الزام اطلاعات KYC کاربران هلندی کوین بیس هنگام انتقال رمزارز به خارج از پلتفرم

1401/04/07
الزام  اطلاعات KYC کاربران هلندی کوین بیس هنگام انتقال رمزارز به خارج از پلتفرم

براساس توضیحات اخیر کوین بیس در 26 ژوئن، این شرکت قصد دارد در راستای اجرای قانون 1977 هلند تغییراتی در خصوص دسترسی خدمات کاربران هلندی ایجاد نماید، قانونی که دستورالعمل شناخت مشتری، KYC را برای کیف پول ‌های شخص ثالث الزامی کرده است.

براساس پیش نویس تغییرات کوین بیس؛ کاربر هلندی برای انتقال دارایی دیجیتال از طریق کوین بیس به کیف پول شخص ثالث، باید نام صاحب کیف پول دیجیتال، هدف انتقال و آدرس کامل محل سکونت گیرنده را ارائه نماید. طبق اظهارات کوین بیس اطلاعات KYC در هلند برای نقل و انتقالات ارزی از 27 ژوئن اجباری خواهد بود که در صورت عدم ارسال اطلاعات درخواستی احتمال اعمال محدودیت و عدم دسترسی به وجوه برای کاربران وجود خواهد داشت.

طبق توضیحات کوین بیس قوانین جدید به دلیل مطابقت با مقررات محلی ایجاد شده است. قانون 1977 همراه با قانون پیشگیری از پولشویی و تأمین مالی تروریسم، ارائه ‌دهندگان خدمات دارایی مجازی،VASP را ملزم می ‌کند که اطلاعاتKYC  کاربران در مورد تراکنش ‌های خارج از پلتفرم را ارائه نمایند.

قانون 1977 توسط سازمان بازارهای مالی هلند،AFM  و بانک مرکزی هلند، DNB تدوین شده است. براساس این قانون کوین بیس یا هر ارائه ‌دهنده خدمات دارایی مجازی،VASP هلندی دیگر ملزم به ارائه مسیر انتقال رمزارز می باشد.

گسترش الزام دریافت اطلاعات KYC

براساس توضیحات اخیر پست وبلاگ کوین ‌بیس، کاربران هلندی باید نام کامل، هدف انتقال و آدرس کامل محل سکونت گیرنده را ارائه نمایند، در غیر این صورت تراکنش با موفقیت انجام نخواهد شد و احتمالا حساب شخص فرستنده نیز محدود می شود. 

در ادامه کوین بیس اظهار داشت که صرافی کوین بیس ملزم به جمع‌ آوری اطلاعات اضافی همه تراکنش هاست. همچنین قانون جدید هم اکنون تنها برای کاربران هلندی قابل اجراست و احتمالا رویکرد نظارتی مشابه ای در کشورهای دیگر رخ خواهد داد.

جف گارزیک، توسعه ‌دهنده سابق بیت‌ کوین کور نیز در توییتر اظهار داشت که اطلاعات KYC فعلا در هلند قابل اجراست و بزودی در کشورهای بیشتری رواج خواهد یافت و کوین ‌بیس یا هر صرافی غیر متمرکز دیگر برخلاف اهداف غیرمتمرکز خود مجبور به دریافت اطلاعات از کاربران خواهند بود.

هدف از دستورالعمل های KYC جلوگیری از فعالیت های پولشویی و تامین مالی تروریسم است. همچنین موسسات مالی را قادر می‌ سازد تا با شناخت کاربران و معاملات مالی آنها خدمات بهتری را ارائه نمایند و ریسک‌ های احتمالی را با احتیاط مدیریت کنند.

مطالعه اخبار ارزهای دیجیتال در بروز بودن در این مارکت بسیار مهم است. با آپدیت بودن اطلاعات شما در این بازار فرایند خرید ارز دیجیتال را میتوانید هوشمندانه انجام بدهید. مثلا با خرید تتر و نگهداری آن میتوانید در زمان مناسب خرید بیت کوین را از صرافی های خارجی انجام دهید و یا اینکه بصورت مستقیم از صرافی ارز دیجیتال ایرانی اینانس انجام دهید.


نظرات کاربران در مورد الزام اطلاعات KYC کاربران هلندی کوین بیس هنگام انتقال رمزارز به خارج از پلتفرم
سوال امنیتی :2+92 = ?