بررسی ارزش سرمایه گذاری میکرواستراتژی در بازار ارزهای دیجیتال

1401/02/17
بررسی ارزش سرمایه گذاری میکرواستراتژی در بازار ارزهای دیجیتال

میکرواستراتژی، شرکت سهامی عام با 129.218 بیت کوین خزانه، گزارش درآمد سه ماهه اول 2022 خود را منتشر کرده است. براساس گزارش شرکت بررسی ذخایر بیت‌ کوین، میکرواستراتژی در سه ماهه اول 170.1 میلیون دلار به خاطر هزینه های کاهش قیمت بیت کوین از دست داده که به طور قابل توجهی بالاتر از 146.6 میلیون دلار ضرر در سه ماهه چهارم سال 2021 بوده است. 
میکرواستراتژی یک شرکت آمریکایی است که هوش تجاری، نرم افزار موبایل و خدمات cloud-based ارائه می کند. میکرواستراتژی اکنون به جای دلار به هیئت مدیره خود به بیت کوین پرداخت می کند. براساس گزارش کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحدهSEC، ارزش دارایی بیت کوین میکرواستراتژی در 31 مارس 2022 به 2.896 میلیارد دلار رسیده است که نشان دهنده 1.071 میلیارد دلار در کل زیان کاهش ارزش از زمان خرید بوده است.
همچنین براساس این گزارش، بیت کوین های میکرواستراتژی به مبلغ 3.967 میلیارد دلار خریداری شده اند که نشان دهنده میانگین هزینه هر بیت کوین تقریباً 30700 دلار می باشد. قابل ذکر است که این ارزش کمتر از قیمت فعلی بازار در حدود 38900 دلار و همچنین بسیار کمتر از پایین‌ ترین قیمت امسال یعنی 33 هزار دلار بوده است.

افزایش خزانه بیت کوین

نزدیک به دو سال است که مدیر عامل شرکت، مایکل سیلور با ارائه ارز فیات قابل تبدیل و عرضه سهام عادی و افزایش  نقدینگی در تلاش برای افزایش خزانه بیت کوین خود می باشد. میکرو استراتژی خرید بیت کوین را در طول آشفتگی اقتصادی ناشی از همه‌ گیری در آگوست 2020 آغاز کرده تا از آن به‌ عنوان پوشش خزانه ‌داری به جای دلار ایالات متحده استفاده نماید.
مایکل سیلور همچنین یکی از مشاوران برجسته بیت کوین بوده و دائماً از موقعیت خود برای دستیابی به مخاطبان جهانی استفاده کرده است. اخیراً، شرکت او یک وام با بهره بیش از 200 میلیون دلار از ارائه ‌دهنده پرداخت ارزهای دیجیتال سیلورگیت با پشتیبانی خزانه بیت کوین میکرو استراتژی را ارائه داده است. این وام به شرکت کمک می کند تا بیت کوین بیشتری خریداری کند.
میکرواستراتژی تا پایان امسال به خرید بیت کوین ادامه خواهد داد، اگرچه مشخص نیست که آیا بیشتر از سال گذشته خرید خواهد کرد یا خیر، همچنین شرکت میکرو استراتژی هیچ برنامه ای برای فروش بیت کوین خود ندارد. مایکل سیلور با وجود سقوط بازار ارزهای دیجیتال، 25 میلیون دلار دیگر بیت کوین خریداری کرده است.

مطالعه اخبار ارزهای دیجیتال در بروز بودن در این مارکت بسیار مهم است. با آپدیت بودن اطلاعات شما در این بازار فرایند خرید ارز دیجیتال را میتوانید هوشمندانه انجام بدهید. مثلا با خرید تتر و نگهداری آن میتوانید در زمان مناسب خرید بیت کوین را از صرافی های خارجی انجام دهید و یا اینکه بصورت مستقیم از صرافی ارز دیجیتال ایرانی اینانس انجام دهید.


نظرات کاربران در مورد بررسی ارزش سرمایه گذاری میکرواستراتژی در بازار ارزهای دیجیتال
سوال امنیتی :5+92 = ?