ارز دیجیتال زیلیکا چیست؟ | معرفی کامل ارز Zilliqa | بررسی آینده ارز دیجیتال Zill

1402/06/25
ارز دیجیتال زیلیکا چیست؟ | معرفی کامل ارز Zilliqa | بررسی آینده ارز دیجیتال Zill

طبق آخرین آماری که توسط کریپتو داکام منتشر شده، در حال حاضر بیش از 220 میلیون نفر از ارزهای دیجیتال استفاده میکنن و مشغول خرید ارز دیجیتال هستن. این درحالیه که یک سال قبل کمتر از 100 میلیون نفر با بازار ارز های دیجیتال آشنا بودن و بخشی از سبد سرمایه گذاریشون به این حوزه اختصاص داشت. محبوبیت ناگهانی کریپتوکارنسی ها باعث شد که بیشتر از هر وقت دیگه ای اهمیت افزایش مقیاس پذیری مشخص بشه. تو همین راستا امروز میخوایم در مورد ارز دیجیتال زیلیکا صحبت کنیم.

اکثرا Zilliqa رو به عنوان اولین ارزی که از شاردینگ برای افزایش مقیاس پذیری استفاده کرده میشناسن. اگه نمیدونین شاردینگ چیه و به چه دردی میخوره؟، این مقاله رو از دست ندین؛ چون تو این مقاله علاوه بر اینکه توضیح دادیم،ارز دیجیتال Zill چیست؟، فناوری شاردینگ رو هم بهتون توضیح دادیم. البته تو این مقاله در مورد مباحث دیگه ای مثل استخراج زیلیکا، آینده Zilliqa ، نحوه عملکرد زیلیکا و. . . هم صحبت کردیم.

شبکه Zilliqa چیست؟

ارز دیجیتال زیلیکا چیست؟ شبکه ی زیلیکا چیست؟

زیلیکا یه بلاک چین عمومی که بخش بزرگی از شهرتش رو مدیون استفاده از شاردینگ (Sharding) هستش. تو این بلاک چین به خاطر توان عملیاتی بالای زیلیکا، هزاران تراکنش تو کمتر از چند ثانیه انجام میشه. هدف اصلی زیلیکا اینه که یه بار برای همیشه مشکلاتی که در مورد مقیاس پذیری و سرعت انجام تراکنش ها تو بلاک چین های دیگه وجود دارن رو حل کنه. راه حلی که زیلیکا ارائه داده، استفاده از شاردینگ هستش. این شبکه به منظور اینکه کارایی بالای این روش رو نشون بده، قبل از شبکه های دیگه شاردینگ رو تو بلاک چین خودش اجرا کرد.

تیم سازنده زیلیکا ادعا میکنن که با استفاده از این روش تونستن نیروی اجراییشون رو به اندازه ای افزایش بدن که با شبکه هایی که از نود های پیشرفته استفاده میکنن، رقابت داشته باشن. همچنین این تیم، زیلیکا رو به عنوان یکی از برترین بلاک چین های نسل سوم میدونن. هدفی که پلتفرم های نسل سوم دنبال میکنن، برطرف کردن ایرادات و مشکلات شبکه های قدیمیه. این نوع پلتفرم ها نسبت به نسخه های قبلی سریع تر و پیشرفته تر هستن.

بلاک چین زیلیکا هم در تلاشه که با استفاده از شاردینگ چنین کاری رو انجام بده؛ به همین خاطر یه پلتفرم نسل سومی به شمار میره. توکن بومی این بلاک چین ارز Zill هستش که در ادامه بیشتر با اون آشنا میشیم. در حال حاضر زیلیکا به عنوان میزبانی برای برنامه های غیر متمرکز (DApps) عمل میکنه. همچنین از اکتبر سال 2020 قابلیت هایی مثل استیکینگ (Staking) و یلید فارمینگ (Yield Farming) هم به این شبکه اضافه شدن.

