ارز دیجیتال کوانتوم چیست؟ ارز دیجیتال Quantum / کتیوم به زبان ساده

1402/06/12
ارز دیجیتال کوانتوم چیست؟ ارز دیجیتال Quantum  / کتیوم به زبان ساده

هر روزی که میگذره افراد بیشتری با ارز های دیجیتال و ساز و کارشون آشنا میشن و البته برنامه نویس ها و توسعه دهنده های زیادی هم علاقه مند میشن که ایده ها و پروژه های خودشون رو تو پلتفرم بلاک چین و ارز های دیجیتال اجرا کنن. در حال حاضر هزاران ارز مختلف توی بازار وجود داره که بعضی هاشون حتی دیگه تلاشی برای ساختن و ادامه دادن پروژه هاشون نمیکنن، در حالی که ارز اون ها همچنان توی بازار در حال معامله اس. به همین خاطر هم پیدا کردن رمز ارز کمتر شناخته شده ای که بتونین با خیال راحت بخرین و نگهدارینش تا سود های چند هزار درصدی بهتون بده، کار سختی شده.

امروز ما تصمیم داریم که بهتون رمز ارز کوانتوم رو معرفی کنیم و به طور کامل شرح بدیم که ارز دیجیتال کوانتوم چیست؟ و آیا ارزش سرمایه گذاری را دارد یا نه؟ همچنین قراره درباره همه ی چیز هایی که ممکنه در مورد این رمز ارز ذهن شما رو به خودش مشغول کنه، مثل تاریخچه کوانتوم (ارز Qtum)، سازنده هاش، استخراج کوانتوم، آینده کوانتوم و. . . با شما صحبت کنیم. پس اگه میخواین درباره ارز دیجیتال کوانتوم بیشتر بدونین و یا اینکه قصد خرید ارز دیجیتال Quantum رو دارین ولی نمیدونین که از کجا و چگونه ارز دیجیتال کوانتوم بخرین، این مقاله رو از دست ندین.

ارز دیجیتال کوانتوم چیست؟ ارز دیجیتال کتیوم چیست؟

ارز دیجیتال کوانتوم چیست؟ |کتیوم چیست؟

در سال 2016 بلاک چین جدید ی به اسم کوانتوم معرفی شد که به وسیله ی بنیاد Qtum توسعه داده شده بود. بلاک چین کوانتوم بستری برای اجرای برنامه های DApp و قرارداد های هوشمنده. اگه با دنیای رمز ارز ها تا حدودی آشنا باشین، با همین دو تا جمله میتونین متوجه بشین که این بلاک چین بسیار شبیه به بلاک چین اتریوم هستش. حتما برای شما هم سوال شد که با وجود اتریوم دیگه چه نیازی به بلاک چین کوانتوم داریم؟ طبق چیزی که تیم توسعه دهنده ی کوانتوم میگه، شبکه کوانتوم در واقع ترکیبی از هسته ی بیت کوین و شبکه ی اتریوم هستش که به شما این قابلیت رو میده که از ویژگی های هر دو بلاک چین برتر دنیای کریپتوکارنسی ها استفاده کنین.

در واقع تیم ارز Quantum برای ساختن بلاک چین اختصاصی خودشون کد های هسته ی بیت کوین رو برداشتن و ماشین مجازی اتریوم (EVM) رو با توجه به کد های بیت کوین اصلاح و پیاده سازی کردن، بعدش هم برای کمتر کردن هزینه ی تراکنش ها الگوریتم اثبات کار (POW) رو به اثبات سهام (POS) تغییر دادن. ساختن این پلتفرم و ایجاد ارتباط بین بیت کوین و اتریوم که دو تا دنیای جدا از هم هستن واقعا کار سختی بود، تیم Qtum به این نتیجه رسید که، برای این که بتونن بین کد های بیت کوین و ماشین مجازی اتریوم ارتباط لازم رو برقرار کنن، باید از ماشین دیگه ای به اسمAccount Abstraction Layer (AAL) استفاده کنن.

