ارز دیجیتال هاپی چیست و چگونه کار می کند؟

1401/06/14
ارز دیجیتال هاپی چیست و چگونه کار می کند؟


ارزدیجیتال هاپی چیست و چگونه کار می کند؟ در این مقاله  در مورد ارز دیجیتال HAPI صحبت کرده و بعد از دادن اطلاعات جامع و کامل در مورد آن شما رو با کیف پول هاپی آشنا می کنیم اما مقدمه ای کوتاه  در مورد ارز هاپی: صنعت کریپتو علی رغم تمام پتانسیل هایی که داره اغلب تحت الشعاع حملات هک ها و سایر فعالیت های مخرب قرار می گیره. این احتمالا مانع پذیرش رمزارز در جریان اصلی میشه و به همین دلیل توسعه و جذب متوقف میشه.

ارز دیجیتال هاپی با برادشتی که خود از امنیت سایبری برای صنعت بلاک چین داره روی کار اومده تا با این موضوع مقابله کنه. پلتفرم ارز دیجیتال HAPI در این مورد چگونه پیش می رود ؟ آیا واقعا پروژه ی ارز دیجیتال هاپی به حفظ دارایی ها مون در برابر دست بازیگران شرور کمک خواهد کرد؟ با دنبال کردن این مقاله از صرافی ارز دیجیتال ایران بایننس به تمام ابهامات ما در این مورد پاسخ داده خواهد شد.

چگونه خطرات امنیت سایبری در DeFi رخ می دهد؟

قبل از معرفی ارز دیجیتال هاپی، بیایین نگاهی به نحوه ی کار اکثر پروژه‌ های DeFi و نوع مسائل امنیتی داشته باشیم:

  • بلاک چین:

بلاکچین چیست؟

Blockchain  یک پایگاه داده هستش که در چندین کامپیوتر به طور همزمان ذخیره می شه و همه این رایانه ها تأیید می کنن که هیچ کس یکدیگه رو فریب نمیدن و همه رکوردهای این پایگاه داده درست هستن. قرارداد هوشمند برنامه ای ست که می تونن در این پایگاه داده اجرا بشن.
مثال شماره 1: فرض کنیم 0x1111  کیف پول آقای x هستش. اگه آقای x، 10 اتریوم در کیف پول خود داشته باشه، می تونیم یک قرارداد هوشمند بنویسیم که 10 توکن HAI رو به وی اعتبار می‌ده. هر بار که آقای x این قرارداد رو اجرا می کنه، 10 توکن HAI به کیف پول اون ارسال میشه (تا زمانی که توکن های کافی در قرارداد هوشمند وجود داشته باشه). در این صورت، برنامه هر بار بررسی می کنه که آیا 10 ETH در کیف پول آقای x وجود داره یا خیر؟
مثال شماره 2:  0x1111 کیف پول آقای x است. اگه قیمت طلا در بورس اوراق بهادار بالاتر از 2000 دلار باشه، می تونیم یک قرارداد هوشمند بنویسیم که 10 توکن HAI رو به الکس اعتبار می‌ده.
با این حال، قرارداد هوشمند قیمت طلا رو از کجا می تونه دریافت کنه؟
این یکی از چالش‌ های بزرگ در ساخت قراردادهای هوشمند است، ما می تونیم فقط از داده‌ های زنجیره‌ ای در اجرای قراردادهای هوشمند استفاده کنیم (فقط اون هایی که قبلاً در پایگاه داده توزیع شده ما هستن). در این صورت، چگونه می تونیم این داده ها رو در بلاک چین ثبت کنیم؟

  • اوراکل:

اوراکل چیست؟

اوراکل‌ ها سرورهایی هستن که داده ‌های ضروری ما رو روی بلاک چین ضبط می‌کنن. قرارداد هوشمند مشخص می کنه که چه نوع داده ای در بلاک چین نیاز داره اوراکل ها این درخواست ها رو با گرفتن اطلاعات از دنیای خارج (معمولاً از طریق API) و ثبت آن در بلاک چین نظارت می کنن.
با این حال، این جایی ست که ممکنه مشکلات امنیتی ایجاد بشه. قراردادهای هوشمند از اینکه اطلاعات از کجا میان و چقدر قابل اعتماد هستن آگاه نیستن.