شاردینگ چیست؟

ارز دیجیتال زیلیکا چیست؟ | شاردینگ چیست؟

تو فرآیند شاردینگ شبکه ارز به گروه های کوچکی از نود ها تقسیم و همزمان با هم پردازش میشه. به هر دسته از این نود ها شارد میگن. تکنولوژی شاردینگ تو ارز دیجیتال Zilliqa هم به همین شکل عمل میکنه. تو زیلیکا هر شارد از 600 نود مختلف بوجود اومده. اگه بخوایم قضیه رو ساده تر توضیح بدیم، باید بگم که هر شارد مثل یه مینی بلاک چین هستش که داده ها رو پردازش میکنه. بعد از اینکه فرآیند محاسبات و پردازش های مربوط به هر مینی بلاک تو این شارد ها تکمیل شد، داده ها بهم میچسبن و بلاک چین اصلی رو میسازن.

دقت داشته باشین که هر شارد داده هاش رو به شکل جداگانه پردازش میکنه. اینطوری تراکنش های بیشتری پردازش پیدا میکنن. معمولا وقتی شبکه ها بزرگتر میشن، سرعتشون پایین میاد که این مشکل با استفاده از شاردینگ کاملا حل میشه. در واقع با استفاده از شاردینگ هر چقدر شبکه بزرگتر بشه، سرعتش هم افزایش پیدا میکنه. در کل بین تعداد شارد ها و سرعت پردازش تراکنش ها رابطه مستقیم وجود داره؛ یعنی هرچقدر شارد های یه شبکه بیشتر باشن، تراکنش هاش هم سریعتر انجام میشن.

ارز دیجیتال زیلیکا چیست؟ | شاردینگ چیست؟

تو یکی از تست هایی که به وسیله تیم ارز دیجیتال زیلیکا تو سال 2017 انجام شده، با 3 بار شاردینگ شبکه 1218 تراکنش تو هر ثانیه پردازش شد. همچنین با استفاده از 6 شارد که 3600 نود به شبکه اضافه میکنه، 2488 تراکنش تو یک ثانیه در شبکه تست زیلیکا مورد پردازش قرار گرفته. نتایجی که با بررسی شبکه تست عمومی این ارز بدست اومدن هم بسیار جالبن. تو این شبکه که 961 نود مختلف داره، تو هر ثانیه 100 تراکنش مختلف پردازش میشه. این موضوع نشون میده که سرعت پردازش تراکنش ها تو این شبکه 10 برابر بیشتر از شبکه بیت کوین هستش.

با استفاده از فناوری شاردینگ سرعت پردازش و تایید تراکنش ها به طور چشمگیری افزایش پیدا میکنه. اما این شبکه با وجود چنین مزیتی، مشکلاتی رو هم برای شبکه ارز های دیجیتال ایجاد میکنه. تو ادامه در مورد برخی از این مشکلات که در حال حاضر گریبان گیر بلاک چین Zilliqa شده، بیشتر صحبت میکنیم.

ایرادات شاردینگ

ارز دیجیتال زیلیکا چیست؟ | ایرادات شاردینگ

بزرگترین عیبی که شاردینگ داره، تقسیم اطلاعات است. در واقع هر وقت که با استفاده از شارد، نود های شبکه تقسیم میشن، اطلاعاتی که روی اون ها ذخیره شده هم تقسیم میشه. تو شبکه بیت کوین همه ی نود ها میتونن به تمامی اطلاعات بلاک چین دسترسی پیدا کنن. به عبارت دیگه، نود ها به هیچ اطلاعات دیگه ای برای پردازش تراکنش هاشون احتیاج ندارن. اما وقتی که تو شبکه ای از شارد استفاده میشه، به نود ها اجازه دسترسی به همه ی داده های شبکه داده نمیشه.