نتیجه ی ترکیب اطمینان بلاک چین بیت کوین و ظرفیت بلاک چین اتریوم، بوجود اومدن بلاک چین کوانتوم بود که میتونه هر قرارداد هوشمند و یا برنامه DApp رو بدون هیچ مشکلی تو شبکه ی خودش به اجرا در بیاره. این ویژگی ها باعث شدن که ارز کوانتوم توان رسیدن به اهدافش رو داشته باشه. هدف اصلی کوانتوم دادن خدمات قرارداد های هوشمند به شرکت های تجاری در سراسر جهان هستش.

ویژگی های ارز دیجیتال کوانتوم چیست؟

ارز دیجیتال کوانتوم (Quantum Digital Currency) یک مفهوم نسبتاً جدید در دنیای رمز ارزها و فناوری کوانتوم است. این مفهوم ممکن است در آینده به واقعیت بپیوندد، اما هنوز در مراحل ابتدایی تحقیق و توسعه قرار دارد. ویژگی‌هایی که ارز دیجیتال کوانتوم ممکن است داشته باشد عبارتند از:

1. امنیت کوانتومی: یکی از ویژگی‌های اصلی ارز دیجیتال کوانتوم، امنیت کوانتومی است. این به این معناست که از تکنولوژی کوانتومی برای ایجاد سیستم‌های رمزنگاری و امنیتی استفاده می‌شود که مقاومت بیشتری در مقابل حملات کوانتومی دارند. این امنیت بر خلاف رمز ارزهای مبتنی بر تکنولوژی‌های کلاسیک است که ممکن است توسط کامپیوترهای کوانتومی متلاشی شوند.

2. تراکنش‌های سریعتر: کامپیوترهای کوانتومی دارای توانایی پردازشی بالاتری نسبت به کامپیوترهای کلاسیک هستند. این به این معناست که تراکنش‌های ارز دیجیتال کوانتوم ممکن است با سرعت بالاتری انجام شوند.

3. طراحی سیستم‌های مبتنی بر کوانتوم: سیستم‌های ارز دیجیتال کوانتوم ممکن است برای بهره‌برداری از قوانین فیزیکی کوانتومی و تفاوت‌های آن با رمز ارزهای مبتنی بر تکنولوژی‌های کلاسیک، به طور معماری متفاوتی طراحی شوند.

4. اختلاف‌های قابل ملاحظه: ارز دیجیتال کوانتوم ممکن است در معاملات بین‌المللی و تبادلات مالی با اختلاف‌های قابل مشاهده‌ای نسبت به رمز ارزهای مبتنی بر تکنولوژی‌های کلاسیک همراه باشد.

مهم است توجه داشت که ارز دیجیتال کوانتوم هنوز در مراحل اولیه تحقیقات و توسعه قرار دارد و ویژگی‌ها و مشخصات نهایی آن ممکن است در آینده تغییر کنند. همچنین، امنیت کوانتومی و اثرات آن بر رمز ارزها و صنعت مالی همچنان موضوع بحث و بررسی است و نیاز به پژوهش‌های بیشتر دارد.

تیم توسعه دهنده کوانتوم / کتیوم

پروژه ی Quantum از یه تیم قوی که قبلا هم سابقه ی فعالیت تو حوزه ی تکنولوژی و فناوری رو داشتن، تشکیل شده. بیشتر اعضای این تیم توی شرکت های بزرگی مثل Alibaba، Nasdaq، Tencent و. . . فعالیت داشتن. تیم کوانتوم در حال حاضر ساکن کشور سنگاپور هستن و سعی دارن که بتونن بازار آسیا به خصوص کشور چین رو در دست بگیرن. از مهم ترین افراد تیم Qtum میتونیم به افراد زیر اشاره کنیم:

  • جردن ارلز (Jordan Earls) بنیانگذار اصلی پروژه ی کوانتوم که از 13 سالگی برنامه نویسی رو شروع کرده و تو حوزه ی ارز های دیجیتال هم فردی شناخته شده و مطرح هستش.
  • پاریک دای (Patrick Dai) یکی از هم بنیانگذار های پروژه ی Quantum علوم کامپیوتر رو توی دانشگاه Draper یاد گرفته و بعد ها مدرک دکتراش رو از چین دریافت کرده. آقای دای قبلا توی علی بابا به عنوان کارمند فعالیت میکرده.
  • نیل مهی (Neil Mahi) یکی از توسعه دهنده های اصلی کوانتوم که توی حوزه ی بلاک چین بسیار معروف و مطرحه و سابقه ی درخشانی رو هم داره.

