بررسی تخصصی ارز دیجیتال متاورس انجین کوین

1402/06/29
بررسی تخصصی ارز دیجیتال متاورس انجین کوین


ارز دیجیتال متاورس انجین کوین، اگه قصد خرید ارز دیجیتال متاورس Enj رو دارین حتما این مقاله رو مطالعه کنین.

این روزها، بزرگترین و ارزشمند ترین شرکت های دنیا رو شرکت های حوزه تکنولوژی و فناوری مثل اپلApple، مایکروسافت و گوگل Google و فیس بوک تشکیل میدن.

هر حرکت این شرکت ها تاثیر زیادی بر رویدادهایی که در حوزه های تکنولوژی قراره در سطح جهان اتفاق بیفتند، داره. همونطور که خبر دارین، چند روز پیش شرکت فیس بوک Facebook اعلام کرد که قراره اسمش رو از فیس بوک به متا META تغییر بده و دلیل اون رو هم این اعلام کرد که اسم فیس بوک به تنهایی بیان کننده کل حوزه های فعالیت این شرکت نیستش. در زمان نوشتن این مقاله، فیس بوک 930 میلیارد دلار ارزش دارد. بدنبال این حرکت فیس بوک، شرکت مایکروسافت Microsoft،

دومین شرکت بزرگ در سطح جهان هستش که قصد داره وارد این حوزه بشه و این حرکت این شرکت ها مسلما روی قیمت ارزهایی که در حوزه متاورس فعالیت دارن، تاثیر بسزایی خواهد داشت. یکی از ارزهای این حوزه، انجین کوین هستش که برای صنعت بازی های ویدیویی طراحی شده و در یک ماه اخیر بالای 97 درصد رشد داشته است و چند روز پیش انجین اعلام کرد که مقدار 100 میلیون دلار به توسعه و گسترش متاورس غیرمتمرکزش اختصاص داده. در این مقاله قصد داریم شما رو بطور تخصصی با ارز دیجیتال متاورس ENJ، خرید انجین کوین و اینده انجین اشنا کرده و به مطالب پیرامون این ارز دیجیتال بپردازیم.

ارز دیجیتال متاورس انجین کوین Enjincoin چیست؟

بررسی تخصصی ارز دیجیتال متاورس انجین کوین

شرکت انجین در ابتدا و قبل از اینکه وارد بازار ارزهای دیجیتال بشه، در سال 2009 در حوزه گیمینگ و بازی های ویدیویی فعالیت داشت و بعنوان یک شرکت فعال در این حوزه فعالیت می کرد. ولی خب در سال 2017 وارد حوزه بلاکچین شد و تو 2017 عرضه اولیه توکن خودش رو شروع کرد. توکن انجین بر بستر اتریوم راه اندازه شده و بعنوان یک توکن ERC 20 شناخته میشه و از طریق ICO یا عرضه اولیه در اواخر 2017 تونست 18.9 میلیون دلار جمع اوری کنه. راه اندازی بر بستر اتریوم باعث شده که این توکن علاوه بر انجام تراکنش های خودش بتونه از قرارداد های هوشمند هم استفاده کنه.

این پلتفرم همچنین به کاربران این اجازه رو میده که بتونن به خلق آثار هنری و دارایی های دیجیتال بپردازن و حتی از اون ها در بازی های رایانه ای استفاده کنن. در حوزه ارزهای دیجیتال نماد اختصاری این توکن با ENJ نشون میدن. این ارز دیجیتال همچنین تو سال 2019 با شرکت سامسونگ همکاری داشته و از فناوری انجین در گوشی های مدل S10 این شرکت استفاده شده و همین کار روی قیمت این رمز ارز هم تاثیر گذاشته.

موسسین ارز دیجیتال متاورس انجین چه کسانی هستند؟

بررسی تخصصی ارز دیجیتال متاورس انجین کوین

انجین یک پروژه رو به رشد هستش که در ابتدا بیت کوین رو بعنوان یک روش پرداخت قبول کرد و از بنیان گذاران این پروژه می توان به ماکسیم بلاگوف Maxim Blagov مدیر عامل شرکت و ویتک رادومسکی Witek Radomski مدیر ارشد فناوری این شرکت اشاره کرد و همونطور که قبلا گفتیم، در ابتدا در سال 2009 بعنوان یک پلتفرم بازی و گیمینگ فعالیتش رو شروع کرد. در کل تیم اصلی این پروژه همگی از متخصصین در حوزه بازی های رایانه ای هستند.

