آموزش ساخت کیف پول بیت کوین | چگونه کیف پول بیت کوین بسازیم؟

1402/11/08
آموزش ساخت کیف پول بیت کوین | چگونه کیف پول بیت کوین بسازیم؟

بیت کوین اولین ارز دیجیتالی بود که در حوزه کریپتو کارنسی به دنیا معرفی شد. هدف اصلی این ارز دیجیتال این بود که شکل جدیدی از واحد پولی رو عرضه کنه که مشکلات ارزهای فیات رو نداشته باشه از جمله مشکلاتی مثل متمرکز بودن و هزینه بالای تراکنش ها و حفظ حریم خصوصی. همین ها باعث شد در کمتر از ده سال فوق العاده رشد کنه به طوری که در زمان نوشتن این مقاله در روز 120 تا 130 هزار تراکنش ارز بیت کوین در روز انجام میشه. تو سالهای اولیه هیچ کسی مثل این سال ها به این ارز دیجیتال توجه نمیکرد و کسی فکر نمیکرد به همچین قیمتی برسه. وگرنه تا میتونستیم اونموقع ارز دیجیتال بیت کوین میخریدیم. اما قبل از خرید بیت کوین باید به فکر نگهداری بیت کوین باشیم. این مقاله در مورد آموزش ساخت کیف پول بیت کوین هستش. هر چیزی که برای ساخت کیف پول نیاز دارین رو در این مقاله ( آموزش ساخت کیف پول BTC ) یاد خواهین گرفت تا بتونین کیف پول بسازین و ارز دیجیتال بیت کوین هاتونو در اون محافظت کنین چون نگهداری ارز دیجیتال از خرید بیت کوین هم مهمتره. اگه میپرسین چگونه کیف پول  بیت کوین بسازم؟ ما رو دنبال کنین.

چرا آموزش ساخت کیف پول بیت کوین؟

قبل از هر چیزی میخوام بهتون بگم چرا ساخت یک کیف پول مناسب برای نگهداری بیت کوین خیلی مهم هستش؟ جواب اینه که سیستم ارزهای فیات طوری بود که یک نهاد مرکزی تحت نام بانک میومد کار تایید تراکنش ها و نگهداری ارزهامون رو انجام میداد و ما نگرانی بابت نگهداری تقریبا نداشتیم هر چند هممون میدونیم که خیلی وقت ها خیلی حساب ها و بانک ها هک شدن و کسی هم نتونسته کاری کنه. هدف ارز بیت کوین این بود که کاری کنه تراکنش های مالی بین دو کاربر بطور مستقیم انجام بشه و واسطه ها حذف بشن بخاطر همین بجای بانک، هر کسی باید پول یا ارز دیجیتال خودش رو نزد خودش نگهداری کنه. برای این کار کیف پول هایی بوجود اومدن که میتونیم با استفاده از اونها به نگهداری از ارزهای دیجیتال بپردازیم.

از اونجایی که قیمت بیت کوین رشد خیلی خوبی داشت مورد توجه خیلی ها قرار گرفت و دیگه امروزه فقط از ارز دیجیتال بیت کوین برای داد و ستد استفاده نمیشه بلکه این ارز دیجیتال رو خیلی از موسسات مالی و مردم سراسر دنیا مثل طلا برای سرمایه گذاری انتخاب میکنن. اما نباید این نکته رو هم فرتموش کنیم که از زمان خلقت آدم بگیر تا الان همیشه بشر طمع گرفتن اموال بقیه رو داشته. مسلما نباید فکر کنیم تو این دوره کسی چشمش دنبال سرمایه ما نیست هر چقدر هم کم باشه،  خیلی ها دوست دارن کیف پول هامون رو خالی کنن. باید هوشیار باشیم.در مورد اینکه کیف پول بیت کوین چیست؟ قبلا صحبت کردیم. تو این مقاله که آموزش ساخت کیف پول BTC هستش، نحوه نصب چند نوع کیف پول رو آموزش خواهیم داد.