چه کسانی روی کوانتوم / کتیوم سرمایه گذاری کردن؟

ارز دیجیتال کوانتوم چیست؟ | سرمایه گذاران کتیوم Quantum

یکی از نکات مهم و ضروری که برای سرمایه گذاری رو یه پروژه حتما باید بهش توجه کرد، اینه که ببینیم کدوم سرمایه گذار های بزرگ به اون پروژه علاقه مند هستن و روی اون سرمایه گذاری کردن. وجود داشتن سرمایه گذار های بزرگ و مطرح در یک پروژه میتونه اعتماد کاربرای زیادی رو به اون پروژه جلب کنه. در حال حاضر بزرگ ترین سرمایه گذاران پروژه Qtum آنتونی دی لاریو (مدیر عامل کیف پول Jaxx Wallet و یکی از طراحان اصلی اتریوم )، چن ویکسینگ (موسس کمپانی Kuadi) و جرمی گارنر (موسس کمپانی Augur) هستن.

همچنین تو مارچ سال 2017 قرار شد که ارز کوانتوم ICO (عرضه اولیه) خودش رو به مدت سی روز انجام بده. Qtum تونست فقط توی 90 دقیقه حدودا 10 میلیون دلار سرمایه جذب کنه. در نهایت هم ارز کوانتوم توی 5 روز همه ی توکن هایی که برای ICO کوانتوم در نظر گرفته شده بود (51 میلیون توکن) رو با مبلغ 15 میلیون دلار به فروش رسوند و به این ترتیب کوانتوم تونست اسم خودش رو به عنوان چهارمین ICO بزرگ دنیای رمز ارز ها ثبت کنه.

جالبه بدونین که تو سال 97 سایت ABCC تصمیم گرفت که یک ایردراپ کوانتوم رو برگزار کنه. برای شرکت توی این ایردراپ کافی بود که به سایت ABCC برین و توی اون ثبت نام کنین، بعد از انجام ثبت نام به هر کاربر 1500 کوین کوامنوم داده شد که الان حدودا 10500 دلار ارزش دارن.

استخراج کوانتوم

همونطور که قبلا هم به شما گفتیم ارز دیجیتال Quantum از الگوریتم اثبات سهام استفاده میکنه، به همین خاطر هم استخراج کوانتوم امکان پذیر نیست. استخراج فقط برای ارز هایی ممکنه که از الگوریتم اثبات کار استفاده میکنن. تو الگوریتم اثبات سهام دیگه شما به دستگاه های پر هزینه و پر سر و صدا نیازی ندارین و با سهام گذاری ارز ها تون میتونین توی فرآیند اعتبار سنجی و ساخت بلوک جدید شرکت کنین و نسبت به مقدار ارزی که دارین، پاداش دریافت کنین. مزیت دیگه ای که این روش داره اینه که، چون کسایی که ارز Qtum دارن میتونن با سهام گذاری سود دریافت کنن، ترجیح میدن که ارز هاشون رو بیشتر از قبل نگهدارن که همین قضیه هم باعث ارزشمند شدن و افزایش قیمت ارز کوانتوم میشه.

برای این که بتونین توی اثبات سهام کوانتوم شرکت کنین و بتونین از پاداشش استفاده کنین، میتونین از دو روش استفاده کنین: اولیش اینِ که تبدیل به یه اعتبار سنج توی شبکه ی کوانتوم بشین و دومین روش اینه که تو یکی از استخر های اثبات سهام، سهام گذاری کنین. استفاده از روش دوم رایج تر و راحت تره. فقط کافیه که مقداری ارز Qtum خریداری کنین و با استفاده از صرافی ها و یا استخر های اثبات سهامی که وجود دارن، ارز هاتون رو استیک یا سرمایه گذاری کنین و بدون هیچ دردسری سودتون رو بگیرین.

