ارز دیجیتال رندر توکن چیست؟ (بررسی صفر تا صد ارز دیجیتال RNDR)

1401/06/22
ارز دیجیتال رندر توکن چیست؟ (بررسی صفر تا صد ارز دیجیتال RNDR)

ما می خواهیم در مقاله ارز دیجیتال رندر توکن چیست؟ به بررسی ارز دیجیتال Rander Token، آینده رندر توکن و کیف پول های ارز دیجیتال RNDR بپردازیم. ارز دیجیتال رندر توکن، نوعی از ارزهای دیجیتال یا رمزارزهای کریپتوکارنسی هست که امروزه محبوبیت زیادی رو بین سرمایه گذاران پیدا کرده. همونطور که می دونین رمز ارزها یا ارزهای دیجیتال نوعی ابزار مبادلاتی مالی دیجیتال هستن که از تکنیک های رمزنگاری برای افزایش امنیت خودشون استفاده می کنن. همچنین رمز ارزها با سابقه بیش از یه دهه فعالیت، کاملا فراتر از یه اتفاق زودگذر هستن، ولی باز هم در مورد ارزش و کارکرد عملی اون ها، از طرف بسیاری از مردم سوتفاهم و تردیدهایی در مورد خرید ارز دیجیتال و مباحث مربوطه وجود داره.

رمز ارز یا کریپتوکارنسی نوعی پول یا ارز دیجیتال هست که می تونین از اون برای خرید کالا و خدمات یا به عنوان سرمایه گذاری استفاده کنین. کلمه کریپتوکارنسی در زبان انگلیسی به معنی ارز رمزنگاری شده هست. بیشتر رمز ارزها دارای ساختاری غیر متمرکز بر اساس فناوری بلاک چین هستن. رمزنگاری، امنیت این ارزهای دیجیتال رو فراهم می کنه و احتمال جعل کردن و تقلب رو از بین می بره. در اصل، ارزهای دیجیتال در اختیار هیچ دولت یا نهاد مالی متمرکزی قرار ندارن و به همین دلیل، حکومت ها و دولت ها نمی تونن رمز ارزها رو دستکاری یا کنترل کنند.

دنیای ارزهای دیجیتال فراتر از اون چیزی هست که ما تصورش می کنیم و هر روز توکن های زیادی وارد مارکت میشن که هر کدوم به دلیل داشتن ویژگی ها و کاربردهای خاص خود، جایگاه و رتبه مناسب خودشون رو در مارکت به دست میارن. شاید در این میان اسم ارز دیجیتال رندر توکن رو شنیده باشین و خواستین که اطلاعاتی در مورد این ارز دیجیتال به دست بیارین. به همین منظور ما در مقاله ارز دیجیتال رندر توکن چیست؟ قصد داریم تا اطلاعاتی در مورد این ارز دیجیتال، اینده رندر توکن و کیف پول های ارز دیجیتال RNDR برای شما ارائه کنیم.

ارز دیجیتال رندر توکن چیست؟

ارز دیجیتال رندر توکن چیست؟

می تونیم در پاسخ به سوال ارز دیجیتال رندر توکن چیست؟ این پاسخ رو بدیم که ارز دیجیتال رندر، با نماد اختصاری RNDR نوعی ارز دیجیتال یا شکلی از دارایی دیجیتال هست که در زمان نوشتن این مقاله با داشتن ارزش بازار حدود 799.16 میلیون دلار و سهم 0.03 درصدی از کل بازار، در رتبه 97 بازار کریپتوکارنسی قرار داره. همچنین ارز دیجیتال رندر توکن نوعی رمز ارز سازگار با شبکه ERC20 هست که برای پرداخت هزینه های انیمیشن، گرافیک متحرک و مورد استفاده قرار می گیره. علاوه بر این، پروتکل رندر توکن یه شبکه رندر GPU توزیع شده هست که بر روی بلاک چین اتریوم ساخته شده و هدف اون اتصال هنرمندان و استودیوهای نیازمند به قدرت محاسباتی GPU با شرکای استخراجی هست که مایل به اجاره قابلیت های GPU خود هستن.

