ارز دیجیتال سروم چیست؟ (بررسی کامل ارز دیجیتال SRM)

1401/06/14
ارز دیجیتال سروم چیست؟ (بررسی کامل ارز دیجیتال SRM)


 می خواهیم در مقاله ارز دیجیتال سروم چیست؟ اطلاعاتی در مورد ارز دیجیتال Serum برای شما ارائه کنیم و به بررسی اینده سروم و کیف پول ارز دیجیتال SRM بپردازیم. با توجه به اینکه قراره در این مقاله اطلاعاتی در مورد ارز سروم برای شما ارائه کنیم، بهتره ابتدا مقدمه ای در مورد ارزهای دیجیتال و فناوری بلاک چین داشته باشین.

بازار ارزهای دیجیتال در سال های گذشته به دلیل رشدهای قیمتی زیادی که داشت، تونست به یکی از محبوب ترین بازارهای مالی تبدیل بشه و سرمایه گذاران و معامله گران زیادی به سمت این بازار اومدن و اقدام به خرید ارز دیجیتال کردن. شما میتونین با به دست آوردن اطلاعاتی در مورد بازار ارزهای دیجیتال وارد این بازار بشین.

با گسترش بازار کریپتوکارنسی ها، ارزهای دیجیتال زیادی به وجود اومدن که هر کدوم از این رمز ارزها به دلیل داشتن ویژگی ها و کاربردهای خاص خودشون، مورد استقبال قرار گرفتن و محبوبیت زیادی به دست آوردن. یکی از این رمز ارزها نیز ارز سروم هست. به همین منظوراطلاعاتی در مورد اینده سروم و کیف پول ارز دیجیتال SRM برای شما ارائه می کنیم.

ارز دیجیتال سروم چیست؟

ارز دیجیتال سروم چیست؟

ما می تونیم در پاسخ به سوال ارز دیجیتال سروم چیست؟ این جواب رو بدیم که ارز سروم با نماد اختصاری SRM نوعی ارز دیجیتال یا شکلی از دارایی دیجیتال هست که در زمان نوشتن این مقاله با داشتن ارزش بازار جدود 325.75 میلیون دلار و سهم 0.01 درصدی از کل بازار، در رتبه 163 بازار کریپتوکارنسی ها قرار داره. همچنین ارز سروم نوعی رمز ارز مدیریتی در پلتفرم سروم هست که بر بروی بلاک چین ارز دیجیتال اتریوم راه اندازی شده. به عبارت دیگه ارز دیجیتال سروم نوعی توکن مبتنی بر شبکه ERC20 هست. علاوه بر این، ارز سروم توکن بومی پلتفرم Serum هست که کاربردهای زیادی داره و همین موضوع نیز باعث شده تا محبوبیت این رمز ارز بیشتر بشه.

همونطور که گفتیم، ارز سروم توکن بومی پلتفرم Serum هست که کاربردهای زیادی در این پلتفرم داره که یکی از این کاربردها این هست که ارز دیجیتال SRM عملکرد پلتفرم سروم رو بهبود می کنه.

همچنین ارز دیجیتال سروم برای پرداخت کارمزد تراکنش های انجام شده در پلتفرم سروم مورد استفاده قرار می گیره. نکته قابل توجه این هست که دارندگان ارز دیجیتال سروم نیز این امکان رو دارن تا در پرداخت کارمزدهای خودشون تخفیف به دست بیارن. به همین دلیل ارز دیجیتال سروم مورد استقبال خیلی از افراد قرار می گیره و محبوبیت زیادی به دست میاره و تقاضا برای خرید ارز دیجیتال SRM نیز بیشتر میشه.

جالب اینجاست که بدونین پلتفرم سروم نیز نوعی صرافی غیر متمرکز و یه اکوسیستمی هست که با سرعت بالا و هزینه های پایین تری برای معامله در امور مالی غیر متمرکز مورد استفاده کاربران قرار می گیره. همچنین پلتفرم Serum یکی از پلتفرم هایی هست که بر روی بلاک چین سولانا راه اندازی شده که قابلیت ارتباط با شبکه اتریوم رو هم داره و اکثر صرافی ها به عنوان یکی از توکن های ERC20 لیست شده.