اگه هم میخواین که خودتون تبدیل به یه اعتبار سنج بشین، باید یه سیستم نسبتا خوب با قدرت پردازش بالا داشته باشین و اون رو به یک فول نود توی شبکه تبدیل کنین و فرآیند سهام گذاری رو خودتون مستقیماً انجام بدین. اما برسیم به اهداف کوانتوم که در ادامه مقاله ارز دیجیتال Qtum چیست؟ آورده شده:

اهداف کوانتوم

ارز دیجیتال کوانتوم چیست؟ | اهداف کوانتوم

درسته که کوانتوم یه پروژه ی تازه تاسیس و نوپا هستش ولی تو همین مدت کوتاهی که داره فعالیت میکنه موفق شده که قرارداد های نسبتا بزرگی رو امضا کنه. از اهداف دیگه ی کوانتوم اینه که نقل و انتقالات ارز ها و تریدشون رو به یه صنعت بزرگ تبدیل کنن. در کل میتونیم Quantum رو یه پروژه ی بین المللیه که هدفش برقراری ارتباط بین کاربر های بلاک چین بیت کون و اتریومه بدونیم. در حال حاضر تیم ارز دیجیتال کتیوم با قدرت و تمرکز بالا دارن روی توسعه ی این پلتفرم کار میکنن تا هر چه سریعتر بتونن به اهدافشون برسن.

چه چیزی باعث شده که کوانتوم ارزشمند باشه؟

بلاک چین کوانتوم به خاطر اینکه تونسته به خوبی ترکیبی از امنیت، کارایی و تاثیر گذاری رو در کنار هم داشته باشه، محیط مناسب و ارزشمندی رو برای برنامه نویس ها و توسعه دهنده ها فراهم کرده. همچنین سازگاری که با بیت کوین و اتریوم داره، منابعی که در اختیار توسعه دهندگان میزاره و زبان های برنامه نویسی متعددی که ازشون پشتیبانی میکنه، همه و همه در کنار هم باعث شدن که این پلتفرم جای مناسبی برای ساخت و اجرای برنامه های مختلف باشه.

ویژگی جذاب دیگه ای که این پبتفرم داره، ارز دیجیتال Qtum هستش، چون هزینه هایی که مربوط به کارمزد اجرای یک قرارداد هوشمند و همچنین هزینه های مربوط به انجام شدن تراکنش ها روی شبکه ی QRC-20 میشن از طریق این توکن ها پرداخت میشن. در ضمن فراموش نکنین که بخش مهمی از الگوریتم اثبات سهام از طریق کسایی که با سهام گذاری کوانتوم توی شبکه به یک فول نود تبدیل میشن، همچنین افرادی که میخوان با استفاده از روش غیر مستقیم سهام گذاری کنن هم باید از طریق سهام گذاری با وساطت یه صرافی یا یه استخر سهام گذاری این کار رو انجام بدن.

تعداد توکن های ارز Quantum

طبق وایت پیپر (سندی که توی اون به طور کامل اطلاعات یا ویژگی های یه پروژه شرح داده شده) کوانتوم، از 107 میلیون توکنی که این رمز ارز داره، 51 درصد اون در ابتدا و طی ICO به فروش رسیده. از 49 درصدی که باقی مونده 20 درصد بین تیم توسعه دهنده ی کوانتوم تقسیم شده 29 درصد از توکن های ارز دیجیتال Quantum هم توی شبکه ی اون باقی موندن. البته قراره که در نهایت 80 درصد از توکن های کوانتوم تو دست کاربر ها باشه و 20 درصدش دست اعضای تیم پروژه ی Qtum. در حال حاضر بیش از 98 میلیون از این رمز ارز روانه ی بازار شده. در ادامه مقاله ی ارز دیجیتال کوانتوم چیست؟ به بررسی رقبای کوانتوم و بعد خرید کوانتوم خواهیم پرداخت. این بخشا رو از دست ندید.

