ارز دیجیتال لوپرینگ Loopring چیست؟(بررسی کامل ارز LRC)

1401/06/16
ارز دیجیتال لوپرینگ Loopring چیست؟(بررسی کامل ارز LRC)


ما می خواهیم در مقاله ارز دیجیتال لوپرینگ چیست؟ اطلاعاتی در مورد ارز دیجیتال Loopring، آینده لوپرینگ و کیف پول ارز دیجیتال LRC برای شما ارائه کنیم. ولی بهتره قبل از اینکه وارد بحث اصلیمون بشیم، مقدمه ای در مورد ارزهای دیجیتال برای شما ارائه کنیم. بهتره بدونین که ارز دیجیتال نوعی ارز مجازی هست که به صورت الکترونیکی به وجود میاد و عرضه بازار ارزهای دیجیتال میشه.

همچنین خیلی از ارزهای دیجیتال نوعی رمز ارز رمزنگاری شده هستن. پول دیجیتال یا ارز دیجیتال به هر وسیله پرداختی گفته میشه که فقط به شکل الکترونیکی یا مجازی وجود داشته باشن. به عبارت دیگه، پول دیجیتال مثل اسکناس دلار یا سکه قابل لمس نیست و با استفاده از فناوری هایی مثل گوشی، کارت های اعتباری و صرافی های دیجیتال مبادله میشن.

اگه بخواهیم به زبان ساده تر تعریفی از ارزهای دیجیتال داشته باشیم، می تونیم بگیم که ارزهای دیجیتال ارزهایی هستن که فقط به صورت الکترونیکی وجود دارن و از اونجایی که هیچ واسطه ای نیاز ندارن، فروش و خرید ارز دیجیتال یکی از ارزون ترین روش ها برای معامله هستش.

همچنین بهتره بدونین که همه ارزهای رمزپایه ارزهای دیجیتال هتسن، ولی همه ارزهای دیجیتال قابل رمزنگاری نیستن. علاوه بر این، ارزهای دیجیتال ویژگی هایی مثل ارزهای سنتی دارن، ولی به طور کلی برخلاف ارزهای دارای اسکناس چاپی یا سکه های ضرب شده، شکل فیزیکی ندارن و فقط در فضای اینترنت مورد استفاده قرار می گیرن.

با گسترش بازار کریپتوکارنسی ها، ارزهای دیجیتال زیادی به وجود اومدن که هر کدوم به دلیل ویژگی ها و کاربردهای خاص خودشون، در دسته بندی ها و جایگاه مختلفی قرار گرفتن و تونستن با توجه به مزیت هاشون محبوبیت زیادی به دست بیارین. ارز دیجیتال لوپرینگ نیز یکی از این ارزهای دیجیتال هستن که در مقاله ارز دیجیتال لوپرینگ چیست؟ اطلاعاتی در مورد ارز دیجیتال Loopring، آینده لوپرینگ و کیف پول ارز دیجیتال LRC برای شما ارائه می کنیم.

ارز دیجیتال لوپرینگ چیست؟

ارز دیجیتال لوپرینگ چیست؟

در پاسخ به سوال ارز دیجیتال لوپرینگ چیست؟ می تونیم این پاسخ رو بدیم که ارز دیجیتال لوپرینگ با نماد اختصاری LRC شکلی از دارایی دیجیتال هست که در زمان نوشتن این مقاله با داشتن ارزش بازار حدود 921.15 میلیون دلار و سهم 0.05 درصدی از کل بازار، در رتبه 80 بازار کریپتوکارنسی ها قرار داره. همچنین ارز لوپرینگ به عنوان یه پروتکل باز مبتنی بر شبکه اتریوم برای ایجاد مبادلات ارزی رمزنگاری شده غیر متمرکز به وجود اومده و راه اندازی بازار شده. بهتره بدونین که ارز لوپرینگ در عمل نوعی توکن غیر قابل استخراج هست.

ارز لوپرینگ نوعی ارز دیجیتال هست که در واقع توکن عرضه شده به وسیله پروتکل لوپرینگ هست. پروتکل لوپرینگ نیز یه پلتفرم غیر متمرکز هست که بر روی بستر بلاک چین ارز دیجیتال اتریوم راه اندازی شده و روی این بلاک چین فعالیت میکنه. هدف اصلی ارز دیجیتال Loopring راه اندازی یه پلتفرم برای درست کردن و فراهم کردن نوع جدیدی از مبادله ارزهای دیجیتال هست و سعی میکنه شبکه جهلانی از کاربران رو برای انجام این کار تشویق بکنه و اونها رو به این سمت بکشونه.  در پروتکل Loopring، ارز دیجیتال LRC به عنوان پاداش برای استفاده درست از این پلتفرم در نظر گرفته شده.