نکات مهم در هنگام نصب یک کیف پول بیت کوین

آموزش ساخت کیف پول بیت کوین | ساخت کیف پول بیت کوین

امنیت کیف پول بیت کوین

در آموزش ساخت کیف پول بیت کوین مهمترین گزینه همیشه امنیت کیف پول هستش بخاطر همین باید به نکات امنیتی خیلی دقت داشت. اگه قصد نصب یک کیف پول موبایلی دارین یا از سایت خود کیف پول اون رو دانلود کنین و یا از پلی استور یا گوگل پلی دانلود کنین و هیچ جای دیگه ای برای دانلود کیف پول مناسب نخواهد بود. اگه میخواین از یک کیف پول تحت وب ارز دیجیتال بیت کوین استفاده کنین باید سایت تون از پروتکل HTTPS استفاده کنه و از رمز دو مرحله ای پشتیبانی کنه و اگه دوست دارین از کیف پول سخت افزاری استفاده کنین حتما دستگاه نو خریداری کنین و به دستگاه های دست دوم اعتماد نکنین چون ممکنه صاحب قبلی بتونه دوباره با روش هایی بهش دسترسی پیدا کنه. البته توجه کنید که قبل از اقدام به خرید حتما تحلیل بیت کوین را انجام بدین یا مطالعه کنین.

مخفی نگه داشتن کلید خصوصی کیف پول

هر کیف پول بیت کوین و هر ارز دیجیتال دیگه دارای دو کلید خصوصی و عمومی هستش که کلید عمومی همون آدرس کیف پول شما و کلید خصوصی راه دستیابی به این کیف پول هستش. در واقع اگه بخوایم با یک مثال راحت براتون جا بندازیم کلید عمومی تقریبا مثل شماره کارت شما و کلید خصوصی مثل رمز کارت بهمراه خود کارت تون هستش و با این تعریف باید دونسته باشین که کسی که کلید خصوصی کیف پول تون رو داشته باشه به راحتی به ارزهای دیجیتال تون دسترسی داره.

در هنگام نصب کیف پول اشتباهی که یکسری افراد میکنن رو انجام ندین و نزارین کسی برای شما کیف پول تون رو نصب کنه مخصوصا افراد غریبه. چون کلمات بازیابی کیف پول شما در هنگام نصب کیف پول تون برای شما نمایش داده میشه تا اونو یادداشت کنین و اگه کس دیگه ای بخواد کیف پول تون رو براتون نصب کنه به کلمات بازیابی کیف پول شما دسترسی داره و میتونه اونا رو یادداشت کنه و بعدش با نصب همون کیف پول روی گوشی خودش، و وارد کردن کلمات خصوصی کیف پول شما کیف پول تون رو خالی کنه و همچین موردی بارها مشاهده شده.

پشتیبانی از تعداد خیلی زیادی ارز دیجیتال

یکی دیگه از نکات مهم در آموزش ساخت کیف پول BTC این هستش که کیف پولی رو انتخاب کنین که علاوه برارز دیجیتال بیت کوین از ارزهای دیجیتال دیگه هم پشتیبانی کنه که در صورت خرید ارز دیجیتال دیگه لازم نباشه چندین کیف پول رو روی گوشی یا کامپیوترتون نصب کنین. برای همین منظور مقاله تحت عنوان انواع کیف پول بیت کوین رو ارائه کردیم که میتونین اونو مطالعه کنین و بهترین کیف پول های بیت کوین رو بشناسین.

کیف پول بیت کوین چگونه کار میکند؟

کیف پول بیتکوین وظیفه نگهداری کلیدهای خصوصی (Private Key) و عمومی (Public Key) شما را دارد. این کلیدها برای ایجاد، امضای و تأیید تراکنش‌ها در شبکه بیتکوین استفاده می‌شوند. برای درک بهتر چگونگی عملکرد کیف پول بیتکوین، به مراحل زیر توجه کنید:

تولید کلیدها:

هنگامی که یک کیف پول بیتکوین ایجاد می‌شود، کلیدهای خصوصی و عمومی متناظر با آن تولید می‌شوند. کلید خصوصی تنها باید به صورت محرمانه توسط شما نگهداری شود و به شما اجازه دسترسی به بیتکوین‌هایتان و امضای تراکنش‌ها را می‌دهد. کلید عمومی از طرفی به عنوان آدرس بیتکوین‌تان عمل می‌کند و به دیگران اجازه می‌دهد تا برای شما بیتکوین ارسال کنند.