تاریخچه ارز دیجیتال SRM:

ارز دیجیتال SRM

نوبت این رسیده تا در این قسمت از مقاله ارز دیجیتال سروم چیست؟ اطلاعاتی در مورد تاریخچه ارز سروم برای شما ارائه کنیم با تاریخ راه اندازی پلتفرم سروم و بنیانگذار این رمز ارز آشنایی داشته باشین. بهتره بدونین ارز سروم توسط شخصی به اسم سم بنکمن فراید راه اندازی شده و وارد بازار ارزهای دیجیتال شد.

همچنین این شخص فارغ التحصیل موسسه ماساچوست هست که 3 سال تجربه ترید صندوق قابل معامله رو از طریق شرکت جین استریت رو در رزومه کاری خودش داره. شرکت سرمایه گذاری جین استریت نیز نوعی شرکت ترید و معامله گری هست. علاوه بر این، اون بعد از ترک شرکت جین استریت در سال 2017، شرکت آلامدا ریسرچ رو تاسیس کرد.

جالب اینجاست که بدونین سم بنکمن فراید نیز در سال 2019 اقدام به تاسیس صرافی اوراق مشتقه FTX هست. همچنین اون در حوزه سرمایه گذاری دیفای نیز تجربه های زیادی داره. اون به عنوان یکی از رهبران صرافی غیر متمرکز سوشی سواپ نیز شناخته میشه. بهتره بدونین سم و بقیه تیم توسعه دهنده صرافی FTX مشغول تصمیم گیری درباره ایجاد یه پروتکل DeFi بودن که یه صرافی غیر متمرکز در این زمینه به وجود بیارن.

همچنین این تیم تصمیم گرفتن که این صرافی رو بر روی بستر بلاک چین سولانا راه اندازی کنند تا بتونن ویژگی های خاص خودشون رو به راحتی پیاده سازی کنند و کاربردهای خوبی رو به کاربران فراهم کنند.

بهتره بدونین سم و همه تیم توسعه دهنده صرافی FTX خواستن که صرافی غیر متمرکز خودشون منحصر به فرد باشه. به همین دلیل تلاش های زیادی در این زمینه انجام دادن و بعد از بررسی و حذف اسم هایی که از قبل توسط بقیه ارزهای دیجیتال استفاده شده، اونها اسم سروم رو بر روی این صرافی گذاشتن. همچنین توسعه صرافی غیر متمرکز سروم نیز حدود 3 ماه طول کشید.

نحوه کار پلتفرم Serum چگونه است؟

پلتفرم Serum

در این قسمت از مقاله ارز دیجیتال SRm چیست؟ اطلاعاتی در مورد نحوه کار پلتفرم Serum برای شما ارائه کنیم.پلتفرم سروم نوعی صرافی غیر متمرکز هست که در زمینه حوزه مالی غیر متمرکز فعالیت میکنه و مبتنی بر شبکه سولانا هست.

همچنین پلتفرم Srum ویژگی های زیادی داره که همین امر باعث شده تا محبوبیت زیادی به دست بیاره و مورد استقبال خیلی از کاربران بازارهای مالی غیر متمرکز قرار بگیره. از جمله از این ویژگی ها می تونیم به غیر متمرکز بودن این صرافی اشاره کنیم. این ویژگی باعث میشه تا اطمینان حاصل بشه که هیچ یک از بخش های پلتفرم Serum متمرکز نیست.

بهتره بدونین پلتفرم سروم برای اینکه بتونه غیر متمرکز بمونه، از استفاده اوراکل برای متمرکز کردن فیدهای قیمت جلوگیری می کنه. با این حال پلتفرم Serum یه سرویس کاملا غیر متمرکز مبتنی بر بلاک چین سولانا هست که ویژگی های این بلاک چین رو هم به کاربران خودش فراهم میکنه. همین موضوع نیز باعث میشه تا این صرافی مورد استقبال خیلی از افراد قرار بگیره و محبوبیت زیادی به دست بیاره.