 پروتکل لوپرینگ یکی از پروتکل های امور مالی غیر متمرکز یا DeFi هست که از ارزهای دیجیتال مختلفی مخصوصا ارز دیجیتال LRC برای ارائه این پلتفرم استفاده می کنه. ارز دیجیتال LRC توکن بومی پروتکل لوپرینگ مبتنی بر اتریوم هست. ارز لوپرینگ ادعا می کنه که پلتفرم اون به صرافی های ساخته شده در بالای اون این امکان رو میده تا از سرعت های کند و هزینه های زیادی که به صرافی های غیر متمرکز در اتریوم مربوط هست جلوگیری بکنه.

تاریخچه ارز دیجیتال لوپرینگ:

ارز دیجیتال لوپرینگ چیست؟

نوبه این رسیده تا در این قسمت از مقاله ارز دیجیتال لوپرینگ چیست؟ اطلاعاتی در مورد تاریخچه و تیم توسعه دهنده ارز لوپرینگ برای شما ارائه کنیم. بهتره بدونین که ارز لوپرینگ با این هدف به وجود اومد که معامله گران بزرگ و صرافی های غیر متمرکز دیگه نیازی به نقدینگی ارزهای دیجیتال نداشته باشن. همچنین ارز دیجیتال LRC برای اولین بار در سال 2017 با عرضه اولیه خودش به کاربران بازار کریپتوکارننسی معرفی شد و دسامبر همون سال راه اندازی و به طور رسمی معرفی شد. البته بهتره بدونین که پروتکل اصلی ارز دیجیتال Loopring دو سال بعد و در سال 2019 فعالیت خودش رو شروع کرد.

ارز دیجیتال LRC توسط شخصی به اسم دنیل وانگ راه اندازی و عرضه بازار ارزهای دیجیتال شد. دنیل وانگ قبل از راه اندازی این پروتکل، به عنوان مهندس نرم افزار در شرکت گوگل فعالیت می کرد و تجربه های زیادی در برنامه نویسی و بلاک چین داره. همچنین این شخص در زمان توضیح درباره اینکه ارز دیجیتال لوپرینپ چیست، گفت که این پروتکل قصد داره تا مشکلاتی مثل سرعت پایین، شفافیت و چالش های امنیتی که در بلاک چین اتریوم وجود دارن رو برطرف بکنه و اون ها رو بهبود بده.

اکنون نیز تیم توسعه دهنده ارز لوپرینگ به عنوان یه موسسه غیر انتفاعی در شهر شانگهای چین مشغول به فعالیت و توسعه این پروتکل هستن. همچنین در نقشه راه این پروتکل نوشته شده که پروتکل Loopring نوعی پلتفرم منبع باز هست که می خواد یه پلتفرم غیر متمرکز در بلاک چین اتریوم به وجود بیاره. بهتره بدونین که ارز دیجیتال LRC قصد داشت در ابتدا روی بلاک چین های دیگه ای مثل نئو و کوانتوم هم فعالیت داشته باشه، ولی توسعه دهنده های این رمز ارز، در سال 2021 اعلام کردن که تمرکز اصلی اون ها روی بلاک چین نئو نیست و فعالیت در شبکه کوانتوم رو هم متوقف کردن و تمرکز اصلی خودشون رو روی شبکه ارز دیجیتال اتریوم گذاشتن.

نحوه کار پروتکل Lopring چگونه است؟

ارز دیجیتال لوپرینگ

موضوعی که می خواهیم در این بخش از مقاله ارز دیجییتال لوپرینگ چیست؟ برای شما توضیح بدیم، نحوه کار پروتکل لوپرینگ هست. بهتره بدونین که برخلاف بقیه صرافی های ارز دیجیتال، تریدرها برای شروع معامله های خودشون در پروتکل Loopring نیازی به سپرده گذاری پول در صرافی ندارن. همچنین در پروتکل لوپرینگ پول شما همیشه در کیف پول دیجیتال شما قرار داره. این کار نیز تضمین می کنه که کنترل و مدیریت ارزهای دیجیتال و دارایی های شما همیشه در اختیار شما هست و فقط شما می تونین تصمیم بگیرین که با سکه های خودتون چه کاری انجام بدین.

