ارز دیجیتال کوانت Quant چیست؟ (بررسی ارز دیجیتال QNT)

1401/06/15
ارز دیجیتال کوانت Quant چیست؟ (بررسی ارز دیجیتال QNT)


ما می خواهیم در مقاله ارز دیجیتال کوانت چیست؟ اطلاعاتی در مورد ارز دیجیتال Quant، آینده کوانت و کیف پول ارز دیجیتال QNT برای شما ارائه کنیم. با توجه به اینکه قراره در این مقاله اطلاعاتی در مورد ارز کوانت برای شما ارائه کنیم، بهتره مقدمه ای در مورد ارزهای دیجیتال برای شما بدیم تا بتونین به راحتی مفهوم ارز کوانت رو درک کنین.

ارز دیجیتال یا کریپتوکارنسی که معادل فارسی رمز ارز هست، در اصل نوعی ارز دیجیتال یا ارزی هست که جایگزین ارزهای رایج هست. همچنین ارزهای دیجیتال زیادی وجود دارن که هر کدوم به دلیل داشتن کاربردها و با توجه به ویژگی هایی که دارن، محبوبیت مخصوص خودشون رو به دست اوردن.

با جهانی شدن فضای دیجیتال و استفاده روز افزون مردم از زندگی روزمره، خیلی از افراد به فکر انتقال تراکنش های پولی خودشون به این فضا افتادن که این موضوع باعث شد تا واحد معاملاتی به اسم ارز دیجیتال به وجود بیاد و عرضه بازار ارزهای دیجیتال بشه. همچنین این نوع ارزها در واقع وجود خارجی ندارن و فقط این امکان رو دارن در اینترنت معامله و مبادله بشن و در دنیای واقعی هیچ معادل فیزیکی برای اون ها پیدا نمیشه. به عبارت دیگه این نوع ارزها نه تنها وجود خارجی ندارن، بلکه حتی اسم موسسه اون ها نیز به طور کامل مشخص نیست و در هاله ای از ابهام قرار ندارن. غیر متمرکز بودن ارزهای دیجیتال نیز از ویژگی های این ارزها محسوب میشه.

با گسترش بازار کریپتوکارنسی ها، ارزهای دیجیتال زیادی به وجود اومدن که هر کدوم به دلیل داشتن ویژگی ها و کاربردهای خاصی که دارن، مورد استقبال قرار گرفتن و محبوبیت زیادی به دست اوردن. شاید در این میان اسم ارز کوانت رو شنیده باشین و خواستین که اطلاعاتی در مورد این رمز ارز به دست بیارین. به همین منظور ما در مقاله ارز دیجیتال کوانت چیست؟ می خواهیم اطلاعاتی در مورد ارز دیجیتال Quant، آینده کوانت و کیف پول ارز دیجیتال QNT برای شما ارائه کنیم، پس در ادامه این آموزش از صرافی ارز دیجیتال ایران بایننس همراه ما باشین.

ارز دیجیتال کوانت چیست؟

ارز دیجیتال کوانت چیست؟

در پاسخ به سوال ارز دیجیتال کوانت چیست؟ می تونیم این جواب رو بدیم که ارز دیجیتال کوانت با نماد اختصاری QNT نوعی ارز دیجیتال یا شکلی از دارایی دیجیتال هست که در زمان نوشتن این مقاله با داشتن ارزش بازار حدود 1.56 میلیون دلار و سهم 0.07 درصدی از کل بازار، در رتبه 65 بازار کریپتوکارنسی ها قرار داره. همچنین ارز دیجیتال Quant به عنوان اولین پروژه بعد از به وجود اومدن فناوری بلاک چین محسوب میشه که برای اتصال بلاک چین ها و شبکه ها در مقیاس جهانی راه اندازی و عرضه بازار ارزهای دیجیتال شده. جالب اینجاست که بدونین ارز کوانت با هدف برطرف کردن ارتباط بین شبکه ها بدون کاهش کارایی، راه اندازی شده.