همچنین پلتفرم Serum قابلیت معامله بین زنجیره ای رو نیز برای کاربران خودش ارائه می کنه. به این ترتیب کاربران این امکان رو دارن تا دارایی های خودشون رو از طریق شبکه های مختلفی معامله کنند.

طراحی پلتفرم Serum برای تسهیل معاملات هست. همچنین پلتفرم سروم قصد داره تا با یکپارچه سازی در بلاک چین سولانا از سرعت و پایین بودن هزینه کارمزدهای تراکنش ها سود به دست بیاره و این امکان رو به اون ها بده تا در بلاک چین مخصوص خودشون تسویه بشن. همچنین کاربران باید برای پرداخت کارمزدهای خودشون در پلتفرم سروم، توکن بومی این پلتفرم یعنی توکن SRM رو در اختیار داشته باشن.

ویژگی های ارز دیجیتال سروم:

ارز دیجیتال سروم

همونطور که در ابتدای مقاله نیز گفتیم، با گسترش بازار کریپتوکارنسی ها ارزهای دیجیتال زیادی به وجود اومدن که هر کدوم از این رمز ارزها به دلیل داشتن ویژگی ها و مزایای خاص خودشون مورد استقبال قرار گرفتن و محبوبیت زیادی به دست اوردن. ارز سروم نیز ویژگی های زیادی داره که در این قسمت از مقاله به بررسی ویژگی های ارز دیجیتال SRM می پردازیم.

• پشتیبانی از بلاک چین ها

یکی از ویژگی های ارز دیجیتال SRM این هست که پلتفرم Sreum از بلاک چین های مختلفی پشتیبانی می کنه. این موضوع به کاربران این امکان رو میده تا مبادلات خودشون رو در بلاک چین های مختلف بدون نیاز به اعتماد انجام بدن. همچنین تیم توسعه دهنده ارز دیجیتال Serum قصد داره تا این کار رو با استفاده از بیش از 100 اعتبارسنج و به صورت غیر متمرکز انجام بده.

• معاملات کم هزینه و سریع

یکی دیگه از ویژگی های ارز دیجیتال SRM این هست که از اونجایی که پلتفرم سروم مبتنی بر بلاک چین سولانا هست، معاملات انجام شده در این پلتفرم به صورت سریع و با هزینه کارمزد کم انجام میشن. این موضوع باعث میشه تا محبوبیت پلتفرم سروم بیشتر بشه و مورد استقبال خیلی از افراد قرار بگیره.

• مقیاس پذیری

یکی دیگه از ویژگی های ارز دیجیتال SRM این هست که پلتفرم غیر متمرکز سروم پروتکلی مبتنی بر بلاک چین سولانا هست و از این رو مقیاس پذیری بالایی داره. مقیاس پذیری بلاک چین نیز یکی از اجزای اصلی بلاک چین محسوب میشه تا بالا بودن اون در بلاک چین باعث میشه تا محبوبیت بلاک چین بیشتر بشه.

هدف پلتفرم Serum چیست؟

پلتفرم Serum

پلتفرم Serum اهداف زیادی داره و برای رسیدن به این اهداف تلاش های زیادی می کنه. به همین منظور ما در این قسمت از مقاله ارز دیجیتال SRM چیست؟ اطلاعاتی در مورد اهداف پلتفرم Serum برای شما ارائه می کنیم.

بهتره بدونین پلتفرم سروم قصد داره تا برخی از مشکلات حوزه مالی غیر متمرکز یا دیفای رو برطرف بکنه. از جمله از این مشکلات می تونیم به وجود تمرکز در بسیاری از پروژه های DeFi اشاره کنیم. پلتفرم روم می خواد تا همه قسمت های حوزه مالی غیر متمرکز رو غیر متمرکز بکنه و امنیت اون ها افزایش بده.

بهتره بدونین تراکنش های موجود در حوزه مالی DeFi خیلی کم سرعت و بسیار پر هزینه هستن و این یکی از مشکلات حوزه دیفای هست که پلتفرم سروم سعی میکنه تا این مشکل رو برطرف بکنه. همچنین امروزه معامله در حوزه دیفای به صورت خودکار و بدون سفارش گذاری انجام میشه که پلتفرم Serum تلاش میکنه تا کاربران این امکان رو داشته باشن تا بر روی معامله های خودشون سفارش گذاری کرده و بهترین سود رو به دست بیارن.

