بزرگ ترین ارزهای دیجیتال شکست خورده را بشناسید!

1401/12/13

بزرگ ترین ارزهای دیجیتال شکست خورده را بشناسید! آیا دوست دارین با این رمزارزها آشنا بشین؟ به نظر شما چرا پروژه های کریپتویی شکست می خورن؟ کدوم رمزارزهای مطرح در بازار شکست خوردن؟ چجوری تشخیص بدیم که ارز دیجیتالی در حال شکست خوردن هست؟ اگه پروژه ارز دیجیتالی شکست خورد، چه کاری انجام بدیم؟ خرید ارز دیجیتال و سرمایه گذاری روی ارزهای دیجیتال شکست خورده به امید بازگشت دوباره کار درستی هست؟

بازار کریپتوکارنسی ها نوعی بازار نوپا و نوظهوری هست که به دلیل رشدهای قیمتی زیادی که در سال های گذشته داشت، مورد استقبال معامله گران و سرمایه گذاران زیادی قرار گرفته و تونسته محبوبیت زیادی به دست بیاره. رمزارزهای زیادی در بازار وجود دارن که هر کدوم از اون ها به دلیل ویژگی ها و کاربردهای خاص خودشون مورد استقبال قرار گرفتن و محبوبیت زیادی به دست آوردن. برخی از این رمزارزها به دلیل عدم دستیابی به اهداف خود شکست خوردن و قیمتشون افت کرده. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله بزرگ ترین ارزهای دیجیتال شکست خورده را بشناسید، اطلاعاتی در مورد شکست در صنعت کریپتوکارنسی به شما ارائه کنیم و به معرفی بزرگترین ارزهای دیجیتال شکست خورده بپردازیم تا این رمزارزها رو بشناسین.

شکست در صنعت کریپتوکارنسی

شکست در صنعت کریپتوکارنسی

استفاده بیش از حد از مفاهیم شفاف، توزیع شده، رمزنگاری شده و مبتنی بر بلاک چین خیلی زود به یه مسئله رایج و کم اهمیت تبدیل شدن. هرچقدر به اوج قیمت بیت کوین در اواخر سال 2017 نزدیک شدیم، اسامی پروژه های جدید بی معنی تر شدن. پروژه هایی مثل سیستم پرداخت بر بستر اتریوم برای کارگران صنعت کشتارگاهی، پلتفرم غیرمتمرکز بر بسنر بلاک چین پرورش اسب های کوچیک، سرویس بانکی شخصی همتا به همتا برای افراد نابینا و...

احتمالا واستون سوال پبیش بیاد که چه افرادی به این پروژه ها نیاز دارن؟ بهتره بدونین در خیلی از مواقع باید گفت که هیچکس! از زمان راه اندازی و ظهور تکنولوژی بلاک چین تا الان از بین چندین هزار ارز دیجیتال عرضه شده، رمزارزهای کمی در حال حاضر سودمند بودن. به این ترتیب، صرافی های ارز دیجیتال زیادی که بر روی موج محبوبیت بلاک چین عرضه شدن بودن در حال شکست خوردن هست. چون دیگه چیزی برای انجام معاملات ندارن. این شرایط رو به وضوح میشه در پلتفرم های نقد و بررسی مختلف دید.

بزرگترین ارزهای دیجیتال شکست خورده

همونطور که گفتیم، از زمان پیدایش و ظهور ارزهای دیجیتال تا الان، پروژه ها و رمزارزهای زیادی به وجود اومدن که هر کدوم از این پروژه ها کار خاصی انجام میدن. بهتره بدونین برخی از این پروژه ها موفقیت آمیز و برخی دیگه هم دچار شکست شدن و ارزششون ریزش کرده. از جمله از پروژه های شکست خورده کریپتوکارنسی میشه به پروژه DAO اتریوم، لونا، Paycoin و.... اشاره کرد. به همین منظور ما سعی می کنیم در این بخش از مقاله به معرفی و بررسی بزرگترین ارزهای دیجیتال شکست خورده بپردازیم. 

  • پروژه SpaceBIT

یکی از بزگترین ارزهای دیجیتال شکست خورده در حوزه کریپتو، SpaceBIT هست که خودش رو به عنوان اولین شرکت فضایی غیرمتمرکز معرفی کرد. این پروژه در اواخر سال 2014 ایده خودش رو به جهانی اعلام کرده. این پروژه می خواست تا برای ارائه یه بلاک چینی که توانایی دسترسی جهانی داره، تعداد زیادی نانو ماهواره رو به مدار زمین بفرسته. این بلاک چین هم برای کمک به مناطق غیربانکی برای دسترسی به خدمات مالی و هم برای ذخیره سازی آفلاین ارز دیجیتال بیت کوین مورد استفاده قرار می گرفت که متاسفانه شکست خورد. دلیل شکست پروژه SpaceBIT این هست که تیم توسعه دهنده این پروژه یه شرکت جدید بلاک چین به اسم BlockVerify راه اندازی کرد.