اگه بخواهیم به عبارت ساده تر تعریفی از ارز کوانت برای شما ارائه کنیم، می تونیم بگیم که ارز دیجیتال QNT راه اندازی شده تا ارتباط بین چند بلاک چین یا شبکه مختلف رو به کمک سیستم عامل Overledger فعال بکنه. بهتره بدونین که در حال حاضر نیز خیلی از پروژه های ارز دیجیتال یا کریپتوکارنسی سعی دارن تا مسئله قابلیت همکاری رو برطرف کنن و با کمک این موضوع محبوبیت زیادی به دست بیارن. به همین منظور نیز ارز دیجیتال Quant راه اندازی شده تا مسئله قابلیت همکاری رو بین شبکه ها، به روش متفاوت برطرف بکنه.

ارز دیجیتال کوانت در تاریخ ژوئن سال 2018 و با هدف اتصال بلاک چین ها و شبکه ها در مقیاس جهانی و بدون کم شدن دارایی و قابلیت همکاری شبکه به وجود اومد. همچنین این رمز ارز اولین پروژه برای برطرف کردن مشکل همکاری از زمان راه اندازی اولین پروژه مبتنی بر بلاک چین هست. به عبارت دیگه می تونیم بگیم که پروتکل Quant به عنوان سیستم عامل توزیع شده دفتر کل و یه شبکه Overledger برای اتصال بلاک چین های مختلف راه اندازی شده و به این دلیل تونسته مورد استقبال خیلی از افراد قرار بگیره و محبوبیت زیادی به دست بیاره.

تاریخچه ارز دیجیتال کوانت:

ارز دیجیتال کوانت چیست؟

نوبه این رسیده تا در این بخش از مقاله ارز دیجیتال کوانت چیست؟ اطلاعاتی در مورد تاریخچه و بنیانگذاران ارز کوانت برای شما ارائه کنیم. بهتره که بدونین ارز دیجیتال کوانت در سال 2018 توسط شخصی به اسم گیلبرت وردیان راه اندازی و عرضه بازار ارزهای دیجیتال شد. همچنین گیلبرت وردیان تجربه های زیادی در بازار کریپتوکارنسی و حوزه بلاک چین داره و همین موضوع باعث شده تا تمرکز اصلی خودش رو به راه اندازی پروتکل Quant بذاره. بنابراین ارز کوانت به دلیل داشتن چنین فرد با تجربه ای در اعضای تیمش می تونه گسترش پیدا بکنه.

بهتره بدونین که گیلبرت وردیان بعد از اینکه در سال 2009 با ارز دیجیتال بیت کوین و شبکه مخصوص این رمز ارز اشنا شد، همیشه از کارمندها و کارکنان خودش می خواست تا از فناوری بلاک چین برای فعالیت های خودشون بهره ببرن. او همچنین در شرکت های بزرگ و معروفی مثل ارنست اند یانگ، ایچ اس بی سی، نفت بی پی و پرایس واتر کوپرز نیز موقعیت شغلی مهمی رو در اختیار داشت و در این شرکت ها جزو افراد تاثیرگذار محسوب میشد. جالب اینجاست که بدونین این شخص که یکی از بنیانگذاران ارز دیجیتال QNT هست، زمانی که در بخش مراقبت های بهداشتی فعالیت می کرد و به کار مشغول بود، ایده پروژه بلاک چین رو کشف کرد.

وردیان قبل از اینکه پروتکل Quant رو راه اندازی بکنه به عنوان افسر ارشد امنیت اطلاعات ووکالینک که یه شرکت مبتنی بر متر کارت هست بود فعالیت می کرد. همچنین این شخص مدیر اطلاعات و امنیت وزارت دادگسترس کشور بریتانیا نیز بود. یکی دیگه از بنیانگذاران ارز دیجیتال QNT، شخصی به اسم دکتر پائولو تاسکا هست که یه کارآفرین و اقتصاددان دیجیتال هست که در زمینه سیستم های توزیع شده تخصص داره. همچنین این فرد مشاور ویژه در حوزه بلاک چین برای پارلمان اتحادیه اروپا، سازمان ملل و خیلی از بانک های مرکزی در سراسر جهان هست.

نحوه کار پروتکل Quant چگونه است؟

ارز دیجیتال کوانت چیست؟

موضوعی که می خواهیم در این بخش از مقاله ارز دیجیتال QNT در موردش توضیحاتی برای شما ارائه کنیم، نحوه کار پروتکل Quant هست. بهتره بدونین که نحوه کار پروتکل کوانت یکی از مواردی هست که خیلی از برنامه نویس ها و فعالان بازار ارزهای دیجیتال و فناوری بلاک چین رو سردرگم کرده. جالب اینجاست که بدونین پروتکل Quant پروژه ای متن باز نیست و اطلاعات زیادی در مورد نحوه کار فناوری اصلی اون ارائه نشده و برخلاف تصور فعالان، پروتکل کوانت نوعی بلاک چین نیست و در اصل این پروتکل نوعی شبکه چند بخش هست که شامل قسمت ها و فناوری ها متفاوت و مختلفی هست.