به همین دلیل هست که پلتفرم Serum مورد استقبال خیلی از معامله گران حوزه دیفای قرار می گیره و محبوبیت زیادی به دست میاره. همچنین در حال حاضر هیچ پروژه ای وجود نداره که بلاک چین های مختلف رو به هم متصل بکنه که پلتفرم سروم می خواد این کار رو انجام بده.

کاربرد توکن SRM چیست؟

بهتره بدونین توکن SRm کاربردهای زیادی در پلتفرم سروم داره. از جمله از این کاربردهای می تونیم به پرداخت کارمزدها در پلتفرم Serum اشاره کنیم. البته همه کارمزدهای خالص بر روی پلتفرم سروم سوزونده میشن. علاوه بر این، از توکن SRM میشه برای استیکینگ یا سپرده گذاری بر روی یه نود هم استفاده کرد که تعداد توکن ها برای این کار باید حداقل 10.000.000 واحد باشه.

بررسی قیمت و آینده سروم:

قیمت و آینده سروم

یکی از فاکتورها و عواملی که سرمایه گذاران و معامله گران در زمان سرمایه گذاری و خرید ارز دیجیتال سروم بهش توجه می کنند، قیمت و اینده سروم هست. شما نیز اگه قصد سرمایه گذاری یا خرید ارز دیجیتال سروم دارین، باید قیمت و اینده سروم رو مورد بررسی قرار بدین.

بازار ارزهای دیجیتال نوسانات قیمتی زیادی داره و همین موضوع باعث میشه تا پیش بینی قیمت و اینده سروم کار سختی بشه.در این بخش از مقاله قصد داریم تا به بررسی قیمت و اینده سروم بپردازیم.

همونطور که گفتیم، پلتفرم Serum یکی از پروتکل های مبتنی بر بلاک چین سولانا هست که قصد داره تا برخی از مشکلات حوزه دیفای رو برطرف بکنه و به معامله گارن این حوزه این امکان رو بده تا بتونن معامله های سریع و کم هزینه ای رو داشته باشن. از اونجایی که حوزه مالی غیر متمرکز یا DeFi امروزه مورد توجه خیلی از سرمایه گذارن و معامله گران قرار گرفته، باعث شده تا به دنبال راهی برای تسهیل معامله های خودشون باشن

این معامله گران از پلتفرم سروم برای معامله های خودشون استفاده می کنند و با افزایش تقاضا برای استفاده از پلتفرم سروم و خرید توکن SRM، می تونیم اینده SRM رو درخشان پیش بینی کنیم.

جالب اینجاست که بدونین برای اینکه بتونین قیمت SRM رو پیش بینی کنین، باید عوامل و فاکتورهای زیادی رو مورد توجه قرار بدین. از جمله از این عوامل می تونیم به وضعیت اقتصادی کشورها، اخبارها و رسانه ها، تقاضا برای خرید ارز سروم و اهداف تیم توسعه دهنده ارز دیجیتال Serum اشاره کنیم. این فاکتورها از عواملی هستن که بر روی قیمت و اینده SRM تاثیر می ذارن. برای مثال اگه وضعیت اقتصادی کشورها در وضعیت بحران باشه، مردم اقدام به خرید ارز دیجیتال می کنند و با افزایش تقاضا قیمت رمز ارزها افزایش پیدا می کنه.

کیف پول ارز دیجیتال SRM:

کیف پول ارز دیجیتال SRM

شاید بعد از به دست اوردن اطلاعاتی در مورد ارز دیجیتال Serum و بررسی اینده SRm قصد سرمایه گذاری و خرید ارز دیجیتال Serum رو داشته باشین. ولی بهتره قبل از اینکه اقدام به سرمایه گذاری و خرید ارز دیجیتال Serum کنین، ابتدا با کیف پول ارز دیجیتال سروم اشنایی داشته باشین تا در ذخیره و نگهداری ارز دیجیتال Serum مشکلی نداشته باشین.

