انتقال 100 میلیون دلاری قدیمی ترین نهنگ بیت کوین

1401/06/14
انتقال 100 میلیون دلاری قدیمی ترین نهنگ بیت کوین

براساس داده ‌های شرکت تجزیه و تحلیل OKLink، یک آدرس نهنگ بیت‌ کوین که در سال 2013 ایجاد شده، 5 هزار بیت کوین با معادل تقریبی 100 میلیون دلار به صرافی ارز دیجیتال کراکن ارسال نموده است. آخرین تراکنش انجام شده توسط این آدرس در ماه می 2021 انجام شده است.

براساس گزارشU.Today ، در چند هفته گذشته حجم زیادی از کیف پول های سرمایه گذاران نهادی، نهنگ از خواب زمستانی بیدار شده و دوباره فعال شده اند. بدین ترتیب آدرس ‌هایی که تقریبا یک دهه پیش ایجاد شدند، کوین های خود را در حجم بسیار زیاد به حرکت درآورده و جابجا نموده اند.

بر اساس تجزیه و تحلیل کارشناسان شرکت تحقیقاتی کریپتو کوانت، این اقدام احتمالا نشانه ای از افزایش فشار فروش است و بیانگر حرکت هولدرهای بلند مدت به سمت نقدینگی کوین های خود می باشد. با این حال، بازیکنان بزرگ به احتمال زیاد دارایی‌ های خود را از طریق معاملات خارج از صرافی و بورس می فروشند، به گفته کارشناسان؛ بنابراین بعید به نظر می ‌رسد که قیمت بیت کوین را بسیار پایین بیاورند.

از سوی دیگر، گاهی اوقات، یک نهنگ با استفاده از استراتژی دیوار فروش سفارش انبوهی برای فروش بخش عظیمی از بیت کوین خود ارائه می دهد و قیمت را پایین تر از سایر سفارشات فروش نگه می دارد. این اقدام باعث نوسان شده و کاهش قیمت لحظه ای بیت کوین را به همراه دارد.

پس از عملکرد ضعیف مارکت دیجیتال در ماه آگوست، قیمت بیت کوین از آغاز ماه سپتامبر در تلاش برای بازیابی است. با این حال هم اکنون برای ششمین روز معاملاتی متوالی زیر 20000 دلار معامله می شود.

جابجایی بیت کوین های دوران ساتوشی

با آغاز جابجایی ارزهای دیجیتال در کیف پول‌ های دیجیتال قدیمی، گمانه ‌زنی‌ هایی در خصوص ارتباط این اقدام با ساتوشی ناکاماتو، خالق بیت کوین به وجود آمده است. در ماه مارس سال جاری نیز یک کیف پول دیجیتال بیت کوین متعلق به زمان ایجاد بیت کوین نزدیک به 20 میلیون دلار بیت کوین خود را انتقال داده است. تراکنش مشابه دیگری توسط یک کیف پول دیجیتال قدیمی در آوریل انجام شده است. با این حال، بعید است که این تراکنش ها با ساتوشی مرتبط باشد.

اولین اپلیکیشن کیف پول ارز دیجیتال در سال 2009 با نام بیت کوین توسط ساتوشی ناکاموتو به عنوان یک نرم افزار منبع باز منتشر شد. کیف پول اتریوم نیز در سال 2011 ایجاد شد و یکی از معدود کیف پول ‌های ارز دیجیتال است که تنها از معاملات بیت کوین پشتیبانی می کند.

مطالعه اخبار ارزهای دیجیتال در بروز بودن در این مارکت بسیار مهم است. با آپدیت بودن اطلاعات شما در این بازار فرایند خرید ارز دیجیتال را میتوانید هوشمندانه انجام بدهید. مثلا با خرید تتر و نگهداری آن میتوانید در زمان مناسب خرید بیت کوین را از صرافی های خارجی انجام دهید و یا اینکه بصورت مستقیم از صرافی ارز دیجیتال ایرانی اینانس انجام دهید.


نظرات کاربران در مورد انتقال 100 میلیون دلاری قدیمی ترین نهنگ بیت کوین
سوال امنیتی :2+86 = ?