ایجاد چارچوب نظارتی موثر بر ارزهای دیجیتال در انگلستان

1401/04/16
ایجاد چارچوب نظارتی موثر بر ارزهای دیجیتال در انگلستان

براساس اظهارات بانک انگلستان؛ نوسانات شدید در بازار ارزهای دیجیتال نیاز به تقویت چارچوب نظارتی و اجرای قانون دقیق تری دارد. بانک مرکزی بریتانیا هشدار داده است که قیمت ارزهای دیجیتال احتمالا کاهش بیشتری خواهد یافت از این رو بانک انگلستان خواستار توسعه مقررات دیجیتال شده است.

به گزارش بلومبرگ، کمیته سیاست مالی بانک مرکزی انگلیس، بانک انگلستان،BOE  روز سه‌ شنبه 5 جولای اعلام کرد که نوسانات شدید قیمت ‌ارزهای دیجیتال در ماه ‌های اخیر بر آسیب‌ پذیری‌ های بازار دیجیتال افزوده است.

این نشریه اعلام کرد که با استناد به کاهش 2 تریلیون دلاری در کل سرمایه بازار دارایی های دیجیتال بانک انگلستان بر نیاز به اجرای قوانین سختگیرانه تر برای بخش دیجیتال تاکید کرده است. ارزش بازار همه ارزهای دیجیتال در حال حاضر حدود 1 تریلیون دلار است و در اوج خود در نوامبر سال گذشته، نزدیک به 3 تریلیون دلار بوده است.

ماه گذشته، آگوستین کارستنز، مدیر کل بانک تسویه بین ‌المللی BIS، اظهار داشت که تمام ضعف ‌های موجود در بازار ارزهای دیجیتال تقریباً تحقق یافته است. ضعف های موجود شامل عدم تطابق نقدینگی و بازگشایی موقعیت های اهرمی توسط شرکت کنندگان بوده اند.

بانک مرکزی بریتانیا با هشدار نسبت به کاهش بیشتر حجم بازار ارزهای دیجیتال اظهار داشت که در بحبوحه مارکت نزولی تقویت چارچوب نظارتی و اجرای قوانینی برای رسیدگی به تحولات بازار از جمله ضروریات کنونی است.

طبق اظهارات بانک مرکزی انگلستان، نوسانات بازار ارزهای دیجیتال در حال حاضر خطری برای ثبات سیستم مالی بریتانیا ایجاد نمی کند، با این حال در صورت ادامه روند نوسانات ارزهای دیجیتال و ارتباط آن با سیستم مالی سنتی، ریسک های احتمالی ظاهر خواهند شد.

الزام تنظیم قوانین ارزهای دیجیتال از نظر سیاست گذاران جهانی

ماه گذشته، کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا ECB، اظهار داشته است که دارایی ‌های دیجیتال و امور مالی غیرمتمرکز، defi پتانسیل ایجاد ریسک های واقعی برای ثبات مالی جهانی را دارند.

همچنین معاون ثبات مالی بانک انگلستان، سر جان کانلیف، اظهار داشته است که بازار ارزهای دیجیتال در صورت تنظیم نشدن می تواند به تهدید بزرگ تمام بازرهای دیجیتال تبدیل شود. او در ماه می همچنین نسبت به روزهای سخت سرمایه گذاران ارزهای دیجیتال با ادامه استراتژی سیاست انقباضی فدرال رزرو و سایر بانک های مرکزی هشدار داده است.

اندرو بیلی، رئیس بانک انگلستان هم در ماه ژوئن اظهار داشت که با ادامه روند نزولی مارکت دیجیتال سرمایه گذاران ارزهای دیجیتال باید آماده از دست دادن تمام سرمایه خود در ارزها دیجیتال باشند. او تاکید کرد که ارزهای دیجیتال ارزش ذاتی ندارند و بیت کوین ابزار عملی برای پرداخت نیست.

 

مطالعه اخبار ارزهای دیجیتال در بروز بودن در این مارکت بسیار مهم است. با آپدیت بودن اطلاعات شما در این بازار فرایند خرید ارز دیجیتال را میتوانید هوشمندانه انجام بدهید. مثلا با خرید تتر و نگهداری آن میتوانید در زمان مناسب خرید بیت کوین را از صرافی های خارجی انجام دهید و یا اینکه بصورت مستقیم از صرافی ارز دیجیتال ایرانی اینانس انجام دهید.


نظرات کاربران در مورد ایجاد چارچوب نظارتی موثر بر ارزهای دیجیتال در انگلستان
سوال امنیتی :8+66 = ?