ارز دیجیتال هلیوم چیست؟ ( معرفی و بررسی Heium Network )

1402/07/04
ارز دیجیتال هلیوم چیست؟ ( معرفی و بررسی  Heium Network )


ارز دیجیتال هلیوم نتورک مربوط به یه پروژه ارائه دهنده اینترنت اشیا است که به خاطر رکورد های قیمتی و ارتقا رتبه اش تو بازار، مورد توجه افراد زیادی قرار گرفته. یکی دیگه از عواملی که ارز HNT رو بسیار محبوب کرده، قرار گرفتن این رمز ارز بین پروژه های Web 3.0 هستش. تو این مقاله میخوایم به طور کامل این پروژه رو بهتون معرفی کنیم و بگیم که ارز دیجیتال Helium Network چیست؟

همچنین تو این مقاله نحوه استخراج ارز دیجیتال هلیوم و کسب درآمد از این راه رو بهتون یاد میدیم و در مورد اینکه هلیوم ماینر چیست و چطور کار میکنه، توضیحاتی رو میدیم. علاوه بر اون نظر پلتفرم های مختلف رو درباره قیمت و آینده ارز هلیوم رو براتون بازگو میکنیم. در انتهای این مطلب، در مورد کیف پول ارز هلیوم صحبت و بهترین والت های دیجیتالی که از این ارز دیجیتال پشتیبانی میکنن، رو بهتون معرفی میکنیم.

ارز هلیوم چیست؟

ارز هلیوم چیست؟

ارز دیجیتال هلیوم نتورک متعلق به یه شبکه غیر متمرکز برای اتصال دستگاه هاییه که از اینترنت اشیا (IoT) پشتیبانی میکنن. این شبکه تو بستر بلاک چینی بوجود اومده و همین مسئله، پروژه Helium Network رو تو گروه ارزهای وب تری قرار داده. شبکه اصلی هلیوم نتورک تو سال 2019 بوجود اومده. درسته که این ارز به تازگی به بازار عرضه شده ولی عملکرد درخشانی رو داشته؛ به طوری که ارز دیجیتال HNT تو مدت یه سال بیش از 6000 درصد رشد رو تجربه کرد.
تو پروژه Helium Network، دستگاه های بی سیم کم مصرف میتونن با اتصال به هم و برقراری ارتباط، داده ها رو به کل شبکه و نودهای اون ارسال کنن. نود ها یا گره های شبکه هلیوم نتورک به شکل دستگاه های Hotspots هستن که ترکیبی از یه دستگاه استخراج از بلاک چین و یک دستگاه بیسیم اتصال به شبکه به حساب میان. افرادی که از این دستگاه ها استفاده میکنن و به یک نود تو شبکه هلیوم تبدیل میشن، به عنوان پاداش استخراج ارز دیجیتال HNT داده میشه.
هدف کلی پروژه هلیوم اینه که ارتباطات دستگاه های مختلفی که از اینترنت اشیا استفاده میکنن رو تسهیل کنه. به این ترتیب میتونیم پروژه و ارز Helium Network رو به عنوان یکی از زیرساخت های آینده برای تحقق IOT بدونیم. با توجه به توضیحاتی که دادیم، میشه به اهمیت این پروژه تو آینده و جایگاهی که متیونه تو صنعت هوش مصنوعی و اینترنت اشیا داشته باشه، پی ببریم. در ادامه مقاله ارز هلیوم چیست؟ با ما همراه باشین تا اطلاعات بیشتری رو درباره این رمز ارز بهتون بدیم.

تیم هلیوم نتورک 

یکی از مواردی که برای بررسی یه پروژه باید بهش توجه کرد، تیم سازنده و توسعه دهنده های اون پروژ است. به همین خاطر میخوایم تو ادامه مقاله Helium Network چیست؟ یه سری اطلاعات کلی در مورد بنیانگذارهای اصلی این پروژه در اختیارتون بذاریم.

تیم هلیوم نتورک

ارز دیجیتال HNT و پروژه اون تو سال 2013 بدست شان فانینگ (Shawn Fanning)، امیر حلیم (Amir Haleem) و سین کری (Sean Carey) ساخته شد. همه این افراد تو حوزه های فعالیت خودشون، جزو بهترین ها هستن و سوابق کاری درخشانی رو دارن. امیر حلیم سابقه طولانی تو توسعه بازی های مختلف داره ولی علت اصلی شهرت اون به خاطر توسعه Napster که یه برنامه برای به اشتراک گذاری موسیقیه، هستش. 

