتونستین با همون مقدار تتر امروز دو تا بیت کوین بخرین.

باید اینو فهمیده باشین که پیدایش ارز دیجیتالی مثل تتر که قیمتش ثابت و همیشه معادل یک دلار امریکا در نظر گرفته میشه برای جلوگیری از نوسانات ذاتی کریپتو کارنسی ها بوده و به ثبات قیمت ارزهای دیجیتال کمک میکنه.

یکی از دلایل دیگه پیدایش تتر برای این هستش که همه صرافی ارز دیجیتال ها با بانک ها یا ارزهای فیات کار نمیکنن و همه کاربرها در همه کشورها نمیتونن دلار یا یورو رو به همچین صرافی هایی از طریق درگاه های پرداخت آنلاین انتقال بدن، بخاطر مشکلات باز کردن حساب یا محدودیت های بانک ها. برای حل همچین مشکلاتی بهترین گزینه خرید تتر هستش که در همه صرافی ها در دسترس بوده و هر کسی هم میتونه بهش دسترسی داشته باشه و باهاش به معاملات ارزهای دیجیتال بپردازه.

پشتوانه تتر چیست؟

پشتوانه ی تتر | ارز دیجیتال تتر | usdt چیست؟

یکی از بحث های مهم مبحث ارز دیجیتال USDT چیست؟ این هستش که چجوری قیمت تتر همیشه یک دلار ثابت باقی میمونه و هیچ تغییری نمیکنه؟ طبق ادعای بنیاد تتر این ارز دیجیتال صد درصد توسط دلار امریکا پشتیبانی میشه و در بروز رسانی سایتش ذکر شده که " هر تتر بطور صد در صد با ذخایر ما پشتیبانی میشه. دخایر ما شامل پول نقد و ارزهای سنتی است و هر از گاهی ممکن است شامل دارایی های دیگر و وام های اعطا شده به اشخاص ثالث نظیر شرکت های واسطه باشد "

در کل میشه گفت که پشتوانه ارز تتر دلار امریکا هستش و توسعه دهنده های این ارز دیجیتال میگن که به ازای هر تتر یک دلار امریکا رو بعنوان پشتوانه اش در نظر میگیرن تا قیمت تتر همیشه معادل یک دلار امریکا ثابت باقی بمونه. ولی خب در جامعه ارزهای دیجیتال سر این موضوع بحث هایی وجود داره و هنوز دقیقا مشخص نیستش ایا واقعا به ازای هر تتر یک دلار امریکا بعنوان وثیقه توسط شرکت مادر این ارز دیجیتال یعنی تتر لیمیتد نگهداری شده یا نه. برخی هم این شرکت رو به عدم داشتن پشتوانه کافی متهم میکنن و این بحث ها هنوز ادامه دار هستش ولی خب این شایعات و بحث ها نتونستن از قدرتمندی این ارز دیجیتال کم کنن.

امروزه شرکت تتر لیمیتد از چهار توکن تتر پشتیبانی میکنه که عبارتند از: دلار امریکا (USDT)، یورو (EURT)، یوان چین (CNHT) و چهارمین توکن رو که اخیرا شرکت تتر اعلام کرد که توکن جدید شرکت بوده و از طلا پشتیبانی میکنه و اسمش رو تتر گلد (Tether Gold) گذاشتن و با نماد (XAUT) اون رو نمایش میدن و این توکن بر روی شبکه های اتریوم و ترون راه اندازی شده و میتونین اون رو تو کیف پول هایی مثل تراست والت و متاماسک نگهداری کنین.هر توکن تتر گلد ارزشی معادل با یک انس تروا خواهد داشت که در صندوق های امنیتی سوییس توسط شرکت تتر نگهداری میشه.

دلایل محبوبیت تتر چیست؟ مزیت های USDT چیست؟

  • انتقال راحت

همیشه یکی از مشکلات ما ایرانی ها بخاطر وجود تحریم های ایالات متحده آمریکا این بوده که نمیتونستیم نقل و انتقالات مالی رو به راحتی به یک کشور دیگه انجام بدیم و حتی برای خرج کردن پولمون تو کشورهای دیگه هم خیلی وقت ها به مشکل میخوریم. حتی برای جابجایی پول به کشورهای دیگه هم کلی مشکل داریم و تو این شرایط استفاده از تتر به جای دلار میتونه گزینه خیلی خوبی باشه که هم بطور امن پول هامون رو انتقال بدیم و هم هیچ مشکل سیاسی برامون بوجود نیاد.