ویژگی های اصلی ارز دیجیتال متاورس انجین کوین Enjin Coin

ارز دیجیتال متاورس انجین کوین (Enjin Coin) یک توکن است که برای ارتباط با دنیای مجازی و بازی‌های دیجیتال طراحی شده است. انجین کوین به توسعه‌دهندگان و کاربران اجازه می‌دهد تا دارایی‌های دیجیتالی در بازی‌ها و اپلیکیشن‌های مختلف ایجاد، مدیریت و معامله کنند. ویژگی‌های اصلی انجین کوین عبارتند از:

1. ارزش واقعی دارایی‌های دیجیتال: انجین کوین به عنوان یک توکن استاندارد ERC-20 بر روی بلاکچین اتریوم (Ethereum) ایجاد شده است. این توکن به توسعه‌دهندگان امکان می‌دهد تا دارایی‌های دیجیتالی مانند اسکین‌ها، آیتم‌های بازی و دارایی‌های مجازی دیگر را ارزشمند کنند و با انجام تراکنش‌های معتبر آنها را معامله کنند.

2. پشتیبانی از بازی‌ها و اپلیکیشن‌ها: انجین کوین به توسعه‌دهندگان امکان می‌دهد تا دارایی‌های دیجیتال خود را در بازی‌ها، وب‌سایت‌ها، اپلیکیشن‌ها و سایر محیط‌های مجازی به کار ببرند. این پشتیبانی از اتصال به وسایل مجازی و ارتقاء تعاملات با کاربران را تسهیل می‌کند.

3. کیف پول امن: انجین کوین دارای کیف پول متاورس (Metamask) و کیف پول‌های دیگر است که به کاربران امکان مدیریت امن دارایی‌های دیجیتال خود را می‌دهد. این کیف پول‌ها از امنیت بالا برخوردار هستند و می‌توانند به عنوان مکان اصلی ذخیره دارایی‌های دیجیتال شما عمل کنند.

4. معاملات توکن‌های متاورس: انجین کوین امکان معامله و تبادل توکن‌های متاورس را در بازارهای مختلف فراهم می‌کند. این امر به کاربران امکان می‌دهد تا دارایی‌های دیجیتال خود را با دیگر کاربران یا اپلیکیشن‌ها معامله کنند.

5. پشتیبانی از استفاده در بازی‌های دیجیتال: انجین کوین به طور گسترده در بازی‌های دیجیتال مورد استفاده قرار می‌گیرد و به بازی‌ها امکان ایجاد اقتصادهای دیجیتال داخلی و مدیریت دارایی‌های بازی را می‌دهد. این امر بازیکنان را به تعامل بیشتر در دنیای مجازی و بازی‌های دیجیتال ترغیب می‌کند

چه چیزی ارز دیجیتال متاورس انجین کوین را منحصر به فرد می کند؟

بنا به گفته یکی از بنیانگذاران این توکن یعنی ویتک رادومسکی Witek Radomski انجین کوین یک توکن منحصر به فرد هستش اولا بخاطر اینکه هر توکنی که با انجین کوین طراحی بشه، مستقیما توسط خود ENJ پشتیبانی میشه. ثانیا این توکن به آیتم های درون بازی ها قابلیت نقدینگی در دنیای واقعی رو میده. همچنین این بستر رو فراهم میکنه که بازی ها و گیم ها بر بستر بلاکچین بتونن راه اندازی بشن.

اقای بلاگوف آینده ای رو تصور میکنه که که در اون میلیون ها گیمر از آیتم های دیجیتالی استفاده می کنن که توسط Enjin Coin پشتیبانی میشه بدون اینکه از حتی لازم باشه از وجودشون اطلاعی داشته باشن. توسعه دهندگان برای ساختن عناصر بازی باید توکن ENJ رو در این شبکه قفل کنن و وقتی یک بازی کنی این آیتم ها رو بدست آورد، می تونه اون ها رو تو بازی استفاده کنه، یا اون ها رو مبادله کنه و حتی اونها رو به ENJIN بفروشه.