همچنین شما می تونین با استفاده از پروتکل Loopring به راحتی سفارش خودشون رو کم یا زیاد کنین و حتی سفارش خودتون رو لغو کنین. بهتره بدونین که شما می تونین دارایی های دیجیتال و ارزهای دیجیتال خودتون رو بعد از ثبت سفارش از کیف پولتون انتقال بدین. نکته قابل توجه این هست که از اونجایی که این پروتکل از کار شما باخبر میشه،

پس این کار بدون شک به سفارش نهایی شما تاثیر می ذاره. بنابراین سفارش شما تکمیل نمیشه. جالب اینجاست که بدونین در هنگام استفاده از ارز لوپرینگ، معامله گرها هیچ وقت برای شروع معامله هاشون مجبور به واریز پول در صرافی نیستن، در حالی که در اکثر صرافی ها باید پول واریز کنین.

پروتکل لوپرینگ برای پردازش و تایید تراکنش ها به رینگ ماینر نیاز داره. Ring Miner ها با استفاده از سفارش های حلقه ای سفارش های مختلف رو پردازش و اجرا می کنند و در ازای اون پاداش به دست میارن.

ماینرها کارمزدی که مارجین ها و معامله گران برای یه سفارش پرداخت میکنن رو به عنوان پاداش به دست میارن. تریدرها میتونن سقف کارمزدی که به رینگ ماینر پرداخت میشه رو مشخص یا از مارجین ها برای پردازش بعضی از سفارش ها استفاده کنن.

ویژگی های ارز دیجیتال LRC:

ارز دیجیتال لوپرینگ چیست؟

همونطور که در ابتدای مقاله نیز گفتیم، با گسترش بازار کریپتوکارنسی ها، ارزهای دیجیتال زیادی به وجود اومدن که هر کدوم از این ارزها به دلیل داشتن ویژگی های خاص خودشون، محبوبیت زیادی به دست آوردن. ارز لوپرینگ نیز ویژگی های زیادی داره که این در بخش از مقاله ارز دیجیتال LRC چیست؟ به بررسی ویژگی های ارز لوپرینگ که باعث منحصر به فرد شدن این رمز ارز میشه، می پردازیم.

• شفافیت

یکی از ویژگی های پروتکل لوپرینگ، شفافیت این پروتکل هست. بهتره بدونین که اکثر صرافی های متمرکز شفافیت ندارن و امکان دستکاری قیمت توسط صرافی ها وجود داره و صرافی ها می تونن از پول های کاربران به صورت غیر مجاز استفاده کنند. ولی پروتکل لوپرینگ این مشکلات رو برطرف کرده و همین امر باعث شده تا محبوبیت زیادی به دست بیاره و مورد استقبال افراد قرار بگیره.

• ادغام رمزنگاری های پیشرفته

یکی دیگه از ویژگی های پروتکل Lopring، استفاده و ترکیب رمزنگاری های پیشرفته در پلتفرم هست. برای مثال استفاده از zkRollup فقط یکی از راه های پیشنهادی پروتکل لوپرینگ برای مناسب سازی شبکه اتریوم با برنامه های حوزه دیفای هست.

• توکن سوزی

یکی از ویژگی های ارز لوپرینگ که باعث شده تا این رمز ارز محبوبیت زیادی به دست بیاره، توکن سوزی این رمز ارز هست. بهتره بدونین که ارز دیجیتال LRC برای جلوگیری از تورم و محدودیت عرضه توکن هاش بخشی از هزینه ای که به عنوان کارمزد تراکنش از کاربران دریافت میشه رو می سوزونه.

امنیت پروتکل Loopring چگونه است؟

ارز دیجیتال لوپرینگ چیست؟

در این قسمت از مقاله ارز دیجیتال LRC چیست؟ قصد داریم تا اطلاعاتی در مورد امنیت پروتکل Loopring برای شما ارائه کنیم. بهتره بدونین پروتکل لوپرینگ از امنیت شبکه اتریوم بهره می بره. همونطور که گفتیم، ارز دیجیتال LRC با استفاده از روش URS سفارشات رو مطابقت میده و اجرا می کنه. بنابراین پروتکل لوپرینگ امنیت و سرعت مبادلات رو تضمین می کنه و از طرف دیگه نیز در کنار روش URS، بهره گیری از ویژگی On-Chain Data Availability یا OCDA که تا حدودی هم باعث کاهش سرعت انجام تراکنش ها میشه، سطح امنیت داده ها رو افزایش میده.