نود ها برای گرفتن اطلاعات مورد نیازشون، باید با بقیه ی Node ها ارتباط داشته باشن. مشکل اصلی وقتی بوجود میاد که شبکه مورد نظر ما از هزاران کامپیوتر مختلف ساخته شده باشه. تو چنین شبکه ای برقراری ارتباط بسیار سخت و پیچیده­اس. شاید بهتر باشه که برای درک بهتر این مطلب، اونو با یه مثال توضیح بدیم. فرض کنین که کتابی رو به دو قسمت تقسیم کردیم و قسمت اول رو به علی و قسمت دوم رو به رضا دادیم. علی و رضا بعد از مطالعه قسمتی که بهشون داده شده، با هم صحبت میکنن تا کل داستان رو متوجه بشن.

حالا فرض کنین که یه کتابخونه بزرگ داریم و کتاب های اونو بین جمعیت ایران تقسیم کردیم. تقسیم یه بلاک چین بزرگ بین نود ها دقیقا مثل تقسیم کتاب های کتابخانه بین مردم ایران هستش. همونطور که ایجاد ارتباط بین 85 میلیون بسیار سخت و پر هزینه است؛ وصل کردن داده های نود های مختلف هم کار پر زحمت و سختیه.

البته تو شبکه ارز Zilliqa راه حل مناسبی برای این مشکل در نظر گرفته شده. تو این شبکه از الگوریتم اجماع دوگانه استفاده میشه. در ادامه شما رو بیشتر با این مکانیسم و نحوه عملکردش آشنا میکنیم.

ارز دیجیتال Zilliqa چیست؟

ارز دیجیتال زیلیکا چیست؟

توکن بومی شبکه زیلیکا، ارز دیجیتال زیله که با نماد Zill تو بازار های مالی در حال معامله است. در کل قراره که 6.1 میلیارد واحد از این توکن عرضه بشه. بیشتر تحلیلگر ها احتمال میدن که با عرضه همه ی زیلیکا ها، شبکه این ارز به حالت لایو دربیاد. در این صورت این ارز افزایش قیمت قابل توجهی رو تجربه میکنه. تا قبل از 15 فوریه سال 2020 این ارز Zilliqa به شکل یه توکن تو بلاک چین اتریوم بود. در اون رما این ارز از استاندارد ERC20 استفاده میکرد.

در حال حاضر ارز زیلیکا روی شبکه اختصاصی خودش قرار گرفته. به عبارت دیگه زیلیکایی که از استاندارد ERC20 استفاده میکرد دیگه منسوخ شده. اگه قصد خرید زیلیکا رو دارین، باید حتما از شبکه جدید اون استفاده کنین. همچنین برای نگهداری این ارز به یه کیف پول زیلیکا اختصاصی هم احتیاج دارین. البته اگه نمیدونین که چه ولتی برای این ارز مناسبه، باید بگم که جای نگرانی نیست؛ چون ما تو مقاله ای جدا در مورد کیف پول زیلیکا و نحوه ساختشون، بهتون توضیحات لازم رو میدیم.

توجه: تراکنش هایی که تو بستر بلاک چین انجام میشن، غیر قابل بازگشت هستن. به همین خاطر تو انتخاب شبکه و وارد کردن آدرس کیف پول مقصد، دقت کافی رو باید داشته باشین.

قبلا در مورد محبوبیت بالای ارز زیلیکا صحبت کردیم. جالبه بدونین که تقاضای بالایی که برای این ارز وجود داشت، به یه عرضه اولیه خارج از برنامه و یهویی تو این ارز منجر شد. در واقع تیم زیلیکا تونسته بودن 20 میلیون دلار سرمایه از بخش خصوصی جذب کنن. به همین خاطر هم نیازی به عرضه اولیه ارز هاشون نداتشن؛ اما به خاطر در خواست هایی که ازشون میشد، تصمیم گرفتن بخشی از این توکن ها رو بفروش برسونن.

 به این ترتیب تو سال 2018 ارز Zill برای اولین بار به مردم عرضه شد. این ICO بین ماه های دسامبر تا ژانويه انجام شد. تیم ارز دیجیتال زیلیکا موفق شد با این فروش، بیش از 22 میلیون دلار سرمایه بدست بیاره. قیمت زیلیکا در این عرضه اولیه حدودا 0.0038 دلار تعیین شده بود. البته الان همه میتونن بدون هیچ محدودیتی Zill بخرن. برای آشنایی با نحوه خرید زیلیکا به مقاله ای که در مورد خرید و فروش ارز های دیجیتال تو صرافی ایران بایننس نوشتیم مراجعه کنین.

