انگلیس پرونده کلاهبرداری 1.8 میلیون دلاری NFT ها را توقیف کرد

1400/11/27
انگلیس پرونده کلاهبرداری 1.8 میلیون دلاری NFT ها را توقیف کرد

 سال 2021 به عنوان سال رونق بخش NFT ها یاد می شود که از آنها به عنوان دارایی های منحصر به فرد استفاده می شود. ولی متاسفانه بازار NFT کم کم دارد در حال تبدیل شدن به کانون رو به رشد فعالیت‌های غیرقانونی کلاهبرداران تبدیل می شود. سازمان مالیاتی بریتانیا برای اولین بار سه NFT به ارزش 1.896 میلیون دلار را در یک مورد مشکوک به کلاهبرداری توقیف کرده است. در این عملیات سه نفر دستگیر شده اند که این سه مظنون از اطلاعات نادرست و VPN برای مخفی کردن هویت خود استفاده کرده اند. ولی تلاش های این 3 تن باعث منحرف شدن مقامات نشد. اگه دوست دارید بدانید NFT چیست؟ مقاله ما را مطالعه نمایید. 
بر اساس اطلاعات به دست آمده از مقامات مالیاتی بریتانیا، بخش درآمدی گمرک (HMRC) در ابتدا سه NFT که به آن مشکوک شده بود را توقیف کرده و با تحقیق در باره آن متوجه شد که در گزارش بی بی سی، این NFT در یک پرونده مشکوک به کلاهبرداری 1.896 میلیون دلاری حضور داشته که منجر به دستگری سه نفر شد. طبق گذارش های داده شده، (HMRC) ادعا می کند که سه مظنون از روش های پیچیده ای برای پنهان کردن هویت خود استفاده کردند، از جمله هویت های جعلی، VPN ها، فاکتورهای جعلی، و آدرس ها و موارد دیگر. 

رویکرد مدیران آژانس در مورد استفاده از NFT

معاون مدیر جرایم اقتصادی بریتانیا، نیک شارپ افزود که کسی که فکر می کند می تواند از دارایی های رمزنگاری برای مخفی کردن پول استفاده کند، سخت در اشتباه است. در همین راستا این شخص بیان کرد که ما دائماً خود را با فناوری جدید تطبیق می‌دهیم تا اطمینان حاصل کنیم که با نحوه نگاه مجرمان و فراریان برای پنهان کردن دارایی‌های خود همگام هستیم. NFTها یکی از بحث برانگیزترین جنبه های بازار کریپتو در چند وقت اخیر بوده اند و کارهای زیادی برای جذب مخاطبان عمومی در این زمینه انجام شده است، بسیاری از کلکسیون ها از طریق NFT قیمت گذاری میشوند که گاهی اوقات برای بعضی از اثار بیش از حد ارزش گذاری شده اند. این به نوبه خود منجر به این شده است که افراد برجسته بگویند که ممکن است برای بسیاری خسارات سنگینی به همراه داشته باشد. در نتیجه، هیاهویی که در اطراف NFT ها وجود دارد، توجه ناظران بازار مالی را به خود جلب کرده است. تا کنون، SEC تایلند تنها کارگزاری است که NFT ها را ممنوع کرده است. اما با توجه به مقررات بیشتر در مورد طبقه کلی دارایی های رمزنگاری که در سال جاری انتظار می رود، NFT ها نیز می توانند شاهد محدودیت بیشتر بود.

بهترین اخبار بازار ارزهای دیجیتال را در صرافی ارز دیجیتال ایران بایننس مطالعه نمایید.

مطالعه اخبار ارزهای دیجیتال در بروز بودن در این مارکت بسیار مهم است. با آپدیت بودن اطلاعات شما در این بازار فرایند خرید ارز دیجیتال را میتوانید هوشمندانه انجام بدهید. مثلا با خرید تتر و نگهداری آن میتوانید در زمان مناسب خرید بیت کوین را از صرافی های خارجی انجام دهید و یا اینکه بصورت مستقیم از صرافی ارز دیجیتال ایرانی اینانس انجام دهید.


نظرات کاربران در مورد انگلیس پرونده کلاهبرداری 1.8 میلیون دلاری NFT ها را توقیف کرد
سوال امنیتی :1+48 = ?