API  یا رابط برنامه نویسی برنامه:

API  یا رابط برنامه نویسی برنامه:

API  رابطی ست که می تونیم از اون برای تعامل با برنامه ها یا دستگاه ها استفاده کنیم. می تونین وارد اپلیکیشن مشتری بانک بشین و با اتصال به سرور بانک از طریق یک API، موجودی خودتونو مشاهده کنین. همچنین می‌تونین اپلیکیشن موبایل Coingecko رو راه‌اندازی کنین و از API برای نشان دادن ارزهای دیجیتال استفاده کنین. در این حالت، درخواست به شکل بسیار دقیق ارسال میشه. این چیزی ست که ما دریافت می کنیم (کاربر یک قرارداد هوشمند راه اندازی می کنه، با قرارداد هوشمند Oracle تماس می گیره و داده ها رو درخواست می کنه. اوراکل ها (سرورها) از طریق API با مکان مورد نیاز (بانک، صرافی) تماس می گیرن، اطلاعات لازم رو دریافت کرده و در بلاک چین ثبت می کنن.
HAPI  مجموعه ای از قراردادهای هوشمند متقابل زنجیره ای ست که در محصولات حوزه DeFI تعبیه شده و به اون ها اجازه می ده تا به سطح امنیتی جدیدی برسن. همچنین، سیستم Oraclizing و DAO HAPI SaaS رو در محیط DeFi ارائه می‌کنه که از تلاش‌های هک جلوگیری می‌کنه.

ارز دیجیتال HAPI چیست؟

ارز دیجیتال هاپی چیست؟

HAPI یک ارائه‌ دهنده زیر ساخت امنیتی برای پروژه ‌های مالی غیرمتمرکز (DeFi) و ارزهای دیجیتال هستش. این برنامه توسط شرکت مشاوره امنیت سایبری اوکراینی Hacken Foundation و با نام مستعار دونا مارا تأسیس شد. ارز HAPI در هسته خود، مجموعه ای از قراردادهای هوشمند متقابل زنجیره ای داره که در محصولات DeFI تعبیه شده. این قراردادهای هوشمند اطلاعاتی رو از چندین منبع در مورد آدرس های مشکوک دریافت می کنن و به طور خودکار اون ها رو به اشتراک میذارن.

به این ترتیب، پروتکل ارز دیجیتال هاپی به عنوان یک جمع‌ آوری آدرس‌ های غیر قانونی عمل می‌کنه و به صورت عمومی این آدرس ‌ها را در بین CEX و DEX توزیع می‌کنه و سپس می تونه  اون ها رو در لیست سیاه قرار بده.

مفهوم نسبتاً ساده است: پروژه ی ارز دیجیتال HAPI داده‌ های مربوط به تمام هک ‌هایی را که در صنعت رخ میدن رو جمع‌آوری می‌کنه و تمام آدرس‌ های در معرض خطر رو ثبت می‌کنه. سپس این داده ها رو به عنوان یک اوراکل امنیتی غیر قابل اعتماد در اختیار هر طرف ذینفع، عمدتاً صرافی های متمرکز (CEX) مانند صرافی بایننس و صرافی های غیر متمرکز (DEX) قرار می ده. در نتیجه، هرگونه تراکنش مشکوک می تونه بلافاصله مسدود بشه و عوامل مخرب نمی تونن دارایی های سرقت شده رو نقد کنن.