ویژگی های ارز دیجیتال زیلیکا

زیلیکا یک ارز دیجیتال بسیار جالب و متفاوت است که برخلاف بسیاری از ارزهای دیجیتال دیگر، به دنبال حداقلی شدن مشکلاتی است که کاربران در هنگام استفاده از ارزها ممکن است روبرو شوند. یکی از ویژگی های مهم زیلیکا امنیت بالا است. ارزهای دیجیتال معمولاً با مشکلات امنیتی مواجه هستند، اما زیلیکا از فناوری بلاکچین برای تضمین امنیت تراکنش ها استفاده می کند. بنابراین، استفاده از زیلیکا می تواند به کاربران اعتماد بیشتری در استفاده از ارزهای دیجیتال بدهد. علاوه بر این، زیلیکا دارای سرعت بالا و هزینه پایینی است. انتقال زیلیکا بین کاربران به سرعت بسیار بالا و با هزینه کمی صورت می گیرد. این ویژگی می تواند برای کاربرانی که به دنبال انجام تراکنش های سریع و ارزان هستند، بسیار جذاب باشد. در نهایت، زیلیکا قابلیت توسعه و تغییرپذیری بالایی دارد. این ارز دیجیتال اجازه می دهد تا برنامه های دیگر بر روی زیرساخت آن ایجاد شده و از امکانات آن استفاده کنند. این ویژگی به کاربران و توسعه دهندگان اجازه می دهد از قابلیت های زیلیکا بهره ببرند و آن را برای استفاده های متنوعی مورد استفاده قرار دهند. در مجموع، ویژگی های زیلیکا آن را به یک ارز دیجیتال منحصربه‌فرد و جذاب تبدیل کرده است.

تاریخچه ارز زیلیکا چیست؟

ارز دیجیتال زیلیکا چیست؟ | تاریخچه ارز زیلیکا

ایده اولیه زیلیکا توسط پراتیک ساکسنا (Prateek Saxena) که استادیار دانشکده محاسبات سنگاپوره، مطرح شد. این استاد به همراه چند نفر از دانشجو هاش مقاله ای رو تو سال 2016 منتشر کردن. این مقاله در مورد تاثیر خرد کردن (Sharding) بلاک چین روی سرعت تراکنش ها و پردازش بود. در واقع مفهوم شاردینگ برای اولین بار تو این مطلب به طور کامل توضیح داده شد. تقریبا تو همون دوران ساکسنا و مکس کانتلیا (Max Kantelia) که یه کارآفرین تو حوزه امور مالی و فناوری هستش، شرکتی با نام آنتکوان کپیتال (Anquan Capital) رو تاسیس کرده بودن. همچنین ژوزار موتیوالا (Juzar Motiwalla) که رییس سابق انجمن رایانه سنگاپور تو این پروژه باهاشون همکاری داشت.

هدف اصلی آنتکوان کپیتال تحقیق روی فناوری های کامپیوتری بود. اما تو سال 2017 این شرکت برای فعالیت روی شبکه زیلیکا با Zilliqa Research ادغام شد. بعد از این کار ونگ شینشو (Dong Xinshu) به عنوان مدیر عامل پروژه، یائوجی جیا (Yaoqi Jia) به عنوان مدیر ارشد فنی و امریت کومار (Amrit Kumar) به عنوان مدیر ارشد علمی مجموعه انتخاب شدن. البته هر سه نفر قبلا تو دانشکده محاسبات، به عنوان همکار با هم فعالیت داشتن.