نگهداری و ذخیره ارز دیجیتال در داخل صرافی کار درستی نیست و باید ارزهای خودتون رو به جایی امن انتقال بدین. به همین منظور ما در این قسمت از مقاله ارز دیجیتال SRM چیست؟ به بررسی انواع کیف پول ارز دیجیتال سروم می پردازیم.

با گسترش بازار کریپتوکارنسی ها، ارزهای دیجیتال زیادی به وجود اومدن که هر کدوم از این رمز ارزها بر روی بلاک چین خاصی راه اندازی شدن و در این شبکه ها فعالیت می کنند.با گسترش فضای کریپتوکارنسی، کیف پول های زیادی به وجود اومدن که میتونین دارایی های خودتون رو در این ولت ها ذخیره کنین.

کیف پول های دیجیتالی مثل کیف پول های واقعی شما هستن که پول های واقعی رو در اون ها ذخیره یا نگهداری می کنین. بهتره بدونین کیف پول های دیجیتال انواع مختلفی دارن که هر کدوم از این ولت ها دارای سطح امنیت و رابط کاربری متفاوتی هستن و با توجه به این ویژگی ها مورد استقبال قرار می گیرن و محبوبیت زیادی به دست میارن.

کیف پول های سخت افزاری نمونه هایی از والت های دیجیتالی هستن که سطح امنیت بالایی دارن و شما می تونین ارزهای دجیتال خودتون رو در این ولت ها ذخیره کنین. ولی این ولتهای هزینه خرید بالایی دارن و همین امر باعث میشه تا زیاد مورد استقبال قرار نگیرن. در مقابل کیف پول های نرم افزاری نیز وجود دارن که سطح امنیت بالایی و رابط کاربری ساده ای دارن و هزینه راه اندازی اون های رایگان هست. در ادامه به معرفی و بررسی انواع کیف پول ارز دیجیتال سروم می پردازیم.

کیف پول لجر(Ledger):

کیف پول ارز دیجیتال سروم

یکی از انواع کیف پول ارز دیجیتال سروم، والت سخت افزاری لجر هست. Ledger نوعی کیف پول سخت افزاری هست که توسط کمپانی لجر در دو نسخه لجر نانو اس و لجر نانو ایکس ساخته شده و عرضه بازار ارزهای دیجیتال شده.شما میتونین این ولت سخت افزاری رو از طریق منابع مختلف خریداری کنین و ارزهای دیجیتال خودتون رو در این ولت ذخیره کنین.

کیف پول سخت افزاری لجر به صورت آفلاین فعالیت می کنه و به همین دلیل در دسته بندی کیف پول های سرد قرار می گیره و دارایی های شما رو از  چشم سارقین  حفظ کنه و سطح امنیت ارزهای دیجیتال شما رو بالا می بره.

ظاهر کیف پول سخت افزاری لجر شبیه فلش هست که دو دکمه فیزیکی بر روی بدنه فلزی خودش داره که شما می تونین با استفاده از این دکمه ها معامله های خودتون رو تایید کنین.

شما میتونین این ولت رو با استفاده از کابل USB به کامپیوتر و با استفاده از کابل OTG به موبایل خودتون متصل کنین. شما می تونین از کیف پول سخت افزاری لجر برای خودتون نسخه پشتیبان تهیه کنین تا در صورت لزوم بتونین کیف پول و دارایی های خودتون رو بازیابی کنین.منظور از تهیه نسخه پشتیبان این هست که کلمات کلیدی رو که در زمان نصب و راه اندازی کیف پول برای شما داده میشه رو در جایی امن یادداشت کنین.

کیف پول تراست ولت(Trust Wallet):

کیف پول ارز دیجیتال سروم

یکی دیگه از انواع کیف پول ارزدیجیتال سروم، ولت نرم افزاری تراست ولت هست. Trust Wallet نوعی کیف پول نرم افزاری هست که توسط شخصی اوکراینی به اسم ویکتور رادچنکو راه اندازی شده هست.