همکاری های انجین با سایر شرکت ها

بررسی تخصصی ارز دیجیتال متاورس | همکاری های ارز دیجیتال متاورس

یکی از مواردی که در مقاله بررسی تخصصی ارز دیجیتال ENJ می خوایم در موردش صحبت کنیم، همکاری هایی هستش که این پلتفرم با سایر شرکت های بزرگ دنیا انجام داده است. از جمله این همکاری ها میشه به موارد زیر اشاره کرد:

  • شرکت آتاری: انجین با شرکت بازی آتاری همکاری داشته تا این برند نمادین رو در بازی های بلاکچین در اکوسیستم ENJ ادغام کنه.
  • شرکت BMW: انجین با شرکت خودروسازی BMW هم همکاری داشته تا کاربران برنامه BMW Vantage بتونن پاداش های خودشون رو در قالب این ارز دیجیتال دریافت کنن. در اصل BMW Vantage یک سیستم پاداش دهی بوده که کاربرا از طریق این اپلیکیشن بنزین بزنن، عوارش جاده ها رو پرداخت کنن. امکان مبادله توکن های ENJ هم در این پلتفرم وجود داره.
  • مایکروسافت: مایکروسافت از فناوری Enjin برای اجرای یک برنامه پاداش اجتماعی به نام Azure Heroes استفاده می کند. در اصل Azure Heroes یک روش برای پاداش دهی به سهام داران هستش که این پاداش دهی بر اساس توکن های دیجیتالی پرداخت میشه و سهام داران باید کیف پول انجین کوین رو برای دریافت این پاداش نصب کنن.
  • سامسونگ : همکاری بعدی با شرکت سامسونگ بود که در بالا هم بهش اشاره کردیم و در طی این همکاری، از فناوری انجین در گوشی های S10 سامسونگ استفاده شده است. در گوشی های سامسونگ فضایی باسم Keystore برای ذخیره کلید های خصوصی کاربر طراحی شده که انجین کوین با این قسمت در تعامل هستش.
  • پروتکل Aave: انجین همچنین این امکان رو برای کاربران خودش فراهم کرده که در فضای DeFi در پروتکل Aave بتونن این توکن رو قرض بدن و در ازای این کار بتونن سود کسب کنن.
  • Unity: انجین با Unity هم همکاری داشته تا این شرکت بتونه با راه اندازی یک SDK یاSoftware Development Kit که شامل مجموای از ابزارها، توابع، کدها، راهنماها و کتابخانه‌هایی هستش که برنامه‌ نویس ها برای توسعه یک نرم‌افزار، سرویس یا سیستم‌عامل از اون ها استفاده می‌کنن. این بسته‌ی توسعه، از سوی شرکت نرم‌افزاری به ‌شکل کامل در اختیار توسعه‌ده ها قرار می‌گیره تا بتونن طبق کدهای نمونه، مثال‌ها و مستندات روی سرویس مورد نظر، در یک چارچوب استاندارد کار کنن. این SDK باعث میشه که این شرکت بتونه برنامه ها و بازی های خودش رو برای 4.5 میلیون توسعه دهنده اکوسیستم Unity در بلاکچین ادغام کنه.
  • صرافی ها و شرکت های فعال در حوزه ارزهای دیجیتال مانند Kriptomat، Binance، Kyber، Changelly و Swissborg از محصولات Enjin برای راه‌اندازی کمپین‌های بازاریابی مبتنی بر بلاک چین و بازی‌سازی استفاده کردن.

قیمت ارز دیجیتال متاورس انجین کوین Enjin Coin

بررسی تخصصی ارز دیجیتال متاورس انجین کوین  | قیمت ارز دیجیتال  متاورس ENG

یکی دیگه از مباحثی که در مقاله بررسی تخصصی ارز دیجیتال Enjin Coin میخواهیم در موردش صحبت کنیم، در مورد قیمت enj هستش. این ارز دیجیتال در زمان نوشتن این مقاله با ارزش حدود 2.55 میلیارد دلار در رتبه 68 بازار قرار داشته . سهم 0.08 درصدی از کل بازار رو به خودش اختصاص داده است.

حجم معاملات این ارز دیجیتال متاورس در این روزها به 1.33 میلیارد دلار می رسه و بیشترین معاملات این رمز ارز هم در صرافی ارز دیجیتال بایننس انجام میشه و این صرافی 28.35 درصد از سهم معاملات انجین کوین رو به خودش اختصاص داده است.

بالاترین قیمت Enjin Coin بر میگرده به تاریخ 20 فروردین 1400، مصادف با 20 آوریل 2021 که قیمتش در حدود 3.97 دلار بود و الان کمی پایین تر از اون قیمت در حال معامله هستش. این ارز دیجیتال متاورس، در ابتدا در سال 2017، 0.017 دلار معامله می شد و بعد اون خیلی زود مورد توجه قرار گرفت و رشد قیمتی خودش رو شروع کرد.

