ارز دیجیتال ویوز چیست؟ | معرفی کامل ارز دیجیتال | WAVES بررسی تاریخچه ارز دیجیتال ویوز

1402/06/19
ارز دیجیتال ویوز چیست؟ | معرفی کامل ارز دیجیتال | WAVES بررسی تاریخچه ارز دیجیتال ویوز

شاید تا حالا این سوال مکررا براتون پیش اومده باشه که علت محبویت بیت کوین (Bitcoin) و یه سری دیگه ارز های دیجیتال (CryptoCurrency) و تکنولوژی بلاکچین چیه؟ چرا در عرض چند سال و مدت کوتاهی اینقدر ارز های دیجیتال مقبولیت پیدا کردند و مورد توجه عام و خاص شدند؟ در پاسخ باید گفت که دنیای امروزی که توش زندگی می کنیم به یک صحنه نمایش کاملا دیجیتالی تبدیل شده. دنیایی که همه چیز اون در بستر فناوری های دیجیتال پیش میره، نیازمند یک تحول چشمگیر در نظام پولی و اقتصادی و شیوه های کسب و کار و تجارت هست. اساسا مفهوم ارز های دیجیتال و فناوری بلاکچین در راستای پاسخگویی به این نیاز صورت گرفته. با ارائه بیت کوین به جهان به عنوان اولین و معروف ترین ارز دیجیتال صنعت کریپتوکارنسی یا ارمز ارز ها هم متولد شد. از موقع تا به الان شاهد توسعه و توجهات روز افزون به این حوزه هستیم و ایده های بلاکچینی مختلف و ارز های دیجیتال متنوعی توسعه و ارائه داده شدن. در این مقاله قصد داریم یکی از ارز های دیجیتال با نام ویوز (WAVES) رو براتون معرفی کنیم و به سوالاتی مثلا ارز دیجیتال ویوز چیست؟ تاریخچه ارز ویوز، آینده ویوز و اینکه خرید ویوز رو جواب بدیم. تا آخر مقاله همراه باشید.

ارز دیجیتال ویوز چیست؟

ارز دیجیتال ویوز چیست؟

ویوز در واقع یک بلاکچین غیر متمرکز هستش که هر کسی می تونه از اون برای ساخت توکن های سفارشی خودش استفاده کنه. همچنین این پلتفرم یک صرافی غیر متمرکز (DEX) رو هم شامل میشه که کاربران میتونن توکن های ساخته شده خودشون رو با دیگر توکن های این پلتفرم مبادله کنن. در واقع بلاکچین ویوز این هدف رو دنبال می کنه که هر گونه دارایی، قابلیت توکنیزه شدن و تبادل در بستر بلاکچین رو داشته باشه و به این شکل تامین مالی جمعی میسر بشه. پروژه ویوز از ایده کوین های رنگارنگ (Colored Coins) و بلاکچین NXT(در پاراگراف های بعدی در مورد این دو مفهوم بیشتر توضیح خواهیم داد) الهام گرفته و یک رویکرد تکاملی نسبت به بلاکچین NXT در پیش داره. پلتفرم ویوز نسبت به اتریوم ساده سازی زیادی انجام داده و بر اساس گفته های تیم توسعه و سایت پلتفرم ویوز، این پلتفرم برای سه دسته افراد مناسبه و امکانات ویژه ای در اختیار هر سه دسته قرار میده.

1. توسعه دهندگان (Developers) : مقیاس پذیری بالا یا به عبارتی ظرفیت پذیرش تعداد تراکنش بالا توسط شبکه، سرعت بالای تراکنش ها و کارمزد های پایین برای تراکنش ها از ویژگی هایست که باعث جذابیت پلتفرم ویوز برای توسعه دهندگان میشه.

2. تریدر ها (Traders) : امکان ذخیره سازی و نگه داری امن دارایی ها و همچنین امکان مبادله سریع اونا در صرافی غیر متمرکز اختصاصی پلتفرم ویوز

3. سازمان ها (Organs) : ارائه توکن اختصاصی برای یک کسب و کار یا سازمان بخصوص با امکان تامین مالی جمعی، رای گیری و برنامه های وفاداری مشتریان.

