انواع بازار در ارزهای دیجیتال کدامند؟

1401/12/14

انواع بازار در ارزهای دیجیتال؛ با شناخت این بازارها معاملات پرسودی انجام بدین! آیا می دونین بازار ارزهای دیجیتال چه حرکات قیمتی داره؟ چجوری میشه در بازار کریپتوکارنسی ها از نوسانات قیمتی سود به دست آورد؟ بهترین عملکرد در انواع بازار در ارزهای دیجیتال چیست؟ آیا با بازارهای خنثی، نزولی و صعودی در ارزهای دیجیتال آشنایی دارین؟ بهترین بازار برای ترید و معامله گری کدام است؟ روند در بازار ارزهای دیجیتال یعنی چی؟ عوامل به وجود اومدن انواع بازار در ارزهای دیجیتال چی می تونه باشه؟

بازار ارزهای دیجیتال نوسانات قیمتی زیادی داره که همین نوسانات فرصت های کسب سود زیادی رو برای معامله گران و تریدرها فراهم می کنه. شمما هم می تونین با شناسایی این فرصت ها از نوسانات قیمت ارزهای دیجیتال سود به دست بیارین. البته به شرطی که تحلیل تکنیکال بلد باشین و بهترین نقاط خرید و فروش رمزارزها رو شناسایی کنین تا معاملات پرسودی انجام بدین. همچنین باید با انواع روند در ارزهای دیجیتال آشنا بشین. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله انواع بازار در ارزهای دیجیتال کدامند؟ اطلاعاتی در مورد روند در ارزهای دیجیتال به شما ارائه کنیم و به معرفی انواع بازار در ارزهای دیجیتال بپردازیم و تفاوت بازار صعودی و نزولی ارزهای دیجیتال رو مورد بررسی قرار بدیم.

روند در بازار ارزهای دیجیتال چیست؟

روند در بازار ارزهای دیجیتال

استفاده از تحلیل تکنیکال در نمودارها، یکی از بهترین روش ها برای پیش بینی شرایط بازار و تعیین استراتژی ورود یا خروج به اون هست. تحلیل تکنیکال ویژگی های مختلفی داره که یادگیری اون ها می تونه نقشی کلیدی در سرمایه گذاری های کاربران داشته باشه. یکی از مفاهیمی که در تحلیل تکنیکال باهاش روبرو میشین، روند یا Trend هست. روند جهت کلی بازار در یه بازه زمانی مشخص هست. به عبارت دیگه، روندها از افت و خیز قیمت ها تشکیل میشن و جهت این افت و خیزها روند بازار رو تعیین می کنند. روندها می تونن هم صعودی و هم نزولی باشن که به ترتیب مربوط به بازارهای صعودی و نزولی هست.

جالب اینجاست که بدونین بازار ارزهای دیجیتال بی ثبات تر و پرنوسان تر از سایر بازارهاست. به همین دلیل وقتی از روند صعودی در این بازار صحبت می کنیم، منظور روند کلی بازار در دوره نسبتا طولانی افزایشی قیمت هست. یعنی در خلال افزایش قیمت در بازار صعودی، ممکنه شاهد افت های کوچیکی در قیمت باشیم و در خلال بازار نزولی هم احتمال داره قیمت بعضی وقت ها با افزایش جزئی همراه باشه. جهت کلی بازار نیازی به بازه زمانی مشخصی برای تشکیل خط روند نداره، ولی هر چقدر بازه طولانی تر باشه، روند تشکیل شده اعتبار بیشتری داره. روندها با رسم خطوطی که به عنوان خطوط روند ساخته میشن.

انواع بازار در ارزهای دیجیتال کدامند؟

انواع بازار در ارزهای دیجیتال

همونطور که گفتیم، در همه بازارهای مالی مثل بازار سهام و ارزهای دیجیتال، قیمت ها نوسان دارن و مدام در حال افزایش یا کاهش هستن، ولی اگه وضعیت بلند مدت رو مثلا در یک یا چند ماه در نظر بگیریم، حرکت کلی قیمت ها در جهتی خاص هست. بسته به اینکه حرکت بلند مدت قیمت ها به کدوم سمت باشه، انواع بازار در ارزهای دیجیتال به سه دسته بازار صعودی و بازار نزولی و بازار رنج یا بدون روند تقسیم میشه. بازار کریپتوکارنسی می تونه در روندهای مختلفی قرار بگیره که همین موضوع باعث میشه تا بازارهای مختلفی شکل بگیره. به همین منظور ما سعی می کنیم در این بخش از مقاله به معرفی انواع بازار در ارزهای دیجیتال بپردازیم.