همچنین کیف پول نرم افزاری تراست ولت رابط کاربری راحتی داره و حتی افراد مبتدی نیز این امکان رو دارن تا با استفاده از این ولت ارزهای دیجیتال خودشون رو در این ولت ذخیره و نگهداری کنند. بهتره بدونین کیف پول نرم افزاری تراست ولت در سال 2018 توسط یکی از بزرگترین و معروف ترین صرافی های ارزدیجیتال یعنی صرافی بایننس خریداری شد و به همین دلیل از اون زمان به عنوان کیف پول رسمی بایننس شناخته میشه.

شما می تونین کیف پول نرم افزاری تراست ولت رو بر روی سیستم عامل های اندروید و ios خودتون نصب کنین و از اون استفاده کنین. همچنین کیف پول نرم افزاری تراست ولت ویژگی های امنیتی زیادی رو برای افزایش سطح امنیت دارایی ها و حساب های کاربران خودش فراهم می کنه. یکی از این ویژگی ها این هست که شما می تونین برای تراست ولت خودتون رمز عبور تعیین کنین و برای وارد شدن به حساب خودتون باید رمز عبور رو وارد کنین.

یکی دیگه از ویژگی های امنیتی کیف پول نرم افزاری تراست ولت این هست که در زمان نصب و راه اندازی تراست ولت برای شما کلمات کلیدی داده میشه که بای این کلمات رو در جایی امن یادداشت کنین تا بتونین بعدا کیف پول و دارایی های خودتون رو بازیابی کنین. مقاله اموزش نصب و راه اندازی تراست ولت در سایت ایران بایننس قرار داره و می تونین اون رو مطالعه کنین.

کیف پول متامسک(MetaMask):

کیف پول ارز دیجیتال

یکی دیگه از انواع کیف پول ارز دیجیتال SRM، ولت نرم افزاری متامسک هست. MetaMask نوعی کیف پول نرم افزاری ارز دیجیتال هست که توسط شخصی به اسم ارون دیویس راه اندازی شده و از زمان راه اندازی تاکنون تونسته مورد استقبال خیلی از سرمایه گذاران و معامله گران بازار ارزهای دیجیتال قرار بگیره.

بهتره بدونین کیف پول نرم افزاری متامسک ولت مخصوص ارز دیجیتال اتریوم و توکن های مبتنی بر شبکه ERC20 هست که به صورت پیش فرض نیز ارز دیجیتال اتریوم رو در زمان نصب برای شما نشون میده. از اونجایی که ارزدیجیتال سروم مبتنی بر شبکه ERC20 هست، می تونین این رمز ارز رو در متامسک ذخیره و نگهداری کنین.

جالب اینجاست که بدونین کیف پول نرم افزاری متامسک بر روی افزونه مرورگرهای فایرفاکس و... نیز قابل اجرا هست و شما می تونین این ولت رو به صورت افزونه مرورگر مورد استفاده قرار بدین. همچنین کیف پول نرم افزاری متامسک از توکن های غیر قابل تعویض یا NFT نیز پشتیبانی می کنه و شما می تونین ان اف تی های خودتون رو در این ولت ذخیره کنین. علاوه بر این، کیف پول نرم افزاری متامسک از ارزهای دیجیتال زیادی پشتیبانی می کنه که ارز دیجیتال سروم نیز یکی از همین ارزهای دیجیتال هست. نکته قابل توجه این هست که کیف پول نرم افزاری متامسک نیز همانند تراست ولت ویژگی های امنیتی زیادی رو برای کاربران فراهم می کنه.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله ارز دیجیتال SRM چیست؟ اطلاعاتی در مورد ارز دیجیتال Serum برای شما ارائه کنیم و به بررسی اینده SRM و کیف پول ارز دیجیتال سروم بپردازیم. همونطور که گفتیم، ارز دیجیتال سروم نوعی رمز ارز مدیریتی در پلتفرم سروم هست که بر بروی بلاک چین اتریوم راه اندازی شده. به عبارت دیگه ارز دیجیتال سروم نوعی توکن مبتنی بر شبکه ERC20 هست. همچنین اگه قصد سرمایه گذاری و خرید ارز دیجیتال سروم رو دارین، می تونین از صرافی ارز دیجیتال ایران بایننس استفاده کنین.


نظرات کاربران در مورد ارز دیجیتال سروم چیست؟ (بررسی کامل ارز دیجیتال SRM)
سوال امنیتی :1+92 = ?