اصطلاح گیم فای Game FI چیست؟

1401/07/08


اصطلاح گیم فای Game FI چیست؟ در گذشته مبنای بازی ها فقط جهت سرگرمی و سپری کردن اوقات فراغت در کنار دوستان بود و کاربران فضای اینترنت با بازی کردن سرگرم میشدن. اما امروزه با اومدن ارزهای دیجیتال و فناوری بلاک چین، بازی کردن دیگه معنا و مفهوم گذشته رو نداره و مردم میتونن با بازی کردن هم سرگرم بشن و هم اینکه کسب درآمد داشته باشن.

به این مدل از بازی کردن در قالب بلاک چین، گیم فای GameFi میگیم. ما امروز اصطلاح گیم فای Game FI چیست؟ رو برای شما شفاف سازی میکنیم.

مقاله پیشنهادی: دیفای Defi چیست؟

اصطلاح گیم فای Game FI چیست؟

Game Fi از ترکیب دو کلمه game به معنی بازی و Finance به معنی مالی تشکیل شده که اشاره به مجموعه ی بازی های بلاکچینی داره که میشه در اون ها کسب درامد کرد و الگوریتم های مختلفی برای درامدزایی کاربرها در ان ها تعریف شده که به کاربران اجازه میده با بازی و برنده شدن در بازی ها جوایز واقعی کسب کنن. این بازی ها دارای انواع مختلفی از سبک‌ها هستن از جمله پازل، استراتژی و اکشن. کاربران همچنین میتونن برای کسب رتبه برتر در جدول امتیازات رقابت کنن.

تیم های GameFi مشتاق هستن بازی ها رو سرگرم کننده تر و با ارزش تر کنن. اونا براین باورند که همه باید بدون توجه به موقعیت مکانی و بودجه خود فرصت کسب جوایز رو داشته باشن. در گیم فای، بسته به بازی، جوایز میتونه به اشکال مختلف باشه. اونا میتونن دارایی‌های درون بازی باشن، مانند زمین مجازی یا آواتار، یا تبدیل بهNFTبشن تا در بازارهایNFT معامله شن. دارایی های درون بازی معمولاً مزایای خاصی رو برای بازیکنان فراهم میکنه، مانند توانایی دریافت جوایز بیشتر.

اصطلاح گیم فای Game FI چیست؟

Game Fiویژگی های مختلفی رو ارائه میده که به بازیکنان امکان میده جوایزی کسب کنن. اینا شامل تکمیل وظایف، نبرد با بازیکنان دیگر، یا ساختن سازه های پولی در قطعه زمین اونا هست. برخی از بازی‌ها همچنین به بازیکنان اجازه میدن که بدون بازی کردن، درآمد غیرفعالی داشته باشن، چه از طریق شرط بندی یا با قرض دادن دارایی‌های بازی خود به سایر بازیکنان.

حجم پروژه هایGame Fiدر سال2021 به طور چشمگیری افزایش یافت و انتظار میره در سال های آینده افزایش بیشتری پیدا کنه. DappRadar اکنون بیش از 1400 بازی بلاک چین رو تا مارس 2022 فهرست میکنه. علاوه بر این، بازی های محبوب اکنون در چندین بلاک چین از جمله Ethereum، Harmony، Solana، Polygon، BNB Smart Chain (BSC) و بسیاری دیگر در دسترس عموم هستن. پیش بینی میشه روند افزایش Game Fi با پیشرفت فناوری بلاک چین به سرعت ادامه یابد. علاوه بر این، گزینه Game Fi برای داشتن آیتم‌های درون بازی و کسب درآمد از چنین بازی‌هایی اونو به‌ویژه در کشورهای توسعه نیافته فوق‌العاده جذاب میکنه.

مزایا و معایب Game Fi

مزایای  گیم فای Game FI عبارتند از:

  •  بدون هزینه های پنهان
  •  غیرمتمرکز
  •  معاملات ناشناس

معایب گیم فای Game FI عبارتند از:  فضایی جدید و ناشناخته و  نبود زیر ساخت های لازم برای توسعه بازی های

مقاله پیشنهادی: چرا به امور مالی غیرمتمرکز(DeFi) نیاز داریم؟

جمع بندی

هر روزه تکنولوژی های بیشتری وارد حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات میشن که کاربران دنیای اینترنت میتونن با استفاده از این تکنولوژی ها دنیای بهتری رو برای خودشون رقم بزنن. Game Fi نیز یکی از این تکنولوژی های جدید و نوظهور هست که کاربران زیادی رو در این مدت زمان کم مجذوب خودش کرده و حتی بسیاری از افراد به جای بازی های کامپیوتری، علاقه دارن تا بازی های Game Fi رو تجربه کنن و علاوه به سرگرم شدن، کسب درآمد غیرفعالی نیز داشته باشن.

ما در این مقاله به موضوع اصطلاح گیم فای Game FI چیست؟ پرداخیتم و بعضی مزایا و معایب این حوزه رو برای شما ذکر کردیم. امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشین.


نظرات کاربران در مورد اصطلاح گیم فای Game FI چیست؟
سوال امنیتی :4+99 = ?