·بازار صعودی یا گاوی(Bull Market)

یکی از انواع بازار در ارزهای دیجیتال، بازار صعودی یا Bull Market هست که در اون قیمت رمزارزها در دراز مدت تمایل به افزایش دارن یا انتظار میره بالا برن. بازار صعودی معمولا با احساسات مثبت سرمایه گذاران یا تریدرها و امیدواری به تداوم صعود قیمت ها همراه هست. البته به این معنی نیست که در بازار گاوری هیچ کاهش قیمتی اتفاق نمی افته. در بازار صعودی کاهش قیمت کوتاه مدت وجود داره. حتی از اونجایی که بازار ارزهای دیجیتال نسبتا کوچیک تر از بازارهای سنتی هست و نوسان های قیمتی بیشتری داره.

مقاله پیشنهادی: تکنیک تشخیص پایان روند صعودی در ارزهای دیجیتال

·بازار نزولی یا خرسی(Bear Market)

یکی دیگه از انواع بازار در ارزهای دیجیتال، بازار نزولی یا خرسی(Bear Market) هست که در این بازار قیمت رمزارزها در تایم فریم های طولانی میل به کاهش دارن. در بازار نزولی ممکنه بعضی وقت ها شاهد افزایش قیمت ها به صورت کوتاه مدت باشیم. مثلا ممکنه یکی دو روز قیمت ها حتی چند ده درصد افزایش پیدا کنند، ولی گرایش کلی قیمت در بازه بلند مدت به سمت نزول هست. مثالی معروف از بازار نزولی، سقوط قیمت بیت کوین در دسامبر 2017 هست که ناگهان طی چند روز از 20 هزار دلار به 3.200 دلار سقوط کرد.

بیشتر بخوانید: چگونه در بازار نزولی سود کنیم؟

تفاوت بازار صعودی با نزولی چیست؟

تفاوت بازار صعودی با نزولی

بازار صعودی و نزولی در نقطه مقابل هم قرار دارن. به طور کلی، بازار صعودی دوام بیشتری از بازار نزولی داره و در اون تقاضا بیشتر از عرضه و اقتصاد قوی تر هست و معامله های زیادی انجام میشه، چون معامله گران اعتماد بیشتری به بازدهی سرمایه گذاری خودشون دارن. این در حالی هست که در بازارهای نزولی، اعتماد سرمایه گذاران به بازار کمتر هست و این باعث میشه تا معاملات کمتری انجام بشه. تفاوت دیگه در راهبرد سرمایه گذاری در این دو بازار هست. برخی از تفاوت بازار صعودی و نزولی عبارت هستن از:

  • یکی از تفاوت های بازار صعودی با نزولی این هست که در بازار صعودی تقاضا زیاد و عرضه کم هست. در حالی که در بازار نزولی یا خرسی، تقاضا کم و عرضه زیاد هست.
  • یکی دیگه از تفاوت های بازار صعودی با نزولی در ارزهای دیجیتال این هست که اعتماد به نفس سرمایه گذاران در بازار صعودی بیشتر از بازار نزولی هست.
  • نقدینگی در بازار صعودی ارزهای دیجیتال بالاتر از نقدینگی در بازار نزولی هست، چون در بازار صعودی خریداران زیادی وجود دارن.
  • یکی دیگه از تفاوت های بازار صعودی با نزولی این هست که قیمت ارزهای دیجیتال در روند صعودی افزایشی هست با افت های جزئی، در حالی که قیمت رمزارزها در روند نزولی به صورت کلی کاهشی بوده و در مواردی با صعودهای جزئی همراه هست.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله انواع بازار در ارزهای دیجیتال کدامند؟ اطلاعاتی در مورد روند در ارزهای دیجیتال به شما ارائه کنیم و به معرفی انواع بازار در ارزهای دیجیتال بپردازیم و تفاوت بازار صعودی و نزولی ارزهای دیجیتال رو مورد بررسی قرار بدیم. همونطور که گفتیم، در همه بازارهای مالی مثل بازار سهام و ارزهای دیجیتال، قیمت ها نوسان دارن و مدام در حال افزایش یا کاهش هستن، ولی اگه وضعیت بلند مدت رو مثلا در یک یا چند ماه در نظر بگیریم، حرکت کلی قیمت ها در جهتی خاص هست. بازار صعودی و نزولی انواع بازار در ارزهای دیجیتال هستن.


نظرات کاربران در مورد انواع بازار در ارزهای دیجیتال کدامند؟
سوال امنیتی :2+69 = ?