به این ترتیب زیلیکا تو سال 2017 به دست برترین اساتید دانشگاهی و متخصصین با تجربه ساخته شد. اوایل ارز زیلیکا روی بستر اتریوم ساخته شده بود. تو همون دوران بود کخ یه ICO خصوصی از این ارز صورت گرفت. سپس تو سال 2019 این ارز بلاک چین اختصاصی خودش رو توسعه داد و داده هاش رو به اون منتقل کرد. این طوری بود که ارز دیجیتال Zilliqa ساخته شد و فعالیت رسمیش رو شروع کرد.

مزایا و معایب ارز زیلیکا چیست؟

ارز دیجیتال زیلیکا چیست؟ | مزایا و معایب زیلیکا

پروژه و ارز دیجیتال زیلیکا معایب و مزایایی داره که بهتره قبل از خرید Zilliqa و سرمایه گذاری روی اون، در موردشون اطلاعاتی رو داشته باشین. مخصوصا که این موارد تاثیر زیادی رو روی آینده Zill میذارن. به همین منظور تو ادامه این مقاله بعضی از مهمترین مزایا و معایب این پروژه رو باهاتون در میون میذاریم.

مزایای این پروژه عبارتند از:

  • این پروژه از نظر تکنولوژی از رقبای خودش خیلی جلوتره. همین موضوع این ارز رو مناسب سرمایه گذاری میکنه.
  • شانس پروژه های نسل سومی بلاک چین برای پیشرفت و رشد بسیار زیاده. در واقع برندگان بزرگ بازار رمز ارز ها این نوع ارز ها و سرمایه گذارانشون هستن.
  • درسته که ارز دیجیتال زیلیکا تازه وارد هستش و فعالیت زیادی رو تو بازار رمز ارز ها نداشته، اما طرفدارای زیادی رو داره. داشتن یه جامعه کاربری قدرتمند یکی از ویژگی هایی خوبیه که تو هر پروژه ای پیدا نمیشه.
  • زیلیکا نسل جدید از بلاک چین هاست که برای حل یکی از قدیمی ترین مشکلات بلاک چینی یعنی مقیاس پذیری، طراحی شده. در حال حاضر پروژه های زیادی با این مشکل دست و پنجه نرم میکنن. در صورتی که این پروژه ها از زیلیکا استفاده کنن، قیمت زیلیکا به شدت افزایش پیدا میکنه.
  • استقبالی که از این پروژه شد به همه فعالای بلاک چینی نشون داد که کاربران برای رفتن به فاز جدید تکنولوژی های بلاک چینی آماده هستن.

ارز دیجیتال زیلیکا | مزایا و معایب زیلیکا

در کنار این نکات مثبت، معایبی هم تو پروژه زیلیکا وجود داره که در ادامه در موردشون صحبت میکنیم:

  • توسعه دهنده های زیلیکا با وجود سواد آکادمیک بالایی که دارن، از تجربه کافی تو معرفی محصولشون برخوردار نیستن. سازنده های این ارز هم جزو دانشگاهیان برتر هستن اما اطلاعات چندانی در مورد بازاریابی و کسب و کار ندارن. درسته که این پروژه تکنولوژی بسیار بالایی رو داره اما بازاریابی ضعیف میتونه باعث عقب موندن این پروژه بشه.
  • هر چقدر که فرآیند توسعه و ارتقا زیلیکا طولانی بشه، شانس پروژه های مشابه و کپی شده هم بیشتر میشه.
  • بعضی از پروژه های مطرح و معتبر ترجیح میدن که به جای استفاده از بلاک چین های جانبی، مشکل مقیاس پذیریشون رو با استفاده از ارتقا شبکه خودشون برطرف کنن. برای مثال اتریوم داره روی راه حل هایی برای حل مشکل مقیاس پذیری و کارمزد های بالاش کار میکنه.
  • ارزش و جایگاهی که در آینده زیلیکا تو زندگی روزمره ما بهش میرسه، بستگی به قرارداد های هوشمند و اپلیکیشن های غیر متمرکزی که ازش استفاده میکنن داره.