توکن LRC چیست؟

توکن LRC در فعالیت های پروتکل Loopring نقش اصلی و مهم داره. به عبارت دیگه اگه شما بخواهین صرافی غیر متمرکز خودتون رو بر روی پروتکل لوپرینگ به وجود بیارین، باید حداقل 250 هزار توکن LRC رو در این شبکه قفل کنین. بعدا شما به عنوان یه اپراتور می تونین صرافی راه اندازی کنین که از اثبات اطلاعات درون زنجیره ای خودتون استفاده کنین. جالب اینجاست که بدونین اگه یه اپراتور بخواد تا صرافی راه اندازی کنه که این ویژگی رو نداشته باشه، باید 1 میلیون توکن LRC رو قفل یا استیک کنه.

علاوه بر این، بهتره بدونین که توکن LRC یه سازوکار تشویقی برای استفاده درست از پروتکل Loopring هست. همچنین این پروتکل این امکان رو داره تا در صورت عملکرد بد یه صرافی توکن های سپرده گذاری شده مصادره بکنه و در بین کاربرانی که توکن LRC رو قفل یا استیک کردن توزیع بشه. نکته قابل توجه این هست که هر کاربر این امکان رو داره تا توکن LRC رو سپرده گذاری یا استیک کنه تا بخشی از کارمزدهایی که به پروتکل پرداخت شده رو به دست بیاره.

بررسی قیمت و آینده لوپرینگ:

 قیمت و اینده لوپرینگ

نوبه این رسیده تا در این قسمت از مقاله ارز دیجیتال LRC چیست؟ به بررسی قیمت و اینده لوپرینگ بپردازیم. همونطور که می دونین بازار ارزهای دیجیتال همواره نوسانات قیمتی زیادی داره و همین امر باعث شده تا پیش بینی قیمت لوپرینگ و بقیه ارزهای دیجیتال کار سختی بشه. همچنین باید برای پیش بینی قیمت و اینده لوپرینگ باید عوامل و فاکتورهای مختلفی رو زیر نظر بگیریم که بر قیمت و آینده لوپرپنگ اثر میذارن. از جمله از این عوامل می تونیم به وضعیت اقتصادی کشورها، اخبارها و رسانه ها، اهداف تیم پروژه و میزان تقاضا برای خرید ارز دیجیتال اشاره کنیم که می تونن بر قیمت و آینده لوپرینگ اثر بذارن.

ارز دیجیتال لوپرینگ به کمک پشتیبانی تیم توسعه دهنده اون پتانسیل های مثبت، همچنین افزایش قیمت قابل پیش بینی و مواردی از این قبیل به زودی با افزایش قیمت و رشد چشمگیری همراه خواهد بود. بهتره بدونین که مشکلاتی که در سیستم صرافی متمرکز وجود داره باعث میشه تا صرافی غیر متمرکز بتونه بر اون برتری داشته باشه.

نکته قابل توجه این هست که ارز دیجیتال LRC سرویس صرافی غیر متمرکز ارائه میده که با استفاده از این پروتکل می تونین سفارش های خودتون رو حتی به صورت آفلاین ایجاد کنین. با توجه به توضیحاتی که دادیم، می تونین انتظار داشته باشیم تا اینده LRC درخشان بشه.

عوامل و فاکتورهای زیادی وجود دارن که باعث میشن تا قیمت و اینده ارزهای دیجیتال تحت تاثیر قرار بگیرن. برای مثال وقتی وضعیت اقتصادی کشوری در بحران قرار بگیره، مردم برای حفط ارزش پولشون، اقدام به خرید ارز دیجیتال می کنند.

به این ترتیب اگه وضعیت اقتصادی کشوری در شرایط بدی قرار بگیره، تقاضا برای خرید ارز دیجیتال لوپرینگ زیاد میشه و همین موضوع باعث میشه تا قیمت و آینده LRC درخشان بشه. همچنین اخبارها و رسانه ها نیز تاثیر زیادی در قیمت و اینده LRC میذارن.