ارز دیجیتال رندر توکن ار ترکیبی از ترکیبی از سیستم اثبات کار دستی و خودکار یا در مورد اثبات رندر استفاده می کنه تا تایید کنه که همه اثار هنری قبل از پرداخت و انتشار اثار با موفقیت ارائه شده هست. همچنین با استفاده از ویژگی های امنیتی بلاک چین اتریوم، دارایی های اختصاصی بعد از اپلود هش میشن و به صورت تکه ای برای رندر به گره های ارسال میشن. به این ترتیب همه پرداخت های RNDR در حین رندر در escrow ذخیره میشن و بعد از تایید دستی توسط هنرمند سفارش دهنده کار موفق، برای اپراتورهای گره منشتر میشه.
به عبارت دیگه، رمز ارز RNDR نوعی ارز دیجیتال غیر متمرکز هست که در سال 2020 وارد بازار جهانی شد و در پلتفرم اتریوم راه اندازی شد. تیم توسعه دهنده ارز دیجیتال رندر با حمایت شرکت OTOY، در خارج از لس آنجلس، با اعضای تیم در سراسر جهان مستقر هست.

بنیانگذاران و تاریخچه ارز دیجیتال RNDR:

ارز دیجیتال رندر توکن چیست؟

در این قسمت از مقاله ارز دیجیتال رندر توکن چیست؟ به معرفی بنیانگذاران و تاریخچه ارز دیجیتال RNDR می پردازیم. همونطور که گفتیم، تیم توسعه دهنده ارز دیجیتال RNDR با حمایت شرکت مادر OTOY در خارج از لس انجلس و با اعضای تیم در سراسر جهان مستقر هستن. همچنین هیئت مشاوران ارز دیجیتال رندر توکن شامل افرادی مثل آری امانوئل موسس و مدیر عامل WME، جی جی آبرامز رئیس و مدیر عامل Bad Robot Productions و برندن ایچ موسس و مدیر عامل نرم افزار Bat و Brave هست که همه این افراد، ارز دیجیتال رند توکن رو در ظرفیت های مختلف برای پر کردن شکاف بین ایجاد سیستمی که هم برای جامعه ارز دیجیتال و هم برای خطوط لوله تولید استودیو هالیوود جذاب هست، پیشنهاد کردن.
ایده پروتکل رند توکن ابتدا در سال 2009 توسط شخصی به نام Jules Urbach، مدیر عامل شرکت مادر، شرکت فناوری لس انجلس Otoy inc، که یک شرکت متخصص در راه حل های نرم افزاری مبتنی بر GPU هست، شکل گرفت. همچنین ایده پشت پروتکل رندر توکن استفاده از فناوری بلاک چین برای بهبود استفاده از GPU ها در سراسر جهان برای چیزی غیر از اثبات کار برای بقیه بلاک چین ها هست.
به طور خلاصه پروتکل Rander Token قصد داره تا سازندگان رسانه ای رو که به قدرت محاسباتی نیاز دارن، برای انجام کارهای رندر به افرادی که سخت افزارشون غیر فعال هست و می خوان از اون کسب درآمد داشته باشن، متصل بکنه. توکن های RNDR برای پرداخت هزینه های استفاده به این کاربران مورد استفاده قرار می گیرن. همچنین به کاربران جدیدی که با کریپتوکارنسی اشنایی ندارن، این امکان رو میده تا راه راحتی رو در شبکه شروع کنند.

نحوه کار پروتکل Rander Token:

موضوعی که می خواهیم در این بخش از مقاله ارز دیجیتال RNDR در موردش توضیحاتی برای شما ارائه کنیم، نحوه کار پروتکل رندر توکن هست. پروتکل Rander Token مجموعه ای توزیع شده و غیر متمرکز از کارت های گرافیک قدرتمند هست که با استفاده از قراردادهای هوشمند ارز دیجیتال اتریوم راه اندازی شده و زیر مجموعه شرکتی به نام شرکت مادر OTOY هست. همچنین بخش عظیمی از توان قدرتی GPU های این پروتکل صرف فرایند اثبات کار یا استخراج میشه، در حالیکه کار اصلی این کارت های خروجی گرفتن از پردازش های گرافیکی هست. بنابراین، پروتکل رندر توکن با هدف بازگردانی وظیفه اصلی کارت های گرافیکی و فراهم کردن بستری برای کسب درآمد از طریق قدرت گرافیکی، راه اندازی شده.

