استاندارد ERC-4337 چیست؟(جدیدترین استاندارد اتریوم)

1402/03/12

استاندارد ERC-4337؛ جدیدترین استاندارد شبکه اتریوم! آیا دوست دارین تا اطلاعاتی درباره این استاندارد به دست بیارین؟ اصلا می دونین استاندارد ERC4337 چیست؟ چرا به استاندارد جدید اتریوم نیاز داریم؟ به نظر شما استاندارد ERC-4337 چجوری کار می کنه؟ اهداف استاندارد جدید اتریوم(ERC-4337) چیست؟ برتری ERC-4337 نسبت به سایر استانداردهای شبکه اتریوم چیست؟ چه تاثیری بر قیمت اتریوم خواهد داشت؟

اتریوم یکی از محبوب ترین و پرکاربردترین پروتکل های بلاک چین دنیا هست. میشه مثل سایر رمزارزها مثل بیت کوین و لایت کوین از کوین بومی بلاک چین اتریوم هم برای اجرای تراکنش ها استفاده کرد، ولی اتریوم جوری طراحی شده که پروتکلی انعطاف پذیرتر و پر از امکانات باشه. یکی از جدیدترین استاندارد ERC تا به امروز، استاندارد ERC-4337 هست. این استاندارد هم مثل استاندارد خیلی از توکن های اولیه جوری طراحی شده که قابلیت ها و امکانات جدید ایجاد کنه که قبلا وجود نداشتن. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله استاندارد ERC-4337 چیست؟ اطلاعاتی درباره استاندارد ERC-4337 یا حساب های هوشمند اتریوم به شما ارائه کنیم و به بررسی اهداف استاندارد ERC-4337 بپردازیم و نحوه عملکرد استاندارد جدید اتریوم رو مورد بررسی قرار بدیم.

استاندارد ERC-4337 چیست؟

استاندارد ERC-4337 چیست؟

شاید این سوال واستون پیش اومده باشه که استاندارد ERC-4337 چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که استاندارد ERC-4337 استاندارد جدید شبکه ارز اتریوم هست که بدون نیاز به تغییر لایه اجماع به انتزاع حساب دسترسی پیدا می کنه. این استاندارد در مارس 2023 در بلاک چین اصلی اتریوم مستقر شده و انجام تراکنش و ایجاد قراردادها در یه حساب قراردادی منحصر به فرد رو امکان پذیر می کنه. نکته قابل توجه این هست که این فناوری راه اندازی کیف پول های کاربرپسندتر رو آسون می کنه و به صورت بالقوه در افزایش پذیرش اتریوم تاثیرگذار هست.

جالب اینجاست که بدونین استاندارد ERC-4337 امکان ارتقای گزینه های اجرای تراکنش های ارز دیجیتال رو در بلاک چین اتریوم فراهم می کنه. به این تراکنش های ERC-4337 عملیات کاربری گفته میشه. همچنین این ارتقای بلاک چین معمولا از طریق آپدیت بلاک چین انجام میشه، نه از طریق انتشار یه استاندارد ERC جدید. یکی از ویژگی های جدید این هست که امکان انتزاع حساب کاربری در بلاک چین اتریوم رو به صورت غیرمتمرکز فراهم می کنه. علاوه بر این، با این روش توسعه دهنده های برنامه های غیرمتمرکز(Dapps) می تونن از همه یا بخشی از کارمزد تراکنش های کاربران و فعالان بازار استفاده کنند.

مقاله پیشنهادی: استانداردهای اتریوم چیست و چه کاربردی دارند؟

اهداف استاندارد ERC-4337 چیست؟

اهداف استاندارد ERC-4337 چیست؟

همونطور که گفتیم، ERC-4337 جدیدترین استاندارد بلاک چین اتریوم با هدف انتزاع حساب راه اندازی هست. این استاندارد می تونه پایانی برای تجربه کاربری پیچیده کیف پول های ارز دیجیتال باشه و در نتیجه پذیرش اون ها رو افزایش بده. استاندارد جدید اتریوم اهداف مختلفی داره. به همین منظور ما سعی می کنیم در این بخش از مقاله به بررسی اهداف استاندارد ERC-4337 بپردازیم.