  • ذخیره سود معامله در هنگام ترید کردن

اگه در بازار ارزهای دیجیتال مشغول ترید کردن هستین اینو حتما میدونین که قیمت ارزهای دیجیتال ثابت نیستن. یا اگه ارز دیجیتالی رو خریدین و سود خوبی از خرید اون ارز کردین، دلیل نمیشه اون سود تون همیشه باقی بمونه و میتونه این اتفاق بیفته که طی چند روز دوباره همه سود تون رو از دست بدین. برای همین معامله گر های حرفه ای بعد هر تریدی برای ذخیره سود معامله شون، ارز دیجیتال خریداری شده رو به تتر تبدیل میکنن تا سودشون با نوسانات بازار از بین نره.

  • سرعت انتقال بالای تتر در مقایسه با روش هاس سنتی انتقال ارز

اگه بخواین مقداری سرمایه خودتون رو از طریق ارز دیجیتال تتر برای شخص دیگه ای بفرستین تنها چیزی که نیاز دارین آدرس یک کیف پول از شخص هستش و هیچ چیز دیگه ای نیاز ندارین. ولی اگه بخواین همین کار رو از طریق انتقال سوئیفت (SWIFT) که یکی از بزرگ ترین سیستم های پیام رسانی مالی در دنیاست انجام بدین اولا ممکن نیست چون کشورمون رو تحریم کردن و ثانیا زمان خیلی زیادی لازم خواهد بود که حواله شما بدست شخص مد نظرتون برسه مثلا چند روز.  ثالثا هزینه های زیادی خواهند گرفت تا این انتقال صورت بگیره در حالیکه تتر هیچ کدوم از مشکلات بالا رو نداره.

  • پشتیبانی بالای والت های ارزهای دیجیتال

یکی از مزیت های تتر این هستش که شما در همه صرافی های ارز دیجیتال میتونین اون رو به ارزهای دیجیتال دیگه تبدیل کنین و اگه تتر داشتین نگرانی بابت این ندارین که تو کدوم صرافی میتونم اون رو بفروشم یا بخرم. یکی از بحث های دیگه هم اینه که چون این توکن بر بستر اتریوم و ترون و بیت کوین راه اندازی شده، میتونین در هر اکثر کیف پول ها اون رو به راحتی نگهداری کنین.

  • کارمزد بسیار پایین در هنگام انتقال و معامله

اگه بخواین برای نقل و انتقالات مالی از تتر استفاده کنین، گزینه خیلی عالی به شما میاد چون که هزینه ها و کارمزد های انتقالش خیلی کم هستش مخصوصا اگه از شبکه ترون برای انتقال تتر استفاده کنین. حتی وقتی از یک صرافی میخواین تتر رو به یک کیف پول یا یک صرافی دیگه انتقال بدین خیلی هزینه کارمزد پایینی برای این انتقال پرداخت خواهین کرد.

اگه بخواین از روش سنتی برای انتقال پول استفاده کنین و مقداری پول به یک کشور دیگه بفرستین هزینه های انتقال بسیار بالا خواهد بود مثلا بانکی مثلBank Of America  فقط برای ارسال یک حواله بین المللی حداقل هزینه ای که از شما میگیره چیزی در حد 45 دلار خواهد بود و فقط برای ردیابی یک حواله تا 15 دلار هزینه میگیرن و تتر این هزینه های اضافی رو برای شما به همراه نداره.

استیبل کوین تتر: بستری پایدار برای تجارت دیجیتال

امروزه همچنان تجارت بر بستر پایه های دیجیتال با چالش هایی همراه است. در نتیجه تتر از طریق مرتبط کردن قیمت خود به دلار توانسته اولا نوساتات بازار ارزهای دیجیتال را نداشته باشد. بنابراین می تواند یک گزینه مناسب برای نقل و انتقال دارایی ها به حساب آید. البته کاربران ایرانی باید این را هم مدنظر داشته باشند که تتر یک ارز متمرکز بوده و کشور ما در لیست کشورهای تحریم شده در سطح جهان به حساب می آید. بنابراین انتقال حجم بالایی از دارایی توسط تتر کار معقولانه ای نیست و خطر مسدود شدن دارایی ها وجود دارد. اما در حالت کلی استیبل کوین تتر یک بستر پایدار برای انتقال دارایی ها در سراسر دنیا به وجود آورده است. همچنین نوسانات قیمت دلار و بی ثباتی قیمت تومان در کشور ما این رمزارز را به گزینه ای مناسب برای ذخیره ارزش دارایی ها تبدیل کرده است. 