یکی از بزرگترین رقبای زیلیکا امسیه گو (OmsieGo) هستش که تونسته با برقراری پیوند های محکم با موسسات سنتی، عملکرد بهتری رو نسبت به Zilliqa داشته باشه. ایراداتی که در حال حاضر تو پروژه زیلیکا وجود دارن، کاملا قابل حل هستن. اما برای اینکه زیلیکا بتونه به یکی از بزرگترین ارز های دیجیتال دنیا تبدیل بشه، باید اقدامات جدی تری رو انجام بده. همچنین استفاده از تیمی حرفه ای برای بازاریابی میتونه جایگاه این پروژه رو به شدت ارتقا بده.

الگوریتم شبکه زیلیکا چیست؟| آیا استخراج زیلیکا ممکن است؟

ارز دیجیتال زیلیکا | الگوریتم شبکه زیلیکا چیست؟| آیا استخراج زیلیکا ممکن است؟

تا اینجا بهتون گفتیم که ارز Zill چیست؟ شاید بد نباشه که در مورد نحوه عملکرد اون و یکی از راه های بدست آوردنش (استخراج زیلیکا) اطلاعاتی رو بهتون بدیم. تو شبکه زیلیکا از الگوریتم اجماع دوگانه استفاده میشه. الگوریتم اجماع سیستمیه که تو اون کاربرای یه بلاک چین برای قبول و تایید اون شبکه ازش استفاده میکنن. به عبارت ساده تر الگوریتم اجماع یه نوع توافقه که بین بلاک چین و نود هاش، بوجود اومده. الگوریتمی که تو هر بلاک چین ازش استفاده میشه، قوانین و مقررات خاص خودش رو داره. مثلا تو بیت کوین برای تایید تراکنش ها بیش از نصف نود ها (51 درصد) باید تراکنش ها رو تایید کنن.

تو زیلیکا از یه مکانیسم دو لایه ی توافق جمعی استفاده میشه. به همین خاطره که به این فرآیند هیبرید (Hybrid: دو رگه، دوگانه) گفته میشه. دو لایه ای که تو Zilliqa ازشون استفاده شده، موارد زیر هستن:

  1. لایه شارد (Shard Layer): قبلا در مورد شارد ها و اطلاعاتی که پردازش میکنن باهاتون صحبت کردیم. اما نگفتیم که تو شارد ها فقط یه بخشی از اطلاعات که تو میکرو بلاک ها هستن رو پردازش میکنن. نود های لایه شارد فقط به بخش کوچکی از اطلاعات دسترسی دارن. به همین خاطر هم لازم نیست که با بقیه ی Shard ها ارتباطی داشته باشن.
  2. لایه دی اس (DS Layer): یه گروه کوچیکی از نود ها وجود دارن که به شکل اتفاقی انتخاب شدن. این نود ها تو دسته کمیته در اس قرار میگیرن. سپس این گروه ماکرو بلاک هایی که قبلا پردازش شدن رو تو ه بلاک کامل قرار میدن و در مورد معتبر بودن یا نبودن اون به یه توافق میرسن. به این ترتیب تصمیم نهایی در مورد هر بلاک گرفته میشه.

حالا که در مورد کلیات و عملکرد الگوریتم اجماع دوگانه توضیح دادیم، میتونیم در مورد مزیت های استفاده از این الگوریتم تو شبکه زیلیکا صحبت کنیم.

وقتی که تو یه شبکه ای از این الگوریتم استفاده میشه، در صورتی که بین نود ها در مورد تایید یه بلاک اختلافاتی بوجود بیاد، امکان فورک و ایجاد یک بلاک چین جدید وجود نداره. به این فرآیند نهایی بودن یا finality گفته میشه که یه شبکه کمک میکنه تا تراکنش ها رو سریعتر و به شکلی مناسب پردازش کنه. همچنین استفاده از چنین الگوریتمی به توان محاسباتی کمتری در مقایسه با بیت کوین و اتریوم احتیاج داره.