بلاکچین NXT چیه؟

بلاکچین NXT

همونطور که اشاره کردیم پروژه ویوز از بلاکچین NXT ایده گرفته و سعی در تکامل اون مبتنی بر اهداف خودش داره. خب الان اصلا این بلاکچین NXT چیه؟ بلاکچین NXT پلتفرمی هست که به شکل پیشرفته و متن باز(Open Source) در اختیار عموم قرار داده شده. استفاده از این پلتفرم آسان و رایگان بوده و نیازی به اجازه دسترسی (License) نداره و آزادی عمل کامل به کاربر خودش میده. رمز ارز NXT هم ارز اختصاصیه شبکه NXT هستش و سوخت این پلتفرم به حساب میاد. این پلتفرم به شکل صد در صدی از الگوریتم اثبات سهام یا Proof of stack برای تایید تراکنش ها استفاده می کنه که این امر باعث رفع خطر احتمال حمله 51 درصدی میشه. حمله 51 درصدی زمانی رخ میده که یک فرد یا نهاد بتونه بیش از نصف قدرت پردازش شبکه (Hash rate) رو از آن خودش کنه. با این کار امکان دستکاری بلاکچین مورد حمله قرار گرفته توسط فرد یا نهاد مهاجم فراهم خواهم شد. در بلاکچین هایی که بر پایه الگوریتم اثبات گواهی سهام هستند تمامی کوین ها استخراج شده. به عبارتی تمامی کوین هایی که باید وجود داشته باشد در حال حاضر موجود هستند و دیگه نیازی به استخراج نیست. 

NXT بنا به برخی ویژگی هایی که داره از نسل دوم ارز های رمزنگاری شده به حساب میاد. ویژگی اول این که مثل بعضی از کوین ها، آلتکوین نیست که کد های اون بر پایه کد مرجع بیت کوین باشن. این پلتفرم کد های مخصوص خودشو داره که کاملا نو و جدید حساب میشه. ویژگی بعدی اینه که این پلتفرم از قابلیتی به نام Transparent Forging برخورداره که به شبکه NXT اجازه میده نرخ تراکنش های خودش رو به نرخ تراکنش های شرکت هایی مثل Visa Card  و MasterCard نزدیک کنه. تقریبا هیچ پلتفرم رمز ارزی دیگه ای چنین ویژگی نداره. دلیل امکان پذیر بودن همچین چیزی از NXT برمیگرده به شفافیتی که در پروتکل اون ارائه شده و این که به کاربر اجازه میده تا تصمیم بگیره کدوم نود بلاک بعدی رو بسازه. علاوه بر اینها مزیت دیگر Transparent Forging در اینه که با جلوگیری از ایجاد انعشاب ها توسط نود های قوی تر امنیت شبکه رو هم به طرز قابل توجهی افزایش میده. بلاکچین NXT ارائه دهنده مفهوم کوین های رنگی هم هست. کوین های رنگی مفهوم انتزاعی برای مدل سازی اشیا فیزیکی هستند. در ادامه در مورد کوین های رنگارنگ بیشتر براتون توضیح میدیم. 

مفهوم کوین های رنگارنگ (Colored Coins)

کوین های رنگارنگ

کوین های رنگی که به اون اشاره کردیم چیه؟ بلاکچین بیت کوین رو مد نظر داشته باشین که در اون تراکنش ها امکان ردیابی دارن. یک کوین یا قسمت هایی از یک کوین واحد رو میشه رهگیری کرد و به تراکنش پایه رسید. با توجه به این توضیحات اگه این مسئله رو به کل پروتکل تعمیم بدیم و به کاربر اجازه بدیم که یک کوین خاص رو نشان گذاری کنه یا به عبارتی رنگی کنه، پس میتونیم پلی بین دنیای رمز ارز ها و دنیای فیزیکی هم ایجاد کنیم. در نتیجه از کوین های رنگی میشه برای نشون دادن یک شی فیزیکی در دنیای واقعی استفاده کرد. سهام، صندوق های سرمایه گذاری، اوراق قرضه، کالا یا هر موجودیت دیگه ای میتونه رنگی بشه. این دقیقا همون چیزیه که در بلاکچین NXT بهش پرداخته شده تا امکان داد و ستد دارایی های فیزیکی به شکل غیر متمرکز فراهم بشه.