چشم انداز ارز دیجیتال HAPI تبدیل شدن به یک استاندارد امنیتی برای DEX ها، پروتکل های وام دهی، پروتکل های مشتقات و سایر کلاس های DeFi هستش که در نهایت از ورود وجوه غیرقانونی به مقصدهای خارج از رمپ جلوگیری می کنه. با علامت ‌گذاری و تقسیم طبقه ‌بندی هر آدرس به سطوح تقلب احتمالی می تونه به این امر دست پیدا کنه.
HAPI از طریق یک پیشنهاد اولیه dex (IDO) در مارس 2021 عمومی شد. توکن ‌های HAPI رو می‌توان برای پرداخت هزینه دسترسی به داده‌ های اوراکل پلتفرم استفاده کرد.

ارز دیجیتال HAPI چگونه کار می کند؟

HAPI مجموعه ای از قراردادهای هوشمند متقابل زنجیره ای ست که می تونه برای بهبود امنیت در محصولات DeFi تعبیه بشه. اوراکل و سیستم های سازمان مستقل غیرمتمرکز (DAO) نرم افزار رو به عنوان سرویس (SaaS) در محیط DeFi برای جلوگیری از تلاش های هک ارائه می ده.
HAPI یک توکن چند زنجیره ای هستش: به عنوان ERC-20 در بلاک چین اتریوم (ETH) و همچنین به عنوان BEP-20 در زنجیره هوشمند بایننس (BSC) در دسترس خواهد بود. یکی از ابزارهای کلیدی ارز دیجیتال HAPI اینه که ارسال کننده های داده رو با اوراکل های امنیتی مرتبط کنه.
روش کار پروژه ی ارز دیجیتال HAPI به این صورت هستش که اوراکل می‌تونه اعلام کنه که آیا قرارداد هوشمند خاصی ممیزی شده یا نه؟ سپس HAPI DAO  ارائه ‌دهنده ی داده اولیه رو انتخاب می‌کنه که اطلاعات مربوط به ممیزی انجام شده رو در قرارداد هوشمند HAPI  آپلود کرده. هر زمان که یک کاربر DEX توکنی رو برای معامله انتخاب کنه، صرافی می تونه برای بررسی وضعیت حسابرسی قرارداد هوشمند مربوطه خودشو استعلام بکنه. اگه توکن حسابرسی نشه، صرافی می تونه ریسک‌ ها رو به معامله‌گر اطلاع بده و محدودیت‌ هایی رو برای عملیات با آن توکن اعمال کنه.

به عنوان یک توکن ابزار، HAPI چند نقش مهم دارد؟

HAPI

توکن HAPI یک توکن ERC-20  هستش که عملکرد روان پروتکل رو تضمین می کنه و ارائه دهندگان داده رو به اوراکل های امنیتی متصل می کنه. نقش ارز دیجیتال هاپی به شرح زیر هست:
 پروتکل ارز دیجیتال هاپی ابتدا برای ارسال داده ها استفاده میشه و این حق رو برای کاربران فراهم می کنه تا هرگونه اطلاعات مرتبط با حملات هکرها یا آدرس های کیف پول مشکوک رو ارسال کنن.
سپس برای جوایز اوراکل استفاده میشه. تمام تراکنش‌ های انجام شده در پایگاه داده امنیتی اوراکل برای بررسی ممیزی نیازمند استفاده ازپروژه ی ارز دیجیتال HAPI به عنوان پرداخت به اوراکل هستش.
حاکمیت نیز به استفاده از توکن های HAPI وابسته ست. کاربران می تونن ارز HAPI خودشونو برای مشارکت در مدیریت پروژه مانند انتخاب ارائه دهندگان داده به اشتراک بذارن. علاوه بر این، HAPI برای وضعیت ممیزی امنیتی مورد نیاز هستش. وضعیت های ممیزی پروژه DeFi به یک مرکز گزارش یکپارچه ارسال میشه تا ثابت بشه که اون ها یک بررسی امنیتی رو پشت سر گذاشتن.

