بهترین تایم فریم برای نوسان گیری ارزهای دیجیتال

1401/11/29
بهترین تایم فریم برای نوسان گیری ارزهای دیجیتال

بهترین تایم فریم برای نوسان گیری ارزهای دیجیتال؛ از مسئله هایی هست که هر معامله گر مبتدی باهاش روبرو هست! انتخاب تایم فریم مناسب یکی از الزامات سودآوری در ترید ارزهای دیجیتال هست. بهترین تایم فریم برای تحلیل قیمت ارزهای دیجیتال کدام است؟ استفاده از کدوم تایم فریم در روش ایچیموکو مناسب تر است؟ آیا برای تحلیل تکنیکال یه ارز دیجیتال باید از استراتژی مولتی تایم فریم استفاده کرد؟ برای نوسان گیری در بازار ارزهای دیجیتال چطور؟ کدوم تایم فریم بهتر است؟ این موارد بخشی از چالش ها و دغدغه های معامله گران هست که در ما در این مقاله به سراغ اون رفته و پاسخ اون ها رو می دیم.

بازار ارزهای دیجیتال دارابط شرایط پر نوسانی هست که تریدرها می تونن با استفاده از این فرصت ها کسب درآمد کنند. البته سرمایه گذارانی هستن که برای کسب درآمد از این بازار ارز دیجیتال اقدام به سرمایه گذاری های طولانی مدت می کنند. در مقابل افرادی هم وجود دارن که با نوسان گیری از ارزهای دیجیتال درآمد به دست میارن. تریدرها به دنبال بهترین زمان برای نوسان گیری هستن. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله بهترین تایم فریم برای نوسان گیری ارزهای دیجیتال، اطلاعاتی در مورد تایم فریم یا Time Frame به شما ارائه کنیم و به بررسی انواع تایم فریم از نظر نوع استراتژی بپردازیم و بهترین زمان برای نوسان گیری ارزهای دیجیتال رو مورد بررسی قرار بدیم.

تایم فریم (Time Frame) چیست؟

تایم فریم (Time Frame) چیست؟

اگه در بازار ارزهای دیجیتال فعالیت داشته باشین، احتمالا اسم تایم فریم یا Time Frame رو شنیدین و خواستین تا اطلاعاتی در مورد این مفهوم به دست بیارین و شاید این سوال واستون پیش اومده باشه که تایم فریم چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که تایم فریم یا بازه زمانی همونطور که از اسمش مشخصه، به بازه زمانی دلالت داره. تایم فریم نوسان گیری ارز دیجیتال، بازه زمانی هست که معامله گر در اون معاملات رو در نظر می گیره تا بتونه با توجه به سقف و کف های قیمتی، دست به خرید و فروش ارزهای دیجیتال بزنه. اکثر تریدرها و معامله گران تایم فریم رو یکی از مهم ترین معیارها برای معاملات ارز دیجیتال محسوب می کنند.

جالب اینجاست که بدونین تایم فریم یکی از مفاهیم خیلی مهم در تحلیل نوسانات قیمتی یه ارز دیجیتال هست. هر کاربر بازار ارز دیجیتال که می خواد از تغییرات قیمتی یه ارز دیجیتال سود به دست بیاره، باید یه بازه زمانی برای این کار مشخص کنه و نوسانات قیمتی ارز دیجیتال مورد نظرش رو در همون بازه مورد بررسی قرار بده. تایم فریم ها از یه ساعته و یا چند ساعته شروعه میشن و تا تایم فریم های چند ماه ادامه دارن. هر کاربر باید با استراتژی که انتخاب کرده یکی از تایم فریم ها رو انتخاب کنه و معاملات خودش رو انجام بده.

مقاله تکمیل کننده این سرفصل: تایم فریم چیست و چه کاربردی در تحلیل تکنیکال دارد؟

آشنایی با نوسان گیری ارزهای دیجیتال

نوسان گیری ارزهای دیجیتال هم یکی از استراتژی های معاملاتی هست که تریدرها و معامله گران با استفاده از این استراتژی در بازار کریپتوکارنسی ها از تغییرات قیمتی رمزارزها سود به دست میارن. در این استراتژی، تریدرها برای بررسی تغییرات قیمتی یه ارز دیجیتال روی بازه های زمانی مشخص و محدود تمرکز می کنند. هدف از این کار کسب سود از نوسانات یه ارز دیجیتال در یه بازه زمانی یا تایم فریم نسبتا کوتاه هست. بازه های زمانی در نوسان گیری، معمولا از روزانه تا هفته ای انتخاب میشن و تریدر نوسان گیر با در نظر گرفتن تغییرات قیمت در این بازه زمانی با کمک ابزارهای مختلفی به سودهای زیادی دست پیدا می کنه.