ارسال و دریافت بیتکوین:

هنگامی که شما از کیف پول بیتکوین خود استفاده می‌کنید، به شما امکان ارسال و دریافت بیتکوین فراهم می‌آید. در ارسال بیتکوین، شما تراکنش مورد نظر را با استفاده از کلید خصوصی خود امضا می‌کنید و سپس تراکنش به شبکه بیتکوین ارسال می‌شود تا تایید و ثبت شود. در دریافت بیتکوین، شما کلید عمومی خود را به دیگران ارسال می‌کنید تا بتوانند به شما بیتکوین ارسال کنند.

تأیید تراکنش:

تراکنش‌های ارسالی ابتدا به شبکه بیتکوین ارسال می‌شوند و سپس توسط گره‌های شبکه تأیید می‌شوند. تراکنش‌ها به طور مشخصی در بلوک‌ها جمع‌آوری و با استفاده از کلیدهای خصوصی معتبر شناسایی و اعتبارسنجی می‌شوند.

متعادلی کیف پول:

کیف پول شما تعدادی متعادلی بیتکوین دارد که با استفاده از کلیدهای خصوصی شما تأیید و تعیین می‌شود. متعادلی کیف پول نمایانگر مقدار بیتکوین‌هایی است که به شما تعلق دارد.

امنیت:

امنیت کلیدهای خصوصی یکی از مهمترین جنبه‌های کیف پول بیتکوین است. به دلیل اینکه کسب دسترسی به کلید خصوصی به هرکسی امکان دسترسی به بیتکوین‌های شما را می‌دهد، باید از امنیت فراوان برای محافظت از آن استفاده کنید.

نوع کیف پول:

نوع کیف پول (نرم‌افزاری، سخت‌افزاری، آنلاین یا کاغذی) تعیین کننده‌ی سطح امنیت و راحتی استفاده شما می‌باشد. هر نوع کیف پول دارای مزایا و معایب خاص خود است.

در کل، کیف پول بیتکوین وظیفه مدیریت کلیدهای خصوصی و عمومی شما را دارد تا به شما امکان انجام تراکنش‌ها و مدیریت بیتکوین‌هایتان را بدهد. به عنوان مالک بیتکوین، مهم است که از امنیت کلیدهای خصوصی خود حفاظت کنید و از نوع کیف پولی استفاده کنید که با نیازها و ترجیحات شما سازگار است.

آموزش ساخت کیف پول بیت کوین

در ادامه آموزش ساخت کیف پول Bitcoin به نحوه نصب چند کیف پول اشاره میکنیم که میتونین اونا رو تو موبایل تون استفاده کنین بخاطر اینکه هممون حداقل یه موبایل هوشمند داریم که داریم ازش استفاده میکنیم و حتما یک کیف پول روی اون نصب خواهیم کرد و در ادامه بقیه مطالب رو مطالعه کنین تا دست تون بیاد چطوری کیف پول تون رو نصب کنین.

نصب کیف پول تراست والت (Trust Wallet)

تراست ولت یکی از شناخته شده ترین کیف پول هایی هستش که متعلق به بزرگترین صرافی ارز دیجیتال دنیا بایننس هستش و چون خیلی قابل استفاده بوده و امنیت خوبی داره نحوه نصبش رو براتون توضیح میدیم. برای استفاده از کیف پول تراست والت اول باید این کیف پول رو نصب کنین. که میتونین به سایتش مراجعه کنین.

آموزش ساخت کیف پول بیت کوین | کیف پول تراست والت

یا اگه ایفون دارین از پلی استور و اگه گوشی تون اندرویدی هستش از گوگل پلی اونو دانلود کنین و بعد از دانلود اونو نصب کنین. بعد از نصب نرم افزار تراست ولت، برنامه رو باز کنین و با صفحه زیر روبرو خواهین شد:

آموزش ساخت کیف پول بیت کوین | آموزش ساخت کیف پول تراست والت

که همونطور که مشاهده میکنین دو گزینه در پایین عکس بالایی قابل مشاهده هستن

  • Create a New Wallet که معنیش میشه ساخت یک کیف پول جدید و برای کسانی هستش که اولین باره میخوان از این کیف پول استفاده کنن.
  • I Already Have a Wallet که معنیش میشه من کیف پول دارم و فقط میخوام وارد بشم که اونموقع از شما کلمات بازیابی کیف پول تون رو خواهد خواست.