صرافی ارز دیجیتال متمرکز یا غیر متمرکز ؟

صرافی ارز دیجیتال متمرکز یا غیرمتمرکز

در معرفی ارز دیجیتال ویوز به این مسئله اشاره کردیم که پلتفرم ویوز یک صرافی غیر متمرکز یا DEX رو هم شامل میشه. با توجه به این نکته مقایسه ای اجمالی بین دو نوع صرافی ارز دیجیتال متمرکز و غیر متمرکز ارز دیجیتال انجام میدیم و در نهایت با مفاهیم و نحوه کار صرافی غیر متمر کز (DEX) ویوز بیشتر اشنا میشیم. در صرافی های متمرکز ارز دیجیتال مجموعه صرافی توسط یک مرکزیت خاص اداره میشه و خود صرافی نقش واسطه بین معامله گر ها رو داره، ولی صرافی های ارز دیجیتال غیر متمرکز بستری برای معاملات مالی به صورت مستقیم و بدون واسطه فراهم میکنن. در یک صرافی غیر متمرکز هیچ کس به دارایی های کاربران دسترسی نداره و معامله بدون هر گونه دخالتی هستش. صرافی های ارز دیجیتال رکن اصلی در بازار ارز های دیجیتال به حساب میان و بدون اونها خرید و فروش مطمئن و راحت رمز ارز ها ممکن نیست. ولی با این وجود بزرگ ترین و معروف ترین صرافی هایی که در این بازار میشناسیم متمرکز هستند و این بر خلاف ذات غیر متمرکز ارز های دیجیتال هستش. بزرگ ترین عیب صرافی های متمرکز در اینه که هر موقع که بخوان میتونن به دارایی های کاربران دسترسی داشته باشن، در روند معاملات دخالت کنن و حساب کاربری هر شخصی رو که بخوان مسدود کنن. تنها راه حل موجود برای رفع این مسائل توسعه و رونق صرافی های غیر متمرکز در بازار ارز های دیجیتال هستش. خب الان این صرافی های غیر متمرکز دقیقا چی هستند؟

صرافی ارز دیجیتال غیر متمرکز یا به اختصار DEX بستری برای انجام معاملات به شکل غیر متمرکزه. این صرافی ها از فناوری بلاکچین و قرارداد های هوشمند برای حذف واسطه ها استفاده میکنن. صرافی غیر متمرکز این امکان رو فراهم میکنه که کاربران بدون واریز ارز هاشون به کیف پول صرافی، مستقیما از داخل کیف پول شخصی خودشون معملات رو انجام بدن. درسته که صرافی هایی نظیر بایننس و کوین بیس در حال حاضر بزرگ ترین و پر طرفدار ترین صرافی های ارز دیجیتال هستند ولی ماهیت و ذات غیر متمرکز ارز های دیجیتال با نحوه کار این صرافی ها در تضاد قرار داره. علاوه بر ریسک مسدود شدن حساب کاربری در یک صرافی متمرکز، امکان هک و سرقت دارایی ها هم از دیگر خطرات کار با این صرافی هاست. در صورتی که در یک صرافی غیر متمرکز امکان سرقت دارایی وجود نداره و بدون دخالت شخص ثالثی ارز های مستقیم از کیف پول شخصی برداشت و در کیف پول شخصی دیگری واریز میشه. از دیگر مزایای صرافی های غیر متمرکز اینه که کاربر نیازی به وارد کردن اطلاعات شخصی و حساس و احراز هویت نداره و برای استفاده از خدمات یک DEX فقط کافیه که آدرس کیف پول شخصی به صرافی متصل بشه. پس الان فهمیدیم که صرافی غیر مترکز WAVES چیست و چگونه کار میکنه؟

صرافی های غیر متمرکز چگونه کار میکنن؟

صرافی غیر متمرکز چگونه کار می کند؟

صرافی های غیر متمرکز بر روی یک سری از بلاکچین های آزاد که قابلیت اجرای قرارداد های هوشمند رو دارن ساخته و ارائه میشن. در حال حاضر بلاکچین اتریوم بزرگ ترین پلتفرم میزبان برای صرافی های غیر متمرکز هستش. برای درک نحوه کار صرافی های غیر متمرکز اول باید با مفهومی به نام قرارداد های هوشمند (Smart Contracts) آَشنا بشیم. قرارداد هوشمند یک نرم افزاره که بر روی بلاکچین پیاده سازی میشه و در صورت وقوع شرایط خاصی شروع به اجرا شدن میکنه. جلوگیری از اجرای کد های یک قرارداد هوشمند غیر ممکنه و حتی خود سازنده هم نمی تونه مانع اجرای کد های یک قرارداد هوشمند بشه. به عبارتی ویژگی منحصر به فرد قرارداد های هوشمند اجرای قطعی اوناست. بنابراین زمانی که یک قرارداد هوشمند در بستر بلاکچین آزادی مثل اتریوم شروع به کار کنه دیگه قابل توقف نیست. با قراردادهای هوشمند میشه برنامه ها و پروژه هایی ساخت که بدون هیچ گونه واسطه و از کار افتادگی تا ابد به کار خودشون ادامه بدن. به این چنین برنامه ها و پروژه هایی در اصطلاح ((Dapp گفته میشه. با صرف نظر از جزییات فنی در یک صرافی غیر متمرکز برای انجام یک تراکنش نیاز به طی مراحل زیر هستیم:

• اتصال کیف پول شخصی به صرافی

• ثبت مقدار و سفارش خرید و فروش

• انتظار برای ثبت سفارش خرید/فروش مطابق با دارایی سفارش اول

• انتقال دارایی به یک قرارداد هوشمند 

• انجام مبادله توسط قرارداد هوشمند و انتقال ارز ها به کیف پول خریدار و فروشنده

دیگر کاربرد های صرافی های غیر متمرکز

در بعضی از صرافی های غیر متمرکز استخر نقدینگی ایجاد میشه. یعنی کاربران دارایی های خودشون رو به صرافی اختصاص بدن تا صرافی بتونه با اون دارایی ها تراکنش های کاربران دیگه رو تکمیل کنه. در این روش سود خوبی هم به مشارکت کننده ها اختصاص داده میشه.

کاریرد دیگه نوعی متفاوت از مبادلات غیر متمرکز که بهشون اتمیک سوآپ (Atomic Swap) هم گفته میشه هستش. این نوع مبادلات روی معاملات بین زنجیری مثلا از بیت کوین به اتریوم تمرکز کار میکنن و بعضی از صرافی های غیر متمرکز چنین امکانی رو پشتیبانی میکنن.

معایب صرافی های غیر متمرکز

پیش تر گفتیم که صرافی های غیر متمرکز محدودیت های صرافی های متمرکز رو برای فروش و خرید ارز دیجیتال ندارن و از این جهت دارای امتیاز هستن ولی هر چیز خوبی هم میتونه از یک سری زوایا معایبی هم داشته باشه و صرافی های DEX هم از این قاعده مستثنی نیستن. صرافی های غیر متمرکز خدمات امانت داری ارائه نمیدن به این معنی که هر گونه اشتباه در معامله و انتقال ارز های دیجیتال جبران ناپذیره. عیب دوم در حجم پایین معاملات در این صرافی هاست. اما بزرگ ترین عیبی که میشه به صرافی های غیر متمرکز نسبت بدیم، مقیاس پذیری پایین و سرعت پایین تراکنش های اونه. به علاوه صرافی های غیر متمرکز از همه نوع ارز ها پشتیبانی نمیکنن. البته باید این نکته رو هم اضافه کرد که صرافی های غیر متمرکز به سرعت در حال توسعه و پیشرفت هستند و با این روند به احتمال زیاد بخش قابل توجهی از این نقایص در آینده رفع خواهد شد. 

ویژگی های ارز دیجیتال ویوز:

ارزهای دیجیتال ویوز جدیدترین رویداد در دنیای مالی و فناوری هستند. با توجه به روند رو به رشد این ارزها، مهم است که ویژگی های منحصر به فرد آنها را بشناسیم. اولین ویژگی از دیجیتال ویوز، طراحی و ایجاد شبکه ای جهانی است که امکان تبادل ارز ویوز را بین کاربران فراهم می کند. این شبکه بر پایه فناوری بلاکچین ساخته شده است که امنیت و شفافیت بالایی را به ارزهای دیجیتال ویوز ارائه می دهد. ویژگی دیگر این ارزها، سرعت بالای تراکنش هاست. به عنوان مثال، در سیستم بانکی سنتی، برای انتقال پول به کشور دیگر، زمان و هزینه های بسیاری صرف می شود. اما با ویوز، تراکنش ها در عرض چند دقیقه به پایان می رسند. ویژگی دیگر، عدم وابستگی به بانکها و دولت ها است. ارزهای دیجیتال ویوز به عنوان ارزهای مستقل عمل می کنند و بدون واسطه می توانید اموال خود را مدیریت کنید. در نهایت، ویژگی آخر این ارزها، کم هزینه بودن تراکنش هاست. به طور معمول، بیشتر پرداخت ها با ارزهای دیجیتال ویوز با تعرفه های بسیار کمتری نسبت به پرداخت های سنتی انجام می شود. در کل، ارزهای دیجیتال ویوز با استفاده از فناوری های نوین، امکانات منحصر به فرد و کارایی بالا، جایگاه مهمی در دنیای اقتصاد و مالی را به خود اختصاص داده اند.