همونطور که می دونین با گسترش بازار ارزهای دیجیتال، پروژه های مبتنی بر بلاک چین زیادی راه اندازی شدن که هر کدوم به دلیل داشتن ویژگی ها و کابردهای خاصی که دارن، مورد استقبال قرار گرفتن و محبوبیت زیادی به دست آوردن. ولی بهتره بدونین که یکی از مشکلات و دغدغه هایی که این شبکه های بلاک چینی باهاش روبرو هستن، قابلیت همکاری اون ها با یکدیگه و ارتباط گرفتن با هم هست. به این ترتیب پروتکل Quant می خواد تا این مشکل رو برطرف بکنه و ارتباط بین بلاک چین ها رو برطرف بکنه. همچنین پروتکل کوانت این کار رو با کمک شبکه Overledger انجام میده و امکان ارتباط بلاک چین ها با هم دیگه رو فراهم می کنه.

پروتکل کوانت علاوه بر اینکه ارتباط بین بلاک چین ها رو برقرار می کنه، بلکه لایه های مختلفی رو هم به وجود میاره که این لایه های به وجود اومده شامل لایه های تراکنش، پیام رسانی، فیلتر گردن و سفارش هست. بهتره بدونین که لایه تراکنش این وظیفه رو بر عهده داره تا تراکنش ها رو مدیریت و کنترل بکنه. در لایه پیام رسانی نیز انواع اطلاعات حاوی داده های قرارداد هوشمند هست.

ویژگی های ارز دیجیتال کوانت:

ارز دیجیتال کوانت

همونطور که در ابتدای مقاله نیز گفتیم، با گسترش بازار کریپتوکارنسی ارزهای دیجیتال زیادی به وجود اومدن که هر کدوم به دلیل داشتن ویژگی ها و کابردهای خاص خودشون، مورد استقبال قرار گرفتن و محبوبیت زیادی به دست اوردن. ارز دیجیتال کوانت نیز ویژگی های زیادی داره که در این قسمت از مقاله ارز دیجیتال QNT چیست؟ به بررسی ویژگی های ارز دیجیتال کوانت می پردازیم.

• ساخت برنامه های چند زنجیره ای

یکی از ویژگی های ارز کوانت که باعث شده تا محبوبیت زیادی به دست بیاره و منحصر به فرد بشه این هست که امکان ساخت برنامه های چند زنجیره ای یا MApps ها در این پروتکل فراهم هست. به عبارت دیگه شما می تونین در این پروتکل برنامه های چند زنجیره ای خودتون رو راه اندازی کنین که این موضوع باعث شده تا پروتکل کوانت مورد استقبال قرار بگیره.

• مشاغل متنوع

یکی دیگه از ویژگی های ارز دیجیتال QNT این هست که با استفاده از پروتکل کوانت مشاغل محدود به دسترسی به یه بلاک چین نیستن و به عبارت دیگه برنامه های اون ها این امکان رو دارن تا مجموعه متنوعی از ویژگی ها رو از همه بلاک چین ها که دسترسی به اون ها فراهم هست پیاده سازی کرده و ارائه بدن.

• ایجاد دارایی های جدید

یکی دیگه از ویژگی های ارز دیجیتال کوانت، ایجاد دارایی های جدید هست. بهتره بدونین که پروتکل کوانت این امکان رو میده تا دارایی های جدیدی در هر دفتر توزیع شده یا بلاک چین متصل رو میده. به این ترتیب برای ایجاد دارایی های جدید نیازی به کد نویسی نداره.

هدف راه اندازی پروتکل Quant:

ارز دیجیتال کوانت

همونطور که گفتیم ارزهای دیجیتال زیادی در بازار کریپتوکارنسی ها وجود دارن و پروژه های مبتنی بر بلاک چین زیادی هم راه اندازی شدن که هر کدوم اهداف و ایده های مشخصی دارن که به دلیل داشتن هدف های خاص خودشون، مورد استقبال قرار گرفتن. بهتره بدونین که چیزی که به عنوان هدف اصلی پروتکل Quant محصوب میشه، پر کردن شکاف بین بلاک چین ها و شبکه های انتقال ارز دیجیتال هست. به عبارت دیگه در پروتکل کوانت، پایه اصلی، شبکه Overledger هست و این پروتکل به عنوان اکوسیستمی فعالیت می کنه که قراره تا بستر اقتصاد دیجیتال آینده بر روی اون راه اندازی بشه.