انواع USDT چیست؟ انواع Tether چیست؟

انواع تتر | ارز دیجیتال tether

یکی از مباحث ارز دیجیتال Tether چیست؟ انواع تتر هستش و از اونجایی که تتر یک توکن بوده و توکن ها ارزهای دیجیتالی هستن که بلاکچین مستقل خودشون رو ندارن و بر بستر بلاکچین رمز ارزهای دیگه راه اندازی میشن، بخاطر همین قضیه انواع USDT وجود دارن که باید در معاملاتتون بهش دقت کنید.

USDT-OMNI

یکی از انواع USDT اومنی یو اس دی تی هستش. برای اولین بار تتر روی شبکه بیت کوین راه اندازی شد که بهش USDT-OMNI میگفتن ولی تراکنش های تتر بر بستر بلاکچین بیت کوین هزینه بالایی داشتن و امروزه تقریبا ازش استفاده نمیشه و خرید و فروش تتر روی این بلاکچین انجام نمیشه. آدرس کیف پول مربوط به تتر بر بستر این بلاکچین با اعداد 1 یا 3 یا bc1 شروع میشه.

USDT-ERC 20

یکی از انواع تتر USDT – ERC 20هستش که بر بستر اتریوم راه اندازی شده و برای رفع سرعت و کاهش هزینه های تراکنش ها ایجاد شد. که هزینه های انتقالش خیلی کمتر و سرعت تراکنش ها هم خیلی سریع تر بودن و در حال حاضر هم همین نوع تتر در اکثر صرافی های انلاین و کیف پل ها استفاده میشه. آدرس کیف پول  تتر بر روی شبکه اتریوم با 0x شروع میشن و دارای 42 کاراکتر می باشن.

USDT-TRC 20

یکی دیگه از انواع تتر USDT-TRC 20 هستش که بر بستر شبکه ترون راه اندازی شده،که بسیار سریع بوده و تقریبا بدون هزینه انتقال هم هستش. آدرس کیف پول  تتر بر روی بلاکچین ترون با T شروع میشن و دارای 34 کاراکتر هستن.

USDT-EOS

یکی دیگه از انواع Tether هم USDT-EOS هستش که بر بستر EOS هستش ولی هنوز به استفاده عمومی در نیومده .

 همچنین بر اساس اطلاعیه های تتر و بنیاد رمز ارز سولانا solana تتر بزودی در شبکه بلاکچین سولانا ادغام میشه و اگه این اتفاق بیفته کاربران میتونن تترهاشون رو با سرعتی بیش از 50 هزار تراکنش بر ثانیه و با هزینه ای کمتر از 0.00001 دلار به ازای هر تراکنش مبادله کنن.

خرید تتر | از کجا می توان تتر تهیه کرد؟

ارز دیجیتال تتر | خرید usdt

از اونجایی که تتر یک استیبل کوین با قیمت ثابت یک دلار هستش بخاطر همین در اکثر صرافی ها معامله میشه و تقریبا همه صرافی ها، ارزهای دیجیتال رو مستقیم به تتر مبادله میکنن. بخاطر همین در خریدن یا تبدیل ارز دیجیتال مورد نظرمون به تتر مشکلی نخواهیم داشت. ولی خب کاربرهای ایرانی بخاطر وجود تحریم ها علیه کشورمون همیشه در انتقال مستقیم ارز داخلی کشور به صرافی ها مشکل دارن و نمیتونن با کارت بانکی داخل کشور بطور مستقیم با صرافی های خارجی مبادله کنن و حتی نمیتونن از سیستم های پرداخت بین المللی مثل پی پل یا مستر کارت و ویزا کارت هم برای مبادله ارزهای دیجیتال استفاده کنن.

