استراتژی معاملاتی مومنتوم(Momentum) چیست؟

1402/03/09

استراتژی معاملاتی مومنتوم(Momentum)؛ یکی از بهترین استراتژی های معاملاتی ارز دیجیتال! آیا دوست دارین تا اطلاعاتی درباره این مفهوم به دست بیارین؟ اصلا می دونین استراتژی معاملاتی مومنتوم چیست؟ نکات مهم استراتژی معاملاتی مومنتوم کدامند؟ چجوری با کمک استراتژی معاملاتی Momentum در بازار ارزهای دیجیتال سود به دست بیاریم؟ ابزارهای مورد نیاز در استراتژی مومنتوم کدامند؟

افرادی در بازار ارزهای دیجیتال موفق هستن که بتونن یه استراتژی مناسب رو پیدا کنند. وقتی میگیم مناسب، منظورمون این هست که شما به عنوان یه تریدر باید بتونین راهی رو پیدا کنین که بر اساس اون معاملات خودتون رو جلو ببرین. استراتژی های معاملاتی در بازار ارزهای دیجیتال زیاد هستن. یکی از مهم ترین این استراتژی ها، استراتژی معاملاتی مومنتوم هست که شاید خیلی هاتون ندونین چیه! به همین منظور ما سعی می کنیم در این بخش از مباحث آموزشی صرافی ارز دیجیتال اینانس، اطلاعاتی درباره استراتژی معاملاتی مومنتوم یا Momentum به شما ارائه کنیم و به بررسی نکات مهم استراتژی مومنتوم بپردازیم و مزایای استفاده از اندیکاتور مومنتوم رو مورد بررسی قرار بدیم.

استراتژی معاملاتی مومنتوم چیست؟

استراتژی معاملاتی مومنتوم چیست؟

شاید این سوال واستون پیش اومده باشه که استراتژی معاملاتی مومنتوم چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که استراتژی معاملاتی مومنتوم(Momentum) اقدام برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال بر اساس قدرت اخیر روند قیمت هاست. طبق این باور که اگه نیروی کافی در پشت یه حرکت قیمتی ارز دیجیتال وجود داشته باشه، حرکت خودش رو در همون جهت ادامه میده. وقتی یه ارز دیجیتال به قیمت بالایی برسه، معمولا توجه خیلی از تریدرها رو به خودش جلب می کنه. این موضوع نرخ بازار رو هم بالا میبره.

جالب اینجاست که بدونین استراتزی مومنتوم روشی هست که به کمک اون حرکت قیمت ارزهای دیجیتال رو در تایم فریم کوتاه مدت تجزیه و تحلیل کرده و از اون به عنوان پایه ای برای تحرکات بعدی استفاده می کنند. میشه گفت که این روش برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال به کار گرفته میشه. استراتژی معاملاتی مومنتوم بیشتر برای تریدرهای کوتاه مدت مثل روزانه یا اسکالپینگ مورد استفاده قرار می گیره. تریدرهایی که از روش مومنتوم استفاده می کنند، از شاخص های تکنیکال مثل میانگین متحرک، مکدی، RSI، سطوح حمایت و مقاوکت و الگوهای کندل استیک برای پیش بینی روند بازار ارزهای دیجیتال استفاده می کنند.

مقاله پیشنهادی: نحوه استفاده استراتژی استاپ هانتینگ

نکات مهم استراتژی مومنتوم

نکات مهم استراتژی مومنتوم

همونطور که گفتیم، استراتژی مومنتوم(Momentum) به ما کمک می کنه تا فرصت های خوبی برای ورود به معاملات ارز دیجیتال در روندهای صعودی کوتاه مدت پیدا کنیم. بنابراین، نوسانات بازار رو ادامه بدین و وقتی که قدرت روند کاهش پیدا کنه، از معامله خارج بشین. برخی از نکات مهم استراتژی مومنتوم به شرح زیر هست:

  • یکی از نکات مهم استراتژی مومنتوم این هست که این روش بازده فرصت های معاملاتی تریدرها رو به کمک دو روش تحلیل تکنیکال و تحلیل فاندامنتال نشون میده.
  • استراتژی معاملاتی Momentum تغییر در روند قیمت ارز دیجیتال رو در یه بازه زمانی به تریدرها نشون میده و تریدرها یا سرمایه گذاران می تونن درباره قدرت روند بیشتر مطلع بشن.
  • یکی دیگه از نکات مهم استراتژی مومنتوم این هست که اول از همه باید ارزهای دیجیتال رو تحلیل فاندامنتال کنیم و در میان مدت یا بلند مدت سرمایه گذاری انجام بدیم. سپس برای شناسایی نقاط عطف، باید به تحلیل تکنیکال برین و سطوح حمایت و مقاومت رو پیدا کنین.