میخواهیم ساخت کیف پول رو بهتون آموزش بدیم و شما باید روی گزینه CREATE A NEW WALLET بزنید و وارد مرحله بعد بشین که مورد زیر براتون نمایش داده خواهد شد: این صفحه در مورد شرایط و قوانین تراست والت هستش که باید تیک گزینه I’ve read and accept the Terms of Service and Peivacy Policy رو بزنین و با این کار تایید میکنین که شرایط و قوانین تراست والت رو قبول دارین.

ساخت کیف پول بیت کوین | قبول شرایط وقانون تراست ولت

در مرحله بعد از شما خواسته میشه که کلمات خصوصی یا بازیابی کیف پول تون رو که در مرحله بعدی بهتون نمایش داده میشه رو به کسی نشون ندین و گزینه تیک آبی نوشته که اگه کلمات بازیابی کیف پول تون رو گم کنین نمیتونین بعد از نصب دوباره کیف پول تون بهش دسترسی داشته باشین که باید تیک گزینه آبی رو بزنین و برین مرحله بعدی.

آموزش ساخت کیف پول بیت کوین | آکوزش ساخت کیف پول تراست والت

در این مرحله به شما دوازده کلمه نمایش داده میشه و از شما خواسته میشه اونها رو یادداشت کنین و باید حتما اونا رو یادداشت کنین وچون تو آینده تنها راه دسترسی به کیف پول تون همین کلمات هستن و در قسمت پایین هم اخطار داده که این کلمات بازیابی رو به کسی نشون ندین و اونها رو محرمانه جایی نگهداری کنین چون دسترسی هر کسی به این 12 کلمه یعنی دسترسی به کیف پولتون.

آموزش ساخت کیف پول بیت کوین | یادداشت کلمات بازیابی تراست والت

بعد از یاداشت کلمات بازیابی تو مرحله بعدی جهت اطمینان از اینکه ایا کلمات رو یادداشت کردین یا نه ازتون میخواد به ترتیب کلمات بازیابی رو وارد کنین که اگه اونا رو به درستی وارد کنین کلمه Well done به رنگ سبز نمایش داده میشه و کلید DONE به نمایش در میاد براتون و اونو میزنین و میرین مرحله بعدی

ساخت کیف پول تراست والت | وارد کردن کلمات 12 تایی

و تبریک میگم. شما اکنون موفق به ساخت کیف پول تراست ولت شدین و در مبحث چگونه کیف پول بیت کوین بسازیم تراست والت رو یاد گرفتین.

آموزش ساخت کیف پول بیت کوین | ساخت کیف پول تراست والت

 در مرحله بعدی شما صاحب کیف پول تراست والت هستین و خلاصه ای از قسمت داخلی اونم براتون بگم تو این کیف پول سه قسمت مانند عکس پایین تو صفحه اول نمایش داده میشه که شامل

  1. قسمت خرید و فروش ارزهای دیجیتال .
  2. ابزارهایی مثل تنظیمات و غیره که در اختیار دارین.
  3. سرمایه گذاری هایی که میتونین از طریق این کیف پول انجام بدین.

آموزش ساخت کیف پول بیت کوین |قسمت داخلی کیف پول تراست والت

چگونه در تراست ولت بیت کوین دریافت کنیم؟

فعلا موجودی کیف پول شما صفر هستش و برای دریافت بیت کوین، در عکس بالایی روی ارز دیجیتال Bitcoin کلیک کنین و گزینه Receive رو به معنی دریافت هستش بزنین و آدرس بیت کوین خودتون رو که یک عبارت طولانی متشکل از عدد و حروف هستش رو مشاهده خواهین کرد میتونین گزینه کپی رو بزنین و براتون کپی میشه و برای کسی که قراره براتون بیت کوین بفرسته میفرستین و میتونه برای این کیف پولتون بیت کوین بفرسته. یا میتونین با کلیک روی گزینه Share کیو ار کد QR کد تون رو به نمایش بزارین و میشه بوسیله اونم براتون بیت کوین فرستاد.

وقتی فرستنده براتون بیت کوین فرستاد موجودی کیف پول تون افزایش پیدا میکنه و اگه روی بیت کوین کلیک کنین مقدار بیت کوین و اطلاعات تراکنش انجام شده رو میتونین تماشا کنین.