ارز دیجیتال زیلیکا | استخراج زیلیکا

استخراج زیلیکا با استفاده از کارت گرافیک انجام میشه. البته در حال حاضر قیمت GPU هایی که برای ماینینگ مناسبن، سر به فلک کشیده. به همین خاطر افراد زیادی خرید زیلیکا و ترید اون رو به استخراجش ترجیح میده. تصمیم گیری در این مورد به خودتون بستگی داره. اگه میخواین بدونین که آیا استخراج Zilliqa به صرفه است یا نه؟ میتونین از ماشین حساب های استخراج استفاده کنین.

آینده زیلیکا

آینده Zilliqa کاملا به پلتفرم ها و پروژه هایی که ازش استفاده میکنن بستگی داره. زیلکا یه بلاک چینه عمومیه، یعنی همه میتونن ازش استفاده کنن. اما عمده مخاطبان این بلاک چین افرادی هستن که از قرارداد های هوشمند یا برنامه های غیر متمرکز استفاده میکنن. تا به الان پروژه زیلیکا تونسته توانایی بالاش رو تو میزبانی از DApps ها و قرارداد های هوشمندی که به حجم و ظرفیت بالایی احتیاج دارن، به فعالای این حوزه نشون بده.

طبق نظر کارشناسان و تحلیلگران با ادامه دار شدن ارتقا این ارز و همکاری بیشتر با سایر پروژه ها، قیمت زیلیکا میتونه افزایش پیدا کنه. ارزش ذاتی این پروژه خیلی بیشتر از جایگاه فعلی این ارزه. طبق نقشه راهی که تیم این پروژه براش ترسیم کردن، زیلیکا با شرکت تو رویداد های مختلف سعی در جذب مخاطب های بیشتری رو داره. با در نظر گرفتن تکنولوژی این پروژه، زیلیکا میتونه عملکرد خوبی رو تو جذب علاقه و توجه کاربرای جدید، از خودش نشون بده.

ارز دیجیتال زیلیکا چیست؟ | آینده زیلیکا

در مورد قیمت Zilliqa هم پیش بین های زیادی وجود داره. مثلا طبق تحلیل های سایت Wallet Investor این ارز میتونه تا سال دیگه به محدوده 0.2 دلار برسه. سایت Digital Coin Price دیدگاه متفاوت تری رو نسبت به این ارز داشته و پیش بینی کرده که تو سال 2022 این ارز به طور متوسط 0.11 دلار ارزش داره. طبق پیش بین های این سایت ارز دیجیتال زیلیکا تو سال 2025 نهایتا بتونه 0.23 دلار معامله بشه. اما ولت اینوستور نسبت به آینده این ارز خوش بین تره و قیمت Zill رو تا 5 سال دیگه 0.6 دلار ارزیابی کرده.

توجه داشته باشین که پیش بینی های ارائه شده تو سایت ها و پلتفرم های مختلف ضد و نقیض هستن و به همین خاطر نباید موقع سرمایه گذاری بهشون توجه کنین. تحلیل هایی که تو چنین بستر هایی ارائه میشن، بیشتر برای تشخیص روند بازار مناسبن. در صورتی که قصد خرید Zilliqa رو داشته باشین، باید خودتون روند بازار و آینده این ارز رو تحلیل کنین.

جمع بندی

تو این مقاله هر چیزی که لازم بود در مورد ارز دیحیتال زیلیکا و تکنولوژی بکار رفته تو اون بدونین رو، در اختیارتون گذاشتیم. اگه در مورد نحوه خرید زیلیکا و یا فروش اون اطلاعاتی رو ندارین، بهتره که به قسمت راهنمای استفاده از سایت برین و مطالبی که در مورد خرید و فروش ارز ها نوشتیم رو مطالعه کنین. صرافی ارز دیجیتال ایران بایننس یکی از بهترین پلتفرم های داخلی برای خرید و فروش زیلیکا هستش. امیدواریم که از این مقاله استفاده کافی رو برده باشین و بتونین با خرید و فروش این ارز سود خوبی رو از این بازار ببرین.


نظرات کاربران در مورد ارز دیجیتال زیلیکا چیست؟ | معرفی کامل ارز Zilliqa | بررسی آینده ارز دیجیتال Zill
سوال امنیتی :4+30 = ?