ارائه دهنده ی داده کیست؟

ارائه دهنده ی اصلی داده با فرآیند رای گیری در HAPI انتخاب می شه. تمام آدرس های مشکوک رو تجزیه و تحلیل و علامت گذاری می کنه و این ارائه دهنده ی داده به تامین کننده ی اصلی اطلاعات بلاک چین تبدیل می شه. بنا به درخواست صرافی ها (از طریقAPI) سرویس تمام آدرس های مشکوک رو در بلاک چین ثبت می کنه و دوره ی ممنوعیت اونها از 12 ساعت تا ممنوعیت دائمی متغیر هستش.

مثال استفاده از ارز  HAPI : جلوگیری از حرکت سکه های سرقت شده بین DeFi و صرافی ها

فرض کنید یک هکر به کیف پول داغ یک صرافی نفوذ کرده و شروع به انتقال وجه به خارج از صرافی می کنه. صرافی آدرس و جزئیات سکه را بلافاصله به پروتکل ارز دیجیتال HAPI ارسال می کنه.
هر صرافی متصل به HAPI تقریباً فوراً این اطلاعات رو دریافت می کنه و می تونن این تراکنش ها و وجوه رو تا زمانی که وضعیت حل بشه مسدود کنن.DEX  ها از قراردادهای هوشمند استفاده می کنن و به اون ها اجازه می ده درخواست های آدرس های مشکوک رو با استفاده از HAPI رد کنن. شتاب حمله کند میشه و بخشی از بودجه هم مسدود میشه.

هاپی و MVP 

به دلیل اینکه Hapi - با انتشار MVP خود - به هدف خودش برای ایجاد یک اوراکل امنیتی غیر متمرکز نزدیک‌ تر بشه، نیاز به بازگشایی قابلیت کاربرد این فناوری وجود داره. بنابراین در این بخش مقاله "ارز دیجیتال HAPI چیست؟ وچگونه کار می کند؟" به بررسی هاپی ام وی پی می پردازیم:

اولین چیزی که MVP رو تقویت می کنه اینه که ارز دیجیتال هاپی از یک سیستم نظارتی یا تهاجمی دور هستش. در عوض، کل سیستم مانند یک لایه امنیت سایبری عمل می کنه که داده های مورد نیاز کاربران و اپراتورهای DeFi را برای ممانعت از فعالیت هکرها فراهم می کنن. در اصل، ارز دیجیتال هاپی تراکنش ‌ها و همچنین دسترسی کاربران به یک سرویس رو مسدود نمی‌کنه، تنها کاری که انجام می‌ده امتیاز امنیتی به آدرس‌ های کیف پول ارائه میده. اینکه ارائه دهندگان خدمات با این اطلاعات چه می کنن کاملاً به خودشون بستگی داره.

MVP از دفتر کل عمومی بلاک چین برای تجزیه و تحلیل تهدیدات احتمالی مرتبط با آدرس های کیف پول استفاده می کنه. به طور خاص، محصول به طور مستقل آدرس ها رو بر اساس تمایل اون ها به درگیر شدن در فعالیت های تقلبی رتبه بندی می کنه. این سیستم لایه ‌بندی که دسته ‌بندی ریسک دودویی نیز نامیده میشه، بر یک فناوری امتیازدهی ریسک متکی هستش که تقلب احتمالی یک آدرس کیف پول رو بر اساس تعاملات قبلی اندازه‌گیری می‌کنه. تقسیم بندی آن به شکل زیر هستش:
رده کم خطر شامل آدرس های مرتبط با خدمات کیف پول، خدمات بازرگان، استخرهای استخراج و صرافی های کم خطر هستش. پس از آن، نوبت به ردیف با ریسک متوسط می رسه که شامل آدرس های کیف پول یا قرارداد هوشمند مرتبط با DeFi، کارگزاران OTC، سایت های قمار و دستگاه های خودپرداز رمزنگاری میشه. همچنین یک ردیف پرخطر وجود دارد که نشان می‌ده آیا آدرسی با سازمان‌ های مخرب، میکسرها، سرویس‌ های تاریک نت، هکرها و کلاهبرداران معامله داشته یا خیر. آخرین سطح، که سطح خطر شدید نامیده میشه، آدرس های مرتبط با تامین مالی تروریسم، جعل و پورنوگرافی کودکان هستش.