 چگونه در تراست ولت بیت کوین ارسال کنیم؟

در ادامه آموزش ساخت کیف پول بیت کوین برای  فروش بیت کوین از کیف پولتون، روی بیت کوین  کلیک کنین و گزینه Send رو بزنین که معنیش میشه ارسال و چند گزینه رو بهتون نمایش میده که باید پرشون کنین یکی گزینه Recipient Address هستش که معنیش میشه آدرس گیرنده و باید آدرس کیف پولی رو که میخواین بهش پول بفرستین رو وارد کنین و بعد در قسمت Amount مقدار بیت کوین ی رو که میخواین انتقال بدین رو وارد کنین و بعد گزینه CONTINUE رو بزنین که بهتون آدرس گیرنده بیت کوین و کارمزد شبکه رو نشون میده اگه دیدین آدرس کیف پول درست هستش گزینه SEND رو میزنین و منتظر میمونین تا تراکنش انجام بشه و اگه بخواین جزئیات این تراکنش رو مشاهده کنین روی گزینه Pending Transaction بزنین و آدرس گیرنده بیت کوین و بقیه اطلاعات تراکنش رو مشاهده کنین.

نکته مهمی که باید در مبحث چگونه کیف پول Bitcoin بسازیم؟ بهش توجه داشته باشین اینه که اگه بخواین از یک صرافی ارز دیجیتال مثلا کوینکس CoinEx، بیت کوین یا هر ارزی انتقال بدین بجای SEND یعنی فرستادن و RECEIVE یعنی دریافت از واژه DEPOSIT یعنی واریز و WITHDRAW یعنی برداشت استفاده میشه و وقتی بخواین ارزی رو به صرافی انتقال بدین در قسمت DEPOSIT روی ارز دیجیتالی که میخواین کلیک میکنین و صرافی بهتون یک آدرس کیف پول میده و میتونین با همون آدرس ارز دیجیتال تون رو به صرافی انتقال بدین و وقتی بخواین از صرافی، ارز دیجیتال تون رو به یک کیف پول انتقال بدین در قسمت WITHDRAW ارزی که میخواین و تو صرافی دارین رو انتخاب میکنین و ازتون آدرس کیف پول میخواد و اونو وارد میکنین و تاییدیه هایی هست که ازتون میخواد و اونا رو تایید کنین و بعدش ارز دیجیتال تون از صرافی به آدرس کیف پولی که میخواین منتقل میشه.

نصب کیف پول اتمیک والت (Atomic Wallet)

در ادامه آموزش ساخت کیف پول Bitcoin نحوه نصب کیف پول اتمیک ولت رو که یک کیف پول مطمئن برای بیت کوین هستش و میتونین هم روی موبایل و هم کامپیوتر برای اندروید و ای او اس و ویندوز و مک استفاده کنین و این والت از بیش از 500 ارز دیجیتال دیگه علاوه بر بیت کوین پشتیبانی میکنه.

آموزش ساخت کیف پول بیت کوین | ساخت کیف پول اتمیک والت

برای نصب این کیف پول برای موبایل با توجه به گوشی خودتون میتونین از پلی استور یا گوگل پلی استفاده کنین و بعد از نصب برنامه رو باز کنین و در برنامه مانند انچه در تصویر میبینین مشاهده خواهین کرد که اگه برای اولین بار هستش میخواین از این کیف پول استفاده کنین گزینه ای به معنی ایجاد کیف پول جدید رو میزنین و اگه قبلا داشتین و دوباره میخواین ازش استفاده کنین گزینه Restore from backup رو میزنین و ما در این مقاله میخوایم برای اولین بار کیف پول اتمیک رو نصب کنیم بخاطر همین گزینه ی CREATE NEW WALLET رو میزنیم و میریم مرحله بعد.

آموزش ساخت کیف پول بیت کوین | آموزش ساخت کیف پول اتمیک والت

در مرحله بعد از شما خواسته میشه یک پسورد نسبتا قوی رو که شامل ترکیبی از اعداد و حروف باشه برای کیف پول تون انتخاب کنین و باید یک پسورد برای کیف پولتون انتخاب کنین و فراموش نکنین اونو.

