انتقادات علیه طرح CBDC فدرال رزرو

1401/02/28
انتقادات علیه طرح CBDC فدرال رزرو

CBDC یک پول مجازی است که توسط یک بانک مرکزی پشتیبانی و صادر می شود. با محبوبیت بیشتر ارزهای رمزپایه و استیبل کوین ها، بانک های مرکزی جهان دریافته اند که باید جایگزینی ارائه کنند یا از سیستم مالی معمول ماهیت خود را از دست خواهد داد. مشابه ارزهای دیجیتال، CBDCها توکن های دیجیتالی هستند که ارزش آنها به ارزهای فیات مرتبط می باشد با این حال، برخلاف ارزهای دیجیتال این توکن‌ ها توسط دولت ‌ها متمرکز و نظارت می ‌شوند و غیر متمرکز نیستند.
مدتی است که طرح های معرفی ارزهای دیجیتال بانک مرکزی، CBDC مطرح شده است. حتی با وجود تلاش ‌های بانک ‌های مرکزی مختلف از جمله فدرال رزرو، رهبران بانفوذ سیاست همچنان علیه آنها اظهار نظر می‌ کنند. برایان سولستین، نامزد مجلس سنای ایالات متحده از واشنگتن نیز اخیرا به طور علنی علیه اجرای CBDC ها ابراز نظر کرده است. آغاز کاندیداتوری سولستین و حمایت جامعه ارزهای دیجیتال از وی به دلیل اعتقاد او به بیت‌ کوین  بوده است پیش از این وی قول داده بود که بیت کوین را به عنوان مناقصه قانونی ایالات متحده تبدیل نماید.
سولستین اظهار داشت که CBDC های فدرال رزرو باید برای همیشه ممنوع شوند. این نامزد مجلس سنا در وب سایت رسمی خود آورده است: به عنوان سناتور و مدافع حریم خصوصی، مخالف اجرای طرح CBDC می باشم.
پیر پویلیور، کاندیدای رهبری حزب محافظه کار کانادا نیز از جمله کسانی است که علیه CBDC از بانک مرکزی کانادا حمایت می کند.

اجرای طرح CBDC فدرال رزرو

از طرف دیگر، فدرال رزرو ایالات متحده به بررسی تمامی جوانب CBDC در ایالات متحده آمریکا ادامه داده است. در اوایل سال جاری، فدرال رزرو وایت پیپری در مورد CBDC ها منتشر کرده که به بررسی مزایا و معایب CBDC ایالات متحده می پردازد. به عنوان بخشی از این فرآیند، فدرال رزرو به دنبال بازخورد عمومی در مورد طیف وسیعی از موضوعات مرتبط با CBDC ها می باشد. فدرال رزرو مشتاقانه منتظر شنیدن نظرات مخالف و موافق با این طرح می باشد. با این حال بدون حمایت واضح قانونگذاران برای اجرا و توسعه طرح CBDC پیشرفت این طرح بسیار دشوار خواهد بود.
از آنجایی که سیستم پرداخت همچنان در حال تکامل است، CBDC ها می ‌توانند گزینه پرداخت دیجیتال امن برای بیزینس های مختلف و افراد را فراهم نمایند. پیش از این کشورهایی مانند سنگاپور و کامبوج اعلام کرده ‌اند که در حال بررسی CBDC ها به عنوان ابزاری برای بهبود کارایی پرداخت می باشند. همچنین، اسرائیل قبلاً علاقه خود را به CBDC ها ابراز کرده و اکنون در مسیر توسعه آن می باشد.

مطالعه اخبار ارزهای دیجیتال در بروز بودن در این مارکت بسیار مهم است. با آپدیت بودن اطلاعات شما در این بازار فرایند خرید ارز دیجیتال را میتوانید هوشمندانه انجام بدهید. مثلا با خرید تتر و نگهداری آن میتوانید در زمان مناسب خرید بیت کوین را از صرافی های خارجی انجام دهید و یا اینکه بصورت مستقیم از صرافی ارز دیجیتال ایرانی اینانس انجام دهید.


نظرات کاربران در مورد انتقادات علیه طرح CBDC فدرال رزرو
سوال امنیتی :8+77 = ?