ارز دیجیتال متاورس انجین کوین سود دهی خوبی هم داشته و در دو سال 4609 درصد سود، در یک سال 2529 درصد سود به کسانی داده که روی این رمز ارز سرمایه گذاری کردن. طبق پیش بینی ها در یک سال آینده حداقل قیمت این ارز دیجیتال 4.051 دلار و در 5 سال قیمت آن بالای 10 دلار رو به خودش خواهد دید.

این بررسی ها نشون میده که در کل سرمایه گذاری روی این ارز دیجیتال متاورس، سود ده بوده و می تونه در اینده با پیشرفت فناوری های مربوط به متاورس و گیمینگ قیمت های بالاتری رو هم تجربه کنه.

خرید ارز دیجیتال متاورس انجین کوین

بررسی تخصصی ارز دیجیتال متاورس انجین کوین | خرید ارز دیجیتال متاورس انجین کوین

یکی دیگه از مباحثی که می خوایم در مقاله بررسی تخصصی ارز دیجیتال ENJ  در موردش صحبت کنیم در مورد صرافی هایی هستش که خرید و فروش این ارز دیجیتال رو انجام میدن. برای خرید ارز دیجیتال متاورس انجین کوین، می تونین از صرافی های ارز دیجیتال خارجی و داخل کشور استفاده کنین. از مهمترین صرافی هایی که می تونین از طریق اون ها به خرید Enjin Coin بپردازین، میشه به بایننس Binance، کوینکس CoinEx، اوکی اکسچنج OKEX، کوکوین Kucoin و غیره اشاره کرد.

همچنین می تونین در داخل کشور بدون هیچ دردسری این ارز دیجیتال رو از طریق صرافی ارز دیجیتال ایران بایننس خریداری نمایید. ایران بایننس یکی از صرافی های فعال در داخل کشور بوده که فعالیتش رو از 5 سال پیش شروع کرده و امروزه بیشترین تنوع ارزهای دیجیتال رو با بیش از 600 ارز دیجیتال در داخل کشور دارد.

کیف پول انجین کوین

یکی دیگه از مباحثی که باید در مقاله بررسی تخصصی ارز دیجیتال متاورس انجین کوین بهش بپردازیم، در مورد کیف پول ENJ هستش و اینکه اگه قصد خرید ارز دیجیتال متاورس رو دارین، بعد خرید بتونین اون ها رو کجا نگهداری کنین.

چون همونطور که میدونین نگهداری ارزهای دیجیتال یکی از مهمترین قدم های شما خواهد بود که باید در بازار ارزهای دیجیتال در موردشون بطور کامل اطلاعات کسب کنین. در ادامه بهترین کیف پول هایی که می تونین بعد از خرید ارز دیجیتال متاورس ENJ از اون ها برای نگهداری این رمز ارز استفاده کنین رو بهتون معرفی می کنم.

کیف پول تراست ولت Trust Wallet

بررسی تخصصی ارز دیجیتال متاورس انجین کوین| کیف پول ارز دیجیتال متاورس انجین کوین| کیف پول تراست والت

این روزها تراست ولت به یکی از محبوب ترین کیف پول های بازار ارز های دیجیتال تبدیل شده است و می تونین برای نگهداری همه رمز ارزهای مهم بازار ازش استفاده کنین. همچنین می تونین توکن هایی که در این کیف پول موجود نیستن رو هم بطور دستی به این کیف پول اضافه کنین. از قابلیت های مهم دیگه این کیف پول میشه امکان استفاده از صرافی های غیر متمرکز یا DEX مثل پنکیک سواپ از طریق این کیف پول اشاره کرد.

همچنین قابلیت SWAP این کیف پول به شما این امکان رو میده که بتونین با این کیف پول و با استفاده از ارز دیجیتال BNB به خرید خیلی از توکن های بستر اسمارت چین بپردازین. صرافی بایننس این کیف پول رو خرید و امروزه یکی از کیف پول های رسمی این صرافی به شمار میاد. این کیف پول کلمات بازیابی شما رو در دستگاه خود شما نگهداری میکنه و خود صرافی بایننس به کلمات بازیابی کیف پول شما دسترسی نداره.