ارز دیجیتال رندر توکن چیست؟

هدف پروتکل Rander Token این هست که در طول فرایند تولید انیمیشن و بازی های ویدیویی، هزینه و زمان ساخت رو کاهش بده و به توسعه دهنده ها در فرایند ساخت این برنامه ها، کمک بکنه. به این ترتیب، پروتکل رندر توکن این کار رو با ایجاد ارتباط GPU با توسعه دهنده انجام میده و این امکان رو در اختیار شبکه قرار میده. در پروتکل رندر توکن، همه افراد سود به دست میارن. همچنین تولید کننده های انیمیشن ها و ویدیوها می تونن از توان شبکه برای رندگیری بهره ببرن و افرادی که فضای GPU خودشون رو در اختیار سازنده ها قرار میده، پاداش این کار رو به دست میارن.

همکاری های پروتکل Rander token توسط خدمات ارزشمندی که تا الان در اختیار توسعه دهنده ها داده شده، با بسیاری از پروژه های بزرگ بلاک چین همکاری داشه که در بین اون ها می تونیم به Decentraland، Sia Coin، Basic Attention و الگورند اشاره کنیم. همچنین پروتکل رندر توکن در هر کدوم از پروژه های نام برده شده نقش های مختلفی رو اجرا می کنه، ولی با این حال همشون هدف یکسان و مشترکی دارن که اون هم ایجاد شبکه هایی مقیاس پذیر، سرعت بالا، ثدرتمند، غیر متمرکز و کارآمد هست.

ویژگی های ارز دیجیتال Rander Token:

همونطور که گفتیم، با گسترش بازار کریپتوکارنسی، ارزهای دیجیتال متنوعی وارد این بازار شدن و هر کدوم به دلیل داشتن ویژگی های خاصی که دارن، مورد استقبال قرار گرفتن. ارز دیجیتال Rander Token نیز دارای برخی ویژگی هایی هست که در این قسمت از مقاله ارز دیجیتال RNDR چیست؟ به بررسی ویژگی های ارز دیجیتال Rander Token می پردازیم. همونطورکه گفتیم، پروتکل Rander Token به وسیله قرارداد هوشمند بلاک چین اتریوم استودیوها و توسعه دهنده های ویدیوها و انیمیشن ها که به قدرت محاسباتی GPU نیاز دارن، به ماینرهایی که می خوان کارت های گرافیک خودشون رو اجاره بدن، متصل می کنه که یکی از ویژگی های اصلی این پروتکل هست.

ارز دیجیتال رندر توکن چیست؟

یکی دیگه از ویژگی های پروتکل رندر توکن این هست که پروتکل Rander Token برای جلوگیری از انجام عوامل اسیب ساز توسط ماینرها، از نوعی مکانیسم مجارات استفاده کرده. برای مثال اگه ماینری که در حین انجام رندگیری یه فایل، خاموش بشه، پاداش اون به فرده دیگه ای می رسه و از امتیاز اون کم میشه. همچنین پروتکل رندر توکن از ترکیبی از مکانیسم اثبات کار دستی و خودکار برای تایید انجام فرایند رندگیری استفاده می کنه.
در پروتکل Rander Token با استفاده از قرارداد هوشمند اتریوم، فایل ها بعد از اپلود شدن، به صورت تکه تکه برای رندگیری شدن به گره یا نودهای شبکه یا همون ماینرها ارسال میشه. همچنین محتواهای این فایل ها برای ماینرها قابل نمایش نیست. بهتره بدونین که این مکانیسم در پروتکل رندر توکن برای جلوگیری از عوامل اسیب رسان در حین رندگیری به وجود اومده. با توجه به این نکات، مبلغ پرداختی درخوسات کننده ها تا زمانی که کار دریافتی رو تایید نکنه، به صورت واترمارک در شبکه باقی می مونه و بعد از تایید دستی درخوسات کننده ها، به ماینر پرداخت میشه.