جالب اینجاست که بدونین شبکه اصلی پروتکل کوانت یا همون شبکه Overledger به توسعه دهنده های خودش این امکان رو میده تا برنامه هایی رو مبتنی بر MApps برای مشتری های خودش به وجود بیاره که این برنامه ها در اصل برنامه های چند زنجیره ای غیر متمرکز هستن و برای راه اندازی اون ها باید میزان معینی توکن QNT رو در دست داشته باشن. همچنین پروتکل کوانت بلاک چین قصد داره تا بستری رو برای توسعه دهنده و موسسه ها برای ارتباط همزمان با چند فناوری دفتر کل توزیع شده یا بلاک چین به وجود بیاره.

توکن QNT چیست؟

در این بخش از مقاله ارز دیجیتال QNT چیست؟ به بررسی توکن بومی پروتکل کوانت می پردازیم. جالب اینجاست که بدونین توکن QNT توکن بومی پروتکل Quant هست که یکی از انواع توکن های مبتنی بر شبکه ERC20 هست و در پرداخت هزینه کالا، خدمات و هزینه های مجوز در پروتکل کوانت مورد استفاده قرار می گیره. همچنین توکن QNT توکنی هست که نه تورمی و نه تروم زا و حداکثر عرضه این توکن نیز حدود 14.5 میلیون عدد هست.

بررسی آینده کوانت:

بررسی آینده کوانت

یکی از فاکتورها و عواملی که سرمایه گذاران و معامله گران در زمان سرمایه گذاری و خرید QNT بهش توجه دارن، بررسی قیمت و اینده کوانت هست، شما نیز اگه قصد سرمایه گذاری و خرید ارز کوانت رو دارین باید قبل از سرمایه گذاری، قیمت و اینده کوانت رو مورد بررسی قرار بدین. همونطورکه می دونین بازار ارزهای دیجیتال همواره نوسانات قیمتی زیادی داره و همین امر باعث شده تا پیش بینی قیمت و آینده کوانت کار سختی بشه. به همین منظور ما در این بخش از مقاله ارز دیجیتال QNT چیست؟ به بررسی قیمت و آینده کوانت می پردازیم.

اگه نگاهی به تاریخچه قیمتی ارز کوانت نگاه کنین، متوجه میشین که این رمز ارز نوسانات قیمتی زیادی داره و همچنین رشدهای خیلی زیادی از زمان راه اندازی تا کنون داشته. جالب اینجاست که بدونین هر چقدر نوسانات قیمت ارز دیجیتال QNT بیشتر باشه، پیش بینی های قیمت نیز چالش بر انگیز میشه، ولی با توجه به آخرین به روزرسانی ها و تغییراتی که در پروتکل کوانت وجود داشته، میشه آینده QNT رو درخشان پیش بینی کرد. علاوه بر این، ویژگی ها و مزیت های این پروتکل نیز باعث میشه تا بیشتر مورد استقبال قرار بگیره و باعث محبوبیت بیشتر این پروتکل بشه. به این ترتیب می تونیم به آینده QNT امیدوار باشیم.

جالب اینجاست که بدونین آینده QNT به افزایش استفاده از خدمات پروتکل کوانت بستگی داره. همچنین یه ظرفیت خیلی بزرگی در سیستم های بانک ها و موسسه های عالی در سراسر دنیا وجود داره. به این ترتیب اگه توسعه دهنده های پروتکل کوانت بتونن اون رو به سمت خودشون جذب کنند، آینده QNT درخشان میشه. بنابراین با توجه به توضیحاتی که در مورد این رمز ارز دادیم، می تونیم به آینده QNT امیدوار باشیم و این این ارز دیجیتال رو گزینه مناسبی برای سرمایه گذاری محسوب کنیم.