برای حل این مشکل تتر بهترین گزینه مبادله و تجارت با صرافی های بین المللی به شمار میاد و کاربرهایی که داخل کشور هستن میتونن خیلی راحت ابتدا از طریق یک صرافی داخل کشور احراز هویت کنن و بعدش مستقیم از طریق کارت های بانکی داخل کشور شروع به خرید تتر کرده و بدون دغدغه به یک صرافی خارجی انتقال بدن. یکی از صرافی های معتبر داخلی در این زمینه صرافی ایران بایننس هستش که دارای سابقه چند ساله در زمینه خرید ارز دیجیتال و فروش  اون ها بوده و از پشتیبانی خوبی برخوردار هستش و کاربرهای داخل کشور میتونن در سریع ترین زمان خرید و فروش تتر و ارزهای دیجیتال دیگه خودشون رو از طریق این صرافی انجام بدن.

تاریخچه تتر چیست؟

تاریخچه ی تتر | ارز دیجیتال تتر چیست؟

شرکت مادر ارز دیجیتال تتر، تتر لیمیتد Tether Limited نام داره و این ارز دیجیتال برای اولین بار در جولای سال 2014 با نام ریل کوین Real Coin توسط راه اندازی شده. پس از اون در اواخر همون سال مدیر عامل تتر اقای Reeve Collins اعلام کرد که این پروژه به تتر Tether تغییرنام یافته و اینطوری پروژه USDT راه اندازی شده. در ژانویه سال 2015 صرافی ارز دیجیتال Bitfinex معاملات دلار تتر رو روی پلتفرم خودش فعال کرده.

 ابتدا تتر رو روی بلاکچین بیت کوین و از طریق پروتکل Omni Layer راه اندازی کردن و اولین معاملاتش تو سال 2015 شروع شدن. ولی بدلیل بالا بودن هزینه تراکنش ها و سرعت پایین معاملات بعدا اومدن این توکن رو بر بستر اتریوم راه اندازی کردن و امروزه حجم زیادی از تراکنش های تتر در صرافی ها از طریق همین شبکه انجام میشه. البته شبکه ترون هم چون هزینه انتقال تتر رو خیلی کم کرده به سرعت در حال محبوب شدن بین کاربران سرتاسر دنیا هستش.

نحوه انتقال تتر بین بلاکچین های مختلف

نکته مهمی که باید یادتون باشه اینه که از اونجایی که تتر بر روی شبکه های مختلفی راه اندازی شده، باید در هنگام انتقال تتر دقت داشته باشین که اگه تتر تون رو به یک کیف پول انتقال دادین که فقط از شبکه اتریوم پشتیبانی میکنه پس باید آدرس مقصد تون روی بلاکچین اتریوم باشه و نمیتونین تتر رو از یک بلاکچین به یک بلاکچین دیگه بطور مستقیم انتقال بدین. مثلا از بلاکچین اتریوم استفاده کنین ولی آدرس مقصد تون بر شبکه ترون باشه اینطوری تراکنش تون انجام نمیشه. هر چند که خیلی از کیف پول ها در این شرایط اگه آدرس کیف پول تون برای همون بلاکچین نباشه ارور میدن ولی اگه اشتباه منتقل کنین ممکنه باعث از دست رفتن سرمایه تون بشین. برای همین موقع انتقال تتر به این نکته دقت داشته باشین.

البته این روزها اکثر صرافی ارز دیجیتال ها هم از تتر بلاکچین اتریوم و هم از تتر بلاکچین ترون پشتیبانی میکنن و اگه خواستین از بلاکچین ترون که کارمزد خیلی کمی برای انتقال داره استفاده کنین، آدرس مقصد شما هم باید بر بستر شبکه ترون باشه. در مورد انتقال تتر بر شبکه اتریوم هم به این گزینه دقت داشته باشین.

بهترین کیف پول تتر چیست؟ انواع کیف پول USDT چیست؟

ارز دیجیتال تتر چیست | کیف پول usdt

نگهداری از ارزهای دیجیتال یکی از موارد خیلی مهمی هستش که هر کاربری امروزه باید بهش دقت داشته باشه. اگه تتر دارین و میخواین اون رو نگهداری کنین و نمیدونین چه کیف پولی برای نگهداری تتر مناسب هستش، بهتون بهترین کیف پول تتر که برای نگهداری تتر میتونین ازشون استفاده کنین رو معرفی میکنیم.

