السالوادور سفارت بیت کوین را در تگزاس تاسیس می کند!

1401/12/04
السالوادور سفارت بیت کوین را در تگزاس تاسیس می کند!

السالوادور سفارت بیت کوین را در تگزاس تاسیس می کند! بهتره بدونین ارز بیت کوین، بزرگترین ارز دیجیتال دنیا در حال متصل کردن کشورهای بیشتری به همدیگه هست. در همین راستا دولت السالوادور اولین پذیرنده این رمزارز به عنوان ارز قانونی در حال افتتاح سفارت بیت کوین خودش در کشور آمریکا شهر تگزاس هست. السالوادور در سال 2021 ارز دیجیتال بیت کوین رو به ارز قانونی کشور تبدیل کرد و از اون زمان در حال گسترش استراتژی خودش پیرامون این رمزارز بود. در ادامه همراه ما باشین تا از جزئیات این خبر مطلع بشین.

علاقه مندی السالوادور به ارزهای دیجیتال

ارزهای دیجیتال در کشور السالوادور قانونی هست. بنا به مصوبه مجلس قانون گذاری السالوادور در تاریخ 9 ژوئن 2021، بیت کوین به عنوان اولین ارز رسمی این کشور پذیرفته شد و در عرضه نود روز به عنوان ارز قانونی در کنار دلار آمریکا قرار گرفت. طرح اولیه این قانون گذاری توسط رئیس جمهور السالوادور، نایب بوکله پیشنهاد شد و با 62 رای مثبت، 19 رای منفی ممتنع به تصویب رسید.

استفاده از بیت کوین در السالوادور تقریبا از سال 2019 مورد آزمایش قرار گرفته بود. نایب بوکله رئیس جمهور فعلی السالوادور علاقه خودش به بیت کوین رو در سال 2017 زمانی که شهردار سن سالوادور بود اعلام کرد. بر اساس گزارش های اعلام شده از بلومبرگ در ژوئن 2021، بوکله و برخی از اعضای حزب نوواس آیدیاس سالیان زیادی هست که مالک بیت کوین هستن. نوواس آیدیاس یه حزب سیاسی و پوپولیستی در کشور السالوادور هست که در 25 اکبر 2017 تاسیس شد و ساکن شهر سن السالوادور هستن.

همکاری تگزاس و السالوادور برای تاسیس سفارت بیت کوین

جالب اینجاست که بدونین بر اساس اعلام میلنا مایورگا، سفیر السالوادور در ایالات متحده آمریکا این کشور پیشگام در ارزهای دیجیتال، قصد افتتاح دومین سفارت بیت کوین رو با نهادهای دولتی در ایالات تگزاس داره. در این پروژه مشترک، سفارت و یا به اصلاح دیگه، دفتر نماینده السالوادور در این ایالات افتتاح میشه و پروژه های مشترک اقتصادی این دو کشور برای ترویج استفاده از بیت کوین شکل می گیره.

خبر افتتاح دومین سفارت خانه ارز دیجیتال بیت کوین توسط کشور السالوادور در حالی اعلام شده که در اکتبر سال گذشته میلادی این کشور اولین سفارت خانه بیت کوین رو در شهر پیشگام حوزه کریپتوکارنسی ها، لوگانو در کشور سوئیس افتتاح کرد. هدف از راه اندازی این مرکز، ترویج برنامه های آموزشی، تحصیلی و تحقیقاتی در حوزه بیت کوین بوده. همزمان با اعلام این خبر، لایحه ای در بین سیاست گذاران تگزاس در رابطه با گسترش و توسعه تکنولوژی و صنعت بلاک چین مطرح شده. این لایحه قصد داره تا با قابلیت خرید بدون مالیات با بیت کوین، تگزاس رو به پایتخت ارز دیجیتال در ایالات متحده آمریکا تبدیل کنه.

مطالعه اخبار ارزهای دیجیتال در بروز بودن در این مارکت بسیار مهم است. با آپدیت بودن اطلاعات شما در این بازار فرایند خرید ارز دیجیتال را میتوانید هوشمندانه انجام بدهید. مثلا با خرید تتر و نگهداری آن میتوانید در زمان مناسب خرید بیت کوین را از صرافی های خارجی انجام دهید و یا اینکه بصورت مستقیم از صرافی ارز دیجیتال ایرانی اینانس انجام دهید.


نظرات کاربران در مورد السالوادور سفارت بیت کوین را در تگزاس تاسیس می کند!
سوال امنیتی :8+42 = ?