رقبای اصلی ارز دیجیتال کوانتوم کدام ارزها هستن؟

ارز دیجیتال Quantum  چیست؟ | رقبای کوانتوم

کوانتوم به عنوان پلتفرمی که قادر به طراحی و اجرای قرارداد های هوشمنده، میتونه آینده ای رو بسازه که توی اون تقریبا هر برنامه ای به صورت غیر متمرکز توی بلاک چین های مختلف اجرا بشه. اما باید توجه کرد که کوانتوم تنها پلتفرمی نیست که چنین قابلیتی رو داره، این پلتفرم رقبای زیادی رو داره که تقریبا هدف یکسانی رو دنبال میکنن. بعضی از بزرگترین رقبای کوانتوم عبارتند از:

  1. اتریوم ETHEREUM

اتریوم که حاصل تلاش های شبانه روزی ویتالیک بوترین و هفت بنیانگذار دیگه ی اون هستش، در حال حاضر محبوب ترین پلتفرم دنیا برای اجرای قرارداد های هوشمند و برنامه های غیر متمرکز DeFi هستش. از نظر ارزش بازار اتریوم جایگاه دوم رو به خودش اختصاص داده و گمانه زنی های زیادی در مورد اینکه بزودی میتونه جایگاه بیت کوین رو تصاحب کنه یا نه وجود داره.

  1. ترون TRON

ترون که مدعی هستش سریعترین رشد زنجیره عمومی جهان رو داره، رقیب بعدی بلاک چین کوانتومه. ترون یه بلاک چین با عملکرد بالاس که هدف خودش رو زیر ساخت یک اینترنت باز اعلام کرده.

  1. بایننس اسمارت چین Binance Smart Chain

زیر شاخه ای از اتریومه که به تازگی به خاطر گسترش سریع اکو سیستم DeFi ، هزینه های پایین و زمان تایید سریعی که داره، محبوبیت بسیار زیادی رو تونسته بدست بیاره. این پلتفرم از BNB (Binance Coin) به عنوان سوخت برای اجرای قرارداد ها و کارمزد های شبکه استفاده میکنه.

خرید کوانتوم / کتیوم: چگونه کوانتوم بخریم؟

اگه قصدتون اینه که کوانتم بخرین این قسمت مقاله رو با دقت بخونین. همونطور که میدونین چن سال قبل کمتر کسی میدونست که ارز های دیجیتال چی هستن و به چه دردی میخورن. ولی الان بزنم به تخته از بچه ی 9 ساله تا پیرمرد 99 ساله دارن در مورد ارز های دیجیتال صحبت میکنن و ژست گرگ وال استریت به خودشون میگیرن، مثلا تو سال 2017 که کوانتوم ساخته شده و عرضه ی عمومی اون انجام شد، کمتر کسی میتونست توی ایران این رمز ارز رو خریداری کنه، چون هیچ کدوم از صرافی های داخلی این رمز ارز رو نداشتن، اگه هم میخواستین که از یه صرافی خارجی خرید کوانتوم انجام بدین اونقدری که دیوار جلو رو تون میدیدین، به طور کامل بی خیال خرید ارز Qtum میشدین.

ولی الان اوضاع فرق کرده و شما تا خرید ارز کوانتوم و انتقال اون به کیف پولتون فقط چن تا کلیک فاصله دارین. برای خرید Quantum میتونین همین الان توی صرافی ارز دیجیتال ایران بایننس ثبت نام کنین و به سریع ترین شکل ممکن معامله تون رو انجام بدین.

کیف پول های ارز دیجیتال Quantum

بعد از اینکه موفق به خرید کوانتوم شدین، باید جایی رو داشته باشین که این رمز ارز رو اونجا ذخیره کنین. خوشبختانه کیف پول های زیادی هستن که از ارز دیجیتال Qtum پشتیبانی میکنن و به شما این اجازه رو میدن که ارز هاتون رو تو یه جای امن نگهدارین.

ما قبلا در مورد انواع کیف پول ها و امنیت هر کدوم صحبت کردیم، اگه علاقه مند هستین که بیشتر درباره کیف پول ها بدونین پیشنهاد میکنم اون مقاله رو هم بخونین. بهترین کیف پول هایی که میتونین ازشون برای نگهداری از رمز ارز Qtum استفاده کنین، موارد زیر هستن:

کیف پول کاغذی کوانتوم، کیف پول Trezor، کیف پول Ladger nano، کیف پول Mycelium، کیف پول Jaxx Wallet و کیف پول Electrum.