آیا مومنتوم برای شما مناسب است؟

روش معاملاتی مومنتوم برای همه معامله گران یا تریدرها مناسب نیست. به عنوان یه معامله گر، تمرین ترید مومنتوم بیشتر باعث میشه تا محتمل ضرر بشین. وقتی شما در روند صعودی خرید انجام میدین و یا در روند نزولی رمزارزهای خودتون رو می فروشین، در واقع دارین به اخبار قدیمی تر واکنش نشون میدین، ولی تریدرهای حرفه ای به اخبار جدید واکنش نشون میدن و زودتر از شما وارد بازار میشن. اون ها زودتر از شما از معاملات بیرون میان و شما رو با سایر تریدرها و معامله گران بدشانس تنها می ذارن.

مقاله پیشنهادی: استراتژی DCA یا خرید پله ای ارز دیجیتال چیست؟

مزایای استفاده از اندیکاتور مومنتوم

مزایای استفاده از اندیکاتور مومنتوم

روش معاملاتی Momentum برای همه تریدرها مناسب نیست، ولی اگه به درستی انجام بشه می تونه بازدهی فوق العاده ای داشته باشه. معامله در این نوع سبک به نظم و انضباط زیادی نیاز داره. استفاده از اندیکاتور مومنتوم مزایای زیادی به همراه داره. به همین منظور ما سعی می کنیم در این بخش از مقاله به بررسی مزایای استفاده از اندیکاتور مومنتوم بپردازیم تا بهترین تصمیم رو برای استفاده از اون بگیرین.

  • مشخص کردن سیگنال خرید و سیگنال فروش
  • بررسی میزان افزایش یا کاهش حجم معاملات
  • ارزیابی سرعت حرکتی ارز دیجیتال
  • ارزیابی نقط بازگشتی ارز دیجیتال از روند نزولی به صعودی
  • تعیین نقاط کلیدی مثل اشباع خرید و اشباع فروش

ریسک سرمایه گذاری با روش مومنتوم

بازار ارزهای دیجیتال با ریسک سرمایه گذاری معنی پیدا می کنه. اصلی ترین و مهم ترین ریسک روش معاملاتی مومنتوم این هست که هیچ تضمینی درباره روند قیمت رمزارزها وجود نداره. همیشه خودتون رو برای برگشت غیرمنتظره قیمت آماده کنین. احتمال اصلاح هم که همیشه جزو جدا نشدنی ارزهای دیجیتال هست. به جز این ها انتشار اخباری ناگهانی می تونه همه معادلات شما رو به هم بزنه. به همین دلیل هست که این همه تاکید می کنیم که حتما حواستون به بازار کریپتو باشه تا غافل گیر نشین.

احتمالا شما هم مثل خیلی از افراد بخواهین از استراتژی معاملاتی Momentum برای انجام سرمایه گذاری استفاده کنین، ولی بهتره با یه واقعیت روبرو بشین و اون هم این هست که استراتژی مومنتوم به درد همه نمی خوره. دلیلش هم این هست که معمولا تریدرهای مبتدی تا می بینن روند ارز دیجیتال صعودی هست، دست به خرید می زنن. ولی بیشتر مواقع محبور میشین تا در روند نزولی رمزارزهای خودشون رو بفروشن.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله استراتژی معاملاتی مومنتوم چیست؟ اطلاعاتی درباره استراتژی معاملاتی مومنتوم یا Momentum به شما ارائه کنیم و به بررسی نکات مهم استراتژی مومنتوم بپردازیم و مزایای استفاده از اندیکاتور مومنتوم رو مورد بررسی قرار بدیم. همونطور که گفتیم، استراتزی مومنتوم روشی هست که به کمک اون حرکت قیمت ارزهای دیجیتال رو در تایم فریم کوتاه مدت تجزیه و تحلیل کرده و از اون به عنوان پایه ای برای تحرکات بعدی استفاده می کنند. استفاده از این استراتژی مزایای زیادی به همراه داره که باعث میشه تا محبوبیت زیادی به دست بیاره.


نظرات کاربران در مورد استراتژی معاملاتی مومنتوم(Momentum) چیست؟
سوال امنیتی :7+32 = ?