سین کری هم تا قبل از بوجود اومدن هلیوم نتورک و پیوستن به این پروژه، تو شرکت Where که یکی از زیر مجموعه های PayPal به شمار میره، فعالیت میکرد. البته تیم هلیوم در حال حاضر اعضای بسیار بیشتری رو داره که تو حوزه های مختلفی از جمله سخت افزار، تولید، سیستم های توزیع شده، بلاک چین و فناوری همتا به همتا (P2P) متخصص هستن.

کاربرد های ارز هلیوم چیست؟

ارز هلیوم (Helium) یک ارز دیجیتال است که بر پایه بلاک‌چین استفاده می‌شود و به منظور ایجاد شبکه اینترنت اشیاء (IoT) ارزان قیمت و مقیاس‌پذیر طراحی شده است. این شبکه به عنوان "شبکه هلیوم" شناخته می‌شود و از تکنولوژی مثلی به نام "تصویب کارکنان" (Proof-of-Coverage) برای تأمین انعطاف‌پذیری و پوشش گسترده جغرافیایی استفاده می‌کند. Helium (HNT) به عنوان واحد مبادله در این شبکه به کار می‌رود و کاربردهای متعددی دارد:

1. شبکه اینترنت اشیاء (IoT): کاربرد اصلی Helium در ایجاد یک شبکه اینترنت اشیاء متمرکز و ارزان است. افراد و کسب‌وکارها می‌توانند تجهیزات و دستگاه‌های IoT خود را به شبکه Helium متصل کرده و از اینترنت اشیاء برای مانیتورینگ و کنترل دستگاه‌ها و سنسورها استفاده کنند.

2. کنترل و نظارت دوربین‌های مداربسته: Helium به ارائه امکانات ارتباطی برای دوربین‌های مداربسته و سیستم‌های امنیتی کمک می‌کند. این دوربین‌ها می‌توانند به طور مستقیم به شبکه Helium متصل شوند و تصاویر و داده‌های آن‌ها را به سرورهای ابری منتقل کنند.

3. پیگیری اشیاء ارزشمند: از طریق استفاده از دستگاه‌های GPS و Helium، می‌توان اشیاء ارزشمند مانند خودروها، موتورها، وسایل نقلیه اشتراکی و غیره را پیگیری کرد.

4. اطلاعات هواشناسی: Helium می‌تواند در جمع‌آوری اطلاعات هواشناسی از سنسورها و دستگاه‌های مختلف مورد استفاده قرار گیرد.

5. مدیریت تجهیزات کشاورزی: در کشاورزی و باغداری، Helium می‌تواند برای مدیریت دقیق آبیاری، نظارت بر شرایط محیطی و دیگر اهداف مرتبط با تجهیزات کشاورزی مورد استفاده قرار گیرد.

استخراج ارز دیجیتال هلیوم

استخراج ارز دیجیتال هلیوم

یکی از راه های کسب درآمد تو دنیای کریپتوکارنسی ها، استخراج ارزهای دیجیتال هستش. تو شبکه هلیوم هم امکان استخراج وجود داره و به همین خاطر قصد داریم تو این قسمت از مقاله ارز HNT چیست؟ در مورد کسب درآمد از استخراج ارز دیجیتال هلیوم اطلاعاتی رو بهتون بدیم.

برای استخراج این ارز تو قدم اول به دستگاه استخراج ارز هلیوم نیاز داریم. همونطور که قبلتر بهتون گفتیم، تو این پروژه دستگاه های هات اسپاتی وجود داره که با استفاد از اون ها به یه نود تو شبکه هلیوم تبدیل میشین و ارز دیجیتال هلیوم به عنوان پاداش بهتون داده میشه. برای اطلاع از قیمت ماینر هلیوم و دستگاه های هات اسپات میتونین به سایت اصلی ارز Helium Network، به آدرس helium.com مراجعه کنین. طبق اطلاعاتی که تو این سایت وجود دارن، قیمت ماینر هلیوم به طور متوسط 400 دلاره.

تو قدم بعدی باید این دستگاه ها رو به برق و شبکه متصل کنین تا خودش به شکل اتوماتیک کارش رو انجام بده. مزیت مهمی که این دستگاه ها دارن اینه که به اندازه ماینر های بیت کوین و اتریوم پر سر و صدا و پر مصرف نیستن. همچنین هیچ آلودگی زیست محیطی رو بوجود نمیارن. توجه داشته باشین که این دستگاه ها مثل آنتن های رادیویی هستن و به همین خاطر باید این ماینر ها روو تو بلند ترین قسمت ممکن قرار بدین.

