استخراج بیت کوین و امکان کاهش انتشار گاز متان تا سال 2030

1401/02/11
استخراج بیت کوین و امکان کاهش انتشار گاز متان تا سال 2030

براساس استدلال دانیل باتن، تحلیلگرESG، استخراج بیت کوین می تواند انتشار متان را تا سال 2030 تا 8.5 درصد کاهش دهد. بر اساس تحقیقات، متان به عنوان یک گاز گلخانه ای، 80 برابر بیشتر از دی اکسید کربن و حدود یک پنجم کل انتشار گازهای گلخانه ای را تشکیل می دهد.
دانیل باتن، تحلیلگر محیط زیستیESG و سرمایه گذار بیت کوین، اظهار داشت که استخراج بیت کوین می تواند به میزان قابل توجهی میزان غلظت متان در جو را کاهش دهد. براساس استدلال باتن، حذف معادل یک تن گاز متان موثرتر از اجتناب از همان مقدار دی اکسید کربن می باشد. هدف این تحلیلگر محیط زیستی و سرمایه گذار بیت کوین تبدیل متان به دی اکسید کربن و استفاده از آن برای استخراج بیت کوین می باشد.
اخیرا ماینرهای بیت ‌کوین با استفاده از گاز طبیعی استخراج شده از صنعت نفت برای تأمین استخراج خود بصورت آزمایشی استفاده می کنند. معمولاً این گاز یا هدر می رود یا می سوزد. باتن می گوید ماینر های ارزهای دیجیتال می توانند متان تولید شده از محل های دفن زباله را به روند ماینینگ آزمایشی خود اضافه کنند.

مصرف انرژی بیت کوین در مقایسه با صنعت بانکداری

دانشمندان انتشار گازهای گلخانه ای مانند دی اکسید کربن را عامل ایجاد تغییرات آب و هوایی می دانند و اخیرا، استخراج بیت کوین نیز به جمله این عوامل اضافه شده است. براساس استدلال تحلیلگران ماینینگ بیت کوین، برق زیادی را مصرف می کند که از سوخت های فسیلی مانند زغال سنگ، منبع اصلی انتشار کربن استفاده می کند.

در آگوست 2018 محققی در دپارتمان مهندسی دانشگاه پیتسبورگ، اظهار داشت که استخراج ذاتاً اتلاف انرژی است. و در نتیجه برای محیط زیست خطرناک است، او افزود: ماینینگ بیت کوین در سال2017، 30 تراوات بر ساعت استفاده کرده است که این مقدار انرژی زیادی است و در مقایسه، سیستم بانکداری سالانه حدود 100 تراوات برق مصرف می کند. اگر قرار بود فن آوری بیت کوین بیش از 100 برابر اندازه فعلی بازار انرژی مصرف کند، باز هم برابر با 2 درصد کل مصرف انرژی خواهد بود.

باتن اظهار داشت که انتشار متان به معنای ماینینگ بی رویه بیت ‌کوین نیست و ما باید کاهش متان و دی اکسید کربن را با هم انجام دهیم. ویلی وو، تحلیلگر بیت کوین نیز اظهار داشت با وجود موارد ضد و نقیض بسیار نیاز به یک بررسی مطالعاتی دقیق در خصوص ارزهای دیجیتال ضروری است.

 

مطالعه اخبار ارزهای دیجیتال در بروز بودن در این مارکت بسیار مهم است. با آپدیت بودن اطلاعات شما در این بازار فرایند خرید ارز دیجیتال را میتوانید هوشمندانه انجام بدهید. مثلا با خرید تتر و نگهداری آن میتوانید در زمان مناسب خرید بیت کوین را از صرافی های خارجی انجام دهید و یا اینکه بصورت مستقیم از صرافی ارز دیجیتال ایرانی اینانس انجام دهید.


نظرات کاربران در مورد استخراج بیت کوین و امکان کاهش انتشار گاز متان تا سال 2030
سوال امنیتی :7+62 = ?