مزایای ارز دیجیتال RNDR:

ارز دیجیتال رندر توکن چیست؟

در ادامه میخواهیم مزیت هایی که ارز دیجیتال رندر توکن داره رو برای شما توضیح بدیم.

  • مقیاس پذیری

یکی از مزیت های اصلی ارز دیجیتال Rander Token توسعه یه شبکه مقیاس پذیر هست. همچنین در مدل کسب و کار عرضه GPU، پروتکل باید بتونه برای پاسخگویی به تقاضاهای رو به رشد به صورت خطی، مقیاس پذیری رو افزایش بده. پروتکل Rander Token از فناوری بلاک چین برای عرضه یه جایگزین کارآمد در بازار استفاده می کنه. به این ترتیب کاربران این گپروتکل می تونن فایل های پیچیده ای رو پردازش کرده تا تکمیل اون ها دشوار باشه.

  • گزینه ها

یکی دیگه از مزیت های ارز دیجیتال رندر توکن و پروتکل Rander Token این هست که کاربران در پروتکل رندر توکن، گزینه و امکانات زیادی دارن. به این ترتیب کاربران می تونن محیط های قوی تری رو به وجود بیارن و قابلیت گسترش شبکه به توسعه دهنده ها این امکان رو میده تا چشم انداز همکاری وکامل تری رو به وجود بیارن.

  • مدیریت حقوق دیجیتال

یکی دیگه از خواسته های اصلی تیم توسعه دهنده پروتکل رندر توکن این هست که بتونن به سیستم های مدیریت دیجیتال دسترسی داشته باشن. پروتکل Rander Token از تغییرناپذیری فناوری بلاک چین برای اطمینان از محافظت از حقوق سازنده استفاده می کنه. به این ترتیب هنرمندان و توسعه دهنده های محتوا می تونن از اثار خودشون استفاده بهینه تری داشته باشن.

بررسی قیمت و آینده RNDR:

ارز دیجیتال رندر توکن چیست؟

یکی از مطالب مهمی که باید قبل از سرمایه گذاری و خرید رندر توکن و سایر ارزهای دیجیتال باید بررسیش کنین، آینده و قیمت RNDR هست. همونطور که می دونین بازار ارزهای دیجیتال همواره نوسانات قیمتی زیادی داره و همین امر باعث شده تا پیش بینی قیمت و اینده رندر توکن و سایر ارزهای دیجیتال، کار سختی بشه. در این قسمت از مقاله به بررسی قیمت و اینده رندر توکن می پردازیم، تا بتونین با بررسی این مطالب، بهترین تصمیم رو برای سرمایه گذاری و خرید بگیرین.
برای پیش بینی قیمت و اینده رندر توکن و سایر رمز ارزها لازمه تا فاکتورهای متعددی مثل اخبارها و رسانه ها، اهداف تعیین شده، میزان تلاش و حرکت به سمت اهداف و اقبال و استقبال فعالان حوزه ارزهای دیجیتال یا رمزنگاری شده رو بررسی کنین و با در نظر گرفتن تحلیل های تکینکال و بنیادی یا همون فاندامنتال بتونین حدس بزنین که قیمت و اینده RNDR چجوری پیش میره. همونطور که گفتیم، ارز دیجیتال رندر توکن، اهداف زیادی رو داره تا به توسعه دهنده ها و تولید کننده های انیمیشن ها و ویدیوها کمک کنه تا بتونن ویدیوهای خودشون رو با سرعت بالا و هزینه کم اپلود کنند. به این ترتیب با توجه به هدف، میشه قیمت و اینده رندر توکن رو درخشان پیش بینی کرد.

با توجه به اینکه تحلیل و تکنیکال کار راحتی هم نیست، ترجیح می دیم از سرویس های فعال و معتبر در این زمینه استفاده کنیم. پایگاه اینترنتی DigitalCoinPrice.com یکی از این مراجع برای پیش بینی قیمت و اینده رندر توکن هست. به این ترتیب با توجه به برنامه و اهداف پروژه ارز دیجیتال رندر توکن، وب سایت DigitalCoinPrice پیش بینی کرده تا قیمت و اینده RNDR در اینده افزایش پیدا می کنه.