مقاله پیشنهادی: آموزش کامل استراتژی های معاملاتی ارزهای دیجیتال

انواع تایم فریم از نظر نوع استراتژی

انواع تایم فریم از نظر نوع استراتژی

توجه داشته باشین که هر کدوم از استراتژی های معاملاتی کوتاه مدت، میان مدت و یا بلند مدت نیازمند تایم فریم مخصوص به خودش هست. تایم فریم ها از نظر نوع استراتژی به گزینه های مختلفی تقسیم میشن که می تونین از اون ها برای انجام معاملات خودتون استفاده کنین. به همین منظور ما سعی می کنیم در این بخش از مقاله به بررسی انواع تایم فریم از نظر نوع استراتژی بپردازیم تا با این تایم فریم ها آشنایی داشته باشین.

  • تایم فریم کوتاه مدت

یکی از انواع تایم فریم ها از نظر نوع استراتژی، تایم فریم کوتاه مدت هست که مورد استفاده معامله گران و تریدرهای ارز دیجیتال قرار می گیره. در این بازه های زمانی به عنوان بهترین تایم فریم برای نوسان گیری در تحلیل های روزانه انتخاب میشن. اگه بخواهیم روند قیمتی رو در کوتاه مدت بررسی کنیم، باید تایم فریم کوتاه مدتی رو انتخاب کنیم. در تایم فریم های کوتاه مدت، کندل ها و نقاط، داده های کوتاه مدت رو نشون میدن.

  • تایم فریم بلند مدت

یکی دیگه از انواع تایم فریم ها از نظر نوع استراتژی، تایم فریم بلند مدت هست که شما می تونین با استفاده از تایم فریم سرمایه گذاری های پرسودی انجام بدین. تایم فریم بلند مدت در نوسان گیری کاربرد کمتری داره. تایم فریم بلند مدت معمولا یک ساله یا دو ساله هست و افرادی که از اون استفاده می کنند، نگاه نسبتا بلند مدتی به بازار ارزهای دیجیتال دارن و قصد سرمایه گذاری های طولانی مدت دارن.

  • تایم فریم میان مدت

تایم فریم میان مدت هم یکی دیگه از انواع تایم فریم ها از نظر نوع استراتژی هست. این بازه های زمانی از جمله اطمینان بخش ترین تایم فریم ها در نوسان گیری ارزهای دیجیتال هستن و به عنوان بهترین تایم فریم برای نوسان گیری توسط خیلی از تریدرها و معامله گران حرفه ای انتخاب میشن. در تایم فریم های میان مدت، بازه های زمانی یک ماهه، دو ماهه و یا سه ماهه انتخاب میشن. از این بازه های زمانی، معمولا برای توجه به نوسانات قیمتی ارزهای دیجیتال در میان مدت استفاده میشه.

مقاله پیشنهادی: استراتژی خرید شت کوین ها

بهترین زمان برای نوسان گیری ارزهای دیجیتال

بهترین زمان برای نوسان گیری ارزهای دیجیتال

یکی از اشتباهاتی که افراد مبتدی در زمان نوسان گیری ارزهای دیجیتال انجام میدن، انتخاب اشتباه تایم فریم هست. بهتره بدونین یکی از تایم فریم های رایج در نوسان گیری ارزهای دیجیتال، بازه زمانی روزانه هست. این تایم فریم برای خیلی از نوسان گیرها به عنوان بهترین تایم فریم برای نوسان گیری انتخاب میشه. با این تایم فریم امکان بررسی نوسانات قیمت در بازه زمانی کوتاه میسر هست. به همین دلیل رسیدن به سود هم سریع تر از تایم فریم های بلند مدت اتفاق می افته. سایر تایم فریم های نوسان گیری که معمولا نوسان گیرها از اون ها برای تحلیل های تکنیکال خودشون استفاده می کنند، عبارت هستن از:

  • یک دقیقه ای
  • پنج دقیقه ای
  • پانزده دقیقه ای
  • یک ساعته
  • چهار ساعته
  • روزانه

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله بهترین تایم فریم برای نوسان گیری ارزهای دیجیتال، اطلاعاتی در مورد تایم فریم و نوسان گیری به شما ارائه کنیم و به بررسی انواع تایم فریم ها از نظر نوع استراتژی بپردازیم و بهترین زمان برای نوسان گیری ارزهای دیجیتال رو مورد بررسی قرار بدیم. همونطور که گفتیم، یکی از اشتباهاتی که تریدرهای نوسان گیر در زمان نوسان گیری ارزهای دیجیتال مرتکب میشن، انتخاب تایم فریم اشتباه هست. شما باید بهترین تایم فریم رو برای انجام تحلیل های خودتون انتخاب کنین تا بتونین سودهای زیادی از تغییرات قیمتی رمزارزها به دست بیارین.


نظرات کاربران در مورد بهترین تایم فریم برای نوسان گیری ارزهای دیجیتال
سوال امنیتی :4+59 = ?