کیف پول ارز دیجیتال QNT:

کیف پول ارز کوانت

شاید بعد از به دست آوردن اطلاعاتی در مورد ارز دیجیتال کوانت، قصد سرمایه گذاری و خرید ارز دیجیتال QNT رو داشته باشین و دوست باشین تا مقداری ارز دیجیتال کوانت رو خریداری کنین و از این راه سود به دست بیارین. ولی بهتره قبل از اینکه اقدام به سرمایه گذاری و خرید ارز دیجیتال کوانت کنین، با انواع کیف پول ارز دیجیتال QNT آشنا بشین تا مشکلی در ذخیره و نگهداری ارز دیجیتال Quant نداشته باشین. به همین منظور ما در این قسمت از مقاله ارز دیجیتال QNT چیست؟ به بررسی انواع کیف پول ارز دیجیتال کوانت می پردازیم.

بازار ارزهای دیجیتال به دلیل داشتن رشدهای قیمتی زیادی که داشت، باعث شد تا خیلی از افراد به این بازار علاقه پیدا کنند و اقدام به سرمایه گذاری و خرید ارزهای دیجیتال کنند ولی همواره با مشکلی که باهاش روبرو بودن، ذخیره کردن و نگهداری از ارزهای دیجیتال خودشون هست. به عبارت دیگه افراد این دغدغه رو دارن تا جایی ان پیدا کنند تا ارزهای دیجیتال و دارایی های دیجیتال خودشون رو در اونجا نگهداری و ذخیره کنند. به این ترتیب کیف پول های زیادی راه اندازی شدن که هر کدوم به دلیل داشتن سطح امنیت و ویژگی های خاص خودشون، مورد استقبال قرار گرفتن و محبوبیت زیادی به دست آوردن و برخی نیز به دلیل عدم امنیت کافی، از رده خارج شدن.

کیف پول های سخت افزاری نمونه هایی از والت هایی هستن که سطح امنیت بالایی دارن و به این دلیل مورد استقبال خیلی از افراد قرار گرفتن و محبوبیت زیادی به دست اوردن. به این ترتیب اگه ارز کوانت زیادی در اختیار دارین، از این والت ها استفاده کنین. در مقابل نیز کیف پول های نرم افزاری زیادی وجود دارن که سطح امنیت بالایی دارن و به دلیل داشتن رابط کاربری ساده، محبوبیت زیادی به دست آوردن. در ادامه برخی از انواع کیف پول ارزدیجیتال کوانت رو برای شما معرفی و بررسی می کنیم.

کیف پول تراست ولت (Trust Wallet):

کیف پول ارز دیجیتال کوانت

یکی از انواع کیف پول ارز دیجیتال کوانت، والت نرم افزاری تراست ولت هست. Trust Wallet یکی از کیف پول های نرم افزاری محبوب هست که توسط شخصی اوکراینی به اسم ویکتور رادچنکو راه اندازی شد و عرضه بازار ارزهای دیجیتال شد. همچنین این والت به دلیل داشتن رابط کاربری ساده و رایگان بودن نصب و راه اندازی اون، مورد استقبال خیلی از افراد قرار گرفته و محبوبیت زیادی نیز به دست آورده. بهتره بدونین که کیف پول نرم افزاری تراست ولت به دلیل محبوبیت زیادی که داره، در سال 2018 توسط صرافی بایننس که یکی از صرافی های معروف و محبوب هست، خریداری شد و به عنوان کیف پول رسمی بایننس شناخته میشه.

کیف پول نرم افزاری تراست ولت در ابتدا از ارزهای دیجیتال کمی پشتیبانی می کرد، ولی امروزه به دلیل گسترش بازار کریپتوکارنسی ها از ارزهای دیجیتال زیادی پشتیبانی می کنه. همچنین این والت نرم افزاری برای افزایش سطح امنیت دارایی کاربران، ویژگی های امنیتی زیادی رو فراهم کرده که همین امر نیز باعث شده تا افراد زیادی دارایی ها و ارزهای دیجیتال خودشون رو در این والت ذخیره کنند. یکی از این ویژگی ها، دادن کلمات کلیدی در زمان نصب و راه اندازی تراست ولت هست. شما می تونین با استفاده از این کلمات، دارایی ها و کیف پول خودتون رو بازیابی کنین. مقاله راهنمای نصب و استفاده تراست ولت در سایت ایران بایننس قرار داره و می تونین در صورت لزوم اون رو مطالعه کنین.

کیف پول متامسک (MetaMask):

کیف پول ارز دیجیتال کوانت

یکی از انواع کیف پول ارز دیجیتال کوانت، والت نرم افزاری متامسک هست. MetaMask نوعی کیف پول نرم افزاری محبوب هست که شما می تونین دارایی ها و ارزهای دیجیتال خودتون رو در این والت ذخیره کنین. همچنین متامسک نوعی والت نرم افزاری هست که به عنوان افزونه و برنامه جامبی در مرورگرهای کروم، فایرفاکس محسوب میشه و شما می تونین این والت رو در مرورگرهای خودتون نصب کنین و ازش استفاده کنین. بهتره بدونین که این والت، کیف پول مخصوص ارز دیجیتال اتریوم هست و به صورت پیش فرض نیز آیکن ارز دیجیتال اتریوم در صفحه نخست این والت فعال هست و باید بقیه آیکن ارزهای دیجیتال رو فعال کنین.

جالب اینجاست که بدونین کیف پول نرم افزاری متامسک منبع باز هست، یعنی همه کدهای MetaMask به صورت آنلاین و رایگان هست و برای همه در دسترس قرار داره و هر کسی می تونه در توسعه و گسترش کیف پول نرم افزاری متامسک نقش داشته باشه. مچنین متامسک پشتیبانی خوبه داره و قصد داره تا اونجایی که می تونه افراد زیادی رو جذب شبکه اتریوم بکنه و این موضوع با پشتیبانی خوب از کاربران فراهم میشه. بهتره بدونین که این والت سطح امنیت بالایی داره و تاکنون نیز هیچ وقت مورد هک قرار نگرفته.

کیف پول اتمیک ولت (Atomic Wallet):

کیف پول ارز کوانت

یکی دیگه از انواع کیف پول ارز دیجیتال کوانت، والت نرم افزاری اتمیک ولت هست. Atomic Wallet نوعی کیف پول نرم افزاری هست که به صورت آنلاین فعالیت می کنه و در دسته بندی کیف پول های گرم قرار می گیره که برای استفاده کاربران موبایلی و دسکتاپ راه اندازی و عرضه بازار شده. همچنین در طراحی این والت امنیت و حریم خصوصی کاربران مورد توجه قرار گرفته و در زمان ثبت نام و راه اندازی کیف پول جدید هیچ اطلاعات هویتی کاربران دریافت نمیشه و از این رو سطح امنیت بالایی داره. بهتره بدونین که کیف پول نرم افزاری اتمیک ولت از تعداد زیادی ارز دیجیتال پشتیبانی می کنه و می تونین طیف گسترده ای از ارزهای دیجیتال خودتون رو در این والت ذخیره کنین.

جالب اینجاست که بدونین کیف پول نرم افزاری اتمیک ولت فقط نوعی والت نیست، بلکه به عنوان صرافی نیز می تونین ازش استفاده کنین. همچنین این والت نرم افزاری توسط شخصی به اسم کنستانتین گلادیچ راه اندازی و عرضه بازار ارزهای دیجیتال شد. کیف پول نرم افزاری اتمیک ولت نیز همانند تراست ولت و متامسک برای افزایش امنیت دارایی های کاربران ویژگی های امنیت زیادی داره که باعث میشه تا امنیت دارایی های کاربران تامین بشه. همچنین شما می تونین از این والت نسخه پشتیبان نیز تهیه کنین تا در مواقع لزوم ازش استفاده کنین. مقاله آموزش ساخت کیف پول اتمیک ولت در سایت ایران بایننس قرار داره و شما می تونین این مقاله رو مطالعه کنین.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله ارز دیجیتال QNT چیست؟ اطلاعاتی در مورد ارز دیجیتال Quant، آینده کوانت و کیف پول ارز دیجیتال QNT برای شما ارائه کنیم. همونطور که گفتیم، ارز دیجیتال Quant به عنوان اولین پروژه بعد از به وجود اومدن فناوری بلاک چین محسوب میشه که برای اتصال بلاک چین ها و شبکه ها در مقیاس جهانی راه اندازی و عرضه بازار ارزهای دیجیتال شده. همچنین شما می تونین ارز دیجیتال کوانت رو از صرافی ایران بایننس خریداری کنین.


نظرات کاربران در مورد ارز دیجیتال کوانت Quant چیست؟ (بررسی ارز دیجیتال QNT)
سوال امنیتی :8+52 = ?