کیف پول های ارز دیجیتال RNDR:

کیف پول های ارز دیجیتال RNDR:

بعد از به دست اوردن اطلاعاتی در مورد ارز دیجیتال رندر توکن و بررسی قیمت و اینده RNDR، احتمالا قصد سرمایه گذاری و خرید RNDR رو داشته باشین. ولی بهتره قبل از اینکخ اقدام به خرید و سرمایه گذاری، با کیف پول های ارز دیحیتال رندر توکن اشنا بشین تا در ذخیره و نگهداری از ارز دیجیتال رندر توکن، دچار مشکل نشین. به همین منظور ما در این قسمت از مقاله ارز دیجیتال RNDR چیست؟ به معرفی و بررسی کیف پول های ارز دیجیتال رندر توکن می پردازیم.
با گسترش بازار بازار ارزهای دیجیتال، افراد زیادی اقدام به سرمایه گذاری در این حوزه کردن و یکی از دغدغه ها و چالش هایی که همواره باهاش روبرو بودن، پیدا کردن جایی امن برای ذخیره و نگهداری از ارزهای دیجیتال خودشون بود. به این منظور افراد با تجربه در حوزه کریپتوکارنسی، شروع به ساخت و راه اندازی کیف پول های ارز دیجیتال کردن. کیف پول های سخت افزاری و نرم افزاری نمونه هایی از این والت ها هستن که می تونین با استفاده از این والت ها، ارزهای دیجیتال خودتون رو در جایی امن نگهداری کنین. هر یک از این والت ها مزیت های خاص خودشون رو دارن که در ادامه بهتون توضیح می دیم.

کیف پول های سخت افزاری نمونه هایی از والت هایی هستن که به شکل سخت افزاری و فیزیکی وجود دارن. این والت ها از اونجایی که به صورت افلاین فعالیت دارن، جزو کیف پول های سرد محسوب میشن. والت های سخت افزاری برای کسانی مناسب هستن که مقدار زیادی توکن در اختیار دارن. کیف پول های نرم افزاری نیز نمونه هایی از والت هایی هستن که سطح امنیت بالا و کارایی راحتی دارن. والت های سخت افزاری هزینه بالایی دارن و مورد استقبال قرار نمی گیرن ولی در مقابل والت های نرم افزاری هزینه راه اندازی ندارن و از این رو بیشتر مورد استفاده قرار می گیرن.

کیف پول نرم افزاری تراست ولت(Trust Wallet):

کیف پول نرم افزاری تراست ولت

یکی از کیف پول های ارز دیجیتال RNDR، والت نرم افزاری تراست ولت هست. Trust Wallet یکی از کیف پول های نرم افزاری هست که توسط شخص اوکراینی به نام ویکتور رادچنکو راه اندازی شد. کیف پول تراست ولت در ابتدا فقط برای نگهداری و ذخیره ارز دیجیتال بستر ERC20 به کار می رفت، ولی با گذشت زمان، این والت از سایر ارزهای دیجیتال هم پشتیبانی کرد.محبوبیت این والت به اندازه ای بالا رفت که صرافی بایننس در سال 2018 این والت رو خریداری کرد و تراست ولت، به یکی از کیف پول های صرافی بایننس تبدیل شد.

تراست ولت ویژگی های امنیتی زیادی رو برای کاربران فراهم می کنه تا اون ها بتونن دارایی ها و ارزهای دیجیتال خودشون رو در این والت بدون هیچ نگرانی نگهداری و ذخیره بکنند. تراست ولت ادعا می کنه که به هیچ یک از کلیدهای خصوصی کاربران دسترسی نداره و کاربران خود تنها صاحب دارایی های خودشون هستن. شما می تونین از والت خودتون نسخه پشتیبان تهیه کنین. منظور از نسخه پشتیبان نیز، یادداشت کردن کلمات بازیابی هست که برای شما در هنگام نصب و راه اندازی داده میشه. همچنین مقاله اموزش نصب و راه اندازی تراست ولت در صرافی ایران بایننس موجوده و شما می تونین این مقاله رو مطالعه کنین.