چه چیزی ارز HAPI را منحصر به فرد می کند؟

ارز HAPI

HAPI ممیزی های امنیتی رو نشانه گذاری می کنه، با هدف تبدیل اون ها به یک ویژگی استاندارد فراگیر در قراردادهای هوشمند، مبادلات متمرکز و غیرمتمرکز و برنامه های کاربردی DeFi. ارز دیجیتال HAPI تنها وسیله پرداخت در داخل اکوسیستم هستش. ارسال داده ها، پرس و جوهای اوراکل، گزارش های حسابرسی، هر تراکنش به توکن های HAPI نیاز داره.
ارز HAPI به دلیل وابستگی به هکرهای به اصطلاح کلاه سفید (متخصصان امنیت سایبری که با ارائه ممیزی امنیت سایبری، بهبود استانداردهای امنیتی و افزایش آگاهی عمومی در مورد تهدیدات سایبری از مهارت های هک خود برای هدف خوبی استفاده می کنن)، ادعا می کنه که در زمینه هک دارای تخصص بالایی هستش.
ارز دیجیتال HAPI اولین محصول امنیت سایبری بنیاد Hacken نیست: از سال 2018، این تیم به رهبری Dyma Budorin، CER.live، رتبه‌بندی امنیتی مبادلات رمزنگاری رو حفظ کرده و شهرت گسترده ای در صنعت به دست آورده از جمله مشارکت با Coingecko و Chainlink و ذکر شده توسط چانگ پنگ ژائو Changpeng Zhao، مدیرعامل بایننس.

خطرات تمرکز

پروتکل ارز دیجیتال هاپی علی رغم مزایایی که ارائه می ده، فرض پروژه به عنوان یه مرجع امنیتی واحد برای صنعت کریپتو که خودش با طراحی غیر متمرکز هستش، می تونه دلیلی برای نگرانی باشه.
اگه روزی ارز HAPI به اوراکل امنیتی پیش ‌فرض برای اکثر صرافی ‌ها و بخشی جدایی‌ ناپذیر از قراردادهای هوشمند تبدیل بشه، می‌تونه به گلوگاه امنیتی واقعی و محتمل‌ ترین هدف برای حملات مخرب تبدیل بشه.

چگونه ارز دیجیتال HAPI با رقبا مقایسه می شود؟

ارز دیجیتال HAPI

HAPI اولین اوراکل امنیتی در بازار نیست، پروژه مشابهی به نام CertiK که در سال 2020 راه اندازی شد، تا ماه مه 2021 به ده برابر ارزش بازار HAPI دست یافته. 
بلاک چین اثبات سهام (DPoS) متعلق به خود، این برنامه دارای برنامه CertiKShield هستش که یک بیمه نامه در برابر تمام تهدیدات امنیتی مرتبط با بلاک چین هستش. اگه کاربر محافظت شده توسط این برنامه دارایی های خودشو در یک حمله مخرب از دست بده یا دسترسی به کلیدهای خصوصی خودشو از دست بده، می تونه توسط CertiKShield بازپرداخت بشه. استخر دارایی توسط ارائه‌دهندگان وثیقه نگهداری میشه که توکن‌ های خودشو در ازای پاداش‌ها به اشتراک میذارن.
برخلاف Certik، HAPI یک پروژه منبع باز نیستش. وایت پیپر دقیق یا مخزن git عمومی نداره و هنوز نتونسته شرکای استراتژیک به اندازه صرافی ارز دیجیتال Huobi رو ایمن کنه.
با این حال، این پروژه تونست توجه جامعه رو به خودش جلب کنه از جمله پوشش مطبوعاتی در رسانه های صنعتی. اون چیزی که مسلمه: هیچ کس نمی تونه لوگوی خلاقانه ی اون رو نادیده بگیره.