انتخاب پسورد کیف پول اتمیک والت | آموزش ساخت کیف پول اتمیک والت

در ادامه آموزش ساخت کیف پول Bitcoin بعد اینکه پسورد رو انتخاب کردین تو مرحله بعدی ازتون میخواد که پسوردتون رو کانفیرم کنین و مطمئن بشه که پسوردتون رو درست وارد کردین

آموزش ساخت کیف پول بیت کوین | وارد کردن پسورد کیف پول اتمیک والت

و در مرحله بعدی بهتون عبارت بازیابی 12 کلمه ای نمایش داده میشه که در بالا اهمیت ش رو براتون توضیح دادم و باید حتما یادداشت کنین و این 12 کلمه رو در جایی امن نگهداری کنین و به کسی هم نشون ندین و بعد یادداشت کردن این دوازده کلمه گزینه Start using Atomic رو بزنین و کیف پول اتمیک شما با موفقیت نصب شده و میتونین ازش استفاده کنین. تا حالا در مبحث چگونه کیف پول Bitcoin بسازیم دو کیف پول رو براتون توضیح دادیم.

آموزش ساخت کیف پول بیت کوین | ساخت کیف پول اتمیک والت

ارسال بیت کوین در کیف پول اتمیک (Atomic Wallet)

برای ارسال بیت کوین با استفاده از کیف پول اتمیک در قسمت WALLET بیت کوین رو انتخاب میکنین و وقتی انتخاب کردین در قسمت پایین دو گزینه SEND و RECEIVE براتون نمایش داده میشه که برای ارسال گزینه SEND رو میزنین البته اگه تو کیف پول تون بیت کوین داشته باشین.

آموزش کیف پول بیت کوین |بازیابی 12 کلمه اتمیک والت

بعد زدن گزینه SEND، صفحه جدیدی براتون باز میشه که ازتون مقدار بیت کوین که میخواین ارسال کنین و آدرس کیف پول کسی که میخواین براش بیت کوین رو بزنین رو وارد کنین و کارمزد این انتقال رو هم بهتون نشون میده که در قسمت آدرس، آدرس کیف پول رو وارد کنین و در قسمت BTC مقدار بیت کوین رو که میخواین ارسال کنین رو وارد کنین و میتونین کارمزد شبکه رو خودتون بطور دستی هم انتخاب کنین و بعد این مراحل گزینه SEND رو بزنین.

آموزش کیف پول بیت کوین | کامزد شبکه اتمیک والت

و برای دریافت بیت کوین هم در قسمت Wallet روی بیت کوین کلیک کنین و بعدشم گزینه RECEIVE رو بزنین و آدرس کیف پول بیت کوین تون رو بهتون نشون میده و میتونین اونو کپی کنین و برای کسی که میخواد براتون بیت کوین بفرسته بفرسین و اینطوری بیت کوین دریافت کنین و یا اگه میخواین از یک صرافی، بیت کوین به کیف پول انتقال بدین این آدرس کیف پول رو اونجا وارد کنین و بیت کوین خودتون رو به کیف پول اتمیک انتقال بدین.

آموزش نصب کیف پول کوینومی Coinomi

در مبحث چگونه کیف پول BTC بسازیم کوینومی رو براتون توضیح میدیم. کوینومی یکی دیگه از کیف پول های خیلی محبوب و امنی هستش که از بیت کوین و خیلی از ارزهای دیجیتال دیگه پشتیبانی میکنه و میتونین اونو روی موبایل خودتون نصب کنین و برای نصبش دوباره میتونین از پلی استور اپل یا گوگل استور برای اندروید اقدام کنین.

آموزش ساخت کیف پول بیت کوین | آموزش ساخت کیف پول کوینومی

بعد از نصب برنامه کوینومی روی موبایل خودتون، برنامه رو باز کنین و صفحه زیر رو مشاهده خواهین کرد و برای نصب کیف پول گزینه CREATE A NEW WALLET رو بزنین. گزینه RESTORE WALLET برای زمانی هستش که قبلا از این کیف پول استفاده کردین و کلمات بازیابی کیف پول تون رو در اختیار دارین. در این مقاله میخوایم در مورد ساخت اکانت براتون صحبت کنیم و گزینه CREATE A NEW WALLET رو بزنین