کیف پول کوینومی (Coinomi)

یکی ازگزینه های خوب برای کیف پول تتر کیف پول کوینومی هستش که هم برای موبایل و هم برای دسکتاپ میتونین ازش استفاده کنین و علاوه بر تتر از صد ها ارز دیجیتال دیگه هم پشتیبانی میکنه و میتونین برای تترهای شبکه ERC-20 و TRC-20 و OMNI ازش استفاده کنین.

کیف پول اتمیک والت (Atomic Wallet)

یکی از کیف پول های محبوب بازار، اتمیک والت هستش که هم برای موبایل و هم برای دسکتاپ میتونین از این کیف پول استفاده کنین و این کیف پول از تتر های شبکه TRC- 20 و ERC- 20 پشتیبانی میکنه.

کیف پول اگزودوس (Exodus)

یکی از کیف پول های دیگه ای که در بازار محبوب هستش کیف پول اگزودوس هستش که برای پلتفرم های اندروید و آی او اس و ویندوز و مک و لینوکس ارائه شده و رابط کاربری جذابی داره و از تتر های شبکه ERC -20 پشتیبانی میکنه.

اینها کیف پول های محبوبی هستن که میتونین ازشون استفاده کنین. ولی کیف پول های دیگه ای هم هستن مثل تراست والت (Trust Wallet)، متاماسک (MetaMask)، ترزور (Trezor) و لجر (Ledger) که میتونین برای نگهداری تتر از اونا استفاده کنین.

سخن پایانی

ارز دیجیتال تتر برای نگهداری و حفظ سرمایه در کوتاه مدت بهترین گزینه به شمار میاد. همچنین برای انتقال ارز از یک نقطه به نقطه دیگه با تتر میتونین هم سریع این کار رو بکنین و هم میتونین با کارمزد کمی این کار رو انجام بدین و بخاطر این مزایا امروزه محبوبیت زیادی در بین سرمایه دارها پیدا کرده است.

این توکن بر روی بسترهای بیت کوین و اتریوم و ترون و ایاس راه اندازی شده و شبکه ترون و ایاس کارمزد خیلی کمی برای انتقال میگیرن و میتونین از این شبکه ها در هنگام انتقال تتر ها استفاده کنین. همچنین این توکن چون قیمت ثابت یک دلار رو همیشه داره هنگام سود بردن در بازار بهترین گزینه برای حفظ سود به شما میاد.

بحث پایانی هم اینکه این مقاله صرفا برای بالا بردن دانش و اگاهی شما بوده و هیچ مسئولیتی در قبال خرید و فروش ها و سود و ضررهای شما نداره.


نظرات کاربران در مورد تتر چیست؟ بررسی صفر تا صد استیبل کوین تتر
  • سلام شما چیزی راجع سایت usdt serins یا web.khmaket.com میدونید ؟ سایت معتبره ؟ کسی باهاش کار کرده ؟

    • سوالتون در حوزه موضوع مقاله تتر چیست و ویژگی های تتر نیست .

      لطفا سوالاتتون رو از پشتیبانی و چت آنلاین بپرسین

    سلام ممنون از توضیحاتی که در مورد تتر دادین. از تتر روی شبکه BEP 20 پشتیبانی میکنین یا نه؟ و اینکه تتر رو روی چه شبکه هایی میتونم از صرافی اینانس بخرم؟

    • همه ی شبکه های تتر در صرافی اینانس پشتیبانی میشن

    الان خود تتر رو تو ایران بخری خودش سود داره واست با این بالا رفتن دلار

    سایت هایی میان میگن تتر بزارید سود ثابت میدیم اکثرشون کلاهبرداری اند؟

    یکی بود بهم گفتش تتر بزار کیف پولت روزانه سود بهت میدیم. بعدش یه لینک داد تا چند مدت هم سود داد اما اخرش کلاهبرداری از اب درومد

    آیا سایت usdtykiمعتبر هست

    • کلاهبرداری هستش. ارزی به اون سایت واریز نکنید

    سلام دوستان کسی هست با سایت usdtgtr.comکار کرده باشه واقعی هست یا کلاهبرداریه

سوال امنیتی :6+48 = ?