استخراج ارز Helium Network از آکوست 2021 یعنی مرداد ماه 1400 شروع شده. طبق وایت پیپر پروژه هلیوم نتورک، در ابتدا هر ماه 5 میلیون توکن HNT قابل استخراج هستن و این میزان بر اساس هاوینگ (Halving) هر دو سال نصف میشه. برای اینکه 223 میلیون ارز هلیوم استخراج بشه، پنجاه سال طول میکشه. تو پروژه هلیوم نتورک از الگوریتم اثبات پوشش (PoC) استفاده شده که علاوه بر استخراج، با استفاده از استیک هم میتونین از این پلتفرم درآمد داشته باشین.

پیش بینی آینده و قیمت ارز هلیوم نتورک

 قیمت ارز هلیوم نتورک

پروژه ارز دیجیتال Helium Network با کاهش هزینه ها، بخش عمده ای از ایرادات شبکه های مخابراتی قدیمی رو برطرف میکنه. همه افراد جامعه میتونن به بخشی از این شبکه تبدیل بشن و مسئولیت قسمتی از زیرساخت لازم برای اینترنت اشیا رو به عهده بگیرن. افرادی که از دستگاه های استخراج ارز دیجیتال هلیوم استفاده میکنن، به ازای فعالیتشون ارز HNT دریافت میکنن.

طبق داده هایی که تو وب سایت اصلی این پروژه منتشر میشه، تعداد ماینر های ارز هلیوم نتورک با سرعت چشمگیری در حال افزایشه. همچنین تعداد اعتبار سنج های این شبکه هم افزایش قابل توجهی رو پیدا کردن و تا به الان 30 میلیون ارز دیجیتال HNT تو این شبکه استیک شده. در کل اگه بخوایم یه جمع بندی از اطلاعاتی که تا به الان تو مقاله ارز HNT چیست؟ داشته باشیم، میتونیم این ارز دیجیتال رو یکی از کاربردی ترین پروژه های Web 3.0 بدونیم. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد وب تری مقاله web 3 چیست؟ ما رو مطالعه نمایید.

برای پیش بینی قیمت ارز هلیوم نتورک باید علاوه بر جنبه های فاندامنتال این پروژه و اخباری که در مورد اون منتشر میشن، نمودار و حرکت قیمتی این ارز رو هم مورد بررسی قرار بدین. پلتفرم های متنوعی تو حوزه ارزهای دیجیتال وجود دارن که با در نظر گرفتن اطلاعات یه ارز و بررسی جوانب مختلف اون، پیش بینی هایی رو در مورد آینده و قیمت اون ارز منتشر میکنن. تو این قسمت از مقاله ارز دیجیتال Helium Network چیست؟ نظر برخی از این پلتفرم ها رو در مورد قیمت ارز هلیوم تو آینده رو بازگو میکنیم.

Wallet Investor یکی از سایت های معتبریه که تو این حوزه فعالیت داره. این سایت با بررسی عوامل فاندامنتال و تکنیکال، میزان ارزشمندی ارز دیجیتال یه پروژه رو مشخص میکنه. طبق داده هایی که تو این سایت در مورد پروژه هلیوم نتورک منتشر شده، این پروژه بالاترین امتیاز رو از نظر سرمایه گذاری گرفته. تحلیلگر های Wallet Investor معتقدن که قیمت ارز هلیوم نتورک میتونه تو مدت 5 سال به بیش از 230 دلار برسه.

یکی از سایت های دیگه ای که قیمت ارزهای دیجیتال رو پیش بینی میکنه، Digital Coin Price هستش. این پلتفرم هم ارز دیجیتال Helium Network رو برای سرمایه گذاری مناسب میدونه ولی به اندازه والت اینوستور نسبت به این ارز دیجیتال خوش بین نیست. طبق داده های این سایت، ارز هلیوم میتونه تو مدت زمان مشابهی (5 سال) به 100 دلار برسه.

توجه داشته باشین که اطلاعاتی که تو این مطلب بهتون ارائه داده شدن، به هیچ عنوان پیشنهادی برای خرید و فروش نیستن. در صورتی که به پروژه هلیوم نتورک و ارز دیجیتال HNT علاقه مند شدین و قصد سرمایه گذاری روی این رمز ارز رو دارین، باید بررسی های بیشتری رو روی این پروژه انجام بدین. لازم به ذکره که صرافی ایران بایننس از این ارز پشتیبانی میکنه و شما میتونین برای خرید هلیوم از این صرافی ارز دیجیتال استفاده کنین.

