بازگشت دوباره بیت کوین به خط روند 7 ساله

1401/02/10
بازگشت دوباره بیت کوین به خط روند 7 ساله

بر اساس گزارشی که توسط فایننشال تایمز منتشر شده و به داده‌های شرکت تحلیل رمزنگاری CryptoCompare استناد می‌کند، ریزش بازار ارزهای دیجیتال در ماه گذشته رکورد جدیدی را از خود بر جای گذاشت و اکثر ارزهای دیجیتال یک روند نزولی را سپری کردند. در همین راستا جریان خروجی سرمایه در این بازار در ژانویه به طور متوسط به 61 میلیون دلار در هفته رسید که شروعی دشوار برای سه ماهه اول سال 2022 بوده است.
با این حال، ارز دیجیتال بیت کوین در حرکت اخیر خود بر روی یک خط روند صعودی هفت ساله، از این خط زیاد فاصله نگرفت و دوباره به سمت آن بازگشت. البته با وجود این ریزش های اخیر، این ارز دیجیتال حرکت صعودی خود را آغاز کرده و در بازگشت به سمت این خط آن را نشکست. در حرکت های قیمتی اخیر بیت کوین که بسیاری از تحلیلگران انتظار داشتند این حمایت از بین برود؛ برخلاف انتظارها این خط حمایت توانست باقی بماند و قیمت بیت کوین بالا تر از ان به روند خود ادامه دهد. قیمت بیت کوین در زمان انتشار این خبر بالای 40000 دلار است که 20 درصد بیشتر از میانگین قیمتی آن در اواخر ماه ژانویه 2022 است.

bitcoin

با نگاه به نمودار بالا که برای بیت کوین در بازه زمانی هفت ساله رسم شده، با توجه به خط روندی که خریداران برای این ارز بوجود آورده اند، این انتظار را برای تحلیلگران به وجود اورده که این خط روند مدت زیادی شکسته نخواهد شد و در صورت شکست، قیمت این رمز ارز دوباره به بالای خط باز میگردد.
در نمودار ده ساله بیت کوین شاهد روند روبه رشدی برای این رمز ارز بوده ایم که سال 2015 را می توان منشا حرکت صعودی برای بیت کوین دانست و این روند تا سال 2018 به طور یک نواخت ادامه دار بوده و بعد از ان در بازه یک ساله یک اصلاح حرکتی داشت و این ریزش قیمت باعث بازگشت بیت کوین به سمت خط روند صعودی شده است و از رشد صعودی قیمت بیت کوین در این مدت کم کرده است. ولی پادشاه ارزهای دیجیتال از سال 2022 گام بعدی روند صعودی خود را آغاز کرده و شاهد سقف های تاریخی جدیدی بوده است.

آیا روند بیت کوین وابسته به اخبار خواهد بود

در سال 2022 اخبار منفی از طرف قدرت های بزرگ در خصوص بیت کوین منتشر شده است که این اخبار می تواند مانع جدی برای ادامه روند صعودی برای بیت کوین باشد. از جمله این اخبار که ریزش قیمت بیت کوین را بیشتر کرد، سیاست های فدرال رزرو برای نرخ بهره و خاموشی پیوسته ماینرها بخاطر مصرف بالای برق بود. همچنین قانون های جدیدی که دولت های روسیه و چین برای رمز ارزها اعمال کردند هم می توانند از علت های نزول قیمت این پادشاه ارزها باشد. ولی با تمام این اوصاف اگاهی مردم نسبت به بازار ارزهای دیجیتال به حد بالایی رسیده است واحتمال می رود که این روند نزولی برای بیت کوین ادامه دار نباشد

مطالعه اخبار ارزهای دیجیتال در بروز بودن در این مارکت بسیار مهم است. با آپدیت بودن اطلاعات شما در این بازار فرایند خرید ارز دیجیتال را میتوانید هوشمندانه انجام بدهید. مثلا با خرید تتر و نگهداری آن میتوانید در زمان مناسب خرید بیت کوین را از صرافی های خارجی انجام دهید و یا اینکه بصورت مستقیم از صرافی ارز دیجیتال ایرانی اینانس انجام دهید.


نظرات کاربران در مورد بازگشت دوباره بیت کوین به خط روند 7 ساله
سوال امنیتی :9+66 = ?