کیف پول نرم افزاری متامسک (MetaMask):

MetaMask

یکی دیگه از کیف پول های ارز دیجیتال رندر توکن، والت نرم افزاری متامسک هست. MetaMask نوعی والت نرم افزاری هست که جزو کیف پول های گرم محسوب میشه. والت نرم افزاری متامسک بر روی افزونه گوگل کروم و سایر افزونه ها قابل نصب هست و می تونین نرم افزار این والت رو بر روی سیستم عامل های اندروید و ios نصب کنین و ازش استفاده کنین.همچنین والت نرم افزاری متامسک از اتریوم و توکن های مبتنی بر شبکه ERC20 پشتیبانی می کنه. بنابراین متامسک همه نیازهای کاربرانی که پرتفوی رمز ارزی گسترده دارن رو برطرف نمی کنه و در صورت نیاز توصیه میشه تا از تراست ولت نیز استفاده کنین.

متامسک نیز مثل کیف پول تراست ولت، ویژگی های امنیتی زیادی داره. همچنین می تونیم به جرات بگیم که متامسک تا الان هیچ وقت مورد هک قرار نگرفته. علاوه بر این، ویژگی جالبی که کیف پول متامسک داره این هست که، این والت متن باز هست و یعنی همه کدهای اون انلاینه و به صورت رایگان در دسترس کاربران قرار می گیره. یکی دیگه از مزیت های این والت، این هست که رابط کاربری راحتی رو داره و این باعث شده تا کاربران زیادی به سمت این والت جذب بشن. این والت همچنین توانایی نگهداری از NFT رو هم داره که از ویژگی های منحصر به فرد این والت هست.

کیف پول سخت افزاری لجر(Ledger):

MetaMask

یکی دیگه از کیف پول های ارز دیجیتال رندر توکن، والت سخت افزاری لجر هست. کیف پول Ledger نوعی والت سخت افزاری هست که توسط شرکت لجر در دو نسخه لجر نانو اس و لجر نانو ایکس تولید شده و عرضه بازار شده. والت سخت افزاری لجر به صورت افلاین فعالیت می کنه و کلیدهای خصوصی و دارایی های کاربران رو به صورت افلاین در یک جسم فیزیکی مثل فلش نگه می داره. به این ترتیب چون به صورت افلاین فعالیت می کنه، از دستکاری هکرها در امانه و امنیت زیادی رو فراهم می کنه.
همونطور که گفتیم، والت سخت افزاری لجر، دستگاهی کوچک شبیه به فلش هست که به راحتی قابل جابجایی و انتقال هست. بر روی بدنه این والت، دو دکه وجود داره که شما می تونین با استفاده از این دکمه ها، معامله های خودتون رو تایید کنین. همچنین والت سخت افزاری لجر، سطح امنیتی زیادی رو داره ولی یکی از معیاب این والت، هزینه بالای تهیه اون هست که عده ای کمی می تونن این والت رو تهیه بکنن. ولی اگه شما تعداد زیادی ارز دیجیتال در اختیار دارین،پیشنهاد میشه تا از این والت استفاده کنین تا سطخ امنیت دارایی های خودتون بالا بره.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله ارز دیجیتال RNDR چیست؟ به بررسی ارز دیجیتال رندر توکن بپردازیم. همچنین در این مقاله اطلاعاتی در مورد اینده رندر توکن و کیف پول های ارز دیجیتال RNDR برای شما ارائه کردیم. همونطور که گفتیم، رمز ارز رندر توکن، نوعی ارز دیجیتال یا شکلی از دارایی دیجیتالی هست که در سال 2020 وارد بازار کریپتو شد. همچنین اگه شما قصد سرمایه گذاری و خرید RNDR رو دارین، می تونین از صرافی ارز دیجیتال ایران بایننس استفاده کنین.


نظرات کاربران در مورد ارز دیجیتال رندر توکن چیست؟ (بررسی صفر تا صد ارز دیجیتال RNDR)
سوال امنیتی :9+64 = ?