  • یکی از اهداف استاندارد ERC-4337، انتزاع حساب هست. بهتره بدونین این استاندارد به کاربران این امکان رو میده تا از یه جساب واحد با قابلیت های قراردادهای هوشمند و EOA لذت ببرن.
  • یکی دیگه از اهداف استاندارد ERC-4337 تمرکززدایی هست.
  • اجتناب از تغییر اجماع هم یکی دیگه از اهداف استاندارد ERC-4337 هست. این استاندارد سرعت پذیرش اتریوم رو افزایش میده، چون لایه اجماع اون روی بروزرسانی های مربوط به مقیاس پذیری تمرکز داره.
  • امضای انبوه، تنظیم محدودیت های تراکنش های روزانه، مسدود کردن حساب در مواقع اضطراری، ایجاد لیست سفید و برنامه های مربوط به جفظ حریم خصوصی نمونه هایی از این نوآوری ها هستن.
  • یکی دیگه از اهداف استاندارد ERC-4337، صرفه جویی در کارمزد و زمان انجام تراکنش هاست. با توجه به اینکه باندلرها می تونن آبجکت های UserOperation رو در یه تراکنش بسته بندی کنند، می تونن درزمان و هزینه های موجود صرفه جویی کنند.

مقاله پیشنهادی: ماشین مجازی اتریوم یا EVM چیست؟

نحوه عملکرد ERC-4337 چگونه است؟

نحوه عملکرد ERC-4337 چگونه است؟

حائز اهمیت هست که بدونین توسعه دهنده های شبکه اصلی اتریوم مدت هاست که روی روش هایی برای دستیابی به انتزاع حساب کاربری می کنند. قبل از پیدایش استاندارد EIP-4337 اون ها طرح دیگه ای رو با هدف دستیابی به انازع حساب به اسم EIP-2938 ارائه کردن. EIP-2938 مثل استاندارد ERC-4337 بود، ولی قصد داشت لایه اجماع رو تتغییر بده. استاندارد ERC-4337 این تغییر رو دور میزنه.

نکته قابل توجه این هست که استاندارد ERC-4337 این کار رو با معرفی یه آبجکت به اسم UserOperation انجام میده که شبیه رول آپ هاست. چون هر کدوم اون ها از ننسخه های مختلفی از مفهوم بسته بندی استفاده می کنند. در استاندارد توکن ERC4337 کاربران مختلف آبجکت یوزر آپریشن رو به یک ممپول جداگونه می فرستن. باندلرها این اشیاء رو در یه تراکنش بسته بندی می کنند و در یه بلوک جای میدن. بانلدرها برای تراکنش های بسته بندی شده کارمزد میدن و کارمزدهای پرداخت شده توسط UserOperation رو دریافت می کنند. اون ها شبیه به اعتبارسنج ها هستن و بر اساس اولویت بندی هزینه ها اشیاء مورد نظرشون رو انتخاب می کنند.

بیشتر بدانید: گس اتریوم(Gas) چیست و چگونه محاسبه می شود؟

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله استاندارد ERC-4337 چیست؟ اطلاعاتی درباره استاندارد ERC-4337 یا حساب های هوشمند اتریوم به شما ارائه کنیم و به بررسی اهداف استاندارد ERC-4337 بپردازیم و نحوه عملکرد استاندارد جدید اتریوم رو مورد بررسی قرار بدیم. همونطور که گفتیم، استاندارد ERC-4337 استاندارد جدید شبکه اتریوم هست که بدون نیاز به تغییر لایه اجماع به انتزاع حساب دسترسی پیدا می کنه.


نظرات کاربران در مورد استاندارد ERC-4337 چیست؟(جدیدترین استاندارد اتریوم)
سوال امنیتی :1+60 = ?