هلیوم نتورک

بهترین کیف پول ارز هلیوم کدام است؟

یکی از بزرگترین دغدغه هایی که سرمایه گذاری های ارز دیجیتال باهاش مواجه هستن، نگهداری رمز ارزهاست. برای اینکه امنیت حداکثری رو برای ارزهای دیجیتالتون تامین کنین، به کیف پول ارز دیجیتال نیاز دارین. متاسفانه بعضی از سرمایه گذار های آماتور از کیف پول های آنلاین صرافی برای نگهداری ارزهاشون استفاده میکنن که اینکار خطرات زیادی رو داره. به همین خاطر میخوایم در ادامه مقاله ارز HNT چیست؟ چند مورد از بهترین کیف پول هایی که از این رمز ارز پشتیبانی میکنن، بهتون معرفی کنیم. اگه دوست دارین اطلاعات کاملی در مورد کیف پول ارز دیجیتال کسب کنین، اوصیه می کنیم مقاله کیف پول چیست ما رو مطالعه کنین.

توجه داشته باشین که هر فرد میتونه با توجه به نیاز هایی که داره، کیف پول متفاوتی رو برای خودش انتخاب کنه. مثلا برای افرادی که هولدر بلند مدت هستن و به امنیت دارایی های دیجیتالیشون بیشتر از هر چیزی دیگه ای اهمیت میدن، کیف پول های سخت افزاری میتونه بهترین انتخاب باشه. همچنین برای افرادی که تو بازه های زمانی کوتاه مدت تر معامله میکنن، کیف پول های نرم افزاری مناسب تره؛ چون استفاده از این کیف پول ها راحتتره.

برخی از کیف پول هایی که برای ارز دیجیتال هلیوم میتونین ازشون استفاده کنین، موارد زیر هستن:
کیف پول های لجر نانو اس (Ledger Nano S)، لجر نانو ایکس (Ledger Nano X)، سیف پل (SafePal)، کوین بیس والت (Coinbase Wallet) و. . .. پیشنهاد ما به سرمایه گذار های ارز HNT، استفاده از کیف پول لجر است. تو ادامه این قسمت توضیحاتی بیشتری رو در مورد این کیف پول ها بهتون میدیم.

کیف پول های لجر نانو اس و نانو ایکس (Ledger Nano S and Nano X)

کمپانی فرانسوی لجر یکی از اولین تولید کننده های کیف پول سخت افزاری است. امنیت کیف پول های لجر نانو اس و ایکس به همه سرمایه گذارهای این حوزه اثبات شده. همچنین تنها شرکتی که تونسته گواهی های امنیتی مختلفی رو از سازمان های مختلف دریافت کنه. مدل های اس و ایکس از نظر طراحی و جزئیات فنی، شباهت بسیار زیادی رو با هم دارن ولی قیمت مدل اس به مراتب پایین تره. لجر نانو اس با قیمت 60 دلاری خودش به یکی از اقتصادی ترین کیف پول های سخت افزاری دنیا تبدیل شده.

 

جمع بندی

با توجه به محبوبیتی که Web 3.0 و ارزهای اون کسب کردن، تو مقاله ارز Helium Network چیست؟ یکی از ارزهای معروف این حوزه رو بهتون معرفی کردیم. همچنین در مورد تیم سازنده و توسعه دهنده پروژه هلیوم اطلاعاتی رو بهتون دادیم. یکی از راه های کسب درآمد از این ارز دیجیتال استخراج اونه که تو این مقاله در این باره هم صحبت کردیم. همچنین تو انتهای مقاله آینده و قیمت هایی که به اعتقاد برخی از پلتفرم های تحلیلی، این ارز دیجیتال میتونه تو بلند مدت بهشون برسه رو براتون بازگو کردیم.
صرافی ارز دیجیتال ایران بایننس بهترین پلتفرم داخلی برای فروش و خرید ارز دیجیتال هلیوم است که میتونین برای خرید این رمز ارز ازش استفاده کنین. توجه داشته بشین که این صرافی، کیف پولی برای نگهداری ارزهای شما نداره و شما باید آدرس کیف پول شخصی خودتون رو برای دریافت این ارز در اختیار صرافی بذارین.


نظرات کاربران در مورد ارز دیجیتال هلیوم چیست؟ ( معرفی و بررسی Heium Network )
سوال امنیتی :3+97 = ?