تاریخچه ارز دیجیتال ویوز (WAVES)

تاریخچه ارز دیجیتال ویوز

پروژه ویوز در سال 2016 توسط یک فیزیک دان روسی به نام ساشا ایوانف (Sasha Ivanov) ارائه داده شد. ایوانف پیش از طراحی و ارائه پلتفرم ویوز صرافی ارز دیجیتال کوینومت (Coinomat) رو پایه گذاری کرده بود. تعدادی از اعضای تیم طراحی پلتفرم ویوز با هم در پروژه NXT  فعالیت میکردند که بنا به دلایلی مثل فرآیند توزیع ضعیف در عرضه اولیه کوین ها، جابجایی ها در تیم و تصمیمات بحث بر انگیز در زمینه توسعه پلتفرم از پروژه NXT خارج شدند و پروژه دیگری رو با نام ویوز آغاز کردند. تعدادی از اعضای تیم NXT بجای فورک و ارتقا NXT تصمیم گرفتن که همه چیز رو از نو بسازن. تاکید پروژه ویوز ادغام شدن پلتفرم با ارز های فیات(دلار، یوره و غیره) بود.

پلتفرم ویوز به عنوان اولین گام با شرکت دیلویت و سازمان سپرده گذاریه اوراق بهادار مسکو جهت ارائه خدمات عرضه اولیه سکه و ساخت پلتفرم بلاکچینی جهت توزیع دارایی های دیجیتال شروع به همکاری کرد. خوبه بدونید که در اکتبر 2018 ویوز با ثبت 6.1 میلیون تراکنش در یک روز، بالاترین تعداد تراکنش انجام شده در بین پروژه های بلاکچین در یک روز رو به خودش اختصاص داد. 

قیمت WAVES و آینده ویوز چگونه است؟

قیمت WAVES

ارزش کل بازار ویوز در حدود 2.6 میلیارد دلار میشه و با سهم 0.12 درصدی از کل بازار در رتبه 54 مارکت قرار میگیره. طبق داده های آماری فعالان بازار ارز های دیجیتال روزانه حدود 139 میلیون دلار ارز ویوز رو خرید و فروش میکنن. بالاترین قیمت ویوز رو در May سال 2021 شاهد بودیم که هر واحد توکن ویوز به 40 دلار رسید. در حال حاضر که این مقاله نگارش میشه قیمت WAVES با چهل درصد افت نسبت به سقف قیمتی حدود 24 دلار میشه. قیمت ویوز در یک سال اخیر بیش از 1000 درصد رشد داشته و این یعنی کسانی که یک سال قبل اقدام به خرید ویوز کرده بودن در حال حاضر سرمایه شون 10 برابر شده. کلا تعداد 106 میلیون واحد از این ارز منتشر شده و همه این تعداد هم در گردش هستش. در ارتباط با آینده پلتفرم ویوز و ارز دیجیتال ویوز هم باید بگیم که این مجموعه تاکید بر پیاده سازی عملکرد های پیچیده به شیوه UX/UI ساده و کارآمد داره. ادغام پروژه ویوز با Microsoft Azure رویداد مهم و شایان توجهی بود و سبب ایجاد مزیت برای ویوز و بهبود تجربه کاربر میشه که بی شک در آینده  WAVES تاثیر گذاره. حیاتی ترین مورد برای پلتفرم ویوز برای رقابت و جذب کاربران بیشتر و تضمین آینده ویوز کار مداوم تیم این پروژه برای توسعه قرارداد های هوشمند هستش. تیم توسعه ویوز در برنامه داره که بازی های آنلاین رو هم به پلتفرم خودش اضافه کنه که در صورت تحقق چنین امری رتبه این پلتفرم ارتقا پیدا خواهد کرد. به علاوه ایده هایی هم در جهت توسعه اینترنت غیر متمرکز با استفاده از ظرفیت های بلاکچین مطرح کرده که باید ببینیم در آینده تا چه حد پیش خواهد رفت