کیف پول ارز دیجیتال LRC:

کیف پول ارز دیجیتال

شاید بعد از به دست آوردن اطلاعاتی در مورد ارز دیجیتال لوپرینگ و بررسی قیمت و آینده LRC، دوست داشته باشین تا بر روی این ارز دیجیتال سرمایه گذاری کنین و اقدام به خرید این رمز ارز بکنین. ولی بهتره قبل از اینکه اقدام به خرید ارز دیجیتال لوپرینگ بکنین، با انواع کیف پول ارز دیجیتال LRC آشنا باشین تا مشکلی در ذخیره و نگهداری ارز دیجیتال لوپرینگ نداشته باشین. به همین منظور ما در این بخش از مقاله ارز دیجیتال لوپرینگ چیست؟ اطلاعاتی در مورد انواع کیف پول ارز دیجیتال لوپرینگ برای شما ارائه می کنیم.

با گسترش بازار ارزهای دیجیتال و رشدهای قیمتی زیادی که در سال های گذشته داشت، افراد زیادی علاقه پیدا کردن تا وارد این بازار بشن و اقدام به خرید ارز دیجیتال کنند. ولی همواره با مشکلی که باهاش روبرو هستن این هست که جایی امن برای ذخیره و نگهداری از ارزهای دیجیتال خودشون پیدا کنند. چون همونطور که می دونین ذخیره و نگهداری ارز دیجیتال در صرافی ها کار درستی نیست و باید اون ها رو به کیف پول امن انتقال بدین. بنابراین کیف پول های دیجیتال زیادی به وجود اومدن که افراد می تونن دارایی ها و کلیدهای خصوصی خودشون رو در این والت ها ذخیره و نگهداری کنند. البته باید برای اینکه خیالتون از امن بودن دارایی های خودتون راحت باشه، باید کیف پول معتبر و با سطح امنیت بالایی رو انتخاب کنین تا دچار مشکل نشین.

کیف پول های سخت افزاری نمونه هایی از والت های دیجیتال هستن که سطح امنیتی بالایی دارن و مورد استقبال خیلی از افراد قرار گرفتن. همچنین کیف پول های نرم افزاری نیز وجود دارن که به دلیل داشتن رابط کاربری مناسب و سطح امنیت بالا، محبوبیت زیادی به دست آوردن و مورد استقبال قرار گرفتن. ولی بهتره بدونین که اگه تعداد زیادی ارز دیجیتال در اختیار دارین، از والت های سخت افزاری استفاده کنین، چون سطح امنیت زیادی دارن. در ادامه برخی از انواع کیف پول ارز دیجیتال لوپرینگ رو برای شما معرفی و بررسی می کنیم.

کیف پول تراست ولت (Trust Wallet):

کیف پول ارز دیجیتال لوپرینگ

یکی از انواع کیف پول ارز دیجیتال لوپرینگ، والت نرم افزاری تراست ولت هست. Trust Wallet نوعی کیف پول نرم افزاری هست که توسط شخصی اوکراینی به اسم ویکتور رادچنکو راه اندازی و عرضه بازار ارزهای دیجیتال شد. شما می تونین ارزهای دیجیتال خودتون رو به صورت امن و راحت در این والت ذخیره و نگهداری کنین. همچنین بهتره بدونین که کیف پول نرم افزاری تراست ولت به دلیل داشتن رابط کاربری ساده و داشتن قابلیت های ویژه امنیتی، محبوبیت زیادی به دست آورده و کاربران زیادی از این والت استفاده می کنند. علاوه بر این، صرافی بایننس نیز این والت رو در سال 2018 خریداری کرد و این والت به عنوان کیف پول رسمی صرافی بایننس شناخته میشه.

کیف پول نرم افزاری تراست ولت رو روی سیستم عامل های اندروید و ios میتونین نصب کنین و از امکانات این والت استفاده کنین. بهتره بدونین که کیف پول نرم افزاری Trust Wallet برای افزایش امنیت دارایی های کاربران ویژگی های امنیتی زیادی رو فراهم می کنه که یکی از این ویژگی ها دادن کلمات بازیابی هست که در زمان نصب و راه اندازی تراست ولت برای شما داده میشه. شما میتونین با استفاده از این کلمات کیف پول و دارایی های خودتون رو بازیابی کنین. مقاله آموزش نصب و راه اندازی تراست ولت در سایت ایران بایننس قرار داره و شما میتونین در صورت لزوم این مقاله رو مطالعه کنین.