آینده ارز دیجیتال هاپی

آینده ارز دیجیتال هاپی

با هدف نهایی صنعت کریپتو برای دستیابی به پذیرش انبوه، مطالعه در مورد مسائل جدید و نقض های امنیتی می تونه ناامید کننده باشه. به همین دلیل، خدماتی مانند خدمات ارائه شده توسط ارز دیجیتال HAPI به پاکسازی تصویر ارزهای دیجیتال برای تبدیل شدن به یکی از موارد ایمنی و امنیت کمک می کنن.
بین استفاده از اوراکل های بدون اعتماد، یادگیری ماشین و DAO، به نظر می رسه که ارز دیجیتال HAPI در مسیر درستی قرار داره. هر یک از این فناوری‌ ها برای تقویت امنیت پروژه ‌ها و حفظ امنیت عمومی ایده‌آل هستن. اگه این پروتکل موفق بشه، بازار ممکنه فشار لازم رو برای افزایش پذیرش به سطوح جدید، دریافت کنه.
حالا بیایین به بخش جذاب مقاله " ارز دیجیتال هاپی چیست و چگونه کار می کند؟" بپردازیم. پیش بینی قیمت حداکثر عرضه 1 میلیون توکن HAPI وجود داره. در حال حاضر 461,460 در گردش هستش. هر DEX یا CEX که قصد استفاده از پروتکل رو دارن، باید خرید و پرداخت رو در پروتکل ارز دیجیتال HAPI انجام بدن. همه این موارد HAPI رو کمیاب تر می کنه و قیمت آینده هاپی رو تحت الشعاع قرار میده.  حتی ممکنه تقاضا بیشتر هم بشه، چرا که شاهد ورود CEX ها و DEX  های بیشتری به این فضا خواهیم بود. به هر حال، به یاد داشته باشین که این نظر تحلیلگران هست و به هیچ وجه نباید به عنوان توصیه مالی به اشتباه تعبیر بشه. بنابراین برای سرمایه ی خودتون تصمیم آگاهانه بگیرین.

معرفی انواع کیف پول هاپی

کیف پول های کریپتوکارنسی برنامه ‌های نرم‌ افزاری هستن که کلیدهای خصوصی و عمومی رو ذخیره می‌کنن و با بلاک‌ چین‌ های مختلف ارتباط برقرار می‌کنن تا کاربران رو قادر به ارسال و دریافت ارز دیجیتال و نظارت بر موجودی خود کنن. این معادل یک حساب بانکی ست که هم می توان از آن واریز کرد و هم برداشت (البته فقط این کار با ارز دیجیتال ممکن هستش).
کیف پول‌ های ارزهای دیجیتال کلیدهای خصوصی و عمومی رو ذخیره می‌کنن و ارسال و دریافت ارز دیجیتال رو تسهیل می‌کنن و برای محافظت در برابر سرقت هویت، بر کلیه ی تراکنش‌ها نظارت دارن. کلید خصوصی برای تأیید پرداخت ها استفاده میشه در حالی که کلید عمومی برای دسترسی به وجوه دریافتی قابل استفاده ست.
ارز دیجیتال HAPI یک توکن ERC20 ست که بر روی بلاک چین اتریوم ساخته شده. بنابراین تمام کیف پول هایی که از این شبکه پشتیبانی میکنه می تونه برای کیف پول هاپی مورد استفاده قرار بگیره. از بهترین کیف پول HAPI میشه به کیف پول تراست والت و متامسک اشاره کرد که در ادامه در مورد هر کدوم کامل توضیح خواهیم داد:

کیف پول تراست والت

کیف پول تراست والت

از انواع کیف پول هاپی میشه به کیف پول تراست والت اشاره کرد. این کیف پول یکی از بهترین نرم افزارهای موبایلی هستش که با تمرکز بر سادگی و سهولت استفاده، این امکان رو به کاربراش میده تا با امنیتی بالا و خیال راحت ارزهای دیجیتال مختلف رو مدیریت، ذخیره و مبادله کنن. این برنامه با ارائه یک کلید دسترسی امن و کنترل کامل بر روی کلیدهای خصوصی، دارایی ‌های شما رو در برابر دسترسی ‌های غیر مجاز محافظت می کنه. کیف پول Trust walle رو میشه بر روی تلفن های همراه باسیستم عامل های ios و Android نصب و استفاده کرد. 
کیف پول تراست والت که از بهترین کیف پول HAPI هستش در سال 2018 توسط صرافی بایننس خریداری شده و در حال حاضر به عنوان کیف پول رسمی این صرافی شناخته میشه. 
تراست ولت دارای قابلیت swap، تبدیل یا همان Exchange  ارزهای دیجیتال هستش. با ویژگی swap کاربران می تونن توکن‌ های مختلف رو از شبکه‌ های متفاوت با یکدیگر تعویض کنن. کاربران در هر زمان و به ‌راحتی و بدون نیاز به تکمیل هیچ فرم و تائید احراز هویت مشتری، می تونن رمز ارزهای خودشونو تبدیل کنن.
برای ساخت کیف پول هاپی در تراست والت می تونین به مقاله آموزش ساخت کیف پول تراست والت که در سایت صرافی ارز دیجیتال ایران بایننس موجوده مراجعه کنین و با دنبال کردن گام به گام این آموزش به راحتی موفق به ساخت کیف پول HAPI در تراست والت بشین.

کیف پول متامسک

کیف پول متامسک

یکی دیگه از بهترین کیف پول هاپی کیف پول متامسک هستش. کیف پول متامسک یه کیف پول دیجیتاله که علاوه بر نسخه ی اندروید و IOS میشه اون رو روی مرورگرهای کروم و فایرفاکس هم استفاده میشه. این والت مثل پلی در بین مرورگرهای معمولی و بلاک چین اتریوم عمل می کنه. بلاک چین Ethereum شبکه‌ای هستش که کاربران اون، اپلیکیشن‌ های غیر متمرکز (dApps) و رمز ارزهای خودشونو می‌سازن. از کیف پول متامسک برای ذخیره کلیدهای ارزهای دیجیتال اتریوم استفاده میشه.
به ارز دیجیتال اتریوم، اتر گفته میشه و به سایر رمزارزها که در بلاک چین اتریوم ساخته میشه توکن میگن. اکثر توکن‌ های ساخته شده در بلاک چین اتریوم، توکن ERC20 نام دارن، به این دلیل که این توکن‌ ها از قانونی که توسعه ‌دهندگان Ethereum  برای ارزهای دیجیتالی جدید ایجاد کردن، پیروی می‌کنن. بنابراین از کیف پول متاماسک برای ذخیره کلیدهای توکن‌های ERC20 و اتر در دو مرورگر مختلف استفاده میشه. 

سخن پایانی

در این مقاله با عنوان " ارز دیجیتال HAPI چیست و چگونه عمل می کند؟" در مرد ارز دیجیتال هاپی، نحوه عمل کرد HAPI، ویژگی ها و آینده هاپی صحبت کردیم و در آخر شما رو با کیف پول هاپی آشنا کردیم.
ارز دیجیتال هاپی یکی از پروژه های جذاب در حوزه دیفای هستش که سطح امنیتی رو به طرز قابل توجهی افزایش میده. نیاز روزافزون پروژه ‌ها و کاربران به افزایش امنیت و در نتیجه اعتمادسازی در جهت ورود سرمایه‌ گذاران بیشتر، باعث شده که ارز هاپی پتانسیل زیادی در تبدیل شدن به یک شبکه مهم و حیاتی برای صنعت اقتصاد غیرمتمرکز داشته باشه.

اما همانگونه که قبلا هم اشاره کردیم این مقاله به هیچ وجه نباید به عنوان توصیه مالی به اشتباه تعبیر بشه بنابراین برای سرمایه ی خودتون که حاصل کار و زحمت شماست تصمیم آگاهانه بگیرین. موفق و پرسود باشید.


نظرات کاربران در مورد ارز دیجیتال هاپی چیست و چگونه کار می کند؟
سوال امنیتی :6+46 = ?