آموزش خرید ویوز 

اگر بعد از خوندن این مقاله و دوستن اینکه ارز دیجیتال WAVES چیست ،براتون سواله که ارز ویوز از کجا بخریم؟ باید بگم که همونطور که می دونید ارز های دیجیتال عمدتا در صرافی های آنلاین ارز دیجیتال خرید و فروش میشن. در حال حاضر بیش از 20 درصد معاملات ارز ویوز در صرافی بایننس انجام میشه. اما خب هممون می دونیم که معامله در صرافی بایننس برای ما ایرانی ها دیگه میسر نخواهد بود. البته هستند یک سری صرافی های ارز دیجیتال خراجی دیگه که خدمات محدودی به ایرانی ها ارائه میدن ولی در هر صورت کار کردن با صرافی خارجی ریسک فاکتور های خاص خودشو داره و وقتی که میتونیم با خیال آسوده، بدون ریسک و بدون نیاز به ارز واسطه ای مثل تتر تو صرافی های داخلی کشور خودمون معامله کنیم خب چرا این کار رو انجام ندیم؟ خوشبختانه صرافی های ارز دیجیتال ایرانی در چند وقت اخیر پیشرفت های قابل توجهی داشتند و خدمات و امکانات خوبی ارائه میدن. صرافی ایران بایننس به عنوان یکی از باسابقه ترین صرافی های ارز دیجیتال ایرانی با ارائه امکان خرید و فروش بیش از 600 نوع ارز مختلف که ارز دیجیتال ویوز هم جزء شون هست و پشتیبانی 24 ساعته از کاربران خودش شرایط خرید ویوز و فروش ویوز و سایر ارز های رو در یک محیط کاربر پسند و مطمئن فراهم کرده.

نگه داری و کیف پول های ارز دیجیتال ویوز 

WAVES WALLET

برای امنیت بیشتر دارایی ها توصیه میشه که بعد از خرید ارز های دیجیتال اونها رو به کیف پول شخصی خودتون انتقال بدید. در همین راستا باید با کیف پول های معتبر و امن آشنا بشید. درا دامه میخوایم چند نمونه از کیف پول های مناسب جهت نگهداری ارز دیجیتال ویوز رو معرفی کنیم.

• کیف پول رسمی پلتفرم ویوز : ویوز یک کیف پول رسمی برای خودش طراحی کرده و اون رو برای دسکتاپ و همچنین سیستم عامل های اندروید و IOS توسعه داده، از این جهت که این کیف پول رو خود ویوز ساخته امن ترین و بهترین گزینه برای نگه داری توکن های ویوز به حساب میاد. وب سایت رسمی کیف پول ویوز هم به این آدرسه: waves.exchange 

• کیف پول سخت افزاری لجز نانو اس (Ledger Nano S) : از بهترین و معروف ترین کیف پول های رمز ارز هاست و به جهت امنیت بالایی که داره بسیار مورد استفاده کاربران قرار میگره. لجر نانو اس ارز دیجیتال ویوز رو هم پشتیبانی می کنه و شما می تونید بعد از خرید ویوز اون رو به این کیف پول انتقال بدید.

• کیف پول نرم افزاری تراست ولت (Trust Wallet) : از کیف پول های معروف نرم افزاریه که برای کاربران راضی کننده بوده تا حالا. این کیف پول هم ارز دیجیتال ویوز رو پشتیبانی می کنه.

سخن پایانی

در این مقاله به هر چیزی که در مورد ارز دیجیتال ویوز چیست؟ پرداختیم. مطمئنا تا به الان خودتون هم به این نتیجه رسیدید که ارز های دیجیتال و فناوری بلاکچین چه آینده درخشان و تاثیر گذاری در پیش دارند. علاوه بر تحول سیستم نقل و انتقالات مالی در اقتصاد جهانی، از جنبه سرمایه گذاری هم رمز ارز ها در کانون توجه قرار دارند. از این رو اگر می خواین که عقب نمونین و بعد ها حسرت سود هایی رو که می تونستید کسب کنید رو نخورید باید هر چه سریع تر با کسب دانش و اطلاعات کافی به دنیای رمز ارز ها ورود کنید. ارز دیجیتال ویوز که در این مقاله معرفی شد میتونه پتانسیل سرمایه گذاری رو داشته باشه. کما اینکه در یکسال گذشته بیش از 1000 درصد هم رشد داشته. پس حسابی تحقیق و بررسی کنید و بعدش تصمیم بگیرید. صرافی ارز دیجیتال ایران بایننس هم زمینه بهره مندی از فرصت های سرمایه گذاری در ارز های دیجیتال رو براتون فراهم کرده. با ما در اتباط باشید و روی کمک های ما حساب کنید.


نظرات کاربران در مورد ارز دیجیتال ویوز چیست؟ | معرفی کامل ارز دیجیتال | WAVES بررسی تاریخچه ارز دیجیتال ویوز
سوال امنیتی :1+96 = ?