آموزش ساخت کیف پول بیت کوین | ساخت کیف پول کوینومی

در صفحه بعدی کلمات بازیابی کیف پول تون رو بهتون نمایش میده که اهمیت زیادی دارن و باید یادداشت شون کنین و بازم میگیم که به کسی نگین اونا رو. چونکه کسی این کلمات بازیابی کیف پول تون رو داشته باشه به راحتی به کیف پولتون دسترسی خواهد داشت. با رنگ قرمز هم اونجا نوشته شده اگه کلمات بازیابی کیف پول تون رو گم کنین به کیف پول تون دسترسی نخواهین داشت. بعد از یادداشت کلمات بازیابی تیک گزینه I Have Safely Stored My Recovery Phrase رو بزنین و به مرحله بعدی برین

آموزش ساخت کیف پول بیت کوین | ساخت کیف پول کوینومی

در مرحله بعدی از شما خواسته میشه که کلمات بازیابی رو که یادداشت کردین رو ترتیب شون رو در این کلمات مشخص کنین و کیف پول همه کلمات رو بهتون نشون میده و باید مشخص کنین ترتیب کلمات به چه شکلی بوده و این قسمت برای این هستش که اطمینان پیدا بشه شما یادداشت کردین کلمات رو و البته میتونین گزینه SKIP رو بزنین اگه مطمئن هستین کلمات رو به درستی یادداشت کردین.

ساخت کیف پول بیت کوین | کلمات بازیابی کیف پول کوینومی

و در مرحله اخر برای بالا بردن امنیت کیف پول تون ازتون میخواد که یک پسورد برای کیف پولتون انتخاب کنین که باید ترکیبی از اعداد و حروف باشه تا به اندازه کافی امن باشه

آموزش ساخت کیف پول بیت کوین | پسورد کیف پول کوینومی

و بعد از طی کردن این گزینه ازتون میخواد یکسری ارزها رو بصورت پیش فرض انتخاب کنین و بعدش هم قوانین و شرایط استفاده از کیف پول رو براتون توضیح داده که باید گزینه AGREE رو بزنین

 

آموزش ساخت کیف پول بیت کوین انتخاب کردن ارز در کیف پول کوینومی

و شما موفق شدین کیف پول کوینومی خودتون رو نصب کنین. و این سومین کیف پولی بود که در مبحث چگونه کیف پول BTC بسازیم؟ براتون توضیح دادیم. اگه دقت کرده باشین میدونین تقریبا نحوه نصب اکثر کیف پول ها شبیه هم هستش و تفاوت خیلی زیادی با هم ندارن. برای ارسال و دریافت بیت کوین روی ارز بیت کوین کلیک میکنین و برای خرید بیت کوین گزینه RECEIVE و برای ارسال بیت کوین گزینه SEND رو میزنین و مثل کیف پول هایی که در بالا براتون توضیح دادیم میرین جلو.

از اونجایی که نحوه نصب کیف پول های موبایلی تقریبا شبیه هم هستش فقط به نحوه نصب این سه تا کیف پول که خیلی پر استفاده هستن و میتونین برای نگهداری بیت کوین ها و سایر ارزهای دیجیتال تون از اونا استفاده کنین بسنده کردیم.

حرف پایانی

بعد از خرید بیت کوین هرگز اون رو در صرافی نگهداری نکین و حتما ارزتونو به کیف پول خودتون انتقال بدین. آموزش ساخت کیف پول BTC یکی از مواردی هستش که قبل از انتقال هر ارز دیجیتالی باید در موردش خوب آموزش ببینین چون ممکنه که یه اشتباه باعث از دست رفتن کل سرمایتون بشه که امکان برگشتش هم وجود نداره. در نگهداری کلمات بازیابی کیف پول تون خیلی دقت کنین چون سارقین در این زمینه به شدت مشغول فعالیتن! بخاطر همین این آموزش رو گذاشتیم تا یاد بگیرین چگونه کیف پول بیت کوین بسازیم؟ و در این زمینه اطلاعات کافی داشته باشین که در نهایت باعث حفظ دارایی و سرمایتون بشه. صرافی ارز دیجیتال ایران بایننس همیشه در کنا شماست و آرزوی موفقیت روز افزون براتون داره.


نظرات کاربران در مورد آموزش ساخت کیف پول بیت کوین | چگونه کیف پول بیت کوین بسازیم؟
سوال امنیتی :9+33 = ?