  • ارز دیجیتال PayCoin

رمزارز PayCoin هم یکی دیگه از بزرگترین ارزهای دیجیتال شکست خورده هست که در پاییز سال 2014 توسط ماینرهای رمزارز ساخته شد. وایت پیپر این رمزارز امیدوارکننده به نظر میرسید و خواستار تغییرات جدیدی از تکنولوژی بلاک چین بود که نسل جدیدی از ارزهای دیجیتال رو تولید می کرد.Garza برای اینکه بتونه ارز دیجیتال پای کوین رو سریع تر وارد بازار کنه، به سرعت اون رو به یه کلون آلت کوین عمومی تبدیل کرد. PayCoin راه اندازی بزرگی داشت و با ارزش بازار تونست به یکی از بزرگ ترین رمزارزهای دنیا تبدیل بشه.

  • ·پروژه DAO اتریوم

یکی دیگه از بزرگ ترین ارزهای دیجیتال شکست خورده در بازار، پروژه DAO اتریوم هست. در آوریل 2016 اعلامیه DAO در سراسر جامعه ارزهای دیجیتال موجی رو به وجود اورد. سازمان غیرمتمرکز مستقل یا همون DAO که سال ها آنارشیست های رمزپایه و بیت کوینیست ها در مورد اون رویاهایی رو در سر داشتن و در آخر اتریوم اون رو به واقعیت تبدیل کرد. افراد به قدری برای این پروژه هیجان زده بودن که توکن های DAO اتریوم رو با کامیون خریداری کردن. فروش توکن DAO این پروژه رو خیلی سریع به بزرگترین سرمایه جمعی در تاریخ تبدیل کرد.

  • ·ارز دیجیتال لونا(Luna)

بزرگترین ارزهای دیجیتال شکست خورده

یکی دیگه از بزرگترین ارزهای دیجیتال شکست خورده در بازار کریپتوکارنسی ها، ارز دیجیتال لونا یا Luna هست. به طوری که در زمان شرایط نزولی بازار و همچنین ضررهای ناشی از افزایش نرخ بهره فدرال رزرو توکن لونا هم شاهد یه شکست بد و یه افت 100 درصد بود که بیشتر شبیه به سقوط ازاد برای این پروژه بود. همچنین استیبل کوین ترا هم دچار دیپگ شد و با سقوط بیش از 90 درصد به 0.19 دلار رسید. بنابراین، سرمایه گذاران لونا به شدت وحشت زده شدن و این پروژه در معرض خطر قرار گرفت. ارز دیجیتال بونا جزو 10 رمزارز برتر بود که بعد از این اتفاق به پایین ترین رتبه سقوط کرد و از پیامدهای دیگه این اتفاق میشه به کاهش شدید سپرده گذاری در پلتفرم دیفای انکر اشاره کرد.

  • ارز دیجیتال Gems

رمزارز Gems هم یکی دیگه از بزرگ ترین ارزهای دیجیتال شکست خورده هست که به عنوان یه پلتفرم شبکه اجتماعی برای انجام پرداخت به افرادی که در برنامه تبلیغات رو مشاهده می کنند از ارز دیجیتال استفاده می کنه. GetGems به ایده خودش اونقدر افتخار می کرد که در سال 2014 اعلام کردن که رسانه های اجتماعی رو مختل می کنند. البته این ادعاها ثابت موندن. این شرکت در پایان سال 2014 یه فروش ناامید کننده داشت. پروژه Gems هنوز هم در حال اجراست، ولی میزان پذیرش اون خیلی ضعیف شده.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله بزرگ ترین ارزهای دیجیتال شکست خورده را بشناسید، اطلاعاتی در مورد شکست در صنعت کریپتوکارنسی به شما ارائه کنیم و به معرفی بزرگترین ارزهای دیجیتال شکست خورده بپردازیم تا این رمزارزها رو بشناسین. همونطور که گفتیم، از زمان پیدایش و ظهور ارزهای دیجیتال تا الان، پروژه ها و رمزارزهای زیادی به وجود اومدن که هر کدوم از این پروژه ها کار خاصی انجام میدن. برخی از این پروژه ها موفقیت آمیز و برخی دیگه هم دچار شکست شدن و ارزششون ریزش کرده. از جمله از پروژه های شکست خورده کریپتوکارنسی میشه به پروژه DAO اتریوم، لونا، Paycoin و.... اشاره کرد.


نظرات کاربران در مورد بزرگ ترین ارزهای دیجیتال شکست خورده را بشناسید!
سوال امنیتی :4+60 = ?