کیف پول متامسک (MetaMask):

کیف پول ارز دیجیتال لوپرینگ

یکی دیگه از انواع کیف پول ارز دیجیتال لوپرینگ، والت نرم افزاری متامسک هست. MetaMask نیز نوعی کیف پول نرم افزاری محبوب هست که شما می تونین دارایی ها و ارزهای دیجیتال خودتون رو در این والت ذخیره و نگهداری کنین. همچنین بهتره بدونین که کیف پول نرم افزاری متامسک به عنوان کیف پول نرم افزاری مخصوص ارز دیجیتال اتریوم و توکن های مبتنی بر شبکه اتریوم شناخته میشه. همونطور که گفتیم ارز دیجیتال لوپرینگ نیز مبتنی بر شبکه اتریوم هست، بنابراین شما می تونین این ارز دیجیتال رو در کیف پول متامسک ذخیره کنین. بهتره بدونین که این والت از ارزهای دیجیتال زیادی پشتیبانی می کنه.

کیف پول نرم افزاری متامسک نیز مثل تراست ولت، ویژگی های امنیتی زیادی رو برای کاربران فراهم میکنه و همین امر باعث شده تا محبوبیت این والت افزایش پیدا کنه و مورد استقبال معامله گران و سرمایه گذاران بازارارزهای دیجیتال بشه. این والت سطح امنیت بالایی داره و تاکنون هیچ وقت مورد هک قرار نگرفته.میتونین از این والت نسخه پشتیبان نیز تهیه کنین. منظور از تهیه نسخه پشتیبان، یادداشت کردن کلمات بازیابی هست که در هنگام نصب و راه اندازی متامسک برای شما داده میشه.

کیف پول اتمیک ولت (Atomic Wallet):

کیف پول ارز دیجیتال لوپرینگ

یکی دیگه از انواع کیف پول ارز دیجیتال لوپرینگ، والت نرم افزاری اتمیک ولت هست. Atomic Wallet نوعی کیف پول نرم افزازی محبوب و پرکاربرد هست که شما می تونین ارزهای دیجیتال و دارایی های خودتون رو در این والت ذخیره کنین.

همچنین کیف پول نرم افزاری اتمیک ولت برای بهره گیری از قابلیت Atomic Swaps یا مبادله اتمی و تبدیل شدن به بخشی از یه اکوسیستم ارز دیجیتال ساخته شده. بهتره بدونین که این کیف پول برای ویندوز، اندروید و آیفون طراحی شده. به این ترتیب شما می تونین برای بهره مندی از بخشی از قابلیت های این والت، از توکن Atomic Wallet Coin استفاده کنین.

شما می تونین با استفاده از توکن Atomic Wallet Coin به راحتی از همه قابلیت های این والت استفاده کنین. همچنین با پرداخت این توکن می تونین توکن خودتون رو در کیف پول اتمیک ولت ثبت کنین.

همچنین این کیف پول نرم افزاری غیر متمرکز هست و برای معامله ها نیازی به استفاده از یه تسهیل کننده نداره. نکته قابل توجه این هست که از اونجایی که مبادله اتمیک خیلی گسترش پیدا نکرد و کیف پول اتمیک ولت نیز نمی خواد کاربرانش رو به سرویس دیگه ای برگشت بده. مقاله آموزش نصب و راه اندازی اتمیک ولت در سایت ایران بایننس قرار داره و شما می تونین برای اینکه بتونین به راحتی این والت رو نصب کنین، این مقاله رو مطالعه کنین.

 

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله ارز دیجیتال LRC چیست؟ اطلاعاتی در مورد ارز دیجیتال Loopring، آینده LRC و کیف پول ارز دیجیتال لوپرینگ برای شما ارائه کنیم. همونطور که گفتیم، ارز دیجیتال لوپرینگ به عنوان یه پروتکل باز مبتنی بر شبکه اتریوم برای ایجاد مبادلات ارزی رمزنگاری شده غیر متمرکز به وجود اومده و راه اندازی بازار شده. همچنین اگه قصد خرید ارز دیجیتال Loopring رو دارین، می تونین از صرافی ارز دیجیتال ایران بایننس استفاده کنین.


نظرات کاربران در مورد ارز دیجیتال لوپرینگ Loopring چیست؟(بررسی کامل ارز LRC)
سوال امنیتی :6+84 = ?