از لحاظ امنیت هم میشه تراست ولت رو یکی از بهترین کیف پول های بازار دونست. تنها نکته منفی در مورد این کیف پول این هستش که فقط نسخه موبایل اون در دسترس هستش و برای دسکتاپ هیچ نسخه ای تا به امروز ارائه نکرده است.

کیف پول تراست ولت از ارز دیجیتال متاورس انجین بر بستر ERC 20 پشتیبانی میکنه و اگه می خواین از این شبکه برای انتقال انجین استفاده کنین، می تونین از این کیف پول استفاده کنین.

اتمیک ولت Atomic Wallet

بررسی تخصصی ارز دیجیتال متاورس انجین کوین| کیف پول ارز دیجیتال متاورس انجین کوین | اتمیک ولت

یکی دیگه از محبوب ترین کیف پول های بازار، اتمیک ولت هستش که قابلیت پشتیبانی از طیف وسیعی از ارزهای دیجیتال رو داره و همچنین این قابلیت رو هم داره که بتونین توکن های شبکه ERC 20 رو به این کیف پول اضافه کنین.

اتمیک ولت رابط کاربری خیلی عالی داره و با اولین بار استفاده ازش به راحتی می تونید به ارسال و دریافت رمز ارزهای مورد نظر تون بپردازین. این کیف پول هم از ارز دیجیتال انجین پشتیبانی میکنه و می تونین برای نگهداری این توکن ازش استفاده کنین. اتمیک این قابلیت رو هم داره که بتونین با کارت های اعتباری بین المللی هم به خرید رمز ارزها از طریق اون بپردازین.

کیف پول لجر Ledger

بررسی تخصصی ارز دیجیتال متاورس انجین کوین| کیف پول ارز دیجیتال متاورس انجین کوین | کیف پول لجر

اگه در بازار ارزهای دیجیتال از کیف پول های سخت افزاری استفاده می کنین که امنیت بسیار بالاتری از کیف پول های نرم افزاری دارن، می تونین برای نگهداری انجین از کیف پول لجر استفاده کنین که جزو معروف ترین کیف پول های سخت افزاری بازار بوده و در دو مدل لجر نانو ایکس Ledger Nano X و لجر نانو اس Ledger Nano S در بازار هستش.

کیف پول متامسک MetaMask

بررسی تخصصی ارز دیجیتال متاورس انجین کوین| کیف پول ارز دیجیتال متاورس انجین کوین | کیف پول متامسک

متامسک هم یکی دیگه از کیف پول هایی هستش که می تونین ازش برای نگهداری ارز دیجیتال انجین کوین استفاده کنین.

این کیف پول یکی از کیف پول های رسمی و معتبر بلاکچین اتریوم هستش که می تونین اون رو بصورت یک افزونه، روی مرورگر های کامپیوترتون نصب کنین و کیف پول اختصاصی تون رو از طریق اون بسازین.

با این کیف پول می تونین اتریوم و همه توکن هایی که بر بستر این شبکه هستش رو نگهداری کنین. از اونجایی که انجین هم بر بستر اتریوم هستش، متامسک ازش ساپرت می کنه. این کیف پول قابلیت های دیگه ای هم به جز نگهداری ارزهای دیجیتال داره و از طریق اون امکان تعامل با برنامه های غیر متمرکز DApps و قرار دادهای هوشمند فراهم هستش.

کلام پایانی

ارز دیجیتال متاورس انجین کوین یکی از مطرح ترین توکن هایی هستش که در حوزه بازی های کامپیوتری و صنعت گیمینگ در حال فعالیت هستش. این ارز دیجیتال با پیشرفت فناوری متاورس و همینطور مقوله خرید زمین در متاورس می تونه آینده خیلی خوبی داشته باشه.

این توکن بر بستر بلاکچین اتریوم راه اندازی شده و یک توکن ERC 20 هستش و تا به امروز با شرکت های بزرگی مثل مایکروسافت و بی ام دبلیو همکاری داشته است. می تونین با اطلاع از پیشرفت برنامه های این پروژه بخشی از سرمایه خودتون رو به انجین کوین اختصاص بدین و سود خوبی ازش کسب کنین. امیدواریم مطالب این مقاله براتون مفید بوده باشه و نهایت استفاده رو ازش ببرین.


نظرات کاربران در مورد بررسی تخصصی ارز دیجیتال متاورس انجین کوین
سوال امنیتی :8+88 = ?