البته میتونین از کیف پول رسمی کوانتوم هم استفاده کنین. این کیف پول روی گوشی های اندروید و سیستم عامل های ویندوز و مک و لینوکس قابل نصب و استفاده است. با استفاده از سایت qtumwallet.org میتونین از نسخه ی تحت وب این کیف پول استفاده کنین. تنها ضعفی که این کیف پول داره اینه که نسخه ی آی او اس اون منتشر نشده و اگه گوشی شما آیفون باشه این کیف پول رو نمیتونین روش نصب کنین. البته تیم کوانتوم به کاربرایی که از دستگاه آی او اس استفاده میکنن پیشنهاد داده که از کیف پول جایگزینی به اسم Qbao network استفاده کنن.

آینده ارز دیجیتال کوانتوم

ارز دیجیتال کوانتوم چیست؟ آینده کوانتوم / کتیوم

برای اینکه بفهمیم آینده ارز دیجیتال کوانتوم قراره چطور رقم بخوره، باید کلی تر به این پروژه نگاه کنیم و همچنین به بررسی ارز دیجیتال کوانتوم بپردازیم تا ببینیک که نسبت به رقباش چه برتری هایی داره که باعث میشه بتونه تو آینده جایگاه اون ها رو تصاحب و رقباش رو به طور کامل از بازار حذف کنه. در ضمن نباید فراموش کنیم که تو دنیای کریپتوکارنسی ها همه چیز با سرعت نور در حال تغییر و پیشرفته و پروژه ای که نتونه خودش رو با این تغییرات تطبیق بده از بازار حذف میشه، به همین خاطر هم همیشه باید حواسمون باشه که پروژه ای که روش سرمایه گذاری انجام میدیم تا چه حد این تغییرات رو قبول میکنه و خودش رو با اون ها مطابقت میده.

Quantum یه پلتفرم بسیار خلاقانه و قدرتمند هستش که برای اپلیکیشن های غیر متمرکز موبایلی طراحی شده و روی اون میشه قرارداد های هوشمند رو ساخت و اجرا کرد. همچنین کوانتوم اولین پلتفرمی هستش که از سیستم POS استفاده کرد و به این ترتیب مسیر ورود پروژه های دیگه به این سیستم رو هموار کرد، به همین خاطر هستش که کوانتوم نسبت به رقبای خودش دست بالا رو داره و پروژه ی خاصی هستش. از نظر بسیاری از تحلیلگر ها آینده کوانتوم بسیار خوبه و این رمز ارز لایق جایگاه بهتری توی بازار هستش.

با توجه به سازگاری که کوانتوم با بلاک چین های بیت کوین و اتریوم داره، این پلتفرم با استفاده از EVM میتونه از هر DApp و یا قرارداد هوشمندی که روی اتریوم پیاده سازی شده پشتیبانی کنه، همچنین با استفاده از مدل حسابداری UTXO که از شبکه ی بیت کوین اون رو برداشتن، طرح های مهمی که بیت کوین داره رو روی بلاک چین Qtum بهبود بدن. به همین خاطر هم توسعه دهنده های بلاک چین معتقد هستن که ترکیب اطمینان بلاک چین بیت کوین و ظرفیت اتریوم، به کوانتوم این اجازه رو میده که هر برنامه ی غیر متمرکزی رو بتونه تو بلاک چین اختصاصی خودش اجرا کنه.

نکته ی دیگه ای که وجود داره اینه که تیم تشکیل دهنده ی کوانتوم تا به امروز نشون داده که انجام بروزرسانی ها و برطرف ایرادات شبکه براشون کار سختی نیست و حداقل تا الان تونستن از پس مشکلاتی که تو مسیرشون وجود داشته بر بیان. علاوه بر اون تیم سرمایه گذاری روی این پروژه هم پر از غول های تکنولوژی و افراد شناخته شده و مطرح دنیای کریپتوکارنسی هاست. با توجه به همه ی این موارد میتونیم با اطمینان خاطر بگیم که آینده کوانتوم درخشان خواهد بود و به زودی میتونه به جایگاهی که لایقشه برسه.

تنها نگرانی که در مورد آینده Qtum وجود داره، پایگاه داده و کاربر های بیشتری هستش که تو پلتفرم های رقیب مثل اتریوم وجود داره. البته همونطور که گفتم تیم کوانتوم برای این مشکل هم راه حلی داره، به طوری که توی نقشه ی مسیر راه توسعه کوانتوم به این موضوع پرداختن و قصد دارن که تو آینده Quantum کاربر های بیشتری رو جذب کنه و به این ترتیب پایگاه داده ی اون هم بزرگتر بشه.

پیش بینی قیمت کوانتوم

پیش بینی قیمت کوانتوم کار سختیه و نیاز به بررسی دیتا های موجود در مورد این رمز ارز و همچنین تحلیل رفتار قیمت این رمز ارز داره. در حال حاضر پلتفرم های زیادی وجود دارن که با استفاده از تحلیل این داده ها قیمت ارز Qtum رو تو سال های آینده پیش بینی میکنن. ما تو این مقاله دو تا از منابع معتبر رو بررسی کردیم تا تحلیل و پیش بینی قیمت کوانتوم در آینده رو ازشون در بیاریم.

اولین سایت، Wallet Investor هستش که معمولا تحلیل های محافظه کارانه ای در مورد ارز های دیجیتال ارائه میکنه. طبق تحلیل که تو این سایت هست قیمت ارز Qtum تا پنج سال آینده (سال 2026) به عدد 30 دلار به ازای هر واحد میرسه؛ یعنی با توجه به این که الان قیمت ارز کوانتوم حدودا 7.5 دلاره، تو پنج سال این رمز ارز 400 درصد افزایش قیمت رو میتونه تجربه کنه که سود خوبی هستش.

سایت بعدی که ما بررسیش کردیم، سایت digital coin price است که بیشتر تحلیل های اون درست هستن، طبق پیش بینی هایی که تو این سایت در مورد قیمت ارز Quantum شده این رمز ارز میتونه تا پنج سال دیگه (سال 2026) به 26.5 دلار برسه. اگه داده هایی که تو این سایت و سایت اول بود رو میانگین بگیریم، تو بدترین حالت ممکن کوانتوم میتونه 25 دلار برسه.

اگه به تاریخچه قیمت کوانتوم نگاهی بندازیم، میبینیم که این رمز ارز نوسانات شدیدی رو داشته ولی به تازگی از روند نزولی خودش خارج شده که این مسئله میتونه نوید بخش این باشه که این رمز ارز مجددا به سقف تاریخی خودش تو حوالی قیمت

100 دلار برسه.

کلام آخر

تو این مقاله سعی کردیم که در مورد این موضوع که ارز دیجیتال Quantum چیست؟ صحبت کنیم و هر اطلاعاتی که درباره ارز دیجیتال کوانتوم باید بدونین رو در اختیارتون بزاریم. فراموش نکنین که برای سرمایه گذاری تو بازار رمز ارز ها قبل از هر چیزی باید دانشتون رو تو حوزه کریپتوکارنسی ها بیشتر کنین، تا با ریسک هایی که تو این بازار ها وجود داره آشنا بشین.

در کل این بازار پر از ریسک هستش و به همین خاطر هم باید موقع سرمایه گذاری در مورد پروژه ای که میخواین روش سرمایه گذاری کنین، به طور کامل تحقیق کنین. ما تو این مقاله همه اون چیزی که باید درباره ارز دیجیتال Qtum و پروژه ای که پشت اون هست، بدونین رو بهتون گفتیم و به شما روشی امن و مطمئن رو برای خرید کوانتوم معرفی کردیم. امیدواریم که مطالب ارائه شده براتون مفید واقع بشه و بتونین سرمایه گذاری درست و پر سودی رو انجام بدین.


نظرات کاربران در مورد ارز دیجیتال کوانتوم چیست؟ ارز دیجیتال Quantum / کتیوم به زبان ساده
سوال امنیتی :4+49 = ?