بررسی عملکرد سلسیوس پس از تعلیق توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده

1401/03/29
بررسی عملکرد سلسیوس پس از تعلیق توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده

براساس گزارش رویترز در روز پنج شنبه 16 ژوئن، کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده،SEC  و چندین تنظیم کننده ایالتی در حال بررسی تصمیم اخیر پلتفرم وام دهی شبکه سلسیوس برای توقف برداشت های خود می باشند. طبق گزارش رویترز، SEC ایالات متحده و رگولاتورهای اوراق بهادار در آلاباما، کنتاکی، نیوجرسی، تگزاس و واشنگتن در بررسی عملکرد سلسیوس با هم همکاری خواهند کرد.
براساس توضیحات جوزف روتوندا، مدیر اجرایی تگزاس، مقامات پنج نهاد تنظیم کننده اوراق بهادار ایالتی صبح دوشنبه 13 ژوئن برای شروع تحقیقات پس از اعلام توقف خروج سلسیوس از یکشنبه شب، ملاقات داشته اند.
طبق اظهارات رگولاتورها، بررسی اهداف سلسیوس از این اقدام اولویت اصلی رگولاتورها خواهد بود، کمیسیون بورس و اوراق بهادار همزمان با این اقدام سلسیوس، کمیسیون بورس و اوراق بهادار چندین شکایت جمعی از طرف سرمایه گذارانی که قادر به برداشت وجه از حساب خود در این شبکه نبوده اند را دریافت کرده است. تنظیم کننده های مالی افزودند که عدم دسترسی افراد به سرمایه و وجوه شخصی عواقب مالی قابل توجهی به همراه خواهد داشت.
براساس اظهارات جوزف روتوندا، مدیر اجرایی تگزاس، او و تیمش در مورد مسدود شدن حساب های سلسیوس از توییت و پست وبلاگ شبکه سلسیوس در یکشنبه شب 12 ژوئن مطلع شده اند.

چالش های شبکه سلسیوس از دسامبر 2021 تاکنون

شبکه سلسیوس در بیانیه ‌ای در وب‌ سایت خود به شرایط نزولی بازار برای توقف برداشت اشاره و اظهار داشت که برای تثبیت نقدینگی و محافظت از دارایی ‌ها تمام برداشت ‌ها، سوآپ ‌ها و نقل و انتقالات بین حساب ‌ها در شبکه را موقتا بحالت تعلیق در آورده است. این شرکت هیچ اظهار نظر دیگری در این خصوص ارائه نکرده است.
بر اساس داده های بلاک چین، مشکلات سلسیوس از دسامبر 2021 آغاز شده است، در آن زمان هکرها، 54 میلیون دلار بیت کوینی را که با پلتفرم دیفایBadgerDao سرمایه گذاری شده بود را از شبکه سلسیوس سرقت کرده اند.
جوزف بورگ، مدیر کمیسیون اوراق بهادار آلاباما، در مصاحبه با رویترز اظهار داشت که کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده نیز با سلسیوس در ارتباط است و این شبکه وام دهی ارزهای دیجیتال در حال پاسخگویی به سؤالات تنظیم کننده هاست.
سال گذشته نیز تنظیم ‌کننده ‌ها در تعدادی از ایالت ‌ها، از جمله آلاباما، کنتاکی، نیوجرسی و تگزاس، با دستور توقف ارائه محصولات دارای بهره وام ‌دهنده، که به گفته آنها باید به ‌عنوان اوراق بهادار ثبت شود، باعث نوسانات قیمتی شدیدی در سلسیوس شده اند.

مطالعه اخبار ارزهای دیجیتال در بروز بودن در این مارکت بسیار مهم است. با آپدیت بودن اطلاعات شما در این بازار فرایند خرید ارز دیجیتال را میتوانید هوشمندانه انجام بدهید. مثلا با خرید تتر و نگهداری آن میتوانید در زمان مناسب خرید بیت کوین را از صرافی های خارجی انجام دهید و یا اینکه بصورت مستقیم از صرافی ارز دیجیتال ایرانی اینانس انجام دهید.


نظرات کاربران در مورد بررسی عملکرد سلسیوس پس از تعلیق